paard doorverkocht met gebrekken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

j0rinda

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 21:22

het gaat erom dat romana opknapt.

@ russel gelijk heb je niet iedereen vliegt door de b heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 21:23

Hoe zit het dan met die winstpunten in de B als je altijd wedstrijden rijdt en elke maand 1 is toch 12 wedstrijden per jaar en hoeveel jaren is dat dan geweest?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 21:27

Hihi russel, en ik dacht ik breng het nog netjes om over de statistieken te beginnen Tong uitsteken

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 21:29

Ik volg dit topic al een tijdje, dus ik zal ook eens reageren...

Het verhaal van de verkopers rammelt aan alle kanten. Moeder en dochter hebben allebei verschillende verhalen, en als puntje bij paaltje komt heeft het paard gewoon gebreken, klaar uit.

Als ze écht zoveel om dit dier gaven, en haar écht met pijn in het hart wegdeden, hadden ze hele voorgeschiedenis erbij moeten geven, en niet alleen maar een ''gebruiksaanwijzing'' met tips als ''Niet op de wei zetten, niet dit-en-dat voeren'', enz...
Het deugd gewoon van geen kant!
Ook vind ik dat de verkoper het paard dan terug had moeten nemen, als ze écht zoveel om dit dier geeft... maar daar is geen spráke van zover ik hier lees... kortom; ze hebben een stumpertje verkocht en zijn blij dat ze eraf zijn!!
En de TS zit ermee.

Sorry, hoe dit ook zit, dit is absoluut niet netjes... en de verkopers hebben sowieso een mooie stunt uitgehaald in mijn ogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 21:30

j0rinda schreef:
het gaat erom dat romana opknapt.

@ russel gelijk heb je niet iedereen vliegt door de b heen.

Ow, ik geloof dat ik verkeerd heb gelezen, is het nu: Gelijk heb je, niet iedereen vliegt door de b heen, OF, gelijk heb je niet, iedereen vliegt door de b heen.

Bloos Het belang van leestekens. Ach gut

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 21:33

mar hebt blijft vreemd als ze wel elke maand kan starten maar door tijdgebrek niet verder dan de B is gekomen in 5 jaar tijd

j0rinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 21:37

5 jaar tijd maar vergeet niet dat je met een groen paard niet meteen kan starten.. en nakisha je moet beter lezen er is niet gezegt ze mag dit voor neit of helemaal neit in de wei. het was een advies neit meteen in e wei met andere omdat het een kreng is met andere paarden jagen schoppen enz. en dat wil je toch ook niemand aan doen ze paard in de kreukels.
@ russel gelijk heb je, niet iedereen vliegt door de B zo was het bedoelt

naugthytjhu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 21:37

splash1999 schreef:
mar hebt blijft vreemd als ze wel elke maand kan starten maar door tijdgebrek niet verder dan de B is gekomen in 5 jaar tijd

Wie zegt dat ze 5 jaar lang officiël heeft gereden?

j0rinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 21:38

ja precies met een groen paard ga je niet starten

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 21:55

5 jaar tijd? maar moeders zegt dat het een jaar lang was, *zoekt even de tekst erbij*...ook al is het dier groen, zelfs IK had het sneller gedaan Tong uitsteken

naugthytjhu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:01

Ze heeft 't niet in 5 jaar tijd gedaan.Wie zegt dat dan?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:02

Kimberley77 schreef:
5 jaar tijd? maar moeders zegt dat het een jaar lang was, *zoekt even de tekst erbij*...ook al is het dier groen, zelfs IK had het sneller gedaan Tong uitsteken

sorry hoor als ik het niet begrijp Bloos
maar is dat zo belangrijk dan?
het maakt toch niet uit dat ze in de B zit Verward

ik heb mijn pony nu 3 jaar en ik ben niks Clown
ik rij er recreatie mee,en les nu [ westernles] en doe af en toe een clinic tussendoor.
maar wij `lopen`niks Sigaar

nu heb ik wel begrepen dat in de dressuur de punten erg belangrijk zijn voor sommige,maar is dit nu echt zoooo belangrijk???

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:14

mirgino schreef:
Kimberley77 schreef:

ik heb mijn pony nu 3 jaar en ik ben niks Clown
ik rij er recreatie mee,en les nu [ westernles] en doe af en toe een clinic tussendoor.
maar wij `lopen`niks Sigaar
.

nu heb ik wel begrepen dat in de dressuur de punten erg belangrijk zijn voor sommige,maar is dit nu echt zoooo belangrijk???

hihi, dat bedoelde ik dus ook, ik heb mn paard 18 jaar en ik ben niks, zelf ik, die niet kan rijden komt in 5 jaar tijd door de B heen..

ennuh om antwoord te geven op degene die zei 5 jaar?? Dat zei iemand hier op de pagina bovenaan

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:15

edit: Jorinda zei dat en geloof, als ik mij niet vergis, dat zij de verzorgster was?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 07:24

Nou ik heb mijn paard 8 jaar en heb ook niks, doe nooit aan wedstrijden. Maar soms doet men het als verkooppraatje, dit paard had toch potentie voor meer in de sport? Dat kan best hoor. Mijn paard is moeilijk te rijden, moet je gewoon echt ervaring voor hebben om hem lekker los door zijn lijf te krijgen en ook veel tijd in investeren om hem soepel te houden. Dán pas ga je winstpunten rijden.

Mijn paard is bij de vorige eigenaresse, ELKE week een jaar lang op wedstrijd geweest. NOOIT een winstpunt gehaald. Whaaa, Haha! Haha! echt om je rot te lachen. Ik heb hem laten rijden door ervaren ruiters en die riepen allemaal dat ook hij Z kan halen, maar dan moet je wel kunnen rijden, bij hem gaat dat niet vanzelf. Zij vond zich zelf een goede ruiter, het lag aan het paard. Maar zo iets kun je natuurlijk ook omdraaien.

Zeker weten als mijn paard in de L had gezeten toendertijd, had ze er een paar duizend op gedaan. Hij moest overigens jachtpaard worden en zonder winstpunt ben je niets. Springen kan hij wel heel goed. Achteraf maar goed dat hij eeuwige B-er is geweest, anders had ik hem niet kunnen betalen. Clown

Geheel off-topic, maar het geeft wel aan hoe sommige mensen denken over de vermelding van wedstrijden en winstpunten.

naugthytjhu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 09:02

Kimberley77 schreef:
edit: Jorinda zei dat en geloof, als ik mij niet vergis, dat zij de verzorgster was?

Ja,zij was de verzorgster.

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 10:05

mirgino schreef:
Nou, 't punt is dus dat ze zegt elke maand 'n wedstrijd te hebben gereden, maar toch heeft ze niet veel winstpunten. Natuurlijk kan 't zijn dat verkoper niet goed op dit paard kon rijden, en dus maar niet verder kwam, máár, het is ook mogelijk dat ze helemaal niet zo vaak gestart is als gezegd wordt, door kreupelheid van het paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 10:06

Kun je het niet opvragen hoeveel er gestart is?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 10:08

je kunt bij de KNHs wel de standen opvragen, maar ik weet niet of dat ook met het aantal keer starten kan...

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 10:23

het geeft helemaal niets dat een paard+ruiter weinig tot geen winstpunten heeft laten we dat voorop stellen

echter dit paard is voor de sport verkocht en 6 winstpunten in x jaar noem ik geen sport maar gewoon hobby Haha! totaal niets mis mee hoor.. maar verdacht vind ik het wel. (en ja weinig winstpunten kunnen idd verklaard worden dat het paard x maanden uit de running is geweest). Want zeg nu zelf iedereen kan een winstpunt in de B halen!!!!!!!!!!!!! en daar hoef je echt geen dure knol voor te hebben

Maar het gaat er gewoon om! er is een paard verkocht waarvan de hele geschiedenis die aan de verkopers is verteld gewoon NIET waar is!!! en dan kan het best zijn dat op dat moment het paard ff goed was, maar een paard met een chronische aandoening kan gewoon nooit altijd 100% goed zijn.

Geeft opzich niets maar 1 dan moet dat wel bekend zijn + de bijbehorende aparte gebruiksaanwijzing (niet de ijzers eraf halen.. wat bullshit is, ieder paard moet rad kunnen lopen zonder ijzers ! 2 dan zal de prijs er ook naar moeten zijn

1,2 zijn beide vast niet waar! de TS wilde een sportpaard geen chronisch kreupel dier voor af en toe een ritje in het bos!

Ik hoop ook dat het hele geschil wordt opgelost (en die TS heeft weer een lesje geleerd vertrouw nooit zomaar een verkoper)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 10:26

Ja dat vergeten we even, TS wilde een sportpaard en daar moet een paard wel volledig fit en sterk voor zijn.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:26

pcies Haha!

Anuschka40

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 14:33

Ze had trouwens op 1 punt na L en onderlinge zelfs hoger ,Maar ik merk wel dat er hier mensen zijn die alles beter weten ,en er een hoop onzin bij verzinnen en trouwens zelfs op de manege waar Romana nu staat werd er ook door andere afgeraden om je paard gelijk met andere paarden in de wei te zetten ,was daar een paar keer goed fout gegaan . Ik kan iemand die heeft zelfs haar pony moeten laten inslapen,maar ja jullie weten het het best!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 14:55

Anuschka40 schreef:
Ze had trouwens op 1 punt na L en onderlinge zelfs hoger ,Maar ik merk wel dat er hier mensen zijn die alles beter weten ,en er een hoop onzin bij verzinnen en trouwens zelfs op de manege waar Romana nu staat werd er ook door andere afgeraden om je paard gelijk met andere paarden in de wei te zetten ,was daar een paar keer goed fout gegaan . Ik kan iemand die heeft zelfs haar pony moeten laten inslapen,maar ja jullie weten het het best!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En juist van deze volwassen reacties krijg ik de kriebels...

Overigens is TS al even stil gebleven, wellicht hebben ze de oorzaak ondertussen achterhaald?

naugthytjhu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:21

studiemiep schreef:
Want zeg nu zelf iedereen kan een winstpunt in de B halen!!!!!!!!!!!!! en daar hoef je echt geen dure knol voor te hebben

Die vond ik nergens op slaan,als je buitenaf start en je paard schrikt enz. en je proef word verknald heb je vaak ook geen WP's .Ikzelf heb ook 2 wedstrijden in de B zonder winst gereden.dat is dan dus weer 2 maanden aftrek Knipoog.