betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Libella

Re: betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 18:54

Citaat:
in elk geval niet dat dit topic zo ' uit hand' zou lopen
ik wil gewoon mijn spullen, en in mijn ogen maken beide partijen ( afzender en tnt) zich er erg makkelijk vanaf. ik ben kwaad, voor mij is dit veel geld en word gewoon gedaan alsof niks is

Ik heb helemaal niet gedaan alsof het niets is, ik heb me daar niet over uitgelaten. In ieder geval nog geen antwoord op mijn vraag waarom je mijn bedrijfsnaam moest noemen?

Citaat:
Ja Ja

Ik heb gevraagt wat er zou gebeuren als dat pakketje uit mijn brievenbus gejat zou worden.
En dat was hun antwoord Lachen

Aha, dus zij keren gewoon uit, zonder verder onderzoek. En zij maken dan een lijst waarop je komt te staan. Dus dan kan iedere klant bij wijze van spreken zeggen dat het pakje uit de brievenbus is gestolen en 1malig gebruik maken van een gratis levering?

Let op mijn woorden: bij wijze van spreken!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-07-07 21:45, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, er zit een editknop ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 18:56

kawa weet niet wat ze zegt schimmelig...waar haal je dat vandaan
ja ik vergelijk een kleine winkel met een grote..klopt
voor mij is een product een product
En ik tot nu toe heb ik alleen nog maar bij de grote bedrijven besteld..nu weet ik zeker dat ik dat blijf doen...
Eigen bedrijfjes die zich zo opstellen...nee laat maar...

Ja blijkbaar zou dat kunnen Libella
Mij verbaasde het ook, geef ik toe
Daarom had ik hun ook gemaild dat de postbode pakketjes zo in een onafgesloten brievenbus stopt.
Had het idee dat ze daar graag van op de hoogte zouden zijn Ja
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-07-07 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Libella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 18:58

runningkawa schreef:
En ik tot nu toe heb ik alleen nog maar bij de grote bedrijven besteld..nu weet ik zeker dat ik dat blijf doen...

Voordat je een bestelling plaatst kunt je ook de Algemene Voorwaarden doorlezen en weet je meteen waar je aan toe bent!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 18:59

Citaat:
Wij danken u hartelijk voor uw e-mail en de moeite die u heeft genomen om ons op de hoogte te stellen van uw ervaringen.

De bezorger van Selektvracht heeft in dit geval echter wel correct gehandeld door het pakketje in de brievenbus achter te laten. Wij bepalen op grond van het factuurbedrag en ervaringen in het verleden of wij een pakket wel of niet met handtekening laten bezorgen.

Wij werken inmiddels ruim 10 jaar met Selektvracht en laten 90% van de bestellingen zonder handtekening afleveren. Het komt erg weinig voor dat het pakketje volgens Selekvracht bezorgd is en volgens de klant niet. Als dit wel het geval is, twijfelen wij nooit aan de oprechtheid van de klant en versturen wij dezelfde dag het pakket voor de tweede maal. Wij zullen nooit een klant verantwoordelijk stellen voor het zoekgeraakte pakket en leggen ook de bewijslast niet bij de klant. Als het pakket niet meer boven water komt (wat vaak wel zo is omdat na onderzoek blijkt dat de bezorger het in de stal of iets dergelijks heeft neergezet) nemen wij de kosten geheel voor onze rekening en hoeft u zich geen enkele zorgen te maken. Middels een notitiesysteem houden wij wel bij of het bij een klant meer dan een keer voorkomt en laten dan een pakket uiteraard wel met handtekening bezorgen.

Wij werken al geruime tijd op deze wijze en de kosten wegen voor ons niet op tegen de kosten die wij moeten maken als wij elk pakket met handtekening laten bezorgen.

Ik vertrouw erop hiermee onze werkwijze zodanig te hebben toegelicht en uw ongerustheid te hebben weggenomen.

Met vriendelijke groet,

...

De Paardendrogist/DursyDog

Waarop ik nog heb geantwoord dat ik normal wel moet tekenen, nu dus blijkbaar niet en dat wel vreemd vindt

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 19:05

runningkawa schreef:

Omdat ik de AV van De PD gelezen heb. Zoiets valt dan onder overmacht staat er (lees het zelf, link hieronder).
http://xs.to/xs.php?f=Paardendrogist.jp ... 17&d=07276

Ik denk inderdaad dat je 'wellicht' niet weet waar je het over hebt als je de service van een monster-zaak vergelijkt met de service van een kleine webwinkel en dat je daar achteraan ook nog eens roept dat zij zich ook maar torenhoog moeten verzekeren tegen van alles en nog wat. Je hebt vast wel gelezen wat ik tegen Pluck hebt gezegd, dat geldt wat mij betreft voor ieder met zo'n (voor mij) vreemde instelling en houding van zaken doen. Nogmaals, niemand hoe ikzelf zo'n probleem zou oplossen, want daar heb ik het nog geen moment over gehad. Doe dus ajb. geen uit de lucht gezogen aannames Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 19:08

ik doe geen aannames, geen enkele
ja het is of de klant service geven of niet...kun je dat niet, is het dan wel verstandig om webwinkel 10001 te hebben?
Voor mij is het idd ondertussen duidelijk waar ik moet zijn Ja

Het meeste ga ik irl halen, bij een klein winkeltje op de hoek, met super service.
En suplementen bestel ik bij de paardendrogist..en weet nu dat ik dat dus niet elders ga doen.
Makkelijk zo'n topic Ja

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 19:13

Apart dat de er op de website dan iets anders staat, dan dat ze jou beloven?
Misschien moet je dan eens twijfelen aan de tegenstrijd daar (die er bij andere zaken niet is). Anyway...

Van mij mag je bestellen waar je wil, als jij een foute conclusie trekt kan ik die toch niet 'wegtoveren' al verlaag ik mijn prijzen naar 1,- per artikel Haha!
Zo scheiden wij (ondernemers) ook het kaf van het koren en weten wij met wat voor ''klanten'' wij te maken 'kunnen' hebben.
Makkelijk zo'n topic Ja Koe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 19:16

service heet dat Lachen

Vind het niet erg dat ik je klant niet ben hoor, had tot dit topic niet eens ooit van je winkel gehoord, van libella ook niet totdat ze zich kwam melden, want in het bericht van lynn had ik het niet eens zien staan Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 19:18

Wat had je dan aangeboden te doen libella?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 19:23

runningkawa schreef:
service heet dat Lachen

Vind het niet erg dat ik je klant niet ben hoor, had tot dit topic niet eens ooit van je winkel gehoord, van libella ook niet totdat ze zich kwam melden, want in het bericht van lynn had ik het niet eens zien staan Lachen

Over mij wordt er ook nooit een topic geopend (darn), misschien moet ik meer werken aan mijn negatieve publiciteit (maar dat doe ik hier geloof ik nu al goed door (volgens jullie) enorm klant onvriendelijk te reageren) Verward Haha!
Ik ben altijd eerlijk, verkoop klanten geen onzin zoals mijzelf is gebeurd toen ik nog klant was bij 'de monsters'.
Ik hou mijn zaakje graag klein, eerlijk en overzichtelijk, vecht graag tegen de bierkaai...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 19:25

Mooi toch dat er nog geen topic geopend is
Houden zo Ja
En ja vechten tegen de grote is niet makkelijk
Maar gelukkig zijn niet alle grote internet zaken oneerlijk..iig ik heb er nog niets negatiefs van meegemaakt Lachen

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 19:36

Ik heb het topic even door zitten lezen.

Ik vindt het voor bijde partijen heel vervelend.
Een hoop geld betalen en niks krijgen is niet niks , maar het is ook heel vervelend om iets op te sturen en te horen krijgen dat het niet ontvangen is.
is het niet een optie om gewoon standaard een pakket te verzekeren boven een bepaalde waarde.

Ik vind wel dat de TS en anderen flink aangevallen worden, niet erg proffecioneel.
Als dat de nieuwe manier van klantenbinding is wens ik je veel succes( sorry dat ik het zo zeg )

Ik heb ook bij TNT gewerkt en ik weet dus hoe sommige mensen slordig om kunnen gaan met spullen van een ander.
Nu er meer postbodes uitgaan en meer postbezorgers bij komen gaat het steeds vaker fout.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 19:40

runningkawa schreef:
Het meeste ga ik irl halen, bij een klein winkeltje op de hoek, met super service.
En suplementen bestel ik bij de paardendrogist..en weet nu dat ik dat dus niet elders ga doen.
Makkelijk zo'n topic Ja

Dat is precies wat ik van dit topic leer. Neem geen risico maar bestel bij bedrijven die bekend staan om hun goede service en klantvriendelijkheid. Knipoog

Beter iets meer geld betalen voor de produkten dan 200 euro kwijt te raken bij een bestelling.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 19:51

Wat volgens mij eigenlijk de les was (verdorie, ben ik nu arrogant en weet ik het weer beter? Nagelbijten / Gniffelen ) lees de bestelformulieren en de verzendinfo aandachtig door en laat pakketten met hoge waarde extra verzekeren als je voor de optie 'verzenden' kiest. Maar inderdaad, een van de conclusies die je kunt trekken is ''service niet goed, ik koop elders''. Dat laatste zit echter compleet tussen je oren als je de feiten eens objectief kiest te bekijken (ik maak inderdaad de aanname dat jij dat nu niet doet).

Niemand wil 200,- 'kwijtraken', maar dit is overmacht en eigenlijk kan niemand hier een drol aan doen. De partijen moeten hier onderling uit zien te komen... I.m.o. beter zonder dit soort topics en tefal-pannen vergelijkingen.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 19:53

ik denk dat de ts perongeluk de naam heeft neergezet, of in ieder geval niet met bedoeling om jullie af te kraken, maar als de webwinkel in kwestie hier dus zelf gaat reageren en maar blijft zeggen dat dit smaad is en waarom ze het neergezet heeft, er des te meer aandacht op gevestigd wordt.
ik had die naam nog nergens zien staan(overheen gelezen), maar nadat de webwinkel zovaak reageerde wist ik dus wél over welke winkel het ging.
het is natuurlijk niet slim om de naam van de winkel neer te zetten, maar als de aandacht er niet op gevestigd wordt, valt het niet zo op, zo goed lezen sommige bokkers niet (sommige!, niet aanvallend bedoeld, gewoon over het algemeen hoevaak dingen in allerlei topics herhaald worden).
dit wat ik allemaal heb getypt is niet aanvallend bedoeld, het is gewoon wat ik denk als buitenstaander na dit topic gelezen te hebben..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 19:55

dierfysio schreef:
tsja, vervelende kwestie. nu weet ik wel dat postbezorgers niet altijd je-van-het zijn: er is vorig jaar iemand die in onze wijk bezorgde betrapt dat hij post niet had bezorgd, maar achtergehouden en zelfs verbrand had! Bloos!
heel vervelend, want daardoor hebben een hoop mensen rekeningen en belasting-dingen niet gehad, met alle gevolgen vandien... Boos!

dus ik wens TS veel succes bij de rechtswinkel, en hoop erg dat het toch nog goed komt.

verder weet ik dat ze me ooit bij de paardendrogist (ook een webbedrijf, zij het groter) een nieuwe deken hebben gestuurd, omdat Select de eerstgestuurde niet had bezorgd bij me... het KAN dus wel! Knipoog

wat voor voorwaarde ook, dit zit niet tussen de oren
En mijn mail is ook niet verzonnen...dus ja..
Je kan het noemen wat je wilt, ik noem zoiets dus geweldige service...en om eerlijk te zijn hoor ik van bijv de paardendrogist die ontzettend veel verstuur nooit klachten.
Dat is pas reclame
En misschien zijn ze nu daarom zo groot?

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 20:00

Ik had al niet zo'n hoge pet van libella. Maar nu ik zie hoe dit bedrijf zichzelf in een topic omlaag haalt...erg onprofessioneel.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 20:02

Beide webwinkels reageren erg onprofessioneel.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 20:08

steinstein schreef:
Beide webwinkels reageren erg onprofessioneel.

Ah, kom dan eens met een goed alternatief?

Hoe zou jij het vinden om met naam en toenaam genoemd te worden op een openbaar forum in een 'negatief topic'. Laat mij raden... Je zou relaxed in je stoel gaan zitten en toekijken? Do correct me if i'm wrong.

saroanda schreef:
Ik had al niet zo'n hoge pet van libella. Maar nu ik zie hoe dit bedrijf zichzelf in een topic omlaag haalt...erg onprofessioneel.

Nou vertel. Je hebt eens besteld bij Libella en dat is misgegaan, ook zo'n postbode-maakt-pakket-kwijt ervaring?
Zet je persoonlijke ervaring in het topic, daar heb je nu mooi de kans voor Lachen
Ik ben zeer benieuwd...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-07-07 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 20:11

Wat heb jij met libella te maken dan?
Jou naam word hier toch niet neer gezet, of heb ik dat bericht gemist?

Ik de naam libella nl ook gemist tot ze zelf hier kwam Lachen

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 20:11

hier nog iemand die aanvankelijk ook over de naam 'libella' heen gelezen had. kende de zaak ook niet trouwens.
gezien de reacties hier ga ik dat zo houden.... Bloos

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 20:13

Ik ook, pas toen ze poste besefte dat het over die webwinkel ging, zo te lezen ben ik niet alleen

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 20:15

Schimmelig schreef:
saroanda schreef:

Nou vertel. Je hebt eens besteld bij Libella en dat is misgegaan, ook zo'n postbode-maakt-pakket-kwijt ervaring?
Zet je persoonlijke ervaring in het topic, daar heb je nu mooi de kans voor Lachen
Ik ben zeer benieuwd...

Geen postbode-maakt-pakket-kwijt ervaring Knipoog

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 20:15

runningkawa schreef:
Wat heb jij met libella te maken dan?
Jou naam word hier toch niet neer gezet, of heb ik dat bericht gemist?

Ik de naam libella nl ook gemist tot ze zelf hier kwam Lachen

Helemaal niks en mijn naam is inderdaad niet neergezet (klopt af).
Ik kan mij alleen loei-kwaad maken om dit soort topics. Het mag namelijk gewoon allemaal maar.
Als de andere partij dan reageert wordt dit gezien als onprofessioneel en dat wil ik echt even doorbreken. Ondernemers zijn namelijk ook mensen die ook recht op een mening hebben en deze hoeft niet altijd verpakt te worden in moeilijke taal, of officiële brieven.

Libella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 20:20

katiavl schreef:
Ik ook, pas toen ze poste besefte dat het over die webwinkel ging, zo te lezen ben ik niet alleen

Verklaart toch nog steeds niet waarom ze mijn bedrijfsnaam heeft moeten vermelden? TS komt zelf namelijk ook met een zinnige verklaring, ben bang dat ze die misschien niet heeft...?

dierfysio schreef:
hier nog iemand die aanvankelijk ook over de naam 'libella' heen gelezen had. kende de zaak ook niet trouwens.
gezien de reacties hier ga ik dat zo houden.... Bloos

En waarom als ik vragen mag? Graag een nadere verklaring. Ik verdedig mij zelf alleen door te vertellen hoe de vork in de steel steekt. Had ik dan een topic moeten openen met de naam van de TS erin om mijn verhaal en frustraties te kunnen uiten? Had allemaal gekunt, maar noem dan geen namen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-07-07 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt