Citaat:
Wij danken u hartelijk voor uw e-mail en de moeite die u heeft genomen om ons op de hoogte te stellen van uw ervaringen.
De bezorger van Selektvracht heeft in dit geval echter wel correct gehandeld door het pakketje in de brievenbus achter te laten. Wij bepalen op grond van het factuurbedrag en ervaringen in het verleden of wij een pakket wel of niet met handtekening laten bezorgen.
Wij werken inmiddels ruim 10 jaar met Selektvracht en laten 90% van de bestellingen zonder handtekening afleveren. Het komt erg weinig voor dat het pakketje volgens Selekvracht bezorgd is en volgens de klant niet. Als dit wel het geval is, twijfelen wij nooit aan de oprechtheid van de klant en versturen wij dezelfde dag het pakket voor de tweede maal. Wij zullen nooit een klant verantwoordelijk stellen voor het zoekgeraakte pakket en leggen ook de bewijslast niet bij de klant. Als het pakket niet meer boven water komt (wat vaak wel zo is omdat na onderzoek blijkt dat de bezorger het in de stal of iets dergelijks heeft neergezet) nemen wij de kosten geheel voor onze rekening en hoeft u zich geen enkele zorgen te maken. Middels een notitiesysteem houden wij wel bij of het bij een klant meer dan een keer voorkomt en laten dan een pakket uiteraard wel met handtekening bezorgen.
Wij werken al geruime tijd op deze wijze en de kosten wegen voor ons niet op tegen de kosten die wij moeten maken als wij elk pakket met handtekening laten bezorgen.
Ik vertrouw erop hiermee onze werkwijze zodanig te hebben toegelicht en uw ongerustheid te hebben weggenomen.
Met vriendelijke groet,
...
De Paardendrogist/DursyDog
Waarop ik nog heb geantwoord dat ik normal wel moet tekenen, nu dus blijkbaar niet en dat wel vreemd vindt