Zou zo simpel zijn, alle aanhangers E... vanaf een bepaald logisch laadvermogen moet een auto zoveel kilo wegen
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

polly2 schreef:Voor de allerlaatste keer: ik heb het niet over wat je wel en niet mag met je B(E) rijbewijs. En hier wordt er weer lustig gequot uit de wet op de rijbewijzen....daar ging mijn punt niet over!!!
Margreet schreef:Een Saab 9000 mag ook 1800 kilo aan de haak hebben en die dingen zijn echt goedkoop in aanschaf tegenwoordig! En dan rijd je luxe hoor, is echt een comfortabele auto, en solide. Voor 2 paarden vind ik het wat schraal, maar voor 1 paard wordt dat waarschijnlijk mijn volgende keuze.

ikke schreef:Solide schreef:Ik denk dat een Volvo een 2-paardstrailer ook makkelijk trekt Suus.
Nee, de meeste Volvo's komen niet verder dan 1400kg en dat is ECHT te weinig voor een geladen 2-paardstrailer.
Voor een volle 2-paards hoort een dikke auto. Doe je dat niet, dan ben je een potentieel gevaar voor jezelf en je medeweggebruikers. Er is in NL geen enkele personenauto die 2000kg aan de haak mag hebben. Met goed zoeken zijn er enkele te vinden die 1800kg aan de haak mogen hebben, maar om nu te zeggen dat dat geweldig rijdt........

Dat is de enige, juiste en correcte informatie.
zo zeg even niet gekeken en meteen 6 blz erbij...Leetjuhh schreef:Laat ik nou net met een volvo V70 trekken.....![]()
Maar goed (om even on-topic te blijven) er zijn inderdaad in verhouding minder auto's die een tweepaards kunnen trekken dan auto's die een anderhalf paards kunnen trekken. Maar ik denk niet dat er 1 specifiek soort auto is die het wel of niet kan trekken. Ieder merk auto (zelfs de terreinwagens) heeft zijn zwaardere en lichtere types, zo dus ook Volvo.

ikke schreef:Leetjuhh schreef:Laat ik nou net met een volvo V70 trekken.....![]()
Maar goed (om even on-topic te blijven) er zijn inderdaad in verhouding minder auto's die een tweepaards kunnen trekken dan auto's die een anderhalf paards kunnen trekken. Maar ik denk niet dat er 1 specifiek soort auto is die het wel of niet kan trekken. Ieder merk auto (zelfs de terreinwagens) heeft zijn zwaardere en lichtere types, zo dus ook Volvo.
Nee hoor, ALLE huidige Land Rovers mogen minimaal 2000kg trekken; de meesten gaan over de 3000kg.
Leetjuhh schreef:Okee dan Ikke.... *zucht* .... de Land Rovers niet dan, maar er zijn meer terreinwagens; Nissan, Chevrolet, Jeep...etc.
Of begrijp ik t dan gwoon verkeerd