Hoe zit t?moete ze m terug nemen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Re: Hoe zit t?moete ze m terug nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 10:26

Ik heb het hele topic doorgelezen... een paard 'schopt' niet per ongeluk 'raak'.. een paard gaat ook niet per ongeluk op je tenen staan.
Een paard weet dondersgoed waar het zijn benen laat.
Laatst bijgewerkt door Alane op 02-02-07 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 10:26

Alane, gezien al het gekonkel en veranderingen van waar de pony heen gaat, vraag ik me af hoe gevaarlijk hij is, wat het paard allemaal gedaan heeft
Soraya is imo gewoon een pennytrutje wat niet weet wat ze gdaan heeft
Dan is de pony de schuld geven vlug gedaan.

Als er dan volwassen mensen zijn die hier de pony over willen nemen, kunnen die eens uit volwassen ogen bekijken hoe het met het dier is, en dan is de slacht nog zo gedaan als dat de enigste uitweg is.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 10:29

ik denk (vrees) dat de ouders denken dat het paard levensgevaarlijk is, en dat íemand een keer een wijs besluit moet maken, en dat ze daarom zo star zijn, en niet naar andere opties willen luisteren.
wellicht voelen ze zich verantwoordelijk als de pony de volgende eigenaar ook weer trapt.
willen ze dat risico niet lopen zegmaar.
ik denk dat de reactie van de ouders een combinatie is van de shock nog, van wat er met hun dochter is gebeurd, plus het idee dus dat de pony levensgevaarlijk is, dit deels ook door onkunde (ouders weten niet veel van paarden af had ik begrepen).
verder is het natuurlijk wel een simpele oplossing, handelaar haalt paardje op, en weg issie.

ik heb het al een keer meegemaakt, bij een handelaar, prachtige grote schimmel merrie, er was bij verteld dat ze niet te vertrouwen was, maar zat een veulen in, dus veulen afwachten.
veulen komt, maar het vlies breekt niet.
om te voorkomen dat veulen stikt moest handelaar, een oude man, er bij in om het te breken.
merrie heeft hem helemaal lens getrapt tegen de muur van de stal.
hij is op zijn laatste krachten over het traliehek geklommen en aan de andere kant bewusteloos neer gevallen.

paard is de volgende dag persoonlijk naar de slager gebracht.
veulen is met de hand opgevoed.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 10:30

walgelijk topic dit

jullie zijn nog geen dier waard als je der zo mee omgaat Boos!
ik kan hier zo boos om worden hee.

ik heb ook een zwaar mishandelde pony gekocht zij was 3 jaar schopte beet steigerde liet zich omvallen met jou derop. Buiten rende ze de soot in.

dit is een vertrouwens kwestie of het paard heeft pijn maar veel mensen snappen dit niet.

als ik niet al 5 paarden had had het paard bij mij mogen komen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 10:30

En dan nog, ze wist dat er een gebruiksaanwijzing bij zat. Ze wist dat het een schuchter dier is waar het een en ander mee is gebeurd. Ze had haar nog maar 1 dag, en dan al zo oordelen? Ik heb het gevoel dat ze totaal niet wist waar ze werkelijk aan begon en daar is het dier dan wel de dupe van. Er is al zoveel met dat dier gezeuld. Laat het dan aan iemand over die er wel verstand van heeft. De slager is altijd nog een uitweg.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 10:31

Ik heb het meer over de algemeenheid... leeftijd zegt mi weinig over de ervaring en kunde van een persoon...
Een paard hoort niet te schoppen richting een mens.
Zou jij het op je geweten willen hebben dat het door jouw verkochte paard een mens de vernieling in schopt, als je weet dat het die streken heeft?

gebruiksaanwijzing???? welke: bukken of wegrennen als hij je de kont toedraait?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 10:34

Nee, hij hoort niet te schoppen
Maar weet jij veel hoe ze het dier benaderd heeft?
Misschien heeft ze hem als beloning wel ineens op de kont gemept
Ze wist dat het een bangig dier was wat ze wilde redden (vind al niet dat minderjarige dat moeten proberen)
Geef het dier de kans bij een volwassene, die eens rustig kan bekijken hoe het met het beestje zit.
In elkaar schoppen, verantwoording koper, die kunnen hier het hele verhaal lezen.
Blijkt dan dat het dier echt een steekje los heeft, is hij nog snel echt naar de slager.
Komt een handelaar hem nu ophalen weet iedereen dat hij niet bij de slager komt...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 10:36

Alane schreef:
Ik heb het meer over de algemeenheid... leeftijd zegt mi weinig over de ervaring en kunde van een persoon...
Een paard hoort niet te schoppen richting een mens.
Zou jij het op je geweten willen hebben dat het door jouw verkochte paard een mens de vernieling in schopt, als je weet dat het die streken heeft?

gebruiksaanwijzing???? welke: bukken of wegrennen als hij je de kont toedraait?

Ze had haar eerst wel te koop aangeboden, er zelf nog netjes bij gezet dat het niet een dier is voor rijden. Vervolgens komt er een slotje op en moet het naar de slacht?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 10:37

Alane schreef:
Ik heb het hele topic doorgelezen... een paard 'schopt' niet per ongeluk 'raak'.. een paard gaat ook niet per ongeluk op je tenen staan.
Een paard weet dondersgoed waar het zijn benen laat.

Je vermenselijkt een paard teveel. Zo denkt een paard simpelweg niet, het zijn de hersenspinsels van mensen die dit naarboven halen.

Pony staat toch in Poortvliet? Het is toch ook bekend welke stal? Waarom gaat niemand -die de pony een kans wil geven- daar rellen??? Scheve mond

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 10:38

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 10:40

Plus, het is best waarschijnlijk dat de pony rugproblemen heeft (happen bij aansingelen, niet laten opstappen, steigeren tijdens rijden).

Ook was ze pas één dag op haar nieuwe stal, en is het van nature geen kalme pony ... mijn ex-verzorgpony is wekenlang van slag geweest na een verhuizing, en daar kun je normaal gesproken een bom onder afsteken.

Het lijkt er steeds meer op dat ze de pony geen kans wil geven Sommige mensen ... Misselijk

Alane: ieder paard kan schrikken en een keer uithalen. Sommige paarden schrikken sneller dan andere. Moeten die ook allemaal naar de slacht?

Mijns inziens heeft een paard drie redenen om te slaan: pijn, angst en boosheid. Weet iemand waarom Paloma soraya getrapt heeft? Heeft iemand de moeite genomen om dit uit te zoeken? Nee. Dáárom verdient die pony nog een kans.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 10:43

het is idd wel zo dat het snel ging, een pony moet eerst zo wennen aan een nwe omgeving, en een band opbouwen met de nwe eigenaar..
ik heb mn (lieve) merrie nu een maand of 8, en kan nu zeggen dat we een band beginnen te krijgen.
maar goed,
ik wou nog voorstellen dat men misschien ook contact kan opnemen met de handelaar?
als Arabian girl daar nou een nr van heeft ofzo?

maar ondertussen heb ik sterk het gevoel dat de ouders besloten hebben na het steigeren dat het mooi geweest is, dat de pony naar de slager gaat, punt uit.
en dat ze daarom niet meewerken aan andere oplossingen.

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 10:44

Ahh, heel frustrerend dit...
Geef dat beest toch een kans...
Zijn zoveel mensen die 'm een kans willen geven en dan toch naar Belgie?!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 10:46

runningkawa schreef:
Nee, hij hoort niet te schoppen
Maar weet jij veel hoe ze het dier benaderd heeft?
Misschien heeft ze hem als beloning wel ineens op de kont gemept
Ze wist dat het een bangig dier was wat ze wilde redden (vind al niet dat minderjarige dat moeten proberen)
Geef het dier de kans bij een volwassene, die eens rustig kan bekijken hoe het met het beestje zit.
In elkaar schoppen, verantwoording koper, die kunnen hier het hele verhaal lezen.
Blijkt dan dat het dier echt een steekje los heeft, is hij nog snel echt naar de slager.
Komt een handelaar hem nu ophalen weet iedereen dat hij niet bij de slager komt...

Net zo min ik weet of hij schopte vanwege een beloningstik op z'n kont, weet niemand de exacte reden....

@Quellian: Zou een paard niet weten waar het zijn hoeven/benen laat zou het ook geen balkjes kunnen lopen.. heeft niets met vermenselijken te maken.
Een paard gaat je niet per ongeluk op de tenen staan, die weet waar het zijn voeten laat. De reden WAAROM het op je voeten gaat staan kan divers zijn, maar het geeft wel een bepaalde reactie van de mens richting het paard... enz enz

@Cayenne: wat is daar mis mee dan? Ze trekt de koop terug, en daar hoeft ze geen verantwoording voor af te leggen lijkt mij. Dat het die mensen verstandiger lijkt om het paard naar de eeuwige weides te laten gaan, kun je over discusieren... echter kan niemand daar een antwoord van goed of fout over geven, omdat de meesten hier dat paard nog niet gezien hebben, niet meegemaakt hebben en afgaan op wat er geschreven wordt.
Mijn mening is dat ik een paard dat schopt naar mensen dus nooit zal verkopen als rijpaard, maar ook naar de slacht zou brengen.
ik heb die advertentie gezien en gelezen.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 10:47

MISSCHIEN KOMT ZE VANMIDDAG NAAR MIJ...DAN wordt ze daarna opgehaald en komt lekker op een weitje
ben het nu aan het regelen.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 10:48

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 10:49

Fijn Arabian-Girl. Hopelijk houd je ons op de hoogte.

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 10:52

Dat zou echt super zijn! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 10:53

Ik mag het hopen Ja

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 10:54

Nou dat klinkt al een heel stuk beter! Nou hopen dat het snel voor elkaar is en dat Paloma het een stuk beter gaat krijgen!

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 10:56

Arabian_girl Joypaard gaat je nu bellen

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 11:01

oke thnx

ik wacht op dr telefoontje
ze komt idd vanm naar mij
nu nog het geld bij elkaar zien te krijgen

van mij uit gaat ze naar een goed plekje..

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 11:04

Arabian_Girl schreef:
oke thnx

ik wacht op dr telefoontje
ze komt idd vanm naar mij
nu nog het geld bij elkaar zien te krijgen

van mij uit gaat ze naar een goed plekje..

je bent geweldig! hulde!

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 11:09

Goedzo Anoek!! Lees al een tijdje mee, maar vind het lastig te reageren.. Ik ken Alison nog niet zo lang, maar ik snap wel hoe ze zich voelt, ze is wel het ziekenhuis in getrapt..

En gelukkig denkt ze nu ook aan evt oplossingen! Goedzo anoek.

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 11:12

LindaV schreef:
Goedzo Anoek!! Lees al een tijdje mee, maar vind het lastig te reageren.. Ik ken Alison nog niet zo lang, maar ik snap wel hoe ze zich voelt, ze is wel het ziekenhuis in getrapt..

En gelukkig denkt ze nu ook aan evt oplossingen! Goedzo anoek.

Dit kan iedereen overkomen , dat je een trap krijgt,
het zijn en blijven beesten.
Maar die trap was volgens haar een ongeluk , althans dat was wat ze eerst zei.

En blijf erbij, ze wist wat voor paard ze kocht, dit kan je aan andere posts van haar zien.