Wat voor een bedrag vragen aan bijrijder?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Myfairytale

Re: Wat voor een bedrag vragen aan bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 15:01

Ik ken zo geen Mandy...
4 a 5 keer in de week zou mij wat teveel zijn, het gaat er bij mij echt om zo'n 2 keer per week.
Tsja, lastig zeg, als jullie ideeen zo erg van elkaar verschillen!
Ik weet niet wat je precies wil?
Ook echt 4/5 dagen rijden?
Wellicht dat je een keer kan komen kijken als het je verder wat zou lijken... misschien valt er toch wel wat te combineren met Kyra, of valt er iets te regelen met mijn paard. Knipoog

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 15:04

katiavl schreef:
Maar paar jaar geleden was ik bv niet in staat om bv vijftig euro per maand te geven.
Ik kuisde mee de stallen uit, verzorgde de paarden....

Als ik les had, betaalde ik die zelf. Dat vind ik maar logisch. En als ik iets bijeengespaard had kocht ik iets voor het paard. En natuurlijk een bloemetje en pralinne kwamen ook wel eens voorbij Tong uitsteken

Maar omdat ik het niet kon betalen, maakt me niet minder serieus. ik heb dus nooit iets betaald.

Myfairytale hopelijk vind je iemand goed!

Dank je!
Stalen uitkuisen, is dat hetzelfde als uitmesten? Bloos
Dat hoeft bij mij dus in principe niet gedaan te worden.
En wat betreft een vergoeding, dat alleen als het een volwassen iemand is, die genoeg kan betalen.
Het is ook leuk om zo eens een kelinigheidje als bedankje te krijgen, het belangrijkste is dat het klikt en dat ze goed voor mijn paard is!

07_Calimero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 15:09

Ik heb nooit hoeven te betalen. Misschien haal ik wel reacties op mn hals maar in eerste instantie heb je een paard gekocht een levend dier en daar draag je zelf verantwoordelijkheid voor dus ook dat je 365 (of what ever) dagen voor hem moet zorgen ook financieel en als je dit niet trekt moet je er niet aan beginnen.

Maar goed sinds dit dan toch in het leven geroepen is (en het dan toch een gunstige oplossing is, misschien wat tegenstrijdig met bovenstaand) mag je denk ik blij zijn dat andere personen jou dier willen verzorgen en vind ik het dus onterecht om er geld voor te vragen.

Efin, uiteindelijk moet je zelf toch de keuze maken. Veel succes!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 15:14

vayjoy schreef:
Ik heb nooit hoeven te betalen. Misschien haal ik wel reacties op mn hals maar in eerste instantie heb je een paard gekocht een levend dier en daar draag je zelf verantwoordelijkheid voor dus ook dat je 365 (of what ever) dagen voor hem moet zorgen ook financieel en als je dit niet trekt moet je er niet aan beginnen.

Maar goed sinds dit dan toch in het leven geroepen is (en het dan toch een gunstige oplossing is, misschien wat tegenstrijdig met bovenstaand) mag je denk ik blij zijn dat andere personen jou dier willen verzorgen en vind ik het dus onterecht om er geld voor te vragen.

AMEN

sommige mensen mogen blij zijn dat ander verzorgsters zoeken anders zouden ze nooit een leuk eigen paard kunnen verzorgen

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 15:14

Kan je iets meer vertellen over het paard, weet alleen dat ie 1.75 is (scheelt, ik ben 1.80m haha).

Ik zal een klein beetje over mijzelf vertellen Lachen ben 27 jr, woon dus in Ermelo, werk fulltime in Putten bij notariskantoor (ben echt wel aan het werk hoor Lachen) Rijd nu 16 jr en lease Kyra nu per mei dit jaar. Ik lease haar volledig en rijdt nu 4 tot 5x per week. Heb helaas geen pecunia's om zelf een paard te kopen, al is dat mijn grote droom.

Rijd geen wedstrijden, maar wil komend jaar wel gaan starten met Kyra.

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 15:21

tita schreef:
sommige mensen mogen blij zijn dat ander verzorgsters zoeken anders zouden ze nooit een leuk eigen paard kunnen verzorgen

Een beetje sterk geformuleerd, maar daar zit wel een hoop waarheid in. Voor veel bijrijders (heb dat dus ook een paar jaar zelf zo gedaan) is het een mogelijkheid om te "proeven" aan het hebben van een eigen paard. "Mijn" bijrijders hebben toevallig allen een eigen paard gehad, willen dat nu (om wat voor reden dan ook) niet, maar het begon wel "te kriebelen". Het lijkt op deze manier erg op het "samen een paard hebben" en dan deel je ook de kosten.

Het gaat mij niet om het geld (want dat kan ik best missen, anders had ik zeker geen paard tot mijn verantwoording moeten nemen), maar om het idee van samen genieten van en met het paard en dan ook samen de zorg en dus ook de financiële kant delen.

Het is overigens wel zo dat ik het meeste betaal en dat vind ik logisch, want het was mijn keuze om een paard te willen!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 15:27

vayjoy schreef:

Lezen mensen, daar staat ook de reden waarom, en alle verdere info, zoals dat het niet echt nodig is, maar omdat ik dat graag wil!!

tita schreef:
vayjoy schreef:

AMEN

Sorry, maar euhm volgens mij zei je net zelf dat jij ook nogal wat bijrijdsters had?
En in een ander topic, over wie zijn paard wel eens een dag stil laat staan?
Ik vind toch niet dat mijn pard het slecht heeft... en nogmaals het is alleen voor het rijden, geen verzorgen!!

Daf schreef:
Kan je iets meer vertellen over het paard, weet alleen dat ie 1.75 is (scheelt, ik ben 1.80m haha).

Ik zal een klein beetje over mijzelf vertellen Lachen ben 27 jr, woon dus in Ermelo, werk fulltime in Putten bij notariskantoor (ben echt wel aan het werk hoor Lachen) Rijd nu 16 jr en lease Kyra nu per mei dit jaar. Ik lease haar volledig en rijdt nu 4 tot 5x per week. Heb helaas geen pecunia's om zelf een paard te kopen, al is dat mijn grote droom.

Rijd geen wedstrijden, maar wil komend jaar wel gaan starten met Kyra.

Je hebt pb!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 15:30

ik reageerde op vayjoy ik intepetreer haar bericht negatief...zo van jij wilde een paard JOUW verantwoording en JOUW verzorging dus ZOEK het lekker zelf uit

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 15:31

pjotrg schreef:
tita schreef:

Een beetje sterk geformuleerd, maar daar zit wel een hoop waarheid in. Voor veel bijrijders (heb dat dus ook een paar jaar zelf zo gedaan) is het een mogelijkheid om te "proeven" aan het hebben van een eigen paard. "Mijn" bijrijders hebben toevallig allen een eigen paard gehad, willen dat nu (om wat voor reden dan ook) niet, maar het begon wel "te kriebelen". Het lijkt op deze manier erg op het "samen een paard hebben" en dan deel je ook de kosten.

Het gaat mij niet om het geld (want dat kan ik best missen, anders had ik zeker geen paard tot mijn verantwoording moeten nemen), maar om het idee van samen genieten van en met het paard en dan ook samen de zorg en dus ook de financiële kant delen.

Het is overigens wel zo dat ik het meeste betaal en dat vind ik logisch, want het was mijn keuze om een paard te willen!

Ik betaal ook alles (muv eventuele lessen) en verzorgen doe ik ook allemaal zelf!
Maar ik gun het het paard gewoon naast dat hij iedere dag 's winters zo'n 5 uur per dag in de wei staat ook eens extra gereden wordt als mij dat niet lukt om eerder genoemde redenen.
En idd, miss kan ik iemand anders er ook blij mee maken op zo'n manier!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 15:33

tita schreef:
ik reageerde op vayjoy ik intepetreer haar bericht negatief...zo van jij wilde een paard JOUW verantwoording en JOUW verzorging dus ZOEK het lekker zelf uit

Bloos! ja, je hebt gelijk, heb verkeerd gelezen!! Bloos
Mijn excuses!! Vriendjes zijn?
Echt heel stom , sorry!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 15:33

Ja ja heeeeeeeeeeel stom Haha!

07_Calimero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 15:40

ja ok... maar dan kies je daar samen voor en neem ik aan dat diegene dan ook wedstrijden mag rijden, meenemen naar strand of bos, en het paard over de dagen met verzorging eerlijk verdeeld wordt (dus niet bijv 3 om 4 of zo) maar goed dan krijg je ook weer dat het bij beiden kwa tijd moet uitkomen.

Is best nog wel moeilijk allemaal, heb zelf ook een paard gehad maar vroeg ook nooit een vergoeding, maar misschien in bovenstaand geval misschien wel, maar dan is de situatie totaal anders.

En hoe een ander mijn berichten intrepeteerd positief of negatief moeten ze zelf weten, Tenslotte gaan we toch allemaal ons eigen weg.

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 15:42

.
Laatst bijgewerkt door XXXX2015 op 04-12-22 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 15:42

Nee ben ik het niet met je eens vayjoy de bijrijders worden bijna nooit vanzelfsprekend soort eigenaar.

Mijn bijrijders mogen onder geen enkel voorwaarden de weg op. Ook al betalen ze bijna de hele stalling.......
Ik ben de eigenaar en dat blijft....ik betaal dus ook de dierenarts enzo

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 15:46

tita schreef:
Ja ja heeeeeeeeeeel stom Haha!

Excuses aanvaard?

vayjoy schreef:
ja ok... maar dan kies je daar samen voor en neem ik aan dat diegene dan ook wedstrijden mag rijden, meenemen naar strand of bos, en het paard over de dagen met verzorging eerlijk verdeeld wordt (dus niet bijv 3 om 4 of zo) maar goed dan krijg je ook weer dat het bij beiden kwa tijd moet uitkomen.

Is best nog wel moeilijk allemaal, heb zelf ook een paard gehad maar vroeg ook nooit een vergoeding, maar misschien in bovenstaand geval misschien wel, maar dan is de situatie totaal anders.

En hoe een ander mijn berichten intrepeteerd positief of negatief moeten ze zelf weten, Tenslotte gaan we toch allemaal ons eigen weg.

De verzorging valt geheel op mij neer, behalve het poetsen voor het rijden. Evenals de kosten, behalve voor lessen e.d.
Maar zoals hoofdtel en zadel wel.

tita schreef:
Nee ben ik het niet met je eens vayjoy de bijrijders worden bijna nooit vanzelfsprekend soort eigenaar.

Mijn bijrijders mogen onder geen enkel voorwaarden de weg op. Ook al betalen ze bijna de hele stalling.......
Ik ben de eigenaar en dat blijft....ik betaal dus ook de dierenarts enzo

Amen!!
Alleen mag een bijrijder wel met mijn paard de weg op, als blijkt dat ze het goed samen kunnen vinden en dat het gewoon goed gaat.
Om bovenstaande reden vraag ik ook niet veel vergoeding...

fjordido schreef:
ik zou denken rond de 40 euro.. maar het ligt eraan wat ze kan en mag met het paard.
door geld te vragen kan je wel het probleem krijgen dat ze dan te veel praatjes krijgen Haha!

€ 40,- zal voor deze situatie wat teveel zijn, maar je hebt wel gelijk!
Daarom wordt het ook allemaal vastgelegd in een contractje...

07_Calimero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 15:48

@ tita waarom zet je er dan AMEN bij? ten tweede is het niet zoek het lekker uit als je een paard koopt, het gaat erom dat je weet waar je aan begint, dan zeg ik van nou je wilt dat dier graag houden dus hoera dat bijrijders in het leven geroepen zijn je slaat de plank een beetje mis.

pjotrg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 15:59

Bij mij hangt het af van de bijrijder wat hij/zij mag. Ik ben een erg makkelijke eigenaar zei ik al eerder. Ik vertrouw mensen tot het tegendeel bewezen is. Het gaat me om de driehoek: bijrijder, paard en mijzelf. Die moet klikken. Hoe meer vertrouwen je daarbij opbouwt hoe meer er kan en mag.

Nou is Junk bij uitstek een buitenpaard en heel erg géén bak-paard, dus ik zoek bijrijders die bij dat profiel passen en dan ook nog eens volwassenen omdat ik wat slechte ervaringen heb met heel jonge bijrijders (jonger dan 17 à 18 jaar).

Mijn vorige paard, Joop, selecteerde de bijrijders altijd zelf Knipoog Als zo iemand niet verantwoord buiten kon rijden kregen ze hem ook het erf niet af Haha!

Aan de andere kant, als iemand met hem wil gaan dressuren of springen en dat verantwoord aanpakt, bijvoorbeeld onder deskundige begeleiding, is dat ook bespreekbaar. Alleen moeten ze Junk dan nog meekrijgen Haha!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 16:00

[/quote]tita schreef:

ja heeeeeeeeeeel stom

Excuses aanvaard?
[quote]

TUURLIJK Haha!

Vayjoy ik heb al een eigen pony (ben op zoek naar een 2e) dat wil niet zeggen dat ik 365 dagen per jaar tijd heb voor mijn beesten........

07_Calimero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 16:04

@tita waar zit je nou naar te vissen? of wil je nou gewoon niet lezen wat ik in mijn berichten heb gezet?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 16:06

zal je wel verkeerd begrijpen

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 16:09

Hier in omstreken wordt de brijrijder vaak betaald ipv van dat de bijrijder betaald aan de eigenaar Clown. en anders is het gewoon gratis en zijn alle kosten voor de eignaars

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 16:13

Mag ik trouwens nog een overweging geven om te laten betalen door een bijrijder:

Jij als bezitter bent namelijk aansprakelijk wanneer de bijrijder door jouw paard een ongeval overkomt!
Je neemt dus best een risico.

pjotrg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 16:15

Tsja, da's ook weer waar en hoewel ik het tot op heden nog nooit gedaan heb zou dat ook best een goede reden kunnen zijn om een soort contractje met elkaar af te spreken

An24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 16:16

Ik zou het niet fair vinden al er wat gevraagd wordt om een paard bij te rijden voor de eigenaar, als tegenprestatie mest je uit, je onderhoud de spullen etc en zorgt dat het netjes achterblijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 16:18

LDRD schreef:
Mag ik trouwens nog een overweging geven om te laten betalen door een bijrijder:

Jij als bezitter bent namelijk aansprakelijk wanneer de bijrijder door jouw paard een ongeval overkomt!
Je neemt dus best een risico.

Maar het blijft zo dat jij iemand zoekt die jou gaat helpen, en ik neem aan dat je dan dat risico dus maar voor lief neemt. Bovendien.. verkleint betalen dat risico Verward