Mensen komen gekocht paard niet halen...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Zelke

Re: Mensen komen gekocht paard niet halen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 22:06

ik hoef hier niet op in tegaan. ik heb het die mensen duidelijk genoeg gemaakt. zo blijven we verder aan de gang. die mensen wisten wat er was, daar gaat het uiteindelijk om he...

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 23:29

Ik heb even gekeken naar de foto's die bij je eerste advertentie stonden van Diezel (mooi veulen trouwens) maar daar zie je al op dat de moeder al erg mager was toen het veulen geboren werd. (helemaal voor een fjord) Dan helpt bijvoeren al bijna niet meer omdat de moeder al geen reserve had bij de geboorte van het veulen.

Ik heb een hengstje wat met de fles grootgebracht is en dat is een heel sociaal mannetje geworden, maar wel dankzij de aanwezigheid van lieve tantes die zijn opvoeding op zich genomen hebben. Maakt voor het veulen niet uit of dit door zijn moeder of door andere paarden gedaan wordt, maar wel is het van belang dat ze dingen leren van oudere paarden.

Als het veulen in staat is om zelfstandig te eten en drinken kan hij als het inderdaad niet anders kan, best bij z'n moeder weggehaald worden al zou het maar inderdaad alleen overdag zijn.

De koper was in eerste instantie akkoord gegaan met een leeftijd van 3 maanden?, vond ze dat dan niet te jong, die twee weken eerder werden alleen gevraagd ze had daar op kunnen reargeren dat ze het liever niet had.

Zelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 00:38

de merrie werd een paar maanden van tevoren van de bevalling al wat dunner, met voeren en alles hebben we der niet dik kunnen krijgen.
en de kopers zijn akkoord gegaan met 3 maanden ophalen. was besproken toen ze kwamen kijken. hadden ze 2 weken eerder niet gewild, was die hier die 2 weken op stal gewoon gebleven.
sowiezo is mijn fjord al een slank type, en is ze verder, als ze niet drachtig is of veulen aan de voet heeft, niet te dun en niet te dik, echt netjes perfect precies...

diezel is trouwens een heel leuk en mooi en lief veulen, die gelukkig al goed voor zijn eigen kan zorgen...

sabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 01:14

ik snap ook niet goed dat er direcht van alle kanten wordt gezegd dat het per definitie een ziek, zwak veulen gaat worden.
Ik snap dat de kans groter is als ie korter dan 4 maanden bij de moeder heeft gelopen, maar dit hoeft niet perse zo te zijn hoor.
Mijn veulen kwam met iets meer dan 3 maanden (niet mijn keuze) en is wel meteen verkouden geworden..en is kleiner gebleven...maar is wel ijzersterk!!!! ze is een mega bikkel (ik heb het idee dat ze zelfs dubbel zo sterk is als een veulen dat bijvoorbeeld 7 maanden bij de moeder heeft gelopen omdat ze er toch harder voor heeft moeten vechten).
Ze is later begonnen met groeien maar trekt volledig bij.
Het was dus absoluuuut niet mijn keuze, maar ik heb er nooit over gedacht om haar niet te willen omdat ze er (te) vroeg afgehaald werd. Bovendien klinkt de TS toch niet alsof ze hem perse kwijt wil, en het niet verantwoord is..?
Ik weet gevallen waar dat niet eens ter sprake kwam > hoezo zou ie zwakker zijn? nou en...!

Mijn mening natuurlijk en snap het standpunt van de ex-koper wel maar ; als het echt je droomveulen zou zijn (voor zover dat kan hihi), dan zou ik nog eens terug gaan> zelf een Da laten keuren desnoods en kijken of het wel verantwoord is.
Dan weet je of dit veulen zwak is...ipv af te gaan op de 'algemene mening' dat alle heel vroeg afgespeende veulens kneuzen blijven.
Ik zit hier niet te verdedigen dat veulens vroeg afgespeend moeten worden hoor (zeer zeker niet! Vond het heel erg voor mijn hummel, maaaaar er was toch 'nix' aan te doen behalve bijvoederen etc), maar het hoeft niet per definitie een drama te worden.
Toch jammer dat daar meteen van uitgegaan wordt

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 07:33

sabby schreef:
Mijn veulen kwam met iets meer dan 3 maanden (niet mijn keuze) en is wel meteen verkouden geworden..

Dat heeft er ook weinig mee te maken, ongeacht of ze wel of niet nog bij de moeder lopen, bij ons worden ze tussen 2,5 en 4 maanden vrijwel allemaal verkouden, dat hoort er eenmaal bij.

sabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 09:57

ja daar heb je ok gelijk in haha...maar ik bedoel maar; hij is wel ff 'ziekig' geweest maar is daar ook prima doorheengekomen.
Daarna ook nooit meer ziek geweest.

Winkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 10:53

Ja maar wat ik me afvraag.. waar laat de koper dan het 3 maanden oude veulen. De opfok lijkt me geen strak plan.

Zelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 11:53

nu gaat het veulen bij een kennis een wei in met in en uitloopstallen, met volwassen paarden maar ook met 1 jaarling en 2 twenters... gelukkig staat er 1 merrie bij, die heel erg ''moedert'', dus komt eigenlijk goed uit. die neemt het veulen in bescherming en zal hem voor de rest heel wat bijbrengen in zijn opvoeding.
idd hij hoeft niet verkocht te worden, maar zou wel fijner geweest zijn, aangezien ik zelf al de merrie heb, en 2 gewoon niet te doen is voor me...
maar in de wei staat ie de komende maanden niet in de weg, dus kan ik rustig zoeken naar een nieuw baasje voor hem.

Zelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-06 16:31

update: diezel is verkocht aan die kennis van me, waar die in de wei gaat hier in de buurt. hij heeft gelukkig een goed nieuw huisje gevonden, lekker dag en nacht in de wei en een goede verzorging. en kan hem zo vaak opzoeken als ik wil!
bij de dus eigenlijk het topic gesloten!

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 16:54

moet je even temmen, dan kan het topic op slot.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 17:30

liannes schreef:
moet je even temmen, dan kan het topic op slot.

meestal doen ze dat niet hoor. was bij joline ook een keer toen ze andere verz paardjes had gevonden.
als niemand reageer zak het vanzelf weg.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 18:03

Probleem paarden bestaan niet Bloos wel mensen die problemen hebben met hun paard Knipoog

Joh laat ze lekker, aan zulke mensen wil jij je veulen toch helemaal niet verkopen? Hun handgeld zijn ze kwijt, ik zou hem gewoon voor hetzelfde geld opnieuw tekoop aanbieden.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 20:02

Fijn dat Diezel toch goed terecht gekomen is Ja

Zelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-06 21:20

rubywhite: diezel is al verkocht, dus alles is al geregeld.

en idd, tpoic zakt wel weg, kon geen slotje op...

cratos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 21:11

Je moet gewoon het contract verbreken, en het gewoon lekker op je eigen manier verkopen.
En niet aan die mensen meer! Daar zal ik geen goed gevoel meer bij hebben.
Ik zou ze laten barsten! Hamer
Sorry hoor dat is mijn mening, Gewoon doen Knipoog

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 23:32

Dat je niet eens het hele topic leest cratos, tot daar, maar de laatste post lezen is toch niet zo'n moeite? Zucht.

cratos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 22:13

Eh ja sorry...ben niet zo donker als jij (aan je avatar te zien)...ben blond Clown

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 22:30

haha ik roodharig, dus meer nerdtype dan :p

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 16:12

poes schreef:
haha ik roodharig, dus meer nerdtype dan :p

Ben jij nou een nerdtype? Of bedoel je Cratos ?? Haha!

(ik weet uit betrouwbare bron dat hij niet blond is...tenminste dat was hij vanmorgen nog niet Clown ...enneh een nerd...neuh...)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 22:00

hehe, neen bedoelde doordat ik rood haar heb meer nerdtype ben (en dan van die vermanende opmerkingen plaats Clown ). Ik zou mezelf helemaal geen nerd noemen eigenlijk Knipoog

Zelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-06 13:19

Even een update hoe het nu is: Diezel gaat onwijs goed, heeft het goed naar zijn zin in zijn nieuwe wei, weer of geen weer het intresseert hem niet hij staat lekker buiten in de wei en loopt niet zijn stal in, hihi. Een haflingermerrie van 2,5 jaar is zijn dikke vriend, echt maatjes die 2 en daar neemt hij ook zijn voorbeeld van. Kortom gaat super! Diezel is al flink gegroeid, heb zijn halstertje al 2 gaatjes groter moeten maken Haha! scheelt niet veel of hij moet een ponyhalster om, flink hoofd heeft die Bloos

En met de merrie, die komt gelukkig al goed bij, heel verschil met een maand terug, jee... komt allemaal goed. Pling

Ik wens iedereen bij deze een fijne kerst!
Groetjes!

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 14:05

eind goed al goed.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 14:45

Zelke schreef:
Even een update hoe het nu is: Diezel gaat onwijs goed, heeft het goed naar zijn zin in zijn nieuwe wei, weer of geen weer het intresseert hem niet hij staat lekker buiten in de wei en loopt niet zijn stal in, hihi. Een haflingermerrie van 2,5 jaar is zijn dikke vriend, echt maatjes die 2 en daar neemt hij ook zijn voorbeeld van. Kortom gaat super! Diezel is al flink gegroeid, heb zijn halstertje al 2 gaatjes groter moeten maken Haha! scheelt niet veel of hij moet een ponyhalster om, flink hoofd heeft die Bloos

En met de merrie, die komt gelukkig al goed bij, heel verschil met een maand terug, jee... komt allemaal goed. Pling

Ik wens iedereen bij deze een fijne kerst!
Groetjes!

Super! Haha!