verkoper wil overeenkomst NIET nakomen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yvon72

Re: verkoper wil overeenkomst NIET nakomen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 14:17

jemmig zeg wat een verhaal, en wat dubbel allemaal.
Wil je heel veel sterkte toewensen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 14:24

tja, ben benieuwd hoe dit allemaal gaat aflopen, want zo te lezen is het nog niet klaar...

Deerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 09:29

santie schreef:
Vandaag de bevestiging binnen gekregen. De deurwaarder heeft de zaak aanvaard en zal deze zo spoedig mogelijk uitvoeren...

Tja het is erg dubbel, zeker nu ik weet dat ze echt weg gaat.

Echt een strijd zonder winnaars Verdrietig

Bedankt...

Sterkte ermee. Ik kan me heel goed voorstellen dat je een dubbel gevoel hierover heb.
Het is niet het paardje wat je zoekt maar door alle verzorging heb je inmiddels toch
wel een bepaalde band met het paard gekregen.
Doe rustig aan en blijf om je heen kijken naar een ander paardje. Geloof me je komt echt wel
je droom paardje tegen. Niet iedereen heeft slechte bedoelingen.
Sterkte voor nu.

Mananeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 09:41

santie schreef:
een advocaat is ingeschakeld, dus het word even afwachten. inmiddels heeft de DA ook een 2e chip gevonden, waardoor ik nu weet dat ze ook een stuk ouder is.

kan je hiervoor geen aangifte doen?? dit lijkt mij toch een duidelijk gevalletje van bedrog. Knhs zal ook niet blij zijn met dit soort praktijken. Staat natuurlijk los van de vervelende zaak dat ie niet eerlijk was met de verkoop. Maar 2 keer chippen lijkt mij toch strafbaar.

santie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 12:52

De deurwaarder is ermee bezig, maar ik denk ook niet dat het snel achter de rug zal zijn.

Het betreffende stamboek en de PVE is hier al maanden van op de hoogte!!! Er schijnt een intern onderzoek geweest te zijn, op basis hiervan is de chipper "vrijgesproken". Reden: omdat de 1e chip weggezakt zou zijn??? (beide chips zitten vlak naast elkaar) Alleen... Ik heb niemand bij het paardje gezien, om dit te controlen. Tja... Wat moet je daar daar verder nog mee???

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 20:29

Heb je het paard nog of is het nu weg en is alles afgehandeld ?

santie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 21:00

Het paardje staat voorlopig nog bij mij en verder is er helaas nog iets afgehandeld.

AmandieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 21:11

pfff wat een gedoe allemaal. komt de handelaar het paardje gewoon niet ophalen? en hoe nu verder dan?

santie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 22:39

Tja... Het is maar weer afwachten hoe het nu weer verder gaat lopen. De handelaar kan het paardje nu alleen nog ophalen, na betaling van alle kosten.

AmandieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 22:42

en wat als ze het paardje niet komen halen?

santie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 23:23

Dan mag ik het paardje verkopen, om zo de kosten te stoppen en daar ben ik nu dan ook mee bezig. De verkoopprijs word dan van het totaal bedrag afgetrokken en de rest word via een gerechtsdeurwaarder verhaald.

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 00:01

@santie: lijkt me voor jouw gemoedsrust wel prettiger als je het paard zelf door kan verkopen hoeft hij teminste niet naar die zakkenwassers terug..
Heel veel sterkte!

chareno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 00:21

ga eens bij zo'n wetswinkel langs met het briefje dat je hebt en vraag daar naar je kansen

santie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 11:05

chareno schreef:
ga eens bij zo'n wetswinkel langs met het briefje dat je hebt en vraag daar naar je kansen

Welk briefje???

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 14:15

wat een rotsituatie zeg!

sterkte!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 23:40

santie schreef:
chareno schreef:

Welk briefje???

Volgens mij heeft Chareno het topic niet doorgelezen.

Verder, wat een nare situatie zeg! En dan heb je dat beestje alsnog bijna een jaar op stal staan ook, zodat je je aan haar gaat hechten. Afgezien van de deurwaarder, zijn er nog andere maatregelen om de handelaar te dwingen om je te betalen? Als dit allemaal zo lang duurt vraag ik me af of ze er misschien toch nog mee weg kan komen. Heb je nog contact met je advocaat hierover?

santie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 21:00

Door het paard te verkopen komt er een klein gedeelte van het geld terug, maar ja... de kosten stoppen dan wel. De rest kan alleen via de deurwaarder, zij komen hier niet mee weg, de deurwaarder blijft achter ze aan zitten, het kan idd heel lang duren, maar uiteindelijk zullen ze moeten betalen.
Het is niet anders...

lola12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 17:18

nou silvia je bent ook niet echt eerlijk he, ik ken de verkoper van je paard niet maar je hebt zelf bij ons op stal gezegd dat jainy hoefbevangen is geworden, ik zei nog ja kan ook niet anders als je er nooit iets mee doet, ik begrijp deverkoper wel ik zou ook geen paard terug nemen die door schuld van de koper hoefbevangen is geworden, als je een topic maakt mag je op zijn minst eerlijk zijn. nu stel je die mensen in een kwaad daglicht en ze kunnen zichzelf niet verdedigen, je bent hier gewoon zelf schuldig aan en iedereen op stal vindt het belachelijk dat je nooit naar je paard om geken hebt en nu is opeens alles in het belang van jainy, nou daar had je dan wel eens eerder aan mogen denken.

lola12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 17:48

Showpony schreef:
@santie: lijkt me voor jouw gemoedsrust wel prettiger als je het paard zelf door kan verkopen hoeft hij teminste niet naar die zakkenwassers terug..
Heel veel sterkte!

Volgens mij heeft ze het paard gewoon doorverkocht aan een handelaar, iederen hier opstal is op de hoogte van de ruzies tussen haar en haar vriend en dat is de reden dat het paard weg moest. Ik ken de handelaar niet maar toen Jainy hier op stal kwam was het een prachtige merrie, ikben zelf helemaal lijp van Tinkers , ze was een beetje nerveus maar dat is logisch als je op een vreemde stal komt toch. Ik heb haar wel eens aangeboden om haar te berijden maar volgens Silvia was ze onhandelbaar omdat ze door de verkoper mishandeld was, tja wat moet ik zeggen.
Iedereen op onze stal weet dat ze gewoon niet van deze wereld is maar ze heeft nooit naar Jainy omgekeken met als resultaat dat ze hoefbevangen is geworden. Naar mijn weten is dat de reden dat de verkoper haar niet terug wilde nemen of op zijn minst schade vergoeding volgens de verhalen hier dan he. Ze heeft Jainy ingerolen op een ander paard en zelfde verhaal een schat van een Tinker maar volgens haar zwaar mishandeld en daardoor niet te vertrouwen nou hij was een schatje en ik hoop zo dat hij een fijn baasje heeft gevonden iemand die wel naar hem om kijkt. Boos! Boos! Boos!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 17:51

Hoefbevangen door niets met je paard doen? Kan dat?

loveseben

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 17:52

waarom werkt de handelaar niet mee dan, door niet te verschijnen bij de rechtszaak enzo
zo beken je toch een beetje schuld, lijkt mij
is de hoefbevangenheid ook ter sprake geweest bij de rechter dan?

loveseben

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 17:56

Yessy schreef:
Hoefbevangen door niets met je paard doen? Kan dat?

als die zich de hele dag vol staat te vreten op het land en er verder niks mee gedaan word, dan kan dat ja
maar sommige paarden zijn er ook erg gevoelig voor
een meid bij mij op stal heeft een paard die er gevoelig voor is
ze heeft het heel geleidelijk op gebouwd en hij stond maar een paar uurtjes per dag op het land en toch was het raak
je weet het soms niet

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 18:00

Is het paard nu nog bij santie dan?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 18:01

Ik vind de hele dag in het land staan niet onder de categorie zielig vallen (hoewel het natuurlijk wel dom is, weet niet welk seizoen het was etc) en bovenstaande post laat het lijken alsof ze een dierenbeul eerste klas is. Ik ken geen van beide dus de waarheid zal wel ergens in het midden liggen, maar toch..

santie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 18:03

lola12 schreef:
Showpony schreef:
Heel veel sterkte!

Volgens mij heeft ze het paard gewoon doorverkocht aan een handelaar, iederen hier opstal is op de hoogte van de ruzies tussen haar en haar vriend en dat is de reden dat het paard weg moest. Ik ken de handelaar niet maar toen Jainy hier op stal kwam was het een prachtige merrie, ikben zelf helemaal lijp van Tinkers , ze was een beetje nerveus maar dat is logisch als je op een vreemde stal komt toch. Ik heb haar wel eens aangeboden om haar te berijden maar volgens Silvia was ze onhandelbaar omdat ze door de verkoper mishandeld was, tja wat moet ik zeggen.
Iedereen op onze stal weet dat ze gewoon niet van deze wereld is maar ze heeft nooit naar Jainy omgekeken met als resultaat dat ze hoefbevangen is geworden. Naar mijn weten is dat de reden dat de verkoper haar niet terug wilde nemen of op zijn minst schade vergoeding volgens de verhalen hier dan he. Ze heeft Jainy ingerolen op een ander paard en zelfde verhaal een schat van een Tinker maar volgens haar zwaar mishandeld en daardoor niet te vertrouwen nou hij was een schatje en ik hoop zo dat hij een fijn baasje heeft gevonden iemand die wel naar hem om kijkt. Boos! Boos! Boos!

Wie ben jij dan????
Volgens jou profiel besta jij niet, dus vandaar...
Hoe kom jij erbij dat Jainy hoefbevangen is??? dat is ze helemaal niet!!!