sasja0705 schreef:Duhelo schreef:De advertentie is nadat wij gaan kijken en het paard dus écht kreupel (duidelijk zichtbaar) was gesloten. Paard op de veilingfilmpjzs was niet goed maar ook niet superslecht, wss werd die daar vooral lange rechte lijnen getraind. Het kan dus dat ts weinig problemen had bij licht werk, maar als paard daadwerkelijk 6 weken niet gewerkt heeft en dus alle bespiering kwijt raakte, dan kreupel eruitkwam.
Na ons bezoek is paard bij ons weten uit de verkoop gehaald.
Dus ts zo erg afschilderen is niet nodig, we weten niet precies wat de waarheid is. Het kan zijn dat het verhaal dat wij te horen kregen de waarheid was. Misschien was het dat niet. Er is geen manier om dat te weten te komen vrees ik…
Alsnog verkopen/weggeven was wel een domme zet ten koste van het paard…
6 weken niet gewerkt, kan alvast niet kloppen, want TS schrijft zelf dat zij vanaf einde Weide, toen het paard alleen maar nog op de paddock kon 2x dags gelongeerd heeft ( zij een nog een vriendin)
.
Maar een aantal weken 2x dag longeren kan wel de kreupelheid verklaren ivm met het rapport en dan was al bekend dat hij kreupel liep voordat of tijdens jullie contact hadden
Verder wordt in de op geschreven, ,kleine vergoeding... dit is later bijgesteld na : alleen vergoeding voor transport.
Nu stel je had niet jouw kennis en ervaring gehad... want in de advertentie en vooraf werd het probleem niet benoemd.
Echt kreupel ziet iedereen... onzuiver bij lange na niet iedereen.
Met de openingspost te herlezen snap ik dat ik idd iets gemist had, ik dacht dat die eerste alineas waren na de verkoop nu, maar blijkbaar dus over de aankoop.
Het is niet helemaal duidelijk of die mank werd voor ik op bezoek (eind november)ging of er na, maar er is dan idd gelogen over de 6 weken stilstaan (en toen het kind twee weken ervoor ziek was en bezoek laat minute afgebeld werd, was die wss op dat moment kreupel, de week ervoor werd het nog eens last minute afgebeld wegens autopech, en hebben we de hele middag gewacht of we nog konden kijken maar uiteindelijk werd het te laat. Derde keer ging dan wel door…)
2 x daags longeren bij zo een groot jong onbespierd paard is behoorlijk idioot, zeker gezien die op de cirkel al niet recht was volgens de papieren. Als je zo een dier al in het werk zet dan moeten het lange rechte lijnen buiten zijn, geen cirkelwerk…
Er is dus wel meer info niet gezegd tegen ons.
Toen wij gingen kijken was die echt kreupel. Sowieso giga knik in de hals, dus vooraan was er iets niet goed, meerdere keren door een achterbeen gezakt, achteraan onregelmatig en een erg zwieberende gang. En de reactie rond het SI gewricht.
Maar idd, ouders die dit paard zouden gaan kopen voor hun 12 jarig pennymeisje, waren er mss in gelopen…
Ik vind het erg jammer voor het paard, zeker omdat wij een paar maand later onze zoektocht bijgesteld hadden nr een gezelschapspaard wegens aanhoudende rugproblemen van mijn man, en een rijpaard niet meer nodig was, ik vond het nl wel een erg lief dier die het beste verdiende ( al ging ik er dan niet voor betalen )