rien10 schreef:Nu, druk dan op 'volg dit topic niet meer' Dan ben je er van af.
Be my guest.
Nu graag weer om topic. Juridische vraag hè

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
AppleSter schreef:Furst schreef:Ik heb heel het topic gevolgd door mee te lezenIk ben het met TS eens dat Bokt vaak zijn eigen verhalen er van maakt en dat topics wel zuur worden, maar ik ben het zeker ook eens met merendeel van de mensen hier. TS ontwijkt alle vragen omtrent leeftijd en geslacht en dat is jammer. Want zo laat je de verhalen ook hun eigen leven leiden. Ik vind het hier dus de verantwoordelijkheid van de TS dat het zo uit de hand gelopen is
Nu is het mijn schuld dat 3/4 Bokt niet inhoudelijk reageert in mijn eigen topic?![]()
Nogmaals; vooraf aangegeven wat mijn vraag was en dat ik inhoudelijk niet zou ingaan op de situatie. Ongeacht wat er geschreven wordt. Dit topic is niet bedoeld om mensen te blamen of shamen maar tot een hippisch juridisch advies te komen.
AppleSter schreef:Nee. Gewoon heel simpel; Nee.
Dit is exact wat Bokt wil, sensatie. Het ging mij om een juridisch advies / ervaringsverhalen, het stellen van een juridische vraag. Dit heb ik vanaf het begin aangegeven.
Ik ben niet verplicht te antwoorden, anderen te blamen of shamen of wat wat ook. Daar wordt de situatie niet beter of anders van, alleen de zure Bokt club. Je kunt blijven jennen en proberen me uit de tent te lokken om inhoudelijke details prijs te geven, maar ik heb vanaf de openingspost aangegeven dat niet te zullen doen, ongeacht wat mensen beweren of er zelf van maken. Maak je eigen verhaal en ga weer wat nuttigs doen. Of niet, maar reageer hier alleen nog inhoudelijk on topic en alleen als je denkt dat het wat toevoegt.
Ik heb 3/4 van de berichten oppervlakkig waargenomen nadat het topic deze wending kreeg en daarmee het kaf van het koren gescheiden en mijn vragen zijn beantwoord. Voor mij is dit voldoende.
Dus that’s it.
DuoPenotti schreef:@isamelle
Kun jij samen met de verkoper niet wat regelen dat hij terug kan?
En dan een nieuw huisje zoeken waar hij wel gewenst is?
Voor de pony een stuk fijner.
Caira schreef:Ik lees hier niet echt schokkende dingen, als instructeur kom ik geregeld bij dit soort situaties, en heel eerlijk de meeste zijn in 1 of 2 sessies opgelost. Kwestie van de communicatie fine-tunen en de eigenaar handvatten geven. Ik weet niet in welke regio dit afspeelt, maar als ik in de buurt zit dan wil ik graag helpen.
DuoPenotti schreef:@Janneke
De hij was idd bekend, maar kan een ruin zijn.
Maar het gedrag hoort erg typisch bij een jonge hengst, het word ook niet ontkracht, dus ja dan vullen mensen het in als een ex- verzorger dat aangeeft.
niks typisch bokt, maar typisch een ts die niet volledig isAppleSter schreef:Nee. Gewoon heel simpel; Nee.
Dit is exact wat Bokt wil, sensatie. Het ging mij om een juridisch advies / ervaringsverhalen, het stellen van een juridische vraag. Dit heb ik vanaf het begin aangegeven.
Ik ben niet verplicht te antwoorden, anderen te blamen of shamen of wat wat ook. Daar wordt de situatie niet beter of anders van, alleen de zure Bokt club. Je kunt blijven jennen en proberen me uit de tent te lokken om inhoudelijke details prijs te geven, maar ik heb vanaf de openingspost aangegeven dat niet te zullen doen, ongeacht wat mensen beweren of er zelf van maken. Maak je eigen verhaal en ga weer wat nuttigs doen. Of niet, maar reageer hier alleen nog inhoudelijk on topic en alleen als je denkt dat het wat toevoegt.
Ik heb 3/4 van de berichten oppervlakkig waargenomen nadat het topic deze wending kreeg en daarmee het kaf van het koren gescheiden en mijn vragen zijn beantwoord. Voor mij is dit voldoende.
Dus that’s it.
Er jent niemand, hoogstens jijzelf.
Mensen zijn ook niet op sensatie uit, wel op duidelijkheid.
Mensen willen je best helpen, maar dat kan niet bij halve berichten.
Een jonge hengst eerst wel braaf nu niet, dat kan gewoon en dat is iets wat jij als koper ook kunt weten.
Dus belangrijke gegevens wil jij meer info krijgen.
Een jonge ruin van 4 en al 2 jaar gecastreerd is dan toch weer anders.
Maar blijkbaar wil je geen info en stamp je liever als een kleuter rond omdat het niet krijgt wat het wil.
Nee je bent niet verplicht te antwoorden, maar niemand blamed of shamed, of je moet dat al vinden van mensen die zeggen, zo'n kleine pak je toch onder de arm....
Tja.... dan roep je naar mijn idee nogal snel deze termen... Maakt je ook niet dat mensen je dan serieuzer gaan nemen.
Dus ja, met alles wat je nu zelf doet, maak je dat het topic ontspoort, maar iedereen heeft het gedaan....![]()
Dus ja ik ga uit dat de ex verzorger de waarheid zegt.
Brave jonge hengst pas 1,5 week van huis. Die nu angstig is.
En ja zo klinkt je hele OP ook....
Echt verkoop dat dier nu, genoeg mensen die daar geen problemen mee hebben.
Hopelijk nu een bokker die zegt ik was net opzoek naar een nieuw paardje.... en je een pb stuurt
rien10 schreef:Oh, ik dacht dat je een slotje wilde. Dat kan niet zomaar, dus gaf ik je de tip om op Ontvolgen te drukken.
Sorry dat ik je van dienst wilde zijn. Ik zal het niet meer doen.
tengeltje11 schreef:Heel netjes van haar, maar eigenlijk wel straf dat iemand bijna als oplichter voorgesteld wordt door je eigen onkunde…. Zo zie je maar dat elk verhaal 2 kanten heeft…
isamelle schreef:ja heel triest dat het zo kan gaan.
de mevrouw heeft het beste met haar paarden voor.
ze zou nooit een paard oneerlijk verkopen . dit gedrag wat die toont is bij hun ontstaan ik herken hem hier niet in.
isamelle schreef:tengeltje11 schreef:Heel netjes van haar, maar eigenlijk wel straf dat iemand bijna als oplichter voorgesteld wordt door je eigen onkunde…. Zo zie je maar dat elk verhaal 2 kanten heeft…
ja heel triest dat het zo kan gaan.
de mevrouw heeft het beste met haar paarden voor.
ze zou nooit een paard oneerlijk verkopen . dit gedrag wat die toont is bij hun ontstaan ik herken hem hier niet in.
isamelle schreef:DuoPenotti schreef:@isamelle
De verkoopster is een hele aardige vrouw en die word nu weg gezet als oplichtster wat totaal niet waar is ze heeft het beste voor met het paardje maar het paardje is weg gegaan omdat hij dus hengst was en niet kon blijven. dus om hem terug te nemen is lastig maar ik heb wel gehoord dat er een aanbod is gedaan tot eventueel terug nemen.
Niqui schreef:Even los van of een juridische aanpak succes gaat hebben, is het natuurlijk gewoon verstandig van de ts om er niet verder op in te gaan . Ze had beter helemaal geen topic kunnen starten. Want je weet van andere topics dat het dan alle kanten opgaat. Zo veel mensen, zoveel meningen. Dat is nu eenmaal zo.
En ik heb nergens gelezen dat de ts de verkoper als oplichter wegzet. Dat hebben anderen ervan gemaakt.
Fijn om te lezen dat er een aanbod is gedaan. Hopelijk komen ze er samen uit.
isamelle schreef:DuoPenotti schreef:@isamelle
De verkoopster is een hele aardige vrouw en die word nu weg gezet als oplichtster wat totaal niet waar is ze heeft het beste voor met het paardje maar het paardje is weg gegaan omdat hij dus hengst was en niet kon blijven. dus om hem terug te nemen is lastig maar ik heb wel gehoord dat er een aanbod is gedaan tot eventueel terug nemen.
Kirrietje schreef:Sorry maar wie ben jij? Ben je dochter, eigenaar, weet ik veel wie?
Het enige wat je nu doet is zieltjes winnen, oprecht of niet oprecht.
Wellicht handig om zelf ook niet meer te reageren, TS geeft aan om geen verdere informatie te delen om het discreet te houden. Jij doet het tegen overgestelde. Dus een idee dat beide partijen er inhoudelijk niet meer op ingaan (wat TS dus al doet)?
AppleSter schreef:Er is geen ruzie met een eigenaar, maar een juridisch geschil. Nergens staat door mij genoemd dat iemand een oplichter zou zijn en we zijn allemaal volwassen mensen. Het zou fijn zijn enkel nog inhoudelijke juridische antwoorden te ontvangen in dit topic. Dit is de reden van opening van dit topic geweest, maar inmiddels compleet ontspoord en off topic.
rien10 schreef:Dat slotje kan niet op verzoek. Jij kan er voor kiezen niet meer te reageren.
Janneke2 schreef:AppleSter schreef:Er is geen ruzie met een eigenaar, maar een juridisch geschil. Nergens staat door mij genoemd dat iemand een oplichter zou zijn en we zijn allemaal volwassen mensen. Het zou fijn zijn enkel nog inhoudelijke juridische antwoorden te ontvangen in dit topic. Dit is de reden van opening van dit topic geweest, maar inmiddels compleet ontspoord en off topic.
De posting van FloortjeM was:
lang en dus niet zo makkelijk over het hoofd te zien,
uiterst inhoudelijk,
en ik heb er geen reactie op gelezen.
("Hoezo, ontspoord en off topic?")