Nyaleti schreef:Maar hoezo wordt hier een stal zwart gemaakt? Er worden absoluut nergens namen of locaties genoemd.
TS geeft aan dat het ver rijden is voor haar dus de locatie die in haar profiel staat is ook geen aanknopingspunt.
Anderhalf uur vanaf Katwijk en je kan niet naar het westen.
Elisa2 schreef:Popstra schreef:
Vooralsnog lezen we enkel wat de TS schrijft. weet niet of je zo stellig kunt zeggen dat de handelstal fout zit.
De titel van dit topic...daar gaat het al fout.
Jawel, want zij verzwijgen wat er gebeurd is.
Dat beweert ts, wij weten dat niet.
juval schreef:het is toch nog helemaal geen juridische kwestie. Dat is het pas als wordt vastgesteld dat het paard werkelijk 'kapot' is gegaan in de tijd dat het op de handelsstal heeft gestaan. Dat is stap 1, daarna zie je wel verder.
Dat zei ik ook al, maar dan moet je dus eerst bepalen wat de waarde van eventuele schade is. Daarom vroeg ik ook of er afspraken gemaakt zijn over de prijs die het paard moet opbrengen. Daarnaast is het van belang wat voor soort afspraken er waren gemaakt over wat de stal er aan ging verdienen. Ze hebben hem in 5(!) dagen op laten halen en hebben hem niet laten staan om trainingsgeld op te strijken. Dat spreekt enorm voor de stal omdat het meestal zo is dat ze een paard zo lang mogelijk in huis houden als je maandelijks stalling en training betaalt.
Dus, wat waren de kosten, wat was de verwachte opbrengst bij succesvolle verkoop en hoe ziet het schadeplaatje eruit?
Coco4life schreef:Wat een naar verhaal zeg,
het doet me denken aan de boeken van droompaarden waarvan ook altijd dit soort dingen gebeurde. Er stond daar altijd in dat handelsstallen niet te vertrouwen zijn. Maar wat heftig, ik hoop dat alles goed komt
Behalve dan dat ze deze vosmerrie niet getemd kregen .