Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lnvdh schreef:Ik heb niet alle reacties gelezen maar ben ik dan een rare als ik denk.. als ik eigenaar ben van het dier (D) en er zoveel mensen ABC EF om mij en mijn dier bekommeren en er van alles aan doen om me te helpen.. Dan zou ik als D zijnde de rekening betalen.. Mijn dier...Dan had ik zelf moeten rijden of een paardentaxi oid moeten bellen. Nu wordt er van alles voor me geregeld waardoor mijn paard vervoerd kan worden.. dan zijn de kosten als benzine, evt eten drinken onderweg en schade ook voor mij
Delaja schreef:B is er zeker niet letterlijk in geduwd, maar de druk was wel zodanig hoog dat weigeren niet echt een optie was.
Daihyo schreef:Ik rijd ook wel eens met een trailer voor anderen, maar als ik B zou zijn, zou ik me behoorlijk rot voelen.
Een goed bedoelde actie die zo uitloopt. Kosten splitten tussen de 3 zou volgens mij de meest faire oplossing zijn. D erbuiten houden vind ik niet okee, maar goed, jullie kennen haar beter dan ik.
Maar doet mij in ieder geval wel beseffen dat ik maar niet meer voor anderen ga rijden, tenzij met een gehuurde trailer en een goed contract óf een trailer van de eigenaar van het paard.
Sky_As schreef:Gehuurde trailer is nog de beste optie, lijkt duur, maar die zijn tenminste wel verzekerd voor dat soort fratsen.....
Sky_As schreef:Daihyo schreef:Ik rijd ook wel eens met een trailer voor anderen, maar als ik B zou zijn, zou ik me behoorlijk rot voelen.
Een goed bedoelde actie die zo uitloopt. Kosten splitten tussen de 3 zou volgens mij de meest faire oplossing zijn. D erbuiten houden vind ik niet okee, maar goed, jullie kennen haar beter dan ik.
Maar doet mij in ieder geval wel beseffen dat ik maar niet meer voor anderen ga rijden, tenzij met een gehuurde trailer en een goed contract óf een trailer van de eigenaar van het paard.
Je onderste constructie kan natuurlijk nog steeds problemen geven...... Want als jij een inschattingsfout maakt en daardoor de trailer van de ander aan gort rijdt, krijg je ook gezellige discussies van als je pech hebt
Gehuurde trailer is nog de beste optie, lijkt duur, maar die zijn tenminste wel verzekerd voor dat soort fratsen.....
Roodvos schreef:Sky_As schreef:Gehuurde trailer is nog de beste optie, lijkt duur, maar die zijn tenminste wel verzekerd voor dat soort fratsen.....
Nou ja, dit dus.
Ik heb het naar aanleiding van dit topic even opgezocht. Een busje huren kost ca. 70 euro per dag. Een trailer kost ca. 50 euro per dag. Met wat brandstof erbij ben je tussen de 150-200 euro voor een dag klaar.
Ja, dat lijkt inderdaad veel, maar dit gaat (veel) meer kosten.
neetoch schreef:Misschien heb ik er overheen gelezen hoor, maar is er al contact met verzekering(en) geweest eigenlijk? Het lijkt mij nog steeds een kwestie van A om de verzekering te bellen met het verhaal en de verzekeringen het onderling te laten uitzoeken.
Daihyo schreef:Let wel op dat je met een busje vaak BE moet hebben. En dat heeft dan weer niet iedereen.
En bij geen ervaring met trailerrijden kan ik me voorstellen dat je ook niet meteen met paard, een gehuurde (onbekende) bus en gehuurde (onbekende) trailer op pad gaat. Dan is een chauffeur met ervaring toch wel prettig.
neetoch schreef:Ik ben een nitwit wat verzekeringen betreft, maar het eerste wat naar boven kwam met google was dit:
Een aanhangwagen verzekeren is namelijk niet verplicht. Aanhangers hebben geen verzekeringsplicht en vallen onder de verzekering van het trekkende voertuig. Wanneer je met een aanhangwagen schade veroorzaakt, kunnen de kosten verhaald worden op de WA-dekking van je autoverzekering.
Dat klinkt dan toch als dat C de verzekering in moet schakelen? Zoeken ze het onderling maar uit met de verzekeringen en een eventuele no-claim korting etc. kan dan toch door 3 gedeeld worden. Is een gokje hoor maar zou dat niet goedkoper zijn dan de schade zelf repareren? Want hoe zit dat dan met de schade aan de bus zelf?