Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gini schreef:Op zich mag dat, maar ik vind het gewoon verbazend waarom je met alle macht een hupsend, bokkend en uitproberend paard onder de noemer 'braaf leerpaard voor onzekere ruiter' wilt duwen.
DeMolenhoek schreef:Nelleke, ik snap jou standpunt. Maar als het paard echt zo braaf zou zijn en de handelaar is daar rotsvast van overtuigd, waarom kan het paard dan niet terug? Want zo een braaf paard is gauw genoeg weer verkocht. Sowieso, ongeacht wat het paard wel/niet doet, ga je hier toch een oplossing voor zoeken? Als handelaar als zijnde garantie, als particulier omdat jou maatje jou zo na aan het hart ligt.
Overigens bestaat het brave paard dat Ts zoekt zeker en vast wel. Voorbeelden genoeg hier op bokt van kreupele dieren waarna onderzoek blijkt dat ze al maanden, al dan niet jaren met verkeerd tuig zijn gereden, of waar en peesproblemen zijn etc. Zonder ook ooit maar 1 pas verkeerd te hebben gezet. Dat is een oprecht braaf (en ok, misschien wel te braaf) paard.
_Nelleke_ schreef:Het enige wat ik zeg is dat het kopen van een paard niet hetzelfde is als het kopen van een fiets. Hij kan zich nou eenmaal anders gedragen op een andere locatie met een andere ruiter.
_Nelleke_ schreef:Ik vind het gewoon verbazingwekkend dat iedereen maar vind dat ongeacht het dier wordt gehouden en behandeld, maar gewoon in het gareel moet lopen. Daar ben ik het gewoon niet mee eens.
_Nelleke_ schreef:Dat het niet is wat TS zoekt, dat snap ik. Alleen zou ik geen tijd en moeite en verdriet investeren in een juridisch proces omdat bewijzen dat het paard bij aflevering niet is wat je zoekt gewoonweg heel lastig is. Want misschien was paard bij handelaar doodbraaf, dat weten wij ook allemaal niet. Daarom zou ik adviseren om te kiezen of je met het paard verder wil of niet en in de gemaakte keuze je energie investeren.