Paard verkocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 18:19

Wat een nare situatie TS!
Ik hoop op een goed einde.
Vind dat je het goed aanpakt.

Dit maatje van mij heb ik trouwens ongezien van marktplaats geplukt.;-)
Kinderen kunnen erop rijden en ik kan er mee mennen. Precies wat ik zocht!
Afbeelding

cobiie

Re: Paard verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 18:23

Er zijn genoeg particulieren die ongezien kopen, zowel in Nederland als paarden in het buitenland.

Wat iemand zelf zou doen of normaal vindt is niet altijd een standaard wat een ander zou moeten vinden/doen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 18:28

cobiie schreef:
Er zijn genoeg particulieren die ongezien kopen, zowel in Nederland als paarden in het buitenland.

Wat iemand zelf zou doen of normaal vindt is niet altijd een standaard wat een ander zou moeten vinden/doen.

Ik ken ze niet en ik zit toch al heel lang "in de paarden".

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 18:37

Even voor alle duidelijkheid, paard is betaald maar de koper heeft hem zelf opgehaald, ja ik zou ook mijzelf afvragen hoe je een paard kunt kopen/betalen/drie keer over zijn neus aait en huppakee de trailer op. Maar daar gaat dit hele verhaal niet over, ts heeft het paard verkocht en buiten het beetje vreemde verkoopverhaal om, zij kan niet ruiken of de koper wel of niet met het paard om kan gaan. En wanneer het blijkt niet zo te zijn komt er een fikse brief van een mentor die eist dat het paard word terug genomen en het geld contact word gegeven, nou, zo'n mentor had aan mij ook een hele slechte.

Ts heeft eigenlijk maar één ding nagelaten en dat is meteen de nieuwe eigenaar bellen wat er in vredesnaam aan de hand is en zij het paard niet terugneemt maar wel wil bemiddelen in de verkoop. Verder valt haar totaal niets te verwijten, je hoeft toch niet elke koper bij het handje vast te houden en compleet na te pluizen of ze het allemaal wel goed op een rijtje hebben??

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 18:38

Babootje schreef:
cobiie schreef:

Ik ken persoonlijk ook geen mensen die paarden kopen met vraagprijzen van meer dan 1 miljoen, neemt niet weg dat die personen toch bestaan. :+

Hier op bokt zijn er ook topics van kopers die ongezien gekocht hebben (zullen er vast meer zijn dan enkel deze):
[ITP] All the way from the UK..
[ITP] Facebook aanwinst!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 18:45

cobiie schreef:
Ik ken persoonlijk ook geen mensen die paarden kopen met vraagprijzen van meer dan 1 miljoen, neemt niet weg dat die personen toch bestaan. :+

Die kopen hun paarden niet zonder keuring.

Hier op bokt zijn er ook topics van kopers die ongezien gekocht hebben (zullen er vast meer zijn dan enkel deze):
[ITP] All the way from the UK..
[ITP] Facebook aanwinst![/quote]

In een bepaalde prijsklasse vind je die dus blijkbaar. Maar of het verstandig is, is een tweede.
Ik zou het ook niemand (een particulier dan) aanraden om dat te doen.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 18:56

Kunnen we dat onderwerp van ongezien kopen/verkopen nu achterwege laten? Dat heeft niets met de problemen die de TS heeft te doen. Persoonlijk JA ik heb ook al ongezien gekocht en zelfs verkocht. En ik ben daarin echt niet de eerste en laatste. Zo raar is het dus niet aangezien er al meer hebben gereageerd dat ze ongezien gekocht hebben. Maar dat is tussen TS en koopster, niet om maar over door te zagen. Koopster heeft zich daar goed bij gevoeld, prima. Dat nu de mentor wil dat TS paard terug neemt is veel meer het probleem.

En TS laat je echt geen oor aannaaien. Ik heb het zelf ooit een keer gehad met een merrie die ik te koop had. Mijn trainer toen wilde dr persee hebben, bedacht een constructie dat ze samen met andere leerlingen gekocht werd. Leek mij niet zon goed idee en heb die leerling opgebeld dat ik dat niet ging doen. Waarop ze mij een aangetekende brief stuurden dat ik paard moest leveren want verkocht. Niet op gereageerd en nooit meer wat over gehoord. Paard is later naar iemand heel anders gegaan. Aangetekende brief kunnen ze wel denken dat het impact heeft, maar alleen als je erop in gaat.
Ik ben inderdaad wel nieuwschierig of je nog contact hebt gezocht met de koopster? Want met die Mentor zou ik helemaal niet communiceren. Die staat compleet buiten jullie overeenkomst, wat ze ook mag denken. En alleen als zij kan aantonen dat koopster handelsonbekwaam is (gezien geen registratie is ze dat niet) en mentor zeggenschap over haar geld heeft (lijkt me ook sterk), en dat wilde ik dan zwart op wit, zou ik met die persoon praten.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 18:57

Paarden op niveau worden ook ongekeurd verkocht voor grof geld hoor, zeker naar het buitenland.
En die kopers komen echt niet allemaal even kijken :+.

In TS haar geval zou ik mentor met koper in hun eigen sop laten gaarkoken, maar ik laat mij ook niet dwingen en manipuleren.
Laatst bijgewerkt door Ladygiroc op 26-03-19 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 18:57

Babootje schreef:
cobiie schreef:

Dat jij ze niet kent of al lang in de paarden zit wil niet zeggen dat het niet gebeurd. En echt in alle prijsklasse/type ponys/paarden word het gedaan.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 19:02

Gebeurd zowel in de lagere, midden, als hoge en superhoge prijsklasse :+

Toevallig aan de gang bij de boer op de wei bij ons ;) en regelmatig
Maar goed die discussie hoort hier eigenlijk niet

Ik vind het een lastig verhaal. Als ze van begin af aan normaal hadden gecommuniceerd had ik zeker overwogen het paard terug te nemen zoals ik al eerder zei.
Maar dit word wel een erg lastig verhaal. Weet ook niet wat ik er mee aan zou moeten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 19:54

gerpiegorp schreef:
Ik hou het topic vanaf het begin in de gaten, maar jemig wat ontzettend naar TS :(

Ik neem aan dat de mentor aangesloten moet zijn bij een bepaalde instantie. Want dan zou ik even opzoeken of je daar een melding van kan maken, omdat dit echt zeer onprofessioneel en buiten de regels is. Een aangetekende brief dat je het in contacten moet terugbetalen, kom op zeg :')

Nee hoor, dat hoeft niet. Er kan gewoon een willekeurig iemand aangesteld worden als mentor. Bv een bekende van degene waar het mentorschap voor wordt aangevraagd. Dat kan iedereen zijn.
Als het een beroepsmatige mentor is, moet diegene aan kwaliteitseisen voldoen, maar volgens mij niet aangesloten zijn bij een instantie ofzo.
Een mentor behartigt alleen de niet-financiële belangen van de betrokkene en mag ook geen beslissingen maken voor de betrokkene. En mag dus niet eens beslissen of de betrokkene haar paard weer gaat verkopen. Mag het wel adviseren aan het meisje.

Ik zou dus zeker geen contant geld aan de mentor gaan geven, en zeker wel contact opnemen met de koopster. Het zal de eerste frauderende mentor niet wezen... helaas.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 20:03

Klopt verootje.
In mijn geval hebben mijn broertje, ik en mijn vader in overleg beslist dat mijn vader en ik zijn mentor worden.

We hadden dit ook zonder zijn toestemming mogen doen. Maar dan moest er een zitting komen.

Nu hebben wij het in overleg gedaan met zijn toestemming. Daarvoor is toen een verzoek gedaan bij de rechtbank. Het is mogelijk dat de rechter je oproept om nog het een en ander toe te lichten. Bij ons was dat niet nodig.

Wij gaan niet over de financiën en mogen geen beslissingen voor hem nemen.

Wij krijgen nu te horen als er tussen hem en de woonbegeleiding problemen zijn. Wij kunnen dan bemiddelen. Een keer per 3 maand moeten we op gesprek. We stellen dan doelen op. En we kijken welke doelen hij haalt.

We proberen hem bijv te stimuleren in op tijd opstaan. Je zelf goed verzorgen. Je huis houden doen.

We kunnen nu ook zonder al te veel problemen navraag doen bij instanties.
Zo konden wij eerst geen vragen stellen bij zijn zorg verzekering over een aantal declaraties. Nu zij het bewijs van de rechtbank hebben kunnen wij ook namens mijn broer vragen stellen daar over.

Dionnevdkaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 21:07

Nirvana_ schreef:
oji schreef:
Tenzij de koper natuurlijk in dat register staat, dan heeft de mentor wel degelijk recht van spreken.

Cash terugbetalen zou ik iig nooit mee akkoord gaan en mogen ze lijkt me ook niet eisen. De oorspronkelijke koop is gedaan via de bank, dan kan het terugbetalen ook via de bank.

Ze staat alleen niet in het register

Succes, TS! Nare situatie.

Omdat het een mentor is en de koper niet onderbewindt staat. De mentor heeft helemaal niets over de financiële zaken te vertellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 21:15

Hi TS , hoe staat het ermee ?
Al weer nieuws ?

Jintexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-19 12:39

al nieuws, uhm tja, het is een beetje afwachten. Wij hebben een aanbod gedaan, na een week kregen we pas reactie, tegen bod gedaan afgelopen maandag en nu weer afwachten tot het volgende bericht.

hebben ook aangegeven zet het paard zelf te koop. dus nu is het weer even afwachten.

Heb zelf de koper nog een berichtje gedaan hoe het ging en met het paard. 0,0 reactie. dus daar heb je ook niks aan momenteel

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 12:45

Met wie doe je nu zaken dan? Toch niet met die mentor?

Jintexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-19 12:52

Het contact verloopt nog altijd wel via de mentor.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 12:56

Bijzonder, die mentor is niet bevoegd voor financiële keuzes van degene waarover hij het mentorschap heeft.
Zou wel uitkijken voor fraude. En niks betalen zonder dat je de echte koper hebt gesproken.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 13:38

Ik zou het erbij laten. Als er hele tijd een week overeen gaat dan zal het wel gescheten zijn.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 13:40

BarbaLala schreef:
Nou sorry pardon maar ongezien een paard (ver-)kopen vind ik een zeer vreemde gang van zaken. Zeker omdat het om een levend wezen gaat. Daarbij ook nog eens met ophalen geen voorrijden, keuring, contract, etc. maakt dit voor mij een zeer vreemde verkoop en niet getuigen van enige liefde/ correct zorg dragen voor het dier. :

Het is inmiddels duidelijk, waarom blijf je het eeuwig herhalen?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 17:11

StalNollie schreef:
Ik zou het erbij laten. Als er hele tijd een week overeen gaat dan zal het wel gescheten zijn.

Ik denk dat ze het paard nu gewoon zelf wil houden. Dat er in het begin wat problemen waren maar dat het nu beter gaat.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 17:14

Ts, ik zou nu gewoon een bericht sturen dat er blijkbaar geen haast is en ze vanaf nu het zelf maar moeten oplossen. Handen er helemaal vanaf trekken, jij hebt meer dan genoeg gedaan. Eerst een bijna dreigbrief van die curator en dan zet je je beste beentje voor en geen reactie?? Ze konden mij het dak op.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 17:48

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 11:05

Ik ga mee met Evelyne79, geen zaken doen met de mentor.
Deze is voor zover bekent niet bevoegd om het paard te verkopen en dan gaat het al gauw om fraude/diefstal. Een paard kopen ter goede trouw, dus niet weten dat het zaakje stinkt is al een heel gedoe met bewijslast maar in dit geval zal een rechter zeggen dat je beter had moeten en kunnen weten.
Ts dek jezelf in en sta er op dat je de eigenaar te spreken krijgt en doe alleen nog daar zaken mee.

Jintexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-19 11:43

We hebben al ruim 1,5 week niks meer gehoord. Jonge dame heeft haar profiel foto van Facebook ook veranderd in deze tussentijd.

Vind het wel jammer om niet meer te weten hoe het met het paard gaat, hier hebben we op deze manier wel zelf voor gekozen. Houd nu marktplaats en andere sites een beetje in de gaten om te zien of ze eventueel te koop staat of komt te staan. Om haar zo hopelijk nog een beetje te kunnen volgen.