Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
BMHP schreef:EdkingEnzo schreef:Ik ga idd even wat proberen via het nvwa! Lijkt me een van de beste opties nu
De NVWA geeft geen paspoorten uit alleen boetes
dekensenzo schreef:We kunnen wel degelijk iets met de paarden. We hebben tijdelijke documenten/paspoorten waarmee de paarden legaal vervoerd mogen worden etc.
Er met de fokker proberen uit te komen is ook een gebed zonder eind.
Die man spreekt enkel Spaans. En zelf al spreek je Spaans hij praat niet over de paarden die wij hebben. Hij probeert je alleen nog een paard te verkopen als je contact met hem opneemt.
OCA papieren mag een paard legaal mee vervoerd worden.
Ik denk dat tips over evt een paspoort in NL krijgen alleen nog nuttig zijn hier. Verder speculeren over wie wat waar fout is heeft geen zin.
dekensenzo schreef:@BMHP Ik zie dit topic gisteren voor het eerst voorbij komen. En inderdaad dat er een hoop missende informatie was die wel bekend was/is bij ons.
Daarom reageer ik nu ook dat alleen tips om evt een paspoort in NL te kunnen krijgen nog nuttig zijn. De rest weten we hoe het zit en kunnen we niks mee.
Een DA plaatst niet zomaar een nieuwe chip als een paard al een chip heeft.
De openingspost had veel meer info moeten bevatten dan dat die heeft. Dan was er geen misinformtie geweest.
dekensenzo schreef:Daarom zeg ik ook dat alleen tip om evt paspoort in NL te krijgen nog nuttig zijn.
BMHP schreef:dekensenzo schreef:Daarom zeg ik ook dat alleen tip om evt paspoort in NL te krijgen nog nuttig zijn.
Heb mijn post gelezen en begrepen?
Je moet een paspoort aanvragen bij een door de NVWA goedgekeurde instantie.
bv KNHS of een stamboek.
De DA plaatst de chip die bij het paspoort hoort, want ik denk dat een spaanse chip zonder herkomst info niet wordt geaccepteerd.
Het zou helpen als jullie een contact persoon bij de NVWA hebben omdat dit soort zaken niet met een telefoontje is geregeld.
dekensenzo schreef:Er met de fokker proberen uit te komen is ook een gebed zonder eind.
Die man spreekt enkel Spaans. En zelf al spreek je Spaans hij praat niet over de paarden die wij hebben. Hij probeert je alleen nog een paard te verkopen als je contact met hem opneemt.
OCA papieren mag een paard legaal mee vervoerd worden.
EdkingEnzo schreef:ik kon het gewoon niet zo goed verwoorden en terug halen. Is mijn schuld. Vandaar de aanvulling vanmorgen. Ik hoef daar verder niet meer over te praten oid, als mensen nog tips hebben voor een oplossing in Nederland, heel graag. Verder hoeven we het niet meer over andere dingen te hebben. Ik wil en zal nooit iemand een slechte naam geven. Is niet mijn bedoeling geweest van dit topic. Ik weet dat als er zo vaag wordt gedaan dat mensen dan gaan speculeren en dingen zelf in gaan vullen, helemaal mijn schuld geweest.
dekensenzo / EdkingEnzo schreef:Maar heb destijds met verschillende stamboeken contact gehad over een paspoort maar die zeggen allemaal: Je paard heeft een chip, op die chip is hij te vinden bij de Ancce (Spaanse stamboek) en daar moet je zijn voor een paspoort.
Ook mn DA gevraagd en die zegt ook ik plaats geen nieuwe chip als hij al is geregistreerd in een stamboek.
dekensenzo schreef:BMHP schreef:Het chip verhaal is heel simpel. De chip is geregistreerd en is bruikbaar of niet bruikbaar.
Als jullie DA de registratie heeft kan KNHS daar een antwoord op geven.
onderaan vragenformulier duplicaatpaspoort
.
Hoe bedoel je als de DA de registratie van de chip heeft? Welke registratie?