Klacht Divoza, wat te doen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Abercrombie

Re: Klacht Divoza, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 08:17

Hier ook waardeloze ervaring met Divoza. Bestel er nooit meer iets :n

Waar ik zeer tevreden over ben is Dochorse en EJ.

M_Jacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 08:18

suikermeisje schreef:
Mensen zijn tevreden als alles maar extreem in hun voordeel is, ondanks dat iets kapot gaat wat geen fabrieksfout is.. ik vind het allemaal ene beetje vreemd en gelukkig ben ik niet de enige.
Hierdoor gaan de kleine winkels het niet redden. Die kunnen niet alles gratis vervangen, mega kortingen geven etc.

Wie zegt dat het geen fabrieksfout is? Ik heb nog nooit meegemaakt dat een deken op deze manier scheurt. Dat zegt mijns inziens toch wel iets over de kwaliteit van het product. En dat voor 90 euro. (vind ik behoorlijk wat geld).
Dit is niet zomaar een kleinigheidje en dan met een kleine (10%?) korting aankomen vind ik afschepen. Dit product met vervangen of volledig vergoed worden, kleine winkel of niet. Want dit is niet normaal.

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 08:29

Ik heb ook een waardeloze ervaring gehad,
Had teugels gekocht even thuis in de kast gehad liggen. Wil ik ze gaan gebruiken bleek het een slofteugel te zijn!?! Wat tussen de teugels bij divoza had gehangen.

Ermee terug gegaan; ja zet het maar op marktplaats dan kan je er nog wat voor krijgen, want als je ze nu retour doet krijg je er niets meer voor terug :(:)
Ben gelijk omgedraaid met de mededeling ga voortaan mijn spullen wel ergens anders halen....

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 08:37

Nu begrijp dat als dat even toch wat langer is dat ze dit niet meer doen.
Maar zo moet ik toch wel een super ervaring met EJ delen. Zo kan het dus ook.

Ik kocht een deken en op hun site stond de borstsluiting met een gewone clip, niet met haakjes.
En ik had al een deken van dat type en dat had ook een gewone clip.
Dus in de winkel niet meer uit de verpakking gehad.
Het was een winterdeken die ik in januari kocht omdat ik dacht dat de huidige deken de winter niet zou volhouden want er stond een dekentrekker in de wei.
Maar bij wonder heeft de deken het volgehouden en ik de nieuwe dus niet uit de verpakking gehad.
Pas de winter daarop.
En toen ging ik passen en zag dat het van die haakjes zijn, die vind ik verschrikkelijk in gebruik die stomme prik dingen en niet te verstellen.
Deken weer in de tas en stoute schoenen aan getrokken en naar filiaal Eindhoven gereden en het bovenstaande uitgelegd.
Ik verwachte er niets van, maar proberen kan altijd :)
En ja hoor, ondanks dat de deken, weliswaar ongebruikt in originele tas, zo lang in mijn bezit was kon ik zo ruilen.
Dat is toch wel top service.

Moet dat bij een slofteugeltje ook wel kunnen.
Oke ze staan in hun recht als het over de verstreken ruil datum is.
Maar het is niet iets wat ineens uit hun assortiment is.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 08:42

Ik had problemen met de trilplaten van mijn IceVibes. Dochorse stuurt meteen nieuwe trilplaten op (zijn niet goedkoop) ik hoefde de oude niet eens terug te sturen of iets.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-17 09:03

suikermeisje schreef:
Mensen zijn tevreden als alles maar extreem in hun voordeel is, ondanks dat iets kapot gaat wat geen fabrieksfout is.. ik vind het allemaal ene beetje vreemd en gelukkig ben ik niet de enige.
Hierdoor gaan de kleine winkels het niet redden. Die kunnen niet alles gratis vervangen, mega kortingen geven etc.

Is wel heel veroordelend vind je niet? Je weet helemaal niet of ik alleen tevreden ben als alles extreem in mijn voordeel is, dus vind je reactie niets toevoegen.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 09:05

Dat mag net als ik mag vinden dat het raar is om met iets wat je al maanden hebt liggen terug te gaan naar de winkel? En een Slofteugel wordt hard en stug in een kast. In ieder geval bij ons, heeft met vochtigheid te maken. Ding is gewoon niet meer als nieuw te verkopen en dan kan de winkel er niks mee.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 09:10

Hier blijft leer gewoon goed. Niet elke zadelkamer is zo vochtig, gelukkig :)

Natuurlijk hoeven ze hem niet terug te nemen, maar als hij er wel prima uitziet geeft het wel klantenbinding.
Je kan als winkel star en stug zijn en je op de regels houden je kan ook zeggen, je weet dat de datum voorbij is, maar we doen het toch. Die klant komt terug en verteld het ook nog tegen stalgenoten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 09:13

Het ligt er ook maar helemaal aan hoe de klant het brengt, iemand die er niks van verwacht en zich heel vriendelijk en bescheiden op stelt, krijgt bij mij ook veel meer voor elkaar dan iemand die vanuit het niets op hoge poten heel vijandelijk de strijd aan wil gaan.

Bij de laatste voel je namelijk al op je sloffen aan dat de kans groot is dat het er zo 1 is die waarschijnlijk altijd wel wat te piepen heeft. (ik heb zulke klanten gelukkig maar zéér zeldzaam)

De eerste die GUN je echt een mazzeltje en die is er oprecht super blij mee, dan is het als verkoper ook nog eens leuk om iemand blij te maken *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 09:14

Tja en zo heb ik de ervaring dat Divoza dingen best wil oplossen. Ik had beenbeschermers van pagony. Paard kreeg er allemaal wondjes van. Na wat rondvragen bleken veel meer mensen dit met deze te hebben. Ik ben terug gegaan niet eens met als doel om mijn geld terug te krijgen maar om ze te waarschuwen. Ik mocht de beschermers houden, anderen uitzoeken en kreeg nog geld terug in waardebonnen met excuses erbij.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 09:18

Daar heb je inderdaad gelijk in Pmarena.
Ik kwam daar ook zonder verwachting want ja je weet dat je over de tijd zit. Had ik maar moeten kijken naar de deken.
Maar ja, op hun site staat met clip en andere dekens hadden dat ook. Dus we zaten beide fout.
Maar ik het meeste, had ik hem maar even uit de tas moeten halen.

Mijn geluk was dus ook dat hij nog in het assortiment was en hij zo het schap weer op kon.
En ja ik was enorm blij met de service en dat heb ik ook laten weten, dus voor de mensen bij de kassa moet dat zeker ook fijn zijn.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 09:22

Ik vind het jammer dat Divoza gelijk zo slecht afgeschreven wordt, niemand weet wat er met die deken gebeurt is behalve het feit dat hij in 4 stukken in de wei lag.

Tuurlijk kan Divoza hierin tegemoet komen en een nieuwe deken of een fikse korting zou op zijn plaats zijn, maar kom op zeg. Wil je een klacht indienen, doe dat dan, stap naar de consumentenbond dat dit bedrijf niet meewerkt in plaats hier te gaan zeuren en moeilijk doen.
Koop ergens anders een deken en ga er mee aan de gang achter de schermen. Waarom alles zo publiekelijk altijd?

Ik heb overigens wel goede ervaringen met Divoza. Een jaar of 7 geleden laarzen aan laten meten, binnen gekregen en ingelopen. Na een paar maanden waren ze zo ingezakt en vervormd dat ik er blaren in liep(waren petrie's) terug gegaan, bleken ze verkeerde maten doorgegeven te hebben waardoor ze niet goed aansloten. Ik mocht dezelfde uitzoeken of hele andere en dan het aankoopbedrag van de eerst gekochte als korting. Uiteindelijk andere gekocht en 90 euro bijbetaald maar die heb ik al 7 jaar nu en zijn nog steeds goed. Ik ga altijd met plezier shoppen bij ze. Vindt bovendien hun huismerk kwaliteit stukken beter dan ej huismerk kwaliteit. Alleen al de pasvorm van de dekens is bij Divoza een stuk beter.

kitsunemimi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 09:33

Ik vind eigenlijk dat je als winkel de klant op nummer 1 moet laten staan, en inderdaad mensen die vriendelijk zijn die krijgen veel meer voor elkaar dan mensen die gelijk op hoge poten de toko op stelten zetten,

(ik werk zelf ook achter de servicebalie bij een verschrikkelijke kontkusserige supermarktketen :+ )

Ik vind tot nu toe dat TS gewoon schandalig is afgescheept.Ongeacht fabrieksfout of druk op de deken, whatever... Hoeft niet gelijk te betekenen dat we divoza met zen allen moeten boycotten,

maar een beetje tact en begrip had wel op de plaats geweest.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 09:38

pmarena schreef:
Het ligt er ook maar helemaal aan hoe de klant het brengt, iemand die er niks van verwacht en zich heel vriendelijk en bescheiden op stelt, krijgt bij mij ook veel meer voor elkaar dan iemand die vanuit het niets op hoge poten heel vijandelijk de strijd aan wil gaan.

Bij de laatste voel je namelijk al op je sloffen aan dat de kans groot is dat het er zo 1 is die waarschijnlijk altijd wel wat te piepen heeft. (ik heb zulke klanten gelukkig maar zéér zeldzaam)

Of misschien iemand die al eens eerder "onheus" behandeld is geweest en daardoor nu maar meteen in de aanval gaat. Niet mooi, maar wel menselijk.

Je kunt het van twee kanten bekijken. De kant van de winkel, die moet omgaan met klanten die alleen maar tevreden zijn als alles in hun voordeel draait en o wee als er iets mis is dan moeten wij als arme winkel ervoor opdraaien. Of de kant van de klant, die blijkbaar alleen vriendelijkheid mag verwachten wanneer de portemonnee open gaat, maar daarna geen enkele service meer krijgt, want dingen gaan nou eenmaal stuk en het is vast de schuld van het paard.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 09:53

Wel menselijk, maar dat je daar een heel welwillend iemand direct mee tegen de haren in strijkt en de gunningsfactor van coulance ontneemt, is ook menselijk :)

Overigens is TS volgens mij niet het type dat meteen staat te razen en te tieren of met wets-artikelen staat te wapperen als eerste contact :P
Laatst bijgewerkt door pmarena op 05-08-17 09:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 09:57

Uiteraard! Al kan het ook een uitdaging zijn om zo een stomende, op hoge poten lopende klant alsnog tevreden naar huis te laten gaan. Lukt niet altijd, geef ik toe.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 09:57

Wel aparte beschadigingen van de deken. Vooral omdat het zoveel is. Ik heb hier al heel wat meegemaakt.
Ik heb een Rambo deken gehad waarbij sluitingen (dus naden) kapot gingen binnen 24 uur. (Mogelijk waren ze dat al, maar had ik niet goed gekeken). Toevallig ook bij Divoza gekocht.
En die werd zonder problemen teruggenomen en ik kreeg een nieuwe mee. Erg blij mee, want ik had zelf de sluitingen nog even vastgezet omdat mijn pony vanwege allergische reactie niet zonder deken mocht staan.
Sindsdien heb ik wel altijd een nooddeken liggen, want anders is het mij teveel risico.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 09:59

Gini schreef:
Uiteraard! Al kan het ook een uitdaging zijn om zo een stomende, op hoge poten lopende klant alsnog tevreden naar huis te laten gaan. Lukt niet altijd, geef ik toe.

Meestal wel, maar dan heb je er toch een véél minder leuk gevoel bij dan iemand die er gewoon alleen maar heel blij mee is zonder dat zure gedoe vooraf :D

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 10:17

Ik bestel daar gelukkig nooit iets vooral als ik al die negatieve berichten lees.
Wat een service. :o

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 10:21

TS heeft op mijn verzoek wat close up foto's gemaakt. Ik heb op een atelier gewerkt en weet dus dat sommige klossen garen slecht kunnen zijn. En dat is duidelijk ook hier het geval. Alleen het garen is kapot. Kunt duidelijk zien aan de gaatjes in de stof, dat die niet beschdigd zijn en het garen dus bij weing weerstand is gebroken. Anders waren de gaatjes uitgerekt en zelfs kapot geweest.
Divoza hoort deze deken terug te sturen naar de fabrikant of zelf weer in elkaar te naaien, zonder kosten voor TS.

Ik zal na aanleiding van dit topic en ook door de andere verhalen nooit meer wat kopen bij Divoza. Ook al klant vanaf het kleine winkeltje in Leek, maar wat er nu allemaal gaande is... Ik vind het ronduit onbeschoft, zoals ze met klanten omgaan..

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 14:45

Zammie schreef:
Ook al klant vanaf het kleine winkeltje in Leek,

En ongeveer net zoveel producten verkopen als nu in de grote winkel. Wat stond/lag/hing het daar propvol met spullen. We moesten er vroeger een aardig eindje voor rijden maar het was gewoon een dagje uit wanneer we naar Divoza gingen. Liever naar Divoza dan naar de speeltuin. Ik was als 10 jarige helemaal happy wanneer ik daar rond mocht sneupen. En dan intens gelukkig naar huis gaan met alleen maar een simpele hoevenkrabber of een borstel.
Sorry, geheel offtopic, even een kleine 'trip down memory lane'.

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 15:24

Ts, kijk eens op de Fb pagina van divoza. En dan bij berichten van gebruikers. Staat ook iets met een eczeemdeken, deze is zoals ik het begrijp door de pony stuk gegaan maar wel al na korte tijd. Ze krijgt gewoon een nieuwe.... of der geld terug

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 16:48

suikermeisje schreef:
Dat mag net als ik mag vinden dat het raar is om met iets wat je al maanden hebt liggen terug te gaan naar de winkel? En een Slofteugel wordt hard en stug in een kast. In ieder geval bij ons, heeft met vochtigheid te maken. Ding is gewoon niet meer als nieuw te verkopen en dan kan de winkel er niks mee.

Teugel had een maand in de kast gelegen was prima nog van kwaliteit,
maar het ging me vooral over de opmerking zet maar op marktplaats.... dat schoot me echt verkeerd

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 21:47

Voor de mensen die nog in het 'goede' geloven.....dat wil ik niet perse kapot maken maar lees mijn verhaal over Divoza ook maar eens als je wilt: Mondoni Kendall verhaal.
Heb lettelijk op papier staan dat mijn laarzen retour fabrikant gaan en net zo letterlijk een email dat ze dat toch niet nodig vinden. En ik moet maar bij mijzelf te raden gaan en bij mijn dochter wat wij met de laarzen hebben uitgespookt. Ook wij hebben deskundigen laten kijken naar de laarzen en het is niet bij 1 paar gebeurd maar bij 2 paar en het gaat over productiefouten. Elke instantie die ik kan vinden ga ik aanschrijven. Ze weten precies dat dit bedragen zijn waar niemand voor naar de rechter stapt en dus komen ze ermee weg.
En dat iemands probleem bij gratie is opgelost zegt te weinig, zeker omdat sommige voorbeelden 7 jaar terug gaan. Ja eh toen liep het daar nog goed.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 22:24

Dat was mijn voorbeeld van 7 jaar terug.
Afgelopen jaar ook een voorbeeld wat eigenlijk mijn eigen eigenwijze karakter was.

Ik had ariats gekocht, die waren niet geadviseerd of beoordeelt door het personeel van Divoza. Gekocht maar na 3 maanden al stuk. Blijken mijn voeten te breed voor de schoenen. Ik ben teruggegaan en omdat ze het exacte paar dat ik had niet op voorraad hadden heb ik het in cadeaubonnen teruggekregen.

Eerlijk is eerlijk het zijn niet de makkelijkste maar als je ze juist weet te benaderen krijg je er erg veel voor elkaar. Maar is dat niet overal, dat de mensen die schreeuwend om aandacht en gerechtigheid langs gaan ergens, minder voor elkaar krijgen dan de mensen die gewoon op een redelijke manier benaderen en van een "nee, niet mogelijk" geen drama gaan maken, dat die personen eerder een uitzondering op de regel gegund wordt?

Ik werk zelf bij een klantenservice en bij iemand die gelijk al dingen gaat eisen en van te voren al blert dat die geen vertrouwen heeft in de winkel en een heel verhaal, daarbij hou ik mij strikt aan de procedure maar iemand die met een verhaal komt en vraagt wat er mogelijk is, daarbij luister ik ook naar het verhaal er omheen en hoe die persoon overkomt om te kijken of het nodig is om buiten procedures net wat meer voor de klant te betekenen.

Daarmee zeg ik niet dat ts op hoge poten naar Divoza is gereden maar zo komt het wel op mij over, mede door het feit dat er een topic aangewijd is waar ze komt met allerlei artikelen waarin staat dat Divoza dit moet oplossen. Neem je verlies, niet alles gaat altijd zoals je wilt.