Is het redelijk om stal halve dag dicht te gooien?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 08:32

Wat een vervelende situatie TS! Ik denk dat hier het grootste probleem de gebrekkige communicatie is en de onduidelijke afspraken/regels.
Nu zijn beide partijen boos en gaat het alleen maar meer hard tegen hard..

Ik denk dat een goed gesprek face to face de situatie al heel anders kan maken. Ik heb altijd geleerd.. Emotionele zaken nooit via de app doen, dit loopt 9 van de 10 keer alleen maar fout af.

Waar twee kijven hebben twee schuld.

Hoop dat een nachtje erover slapen een klein beetje woede heeft weg kunnen halen en dat alles meer in spectief gezien kan worden.

meisje2000

Re: Is het redelijk om stal halve dag dicht te gooien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 08:43

Pfff ik zou dit nooit kunnen tegen mijn staleigenaar. In overleg kan ik een hoop maar als ik zo zou doen had ik ook mijn spullen kunnen pakken. Je hebt de juiste keuze gemaakt door ze te vertellen dat ze iets anders moeten vinden. Dit is geen leuke aituatie en hoop voor je dat ze snel iets hebben gevonden en dat de ruat weer terug keert. En niet alleen voor jou maar ook he kinderen want ook zij krijgen dit mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 08:57

Ik denk dat ze nog gaan slikkende alsn ze zien wat onbeperkt hooi kost. En daar komen dan nog kosten bij van onderhoud van je land etc.
Als ze puur op hooi staan op de paddock kost het mij €6-9/dag voor 3 paarden en 2 minimaatjes. Staan ze op gras en ik moet bijvoeren, dan is dat 3-6/dag. Doe dat x 30 dagen gemiddeld en ik zit al over jouw stal prijs heen.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 09:15

Wat een verhaal! Vervelend dat het nu zo is gelopen.

Toch denk ik dat je ook naar jezelf moet kijken.
Jij bent als staleigenaar echt veel te makkelijk geweest. Je hebt geen grenzen opgesteld, waardoor de klanten de grenzen bepaalden.
Vervolgens had jij irritaties over de klanten, daar zeg je vervolgens niets van en opeens stuur je een berichtje dat ze met Pasen niet mogen komen.
Dan duurt het een paar dagen en heb je weer een ander verhaal: 'ja, als ze wel komen, prima dan mogen ze best komen, maar mogen ze niet naar de wc'.
Je bent dus totaal niet standvastig en veranderd elke keer je eigen grens.
Als je dan een grens trekt, blijf daar dan ook bij!!
Ik denk echt dat veel 'problemen' voorkomen hadden worden door duidelijk communicatie.
Je hebt je teveel het kaas van je bord laten eten.
Laat dat een les zijn voor de volgende keer.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 09:24

Met het laatste ben ik wel eens. Je kruipt nu wel heel erg in een slachtofferrol terwijl je de leidersrol had moeten nemen. Maar dat neemt niet weg dat hij je niet had mogen uitmaken voor huichelaar. In zo'n geval van appwisseling, kan je beter helemaal niet meer reageren maar negeren dus. Je hebt gezegd dat ze eind van de maand weg moeten zijn. Je verzorgt de beesten gewoon tot die dag. Intussen app of schrijf of zeg je niks meer tegen ze. Alles wat je nu communiceert, gaat tegen je gebruikt worden. Om een verdere escalatie te voorkomen, negeren.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 09:34

Ben ik het mee eens, hoor. Dat geef ik in het begin van het topic ook al meerdere keren aan. Is overigens niet zo dat ik er nooit wat van gezegd heb. Heb hem al eerder gezegd dat ie kon gaan...toen kwamen er excuses en of niet toch...nou ja..doe dan maar...maar ben zelf ook niet duidelijk denk ik..ik wil te graag aardig gevonden worden en verlies hierdoor steeds mijn grenzen uit het oog. Zo heb ik bijv. ook toen we duidelijk hadden afgesproken dat zij s avonds zouden voeren en ze zonder afmelden niet kwamen omdat ze geen tijd hadden (dat hoorde ik om 20 uur toen ik er zelf om vroeg) gezegd: ik heb ook geen tijd. Komen dus. Hij is toch gekomen maar dan voel ik me gelijk rot en zeg ik: het gaat me er ookvooral om dat je niet afmeld...das het minste als er iets deingends is...promot volgende dag berichtje: ik kom vandaag niet. Afspraak bij de bank. Tja..ik ga er vanuit dat ze de verantwoordelijkheid nemen om te komen als dat afgesproken is en dat ik dat niet nogmaals hoef te benadrukken...zij zien het als opening om er toch onderuit komen...ik zeg ja idd zelf dat ik minstens wil dat ze afmelden...gaat vaker zo bij mij trouwens...moet echt gaan leren om mijn grenzen aan te geven..als ik toch in teal life eens net zo'n grote bek had als op internet :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 09:42

Aan de ene kant moet zeker ts een leidersrol nemen. Aan de andere kant hoe halen sommige lui het in hun botte hersens te doen wat ze doen. Ipv dat ze blij zijn zo te kunnen staan.

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 09:42

Ik ben toch heel blij met onze stal, wij huren op de zelfde basis maar zijn dus de hurende ipv verhuurder.

Wij mogen 24/7 het terrein op, als we de poort maar dicht doen, na 22u. Afhankelijk van de totaal prijs die ze betalen, vind ik dat hun ook een stukje van jou privé huren, dat ben je dus kwijt. Als je dat niet tegen over elkaar vind staan moet je meer vragen.
Het is een stukje normen en waarde van mensen, dat je niet tot 24u blijft hangen, maar zomers gebeurt het regelmatig dat ik de poort sluit om 22u of later.
Het belangrijkste is dat je gewoon duidelijk bent, wij hebben dit van te voren besproken omdat wij altijd op ons zelf hebben gestaan wisten we een beetje hoe en wat.

En roken, op een plek en verder niet, zo is het op veel stallen. Mijn moeder rookt ook en die wijs ik er ook met regelmaat op, ik wil zelf niet overal peuken vinden..

Hang desnoods een lijstje op, dat iedereen het ziet en zich er aan kan houden.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 09:46

Hoeft al niet meer Melissa...ze vertrekken :)

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 10:03

Het probleem lost zich vanzelf op dus... mooi!
Mocht je weer pensionpaarden willen de volgende tip uit eigen ervaring: schroef je pensiongeld drastisch omhoog. Je moet dan wel excellente service en verzorging bieden maar je krijgt een heel ander soort mensen. :o (en je houdt er nog iets aan over, dat kan met jouw huidige prijzen alleen wanneer jezelf voor niks aan de slag gaat, dat is onzakelijk maar gebeurt nog vaak in paardenwereld).

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 10:06

IHN schreef:
Silvia58 dat vind ik wel drastisch, hoor! Het zijn geeoon redelijke mensen en ik geef zelf mijn grenzen niet goed aan dus hoe moeten zij het weten...vandaar ook de vraag...dan sta ik wat steviger in mijn schoenen als ik weet dat het niet onredelijk is.

We zijn nu zoveel pagina's verder !
Vind je mijn advies nog steeds drastisch of ben je nu zover dat je idd gaat zeggen dat ze een ander plekje moeten zoeken. Heb hier in vergelijkbare situatie gezeten. Jij en je gezin gaan hier onder lijden en iedereen is daar dan de dupe van. Vandaar mijn advies; kies voor jezelf en je gezin want de bom gaat hoe dan ook een keer barsten en dan moeten ze hals over kop een ander plek zoeken. Sterkte en fijne paasdagen.

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 10:09

IHN schreef:

Oeps dit zie ik nu !
Ik ben heel blij voor je :j

Dat met die fijne paasdagen komt nu vast wel goed +:)+

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 10:17

silvia58 schreef:
IHN schreef:
Silvia58 dat vind ik wel drastisch, hoor! Het zijn geeoon redelijke mensen en ik geef zelf mijn grenzen niet goed aan dus hoe moeten zij het weten...vandaar ook de vraag...dan sta ik wat steviger in mijn schoenen als ik weet dat het niet onredelijk is.

We zijn nu zoveel pagina's verder !
Vind je mijn advies nog steeds drastisch of ben je nu zover dat je idd gaat zeggen dat ze een ander plekje moeten zoeken. Heb hier in vergelijkbare situatie gezeten. Jij en je gezin gaan hier onder lijden en iedereen is daar dan de dupe van. Vandaar mijn advies; kies voor jezelf en je gezin want de bom gaat hoe dan ook een keer barsten en dan moeten ze hals over kop een ander plek zoeken. Sterkte en fijne paasdagen.

Nee. Je had gelijk :)

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 10:18

silvia58 schreef:
IHN schreef:

Oeps dit zie ik nu !
Ik ben heel blij voor je :j

Dat met die fijne paasdagen komt nu vast wel goed +:)+

Absoluut...als ze ook wegblijven tenminste met pasen.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 10:22

Als je lekker gaat eten met je familie, slot op de deur, niemand kan erin. Ze gebruiken maar fijn de wc op stal zelf en als dat een paardenstal is, dan is dat zo.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 10:47

Als ik het zo lees zou ik lekker je eigen huisje en land voor jezelf houden TS. Geen gedoe, zelf kunnen bepalen en qua inkomsten tegenover werk ga je er ook op vooruit vermoed ik.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 11:17

IHN schreef:
Popke schreef:
Weg met die mensen!! Ze hebben blijkbaar geen flauw idee wat er bij het houden van paarden aan huis komt kijken.
Hoop dat ze snel een ander plaatsje zullen vinden... Ben bang dat dat niet voor 100 euro gaat lukken.
Succes!

En dan voor 3 he :). Maar kan best zijn dat ze al wat hebben...ze willen volgende week wegzijn en ze waren bezig met een huis kopen dus mss nemen ze ze aan huis..geen idee.

€100 voor 3 ponies? Je legt geld toe ongeveer.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 11:34

Volgens mij 100 per pony voor 2, en 130 voor de 3e. Maar dan nog. De moeite van deze mensen niet waard! Serieus. Als je zó moet omgaan met degene die voor een prikkie voor je paarden zorgt |o

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 11:38

Idd. Blue eyes..en ik doe 2 dagen met een baal van 25 euro. Staan mijn paarden ook bij maar kon ook minder want die zijn moddervet.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 11:41

Dus de gezondheid van je eigen paarden wordt op het spel gezet door je klanten? := Ik denk echt dat je meer geld gaat overhouden zonder als met klanten op je terrein.

Als ik jou was zou ik zeker geen nieuwe mensen meer aannemen. Zeker als je van jezelf weet dat je het moeilijk vindt om je grenzen goed aan te geven.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 11:43

Nee was ik ook niet van plan en als dan gewoon kale huur stukje wei plus stal. Maar voorlopig maar even niet

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 11:44

Even doorzetten en ze zijn weg.
Hoop voor je dat je niet (op eigen terrein) face to face nog even wordt uitgescholden als "afscheidscadeautje". :o

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 11:46

IHN schreef:
Nee was ik ook niet van plan en als dan gewoon kale huur stukje wei plus stal. Maar voorlopig maar even niet

Je zou een soort kleine opfok kunnen aanbieden. Precies ideaal als je 2 of e jonkies tussen volwassenen hebt staan. De eigenaar die 1x per maand even komt kijken.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 11:48

F_Orumster schreef:
IHN schreef:

Je zou een soort kleine opfok kunnen aanbieden. Precies ideaal als je 2 of e jonkies tussen volwassenen hebt staan. De eigenaar die 1x per maand even komt kijken.

Of enkele paarden die op pensioen zijn bij je kudde opnemen. Ik denk dat meerdere mensen op zoek zijn naar een goedkope plek voor hun oude paardje en geen tijd hebben om deze te verzorgen.

Maar eerste keuze zou toch zijn; prive, prive houden.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 11:49

Da's wel een idee ja. Maar hebben jonkies niet heel veel weide nodig? Ik heb maar 1.5 hectare he...vandaar dat ik ook zoveel hooi bijvoer (heb altijd wel royaal gevoerd alleen nu is het echt extreem...ze stonden bij mij echt weleens 4 uurtjes zonder hooi op de wei).