Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
cobiie schreef:harbourlight schreef:Ik kom uit een andere eeuw en het zou zelfs niet bij mij opkomen om bij aan vrouw van 71 jaar te vragen om poep te scheppen. Ongeacht of ze beperkingen heeft of niet.
Waarschijnlijk zou ik ook zorgen dat ik haar stal elke dag even zou doen, gewoon uit respect.
Voel me gelijk schuldig dat ik op een stal staat met een staleigenaar die de 70 gepasseerd is, zal gelijk mijn eigen werk opzeggen en fulltime hem het werk uit handen nemen.![]()
Oh, wacht dat moet ik natuurlijk dan ook doen voor mij vader die 75 is met een actief boerenbedrijf.
Op 2 bedrijven alle werk uit handen nemen van die oudjes ga ik echt niet redden, kom jij dan ook fulltime hier helpen.
bruintje123 schreef:Cobiie wat een rare reactie.
Die vrouw staat niet doet het zelf, ze heeft dus al gekozen om minder werk te hebben. Maar haar stalgenoten leggen dat haar op.
Jou vader zal niet alleen het bedrijf runnen maar zal een zoon of schoonzoon hebben die daar in werkt.
Maar nu verplicht je ineens dat je vader toch weer dingen moet doen die hij aan de jongere generatie over laat. dat is het vergelijk. Ook al heeft hij pinnen in zijn enkel.
bruintje123 schreef:Nee aanschaffen zou ik ook niet meer doen op mijn 71.
Maar op mijn 60e echt nog wel.
En dan zal ik daar zeker een stal bij uitzoeken die geen wei mest beleid heeft. Zoals die vrouw 14 jaar terug ook al heeft gedaan.
Maar dan ineens komen er stalgenoten die gaan dat eisen.
Echt, hoe kan er iemand ook maar opkomen voor die stalgenoten?
Zij willen dat. Prima, doen ze dat toch, maar val andere er niet mee lastig.
bruintje123 schreef:Nee aanschaffen zou ik ook niet meer doen op mijn 71.
( en mijn erf blijft mooi schoon , en poep ruimen hoeft niet meer weiland zat hihi )
harbourlight schreef:Ik kom uit een andere eeuw en het zou zelfs niet bij mij opkomen om bij aan vrouw van 71 jaar te vragen om poep te scheppen. Ongeacht of ze beperkingen heeft of niet.
Waarschijnlijk zou ik ook zorgen dat ik haar stal elke dag even zou doen, gewoon uit respect.
De maatschappij wordt er niet vriendelijker op als ik dit topic zo lees. Iedereen is zo druk overal mee dat we lijken te vergeten waar het leven werkelijk om draait.
Denk nog eens terug aan dit topic als je 71 jaar bent.

youaremystar schreef:harbourlight schreef:Ik kom uit een andere eeuw en het zou zelfs niet bij mij opkomen om bij aan vrouw van 71 jaar te vragen om poep te scheppen. Ongeacht of ze beperkingen heeft of niet.
De maatschappij wordt er niet vriendelijker op als ik dit topic zo lees. Iedereen is zo druk overal mee dat we lijken te vergeten waar het leven werkelijk om draait.
Denk nog eens terug aan dit topic als je 71 jaar bent.
Denk niet dat het iets te maken heeft met een andere eeuw oid. Maar dat het gewoon een respect dingetje is.
Ik kan me namelijk helemaal vinden in jouw post.
Of ze nou 71 is, wel of geen benen heeft maakt niet uit, je hebt sowieso respect voor (oudere) mensen.
bruintje123 schreef:Mondy, misschien eens alle berichten lezen?
Het gaat niet om de stal.
Het gaat om een verzonnen regel door de stalgenoten. In de wei.
En respect voor de meneer van 45 omdat die ouder is. dat gaat misschien voor jou op, maar niet voor mij
En ja ik zou dat ook zeggen als iemand van 25 zegt daar geen tijd/zin/puf voor te hebben.
Op die voorwaarde is ze niet naar die stal gekomen. De stalhouder heeft die regel ook niet gemaakt.
Alleen maar wat stal mensen die denken daar wat te zeggen te hebben over het land of zo?

Mondy schreef:Oh jongens... omdat je dus niet meteen een dame op leeftijd helpt heb je geen respect voor ouderen..laat me niet lachen.
Gelukkig wil de meerderheid niet eens dat ze zo betutteld worden.
Omdat iemand 71 is moet je daar de stal maar van uit doen want dat is respect hebben maar waarom dan niet voor die mijnheer van 45. Want zoals ik het heb geleerd hoor je respect voor ouderen/iedereen te hebben
Ik snap werkelijk de hele heisa niet om het feit dat niet iedereen gelijk denkt alles voor een ouder iemand te moeten doen.
Ik weet zeker dat dit topic een hele andere wending zou hebben als het een jonger iemand zou zijn die het gewoon niet wil doen omdat die dat niet hoeft van de stalbaas.
Sowieso al apart dat het verhaal in 3e persoon hierin staat als de ts de mevrouw zelf i
En is de ts dat niet dan zou ik zeggen...handen uit de mouwen en help zelf een extra handje.
En dan een verhaal van een stalgenoot die er speciaal voor op bokt komt.. Tja is ook maar zien en dan geloven.
Maar ga eerst eens met elkaar om de tafel ipv dat modder gooien heen en weer. Want respect moet je imo ook verdienen. En dat gebeurd niet door heen en weer gekat.
Heel bokt kan er een mening over hebben maar zolang er daar niet gecommuniceerd wordt heeft t allemaal geen nut.
OMG met jou gaan we de mensheid redden, wat een manier van denken echt kansloos dit