Oudere vrouw met lichamelijke besperking.RESPEKT!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Snorkel8

Re: Oudere vrouw met lichamelijke besperking.RESPEKT!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 18:54

Daar zijn we het over eens ragdollcat. De staleigenaar moet hierin bemiddelen dat iedereen weer met een fijn gevoel zijn of haar paard kan doen :)

bruintje123

Nee aanschaffen zou ik ook niet meer doen op mijn 71.
Maar op mijn 60e echt nog wel.
En dan zal ik daar zeker een stal bij uitzoeken die geen wei mest beleid heeft. Zoals die vrouw 14 jaar terug ook al heeft gedaan.
Maar dan ineens komen er stalgenoten die gaan dat eisen.
Echt, hoe kan er iemand ook maar opkomen voor die stalgenoten?
Zij willen dat. Prima, doen ze dat toch, maar val andere er niet mee lastig.

dromertje2

Het is de taak van de staleigenaar, als die het niet doet of niet goed genoeg, moet je bij hem gaan klagen.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 18:55

cobiie schreef:
harbourlight schreef:
Ik kom uit een andere eeuw en het zou zelfs niet bij mij opkomen om bij aan vrouw van 71 jaar te vragen om poep te scheppen. Ongeacht of ze beperkingen heeft of niet.
Waarschijnlijk zou ik ook zorgen dat ik haar stal elke dag even zou doen, gewoon uit respect.

Voel me gelijk schuldig dat ik op een stal staat met een staleigenaar die de 70 gepasseerd is, zal gelijk mijn eigen werk opzeggen en fulltime hem het werk uit handen nemen. ;)
Oh, wacht dat moet ik natuurlijk dan ook doen voor mij vader die 75 is met een actief boerenbedrijf.
Op 2 bedrijven alle werk uit handen nemen van die oudjes ga ik echt niet redden, kom jij dan ook fulltime hier helpen. ;)

Tjongejonge! Dit slaat echt helemaal nergens op!
Helemaal niet te vergelijken met de situatie van t.s.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 18:58

Snorkel8 schreef:
Daar zijn we het over eens ragdollcat. De staleigenaar moet hierin bemiddelen dat iedereen weer met een fijn gevoel zijn of haar paard kan doen :)

Ja, daar moeten ze zijn.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 18:59

bruintje123 schreef:
Cobiie wat een rare reactie.
Die vrouw staat niet doet het zelf, ze heeft dus al gekozen om minder werk te hebben. Maar haar stalgenoten leggen dat haar op.

Jou vader zal niet alleen het bedrijf runnen maar zal een zoon of schoonzoon hebben die daar in werkt.
Maar nu verplicht je ineens dat je vader toch weer dingen moet doen die hij aan de jongere generatie over laat. dat is het vergelijk. Ook al heeft hij pinnen in zijn enkel.

Hij heeft zeker geen hulp van een zoon/schoonzoon of iets dergelijks, enkel wat uurtjes van een ander bejaard gepensioneerd boertje.
Zijn gezondheid is zeker niet meer zo goed als 14 jaar geleden.

Dus geen aannames doen, dat is niet netjes. :+
Ieder huisje heeft zijn kruisje, niemand kan zien hoe zwaar het leven van een ander werkelijk is.

Maar roepen dat je/men uit respect voor een vitale oudje diens stal moet gaan mesten, daar ging mij reactie om. Daarmee plaats je ook iemand buiten de groep/maatschappij. :+

Blijft dat communicatie erg belangrijk is.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 19:00

bruintje123 schreef:
Maar op mijn 60e echt nog wel.
En dan zal ik daar zeker een stal bij uitzoeken die geen wei mest beleid heeft. Zoals die vrouw 14 jaar terug ook al heeft gedaan.
Maar dan ineens komen er stalgenoten die gaan dat eisen.
Echt, hoe kan er iemand ook maar opkomen voor die stalgenoten?
Zij willen dat. Prima, doen ze dat toch, maar val andere er niet mee lastig.

Eens met jou!

Dan gaan ze maar naar de stalhouder als ze het een probleem vinden.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 19:02

ik denk dat we hier meerdere kanten van het verhaal missen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 19:04

girlyggirl schreef:
upendo schreef:
Ik zie nergens dat het niet hoeft. :)

Beter lezen

Normaler reageren.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 19:04

bruintje123 schreef:

Waarom niet? Ik was in een ver ver verleden een verzorgster van een tinker. De eigenaar heeft het dier op zijn 74ste aangeschaft en hij heeft haar tot zijn 86ste gereden. 12 mooie en waardevolle jaren voor hem. En ook daarna had hij nog veel plezier met haar en knuffelde hij heerlijk met haar. Hij had immers heel zijn leven paarden. Het paard stond op een manege (all in). Uitmesten, dier op de wei zetten, ... kon hij niet meer. Zijn paardje uit zijn stalletje halen, poetsen en opstappen met hulp ging wel. Hij genoot van zijn buitenritjes met mij (ik op de fiets). Ik word er nog steeds blij van als ik er aan terug denk. <3

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 19:10

bah wat een nare opmerkingen dames, respect voor ouderen dat hebben jullie toch allemaal wel mee gekregen ???? en die paar drollen xtra......... Dit is 1 van de redenen waarom hier 15 boxen leegstaan, het gedrag gezeik gedram en gedoe, voor mij nooit meer een paard in pension, lekker rustig :+ ( en mijn erf blijft mooi schoon , en poep ruimen hoeft niet meer weiland zat hihi ) :D

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 19:12

Riel dat denk ik nu dat ik dat niet meer zou doen.
Misschien denk ik tegen die tijd anders, maar nu denk ik snel, paard wordt 20 en dan ben ik al 90.

youaremystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 19:31

harbourlight schreef:
Ik kom uit een andere eeuw en het zou zelfs niet bij mij opkomen om bij aan vrouw van 71 jaar te vragen om poep te scheppen. Ongeacht of ze beperkingen heeft of niet.
Waarschijnlijk zou ik ook zorgen dat ik haar stal elke dag even zou doen, gewoon uit respect.

De maatschappij wordt er niet vriendelijker op als ik dit topic zo lees. Iedereen is zo druk overal mee dat we lijken te vergeten waar het leven werkelijk om draait.
Denk nog eens terug aan dit topic als je 71 jaar bent.

Denk niet dat het iets te maken heeft met een andere eeuw oid. Maar dat het gewoon een respect dingetje is.
Ik kan me namelijk helemaal vinden in jouw post.
Of ze nou 71 is, wel of geen benen heeft maakt niet uit, je hebt sowieso respect voor (oudere) mensen.
Laatst bijgewerkt door youaremystar op 13-04-17 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 19:47

Oh jongens... omdat je dus niet meteen een dame op leeftijd helpt heb je geen respect voor ouderen..laat me niet lachen.

Gelukkig wil de meerderheid niet eens dat ze zo betutteld worden.

Omdat iemand 71 is moet je daar de stal maar van uit doen want dat is respect hebben maar waarom dan niet voor die mijnheer van 45. Want zoals ik het heb geleerd hoor je respect voor ouderen/iedereen te hebben ;)

Ik snap werkelijk de hele heisa niet om het feit dat niet iedereen gelijk denkt alles voor een ouder iemand te moeten doen.

Ik weet zeker dat dit topic een hele andere wending zou hebben als het een jonger iemand zou zijn die het gewoon niet wil doen omdat die dat niet hoeft van de stalbaas.

Sowieso al apart dat het verhaal in 3e persoon hierin staat als de ts de mevrouw zelf is.

En is de ts dat niet dan zou ik zeggen...handen uit de mouwen en help zelf een extra handje.

En dan een verhaal van een stalgenoot die er speciaal voor op bokt komt.. Tja is ook maar zien en dan geloven.

Maar ga eerst eens met elkaar om de tafel ipv dat modder gooien heen en weer. Want respect moet je imo ook verdienen. En dat gebeurd niet door heen en weer gekat.

Heel bokt kan er een mening over hebben maar zolang er daar niet gecommuniceerd wordt heeft t allemaal geen nut.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 19:56

Mondy, misschien eens alle berichten lezen?
Het gaat niet om de stal.
Het gaat om een verzonnen regel door de stalgenoten. In de wei.

En respect voor de meneer van 45 omdat die ouder is. dat gaat misschien voor jou op, maar niet voor mij ;)

En ja ik zou dat ook zeggen als iemand van 25 zegt daar geen tijd/zin/puf voor te hebben.
Op die voorwaarde is ze niet naar die stal gekomen. De stalhouder heeft die regel ook niet gemaakt.
Alleen maar wat stal mensen die denken daar wat te zeggen te hebben over het land of zo?

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 20:08

youaremystar schreef:
harbourlight schreef:

De maatschappij wordt er niet vriendelijker op als ik dit topic zo lees. Iedereen is zo druk overal mee dat we lijken te vergeten waar het leven werkelijk om draait.
Denk nog eens terug aan dit topic als je 71 jaar bent.

Denk niet dat het iets te maken heeft met een andere eeuw oid. Maar dat het gewoon een respect dingetje is.
Ik kan me namelijk helemaal vinden in jouw post.
Of ze nou 71 is, wel of geen benen heeft maakt niet uit, je hebt sowieso respect voor (oudere) mensen.

Idd ik ben 26 en dat is mijn opvoeding! Mijn moeder zou pis link worden als ze zou weten dat ik een vrouw van 71 jaar zich zo rot zou laten voelen!

Miss zou deze vrouw het wel heel graag willen, maar is het gewoon echt onmogelijk. Iedereen wilt goede weidekwaliteit toch dus deze vrouw ook.

Deze vrouw heeft waarschijnlijk doelbewust voor deze stal gekozen omdat het strontscheppen helemaal niet verplicht is en nu ineens door een paar dames verplicht wordt gemaakt.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 20:26

bruintje123 schreef:
Mondy, misschien eens alle berichten lezen?
Het gaat niet om de stal.
Het gaat om een verzonnen regel door de stalgenoten. In de wei.

En respect voor de meneer van 45 omdat die ouder is. dat gaat misschien voor jou op, maar niet voor mij ;)

En ja ik zou dat ook zeggen als iemand van 25 zegt daar geen tijd/zin/puf voor te hebben.
Op die voorwaarde is ze niet naar die stal gekomen. De stalhouder heeft die regel ook niet gemaakt.
Alleen maar wat stal mensen die denken daar wat te zeggen te hebben over het land of zo?

Kijk en daar gaat miss iets mis ;)

Respect zou geen leeftijd aan moeten hangen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 20:47

Klopt daar zou geen leeftijd aan moeten zitten.
Maar daar haakte ik op die manier op in omdat die niet ouder is voor mij.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 20:51

Je snapte heel goed wat ik bedoel ;)
Zeg 10 jaar ouder en je hebt hetzelfde idee he

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 21:02

Maar Mondy, je licht nu wel een en ander erg uit het verband.

Respect moet trouwens inderdaad niet aan leeftijd hangen - dat is dus een reden om meer respect naar anderen te tonen, niet om goed te praten hoe velen hier vinden dat deze vrouw maar weg moet en haar paard niet in het land moet laten staan als ze niet met compensatie komt. Dat is vooral erg weinig sociaal namelijk.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 21:15

Mondy schreef:
Oh jongens... omdat je dus niet meteen een dame op leeftijd helpt heb je geen respect voor ouderen..laat me niet lachen.

Gelukkig wil de meerderheid niet eens dat ze zo betutteld worden.

Omdat iemand 71 is moet je daar de stal maar van uit doen want dat is respect hebben maar waarom dan niet voor die mijnheer van 45. Want zoals ik het heb geleerd hoor je respect voor ouderen/iedereen te hebben ;)

Ik snap werkelijk de hele heisa niet om het feit dat niet iedereen gelijk denkt alles voor een ouder iemand te moeten doen.

Ik weet zeker dat dit topic een hele andere wending zou hebben als het een jonger iemand zou zijn die het gewoon niet wil doen omdat die dat niet hoeft van de stalbaas.

Sowieso al apart dat het verhaal in 3e persoon hierin staat als de ts de mevrouw zelf i

En is de ts dat niet dan zou ik zeggen...handen uit de mouwen en help zelf een extra handje.

En dan een verhaal van een stalgenoot die er speciaal voor op bokt komt.. Tja is ook maar zien en dan geloven.

Maar ga eerst eens met elkaar om de tafel ipv dat modder gooien heen en weer. Want respect moet je imo ook verdienen. En dat gebeurd niet door heen en weer gekat.

Heel bokt kan er een mening over hebben maar zolang er daar niet gecommuniceerd wordt heeft t allemaal geen nut.

|( OMG met jou gaan we de mensheid redden, wat een manier van denken echt kansloos dit

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 21:34

Wat fijn dat we met zijn allen zo respectvol reageren als een ander een andere mening is toegedaan dan jijzelf.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 21:40

sassefras schreef:
|( OMG met jou gaan we de mensheid redden, wat een manier van denken echt kansloos dit

Erik, doe rustig!

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 21:41

Dankje upendo. Het zegt echter meer over de mensen die dat niet kunnen toch.

Sassefras heel volwassen ;)
Ik geloof dat ik daar niks raars of kwetsend zeg terwijl jouw post toch aardig raar over komt he.
Buiten dat je me niet kent en dus niet weet "of ik de mensheid kan redden" ...wat trouwens niemand kan. Is verdraagzaamheid en open staan voor andere meningen er iig al 1.
En he... laat dat precies zijn wat de ts ook wil.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 21:43