Haflingerhengst gekocht en na aankoop veel problemen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

GabberGill

Re: Haflingerhengst gekocht en na aankoop veel problemen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-16 12:04

Ik heb gelogen over de ik- of zijvorm nou woooooooow heftig verhaal. Er is niks veranderd aan het verhaal en in welke staat het paard is.

Het paard gaat donderdagochtend terug en heeft hier gewoon de nodige verzorging en behandelingen gehad. Alleen is dat helaas niet genoeg en ik denk dat je jezelf financieel niet in de vingers kan snijden omdat je een paard wilt redden. Er is alles op alles gezet om dit paard weer 100% goed te krijgen. Helaas is dit niet gelukt en zal hij inderdaad terug moeten.

Dat de fokker gelijk alle onkosten wilt vergoeden zegt natuurlijk ook zat. Grotere stal en je wilt niet dat je naam naar de knoppen gaat. Daarbij heb ik al meerdere mensen gehad via de pb die er jaarlingen kochten die drachtig waren en een hengst die gekocht werd en na een jaar pas gezond was.

Dus geven jullie allemaal de verkopende partij een schouderklopje want dat is een geweldig mens.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 12:13

Daarmee dat ik uit de grond van mijn hart hoop dat de haflinger bij de volgende eigenaar, want hij gaat gewoon terug verkocht worden, wel de nodige behandeling gaat krijgen.
Denk ( ik hoop) dat je dat zelf ook hoopt.

Want als hij bij die handelaar blijft staan, zal hij die niet krijgen.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 04-10-16 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-16 12:19

Ze zeggen dat ze hem gaan laten inslapen. Over een paar weken gaan wij dus gewoon weer kijken en als hij niet in is geslapen ga ik ze te gooi gooien op internet. Dat geef ik eerlijk toe en dan met de vele verhalen van andere gedupeerde. Hun hebben allemaal hun paard kunnen houden maar hebben veel klachten gekregen.

Ik wil nu mijn vriendin niet in de weg zitten en dat gaat wel gebeuren op het moment dat ik hier de verhalen en de naam van de stal neer ga zetten.

Ik heb ook een bepaald bedrag klaarliggen om hem alsnog zelf te kopen en hem dan in te laten slapen. Ik geef heel eerlijk toe dat als dat niet nodig is dat ik het liever voor mijn eigen paarden, kind en leuke dingen gebruik.

Hun horen hun verantwoording te nemen en dat neemt niet weg dat het superstom is geweest om hem ongekeurd mee te nemen. Ik geef ook bepaalde punten echt wel gelijk en er zijn bepaalde dingen die inderdaad beter eerst gedaan hadden kunnen worden. Het is alleen zoals het is en dat neemt niet weg dat deze mensen eigenlijk helemaal geen stal meer horen te hebben en jaarlijks gewoon volop haflingers verkopen die niet goed zijn.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 12:21

Dancie schreef:
Ze zeggen dat ze hem gaan laten inslapen. Over een paar weken gaan wij dus gewoon weer kijken en als hij niet in is geslapen ga ik ze te gooi gooien op internet.

Over een paar weken kan hij allang weer doorverkocht zijn.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 12:22

Ik blijf het een tricky verhaal vinden. Is er geen mogelijkheid dat je vriendin haar geld terug krijgt + een beetje extra voor het in laten slapen? Dan hoeft er niet weer gezeult te worden met het paard en ben je er zeker van dat het niet doorverkocht wordt.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-16 12:25

Hij krijgt een extra blad in zijn paspoort dat er niet uitgehaald kan worden zonder dat het opvalt. Hierin komt te staan dat hij onverkoopbaar is met een keuringsrapport van de veearts. Er wordt dus nog steeds van alles gedaan. Het wordt een principe kwestie en helaas gaat het niet over een wasmachine maar om een paard. Ik wist dat er keiharde reactie's gingen komen en dat is ook gebeurd. Dat maakt mijn vriendin alleen geen slecht mens en mij geen leugenaar. Ik denk dat als je het verhaal persoonlijk mee had gekregen dat je best een beetje sympathie had gehad voor hoe de situatie op het moment opgepakt wordt. Hij gaat donderdag wel terug, maar daarmee sluiten wij het verhaal natuurlijk niet af.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-16 12:27

Ik heb geprobeerd dat het aankoopbedrag en de euthanasie terugkomen en dat we vanuit daar dus het paard hier op deze plek laten inslapen. Ik ga donderdagochtend mee en probeer nog het een en ander. Het houdt mij constant bezig omdat ik het zelf nogal een hele bedoeling vind om hem daar te brengen en hun na alles te geloven.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-16 12:28

HorseTopShop schreef:
Ik blijf het een tricky verhaal vinden. Is er geen mogelijkheid dat je vriendin haar geld terug krijgt + een beetje extra voor het in laten slapen? Dan hoeft er niet weer gezeult te worden met het paard en ben je er zeker van dat het niet doorverkocht wordt.

He toevallig ;)

Hij staat bij jullie om de hoek. Nichtje van Naat ben ik.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 12:28

ja, maar als mensen hetzelfde doen als je vriendin en niet in het paspoort kijken, ben je daar niets mee...

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-16 12:31

nee ik weet het. Ik sta ergens ook met mijn rug tegen de muur he begrijp mij goed.

Ik had hem in laten slapen maar je kan een ander niet jouw beslissingen opdragen en verwachten dat ze het uitvoeren. Voor hun is dit heel veel geld en dat hebben ze er voor over hoor, maar niet als e zo erg opgelicht zijn.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 12:42

Dancie schreef:
HorseTopShop schreef:

He toevallig ;)

Hij staat bij jullie om de hoek. Nichtje van Naat ben ik.

Serieus?!?!?!. Dan weet ik precies om welk paard het gaat. Denk ik...

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-16 12:52

Ja dat is mijn vriendin. Zonde he

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-16 12:53

Ze komt vaak der spulletjes voor gill bij jou halen met der 2 meiden. Die Welsh is ook van mij maar haar kids doen er van alles en nog wat mee. Vrijdag kom ik met haar naar jullie 2e hands beurs.

Liindaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 12:54

Wat ik zo vreemd vind is dat er gezegd wordt een extra pagina in zijn paspoort te voegen. Waarom zouden ze dit doen als het dier ingeslapen wordt. Dit geeft mij het idee dat ze hem dus niet inslapen. Sorry als ik het verkeerd zie :+

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 12:57

Als je het zeker wilt weten zorg je dat er een DA aanwezig is als het paard teruggaat.
Je spreekt af dat na overdracht van het geld het dier gelijk word ingeslapen. Dan ben je erbij (en niet weglopen dan) en weet je dat het goed zit.

Gaan ze daar niet mee akkoord dan weet je gewoon dat het dier weer de handel ingaat en zou ik de 18e eens een bezoekje brengen aan de Zuidlaarder paardenmarkt.

Paardenhandel stinkt gewoon aan alle kanten.
Wil jet het niet in de handel dan is er maar 1 optie en dat is je verlies nemen en het paard laten afmaken.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-16 12:58

Mijn idee maar helaas geen zeggenschap over.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-16 13:00

Hayko schreef:
Wat ik zo vreemd vind is dat er gezegd wordt een extra pagina in zijn paspoort te voegen. Waarom zouden ze dit doen als het dier ingeslapen wordt. Dit geeft mij het idee dat ze hem dus niet inslapen. Sorry als ik het verkeerd zie :+

:O

Het moet nu toch onder de hand duidelijk zijn dat ze voor geen goud te vertrouwen zijn? Dat papiertje gaat erin zodat de mogelijkheid tot verkoop minder wordt.

We vertrouwen ze niet en daarom gaat hij erin.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 13:13

Vroeger werd de staart afgeknipt zodat de mogelijkheid tot verkoop moeilijker was en mensen wisten dat het dier voor de slacht was bestemd. Misschien nu ook een mogelijkheid?

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-16 13:15

dat is niet eens een heel gek idee. Dan weten eventuele handelaren dat ze hem moeten laten staan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 13:25

Dancie schreef:
dat is niet eens een heel gek idee. Dan weten eventuele handelaren dat ze hem moeten laten staan.

Je vind de vorige eigenaresse toch zo'n fantastisch mens dat ze alles gaat betalen, waarom dan nu weer: Ik vertrouw ze niet.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 13:33

GabberGill schreef:
Het moet nu toch onder de hand duidelijk zijn dat ze voor geen goud te vertrouwen zijn? Dat papiertje gaat erin zodat de mogelijkheid tot verkoop minder wordt.

We vertrouwen ze niet en daarom gaat hij erin.

Sorry, je mag dat formulier er niet in doen. Zij zijn straks weer eigenaar en mogen geheel bepalen wat ze er mee willen doen. Verkopen, inslapen enz. Zij bepalen dat en niet jullie. Als jullie willen dat het dier ingeslapen wordt moet je daar je verantwoordelijkheid nemen, zo niet, ook niet achteraf zeuren.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 13:36

Huh, Dancie heet nu GabberGill? Van naam veranderd? :?

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-16 13:41

Best vreemd wat je nu zegt. Hun zijn eigenaar en handelen dus nu met het paspoort.

Volgens veearts mag dit gewoon. Het paard is gekeurd en het keuringsrapport gaat er in alleen vast omdat het paard volledig afgekeurd is. Hun "zeggen" dat hij ingeslapen wordt dus zullen geen moeite hebben met het extra blad in het paspoort. Zowel is het gelijk duidelijk en gaan we verder onderhandelen.

Dan koop ik het paard weer van hun en laat hem ter plekken inslapen.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-16 13:42

Hahahahaha jaa Sorry ik zit allang niet meer op bokt dus ik dacht ik Refresh.

Dancer was mijn pony 10 jaar geleden en heb nu Gabber en Gill. Dus zo ff mijn profiel ook refreshen.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 13:44

als jouw vriendin hem terugbrengt, en haar geld terug gekregen heeft, zijn jullie geen eigenaar meer, en hebben jullie er niks meer over te zeggen. Dus daar ter plekke inslapen is een leuk idee, maar als ze daar niet aan meewerken, is het hun goed recht, want het paard is dan weer van hen.
Hetzelfde als die extra pagina, wie zet dat in het paspoort? Bedenk wel dat als jullie dat zelf doen, het hele paspoort niet meer geldig is, en hij een nieuwe moet aanvragen.