ruitershop wil geld niet teruggeven

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:52

Varekaj schreef:
Wanneer ik een pakket, aangetekend of niet, wil gaan afhalen op het postkantoor voor bijvoorbeeld mijn moeder of partner moet ik toch écht wel de identiteitskaart tonen + het ingevulde papiertje dat je in de bus krijgt als een pakje is aangekomen. Op dat papiertje moet de rechtmatige ontvanger zijn volmacht aanduiden en ondertekenen. Of dat nu voor Bpost is of wat anders, als het daar ligt heb ik die 2 dingen nodig.

Bij mijn afhaalpunt van Kiala/DHL idem dito. Ik moet mijn identiteitskaart tonen of de kaart voor wie het pakket bestemd is. Zonder dat krijg ik het niet mee.

Bij ophalen wel ja, iedereen kan wel zeggen dat hij Marie Jansen heet. Bij bezorgen is dit anders.

pmarena

Re: ruitershop wil geld niet teruggeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 13:31

Jeetje wat oneindig flauw van die webshop zeg, wat maken die paar dagen nou uit :roll:

Is het zo'n mormel van een hoofdstel dan, dat ze die niet terug willen :?

Dat hele geharrewar met die post daar heb je toch helemaal geen zin in om daar je tijd (en die van je klant!) aan te verdoen, help dan verdorie gewoon je klant met een stukje fijne extra service zodat die later nog eens een keer wat bij je durft te bestellen omdat die meer dan netjes geholpen is :j

Overigens verzend ik alweer een jaar of 2 via PostNL (via MyParcel) en dat gaat echt in 99,9% van de gevallen helemaal top +:)+

Wel betaal ik een beetje extra zodat al mijn pakketten verzekerd & aangetekend zijn, en ook specifiek NIET op een ander adres afgegeven mogen worden. Tenzij klant toestemming geeft om bij de buren te bezorgen, dan vink ik die optie uit bij het aanmaken van de adres-zegel. Gebeurt echt zèlden dat klant dan alsnog de hele straat door kan op zoek naar pakketje, wat je toch wel vaak hoort bij andere manieren van verzenden :(:)

TS: hopelijk wordt de webshop het ook zat dat ze elke keer met je heen en weer moeten mailen nu, en storten ze gewoon je betaling terug zodat iedereen er fijn een punt achter kan zetten :)

En voor jezelf heb je misschien ook wel "geleerd" dat je beter iets kan bestellen op een moment dat je er genoeg tijd voor hebt om het te passen en terug te sturen :P

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 16:08

TS, heb je nog contact gehad?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-16 19:05

Ik moet afwachten...
Hoofdstel is begin vorige week opgestuurd en hebben ze ontvangen. Nu moet ik plots wachten tot een onderzoek afgelopen is voor ik iets krijg.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 23:28

Varekaj schreef:
Wanneer ik een pakket, aangetekend of niet, wil gaan afhalen op het postkantoor voor bijvoorbeeld mijn moeder of partner moet ik toch écht wel de identiteitskaart tonen + het ingevulde papiertje dat je in de bus krijgt als een pakje is aangekomen. Op dat papiertje moet de rechtmatige ontvanger zijn volmacht aanduiden en ondertekenen. Of dat nu voor Bpost is of wat anders, als het daar ligt heb ik die 2 dingen nodig.

Bij mijn afhaalpunt van Kiala/DHL idem dito. Ik moet mijn identiteitskaart tonen of de kaart voor wie het pakket bestemd is. Zonder dat krijg ik het niet mee.

Toevallig heeft mijn vriend vandaag nog een pakketje op mijn naam opgehaald.
Hij heeft zich wel moeten legitimeren maar geen code of mail hoeven te laten zien.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 00:12

TS sterkte, ik vind het slechte service, het gaat om 2 dagen, pfff.

Wat betreft Belgische post.
Bij aangetekende stukken krijg ik het alleen mee als mijn man getekend heeft dat ik het mag ophalen en dan moet ik me legitimeren.
Aan huis heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt dat ze dan ook willen dat mijn man komt tekenen, dan mag het blijkbaar wel al hebben we een tijdje een postbode gehad die standaard invulde dat we niet thuis waren terwijl ik gewoon binnen was.
Duwde gewoon dat briefje bij ons in de bus en dan ging ik de post eruit halen, zat er zo'n briefje voor een aangetekend stuk bij en dan mag je dat de volgende dag pas ophalen.

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 00:43

Ts ik hoop dat onderzoekt vlot. Ik heb zelf.in België ook een winkel. in België mag iedereen voor.je pakketje tekenen mits deze aangetekend zijn op naam dan heb je een volmacht kaart nodig. Met deze volmacht kaart mag iedereen die die in handen heeft tekenen.

Ik kan de webshop wel begrijpen wij hebben een retour beleid van 28 dagen en dat vind ik al heel lang en nog zijn er mensen die na 2 maanden.komen om dingen te ruilen of terug te sturen. wettelijk is zo de verzender is verantwoordelijk voor pakketje tot de deur. Maar in de voorwaarde waar jij als.koper mee akkoord staat kan anders vermeld staan. Dus altijd lezen. Wij hebben namelijk dat verzenden op eigen risico is voor de koper indien wij geld aan kunnen tonen dat de wij de juiste procedure gevolgt hebben. en net zoals de ruitershop bieden wij ook soms kadobonnen aan uit coulance als fout gaat. Maar we moeten het niet
edit ik verkoop geen ruitersport artikelen

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 15:52

Toch nog een positief einde aan dit topic. Nadat postNL het ondezoek afgerond heeft hadden ze niets mis gevondne aan de logboek van de chauffeur (tuurlijk schrijft hij dat er niet in als hij wat doet wat niet mag of hoe zoiets ook werkt :p ). Maar postNL geeft de webshop het voordeel van de twijfel en geeft hun een vergoeding van 10% van mijn bestelde bedrag. Hierdoor is de webshop bereid mij mijn geld toch volledig terug te storten *\o/* *\o/* *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 16:19

Fijn zeg!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 16:36

Dat is mooi nieuws!

Maar blijf het ronduit kinderachtig van die webshop vinden, ik zal er ook nooit iets bestellen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 16:22

Enkele dagen later had ik het geld terug en heb nu dit mooie hoofdstel gekocht :D (ja de voorste riem was wat gezakt en ik deed wat raar met mijn teugel om hem richting de lens te doen kijken waardoor op de eerste foto het bit/bakstuk wat raar zit). Helemaal verliefd op dit hoofdstel :D

Afbeelding

Afbeelding

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 16:27

Oeh die mag wel drie gaatjes hoger...

Wel mooi hoofdstel.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 16:29

Welke riempjes bedoel je die hoger mogen? :) de voorste neusriem is gezakt doordat hij tegen zijn been schuurde toen we van ruiter wisselde.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 16:32

De Neusriem op zichzelf mag hoger. Als je kijkt naar de 'sperriem' zegmaar, zit die veel te laag!
En volgens mij zit t 'kussentje' ook op een te lage plek.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 16:37

Mij is altijd gezegd dat de ringetjes op die uitstekende botjes horen te zitten. Daar zitten ze nu ook. De 'sperriem' moet inderdaad hoger. Daar ga ik ook nog een gaatje bij prikken dat ie strakker kan zodat hij hem niet kan verschuiven zoals nu. Het kussentje zit volgens mij gewoon op de goede plek? Als ik het nog hoger schuif zit de bovenste neusriem bijna horizontaal ipv een kruis zoals op de Mexicaanse hoofdstellen horen.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 16:55

Hij is echt wel mooi hoor, maar ik denk dat de maat toch niet helemaal goed is.
Ik denk dat het bovenste deel van de neusriem hoger zou moeten en dan zo dat evengoed het "jukbeen" vrij ligt. Dan komt het bakstuk ( met ringetje) iets meer naar achteren te liggen en dat lijkt me ook meer zien zoals het hoort. En daar waar de riemen bij elkaar komen, midden op de neus, zal ook hoger moeten eigenlijk. Nu zit het net op het gedeelte van de neus dat los zit en dat werkt heel sterk in, iets hoger zit hij op het vaste gedeelte van de neus en dan werkt hij in zoals het hoort. Dan komt je sperriem ook goed te liggen.

http://www.grandeurruitersport.nl/c-184 ... eusriemen/ , dit geeft wel een mooie uitleg vind ik, ook van andere neusriemen, maar iets naar beneden staat ook die van de Mexicaanse.

Maar ik kan me goed voorstellen dat je hier heel blij mee bent!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 17:26

Dank jullie voor de tips. De maat is goed hoor. Ik kan hem nog verstellen :D

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 17:37

Dat is mooi, hoop dat hij dan echt goed past!

Deleted123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 20:12

Superfijn dat het toch nog goed afgelopen is!