Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
gohya schreef:Ja dat nieuwe contract is steeds voor 3mnd.Als ze ook dat opzeggen moet ik binnen 3 mnd. weg zijn.
Ik zal het contract deze mnd. nog ontvangen.
Jannepauli schreef:Precies, dat was ook wat ik bedoelde in mijn eerdere post. Erg ongunstig dus omdat ze je bij wijze van spreken op de één na laatste dag van de termijn kunnen vertellen dat je overmorgen weg moet zijn. Is een dergelijk contract ( zonder redelijke opzegtermijn) wel rechtsgeldig?
De opzegtermijn moet dus absoluut in het contract vermeld worden.
Mioux schreef:ik vind het ook apart hoor, kan je niet ergens bij iemand informeren? Er zit toch ook een jurist op bokt? kan je die niet meer informatie vragen? lijkt me toch niet dat ze zomaar 1 dag bv van te voren mogen/kunnen zeggen je moet je paarden hier weghalen binnen die 24/48 uur ?
Gohya schreef:Maar uit bovenstaande blijkt toch dat je minimaal na het aflopen van het huidige contract in feb. je nog 6 maanden kunt blijven zitten ??Het opzeg termijn voor beide partijen is 3 maanden.Maar ik las dat als je langer huurt zonder onderbreking,dat je dan voor elk jaar minstens 1 maand tot wel 6 maanden extra krijgt.
bij opzegging door de verhuurder: een termijn niet korter dan drie maanden, voor elk jaar dat de huurder krachtens overeenkomst ononderbroken het gehuurde in gebruik heeft gehad verlengd met één maand tot ten hoogste zes maanden.
gohya schreef:Ik werd vanmorgen nog gebeld door de man die ik gesproken had.Hij vroeg of het niet duidelijk was geweest,dat gesprek.Nee niet bepaald zei ik,was erg verwarrend.
Het komt er op neer dat ze van het Jaarcontract af willen en daarvoor een Gebruiksleen contract willen van steeds 3 mnd.Het was niet zo dat ik per 1 febr, met de paarden op straat zou staan.
Ze moeten alles nog plannen enz.enz, en als er dan iemand intresse zou hebben in dat stuk grond,b.v. een gezondheids instelling,dan zou ik er weg moeten.
Ik zeg:en wat áls er echt niemand intresse heeft in dit stukje grond? mag ik dan gewoon blijven? daar moest ik niet vanuit gaan.Dus nog steeds wat vaag vind ik.Hij zei wel dat het beter was als ik iets anders zou zoeken,omdat dit weiland gewoon onzeker is.Als ik vragen had,kon ik hem wel bellen.Hij was superaardig.
Het huurcontract gaat vandaag naar de advocaat,iemand brengt het erheen,zij heeft dit allemaal geregeld voor mij,het is haar baas ,die advocaat.Het kost mij dus niks nu.
genja schreef:gohya schreef:Ik werd vanmorgen nog gebeld door de man die ik gesproken had.Hij vroeg of het niet duidelijk was geweest,dat gesprek.Nee niet bepaald zei ik,was erg verwarrend.
Het komt er op neer dat ze van het Jaarcontract af willen en daarvoor een Gebruiksleen contract willen van steeds 3 mnd.Het was niet zo dat ik per 1 febr, met de paarden op straat zou staan.
Ze moeten alles nog plannen enz.enz, en als er dan iemand intresse zou hebben in dat stuk grond,b.v. een gezondheids instelling,dan zou ik er weg moeten.
Ik zeg:en wat áls er echt niemand intresse heeft in dit stukje grond? mag ik dan gewoon blijven? daar moest ik niet vanuit gaan.Dus nog steeds wat vaag vind ik.Hij zei wel dat het beter was als ik iets anders zou zoeken,omdat dit weiland gewoon onzeker is.Als ik vragen had,kon ik hem wel bellen.Hij was superaardig.
Het huurcontract gaat vandaag naar de advocaat,iemand brengt het erheen,zij heeft dit allemaal geregeld voor mij,het is haar baas ,die advocaat.Het kost mij dus niks nu.
Het stukje over de advocaat vind ik een beetje eng. Het contract gaat dus niet naar jou advocaat maar naar een advocaat van de stichting wat hun betalen?? Of hebben jullie dezelfde advocaat? Zou dit niet helemaal vertrouwen en een onafhankelijke advocaat nemen.
gohya schreef:Klopt Amaris het is de baas van een verzorgster hier.En die wil gewoon kijken of ik rechten heb of niet.Als ik idd. rechten blijk te hebben neem ik zelf een advocaat.
@DubbelDun volgens internet heb je het recht om 1 tot 6mnd. extra PER jaar te mogen blijven. Dat zou dan,gerekend voor 1 mnd. 8 mnd. extra zijn,of bij 6 mnd. zou dat 42 mnd extra zijn.
Miss. word daarom het contract opgezegd?
Ze kunnen dan idd. 1 dag vantevoren opzeggen.Maar ik geloof niet dat ze dát zullen doen.Lijkt me onmenselijk.
Linda er staan er nu 3,maar voor Vesta heb ik iets gevonden.Een superplekje!
gohya schreef:Dat is waar bigone, macht en geld staan boven onmenselijk zijn.
gohya schreef:@DubbelDun volgens internet heb je het recht om 1 tot 6mnd. extra PER jaar te mogen blijven. Dat zou dan,gerekend voor 1 mnd. 8 mnd. extra zijn,of bij 6 mnd. zou dat 42 mnd extra zijn.