Opgelicht, wat nu?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ariannee

Re: Opgelicht, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 18:02

Als ik ts was had ik het hoofdstel ook gewoon gehouden. De verkoper zei duidelijk dat de steentjes er nog opzaten maar dat blijkt maar weer. Pas terug sturen als zij de verzendkosten betaald.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 18:58

Maar door het te houden, geef je dan niet de indruk dat je het hoofdstel toch wilt? :S

(En ja, ik ben er te makkelijk in, ik heb een hekel aan gezeik, ik was in de auto gestapt en had het persoonlijk afgegeven en gezegd wat ik er van vond... en der laten tekenen dat ze het terug heeft gehad... Maar ok... Of aangetekend verzonden als het echt ver weg was, zodat ik van al het gezeik af was... Maar dat is gewoon mijn "ik kan niet tegen gezeik en gezeur"..)

Ruitersporth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:06

StalNollie schreef:
Ook kleine bedrijven zijn het verplicht was gisteren toevallig nog op het nieuws dacht ik

Klein of groot maakt niks uit. Bedrijf is bedrijf.

Ruitersporth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:07

Hoever is de verkoopster bij TS vandaan eigenlijk? (ik heb niet alles gelezen hoor)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:34

Heb je een foto gemaakt TS van het hoofdstel?
Ik ben toch wel benieuwd.

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 21:53

Ik woon ongeveer 200km bij verkoopster vandaan...

Foto? Of steentjes wel of niet missen is toch geen mening of iets wel of niet mooi is, en dus geen foto voor nodig lijkt mij? Er missen gewoon een hele boel steentjes, punt. Of dat nou wel of niet heel lelijk is in jullie ogen gaat het toch niet om, het gaat gewoon om het hele principe dat de verkoopster hier over gelogen heeft.

Maar ik wil best een foto plaatsen hoor, zal er morgen een maken als ik erom denk.

Chevax, het is niet zo dat het hoofdstel van ellende uit elkaar valt, dat heb ik ook niet gezegd. Maar het hoofdstel is gewoon verre van wat er is afgesproken, en als wedstrijd hoofdstel (waar hij voor bedoeld is) hoef ik hem dus niet te hebbbe.
Laatst bijgewerkt door Nina1999 op 25-08-15 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 21:58

Als je een topic hier plaatst lijkt mij het nl wel....we horen het van een kant en jij verwacht bijval..

Misschien is het hoofdstel een dikke 24 e waard en een nieuwe frontriem heb je ook voor weinig, afhankelijk van de kwaliteit steentjes...en zo heb je mooi een hoofdstel gratis...niet netjes....betaal dan de helft en dan koop je een mooie frontriem..volgrns mij heb je die al voor een paar tientjes.

Het mes snijdt nl altijd aan 2 kanten..

wij moeten nu maar aannemen dat jij wel eerlijk bent met je verhaal

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 22:00

Maar je zegt steentjes te missen dat is wel iets anders dan toch het hoofdstel niet zo mooi te vinden achteraf.
Hoezo terug sturen 7 euro de verkoopster heeft toch de eerste verzendkosten betaalt?
Dan is het voor jou 3.50.

Vind het trouwens maar apart dat ts hier zomaar gelooft word en de verkoopster voor oplichter uitgemaakt word terwijl niemand een hoofdstel heeft gezien of de andere kant van het verhaal gehoord heeft.

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 22:02

Tcm62, wat denk je dan? Dat ik het terplekke bedenk dat er steentjes missen?
En een hoofdstel gratis? Net alsof ik het hoofdstel in gebruik heb, hij ligt gewoon keurig in verpakking te wachten op reactie verkoopster, dus denk dat dat wel meevalt.

Maar je mag best een foto zien hoor, geen probleem!

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 22:06

En jij? Dat wij alles voor zoete koek slikken? Natuurlijk willen we een foto..en zou ook leuk zijn als je de foto van de advertentie nog hebt...

Je topic zegt dat je bent opgelicht en dat willen we dan graag zien..

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 22:06

Er missen steentjes, daarom vind ik hem niet mooi, das toch vrij logisch of niet dan?

Wat betreft andere kant van het verhaal: ik heb de verkoopster meerdere malen verzocht om me te bellen, zodat ik haar mening kan horen, maar ook dat wil ze niet...

Op een gegeven moment is het gewoon klaar, en mag zij met een oplossing komen. (En ik ga er dus niet voor betalen, dat hoeft ze niet te verwachten)

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 22:07

Nina1999 schreef:
Tcm62, wat denk je dan? Dat ik het terplekke bedenk dat er steentjes missen?
En een hoofdstel gratis? Net alsof ik het hoofdstel in gebruik heb, hij ligt gewoon keurig in verpakking te wachten op reactie verkoopster, dus denk dat dat wel meevalt.

Maar je mag best een foto zien hoor, geen probleem!

En gister lag hij ng netjes in je kast opgeborgen?
Stuur dat hoofdstel netjes terug, verschillende opties aangeboden. Wees blij dat je nog niet betaald heb, en als je het "troep" vind, spendeer die 3,50 eraan des noods en je hebt de eer aan jezelf gehouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 22:08

Gewoon zonder postzegels op de bus gooien. Mag zij mooi de vzk betalen.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 22:10

Nee, zou ik ook niet mooi vinden...

maar om het te houden voor niks, verkoper heeft al 7,50 verzendkosten betaald, en ze heeft geen zin in een negatief telefoontje...je kunt ook een voorstel doen en betaal je de helft, koop je een goedkoop fromtriempje en zet je het weer op marktplaats zodat je geen kosten hebt gemaakt..

Voor amper 30-40 euro een hoofdstel is voor veel mensen een kopie en ben je het zo kwijt..

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 22:10

Tcm62: volgens mij heb ik dit topic niet geopend met de vraag wat of jullie van mijn nieuwe hoofdstel vinden, maar met de vraag wat jij in deze situatie zou doen. Ervanuit gaande dat jij dus voor je gevoel opgelicht bent, en een incompleet hoofdstel gekregen hebt terwijl je zwart op wit hebt staan dat alles compleet is.

Maar morgen krijg je een foto hoor!

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 22:12

Ik geef je mijn mening op je vraag...en die past je niet...dat is duidelijk...

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 22:12

Ik snap echt niet dat mensen hier blijven doordrammer dat TS het hoofdstel maar gewoon terug moet sturen. Ze heeft echter alle mogelijke opties aangeboden aan de verkoper en die gaat nergens mee akkoord, zelf geef ik TS ook groot gelijk dat ze geen cent wilt verspillen aan het terug opsturen van dat hoofdstel. En voor diegenen die zeggen dat TS nu zelf de boel oplicht, de verkoper is vrij om het hoofdstel te komen halen, dat lijkt me geen oplichting.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 22:15

Dat is toch geen reeel aanbod ts woont 200 km verderop.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 22:19

Mijn verzorgster heeft ook dingen van me gestolen, en ik ben ook vrij om ze op te halen omdat zij ze niet terug brengt... Moet ik aan mijn eigen spullen ook nog benzine kosten gaan besteden om ze uberhaubt terug te krijgen (heb al lang nieuwe gekocht)...

Heel bot.. Iemand die iets houdt en het niet terug stuurt of wat dan ook... dat kan gewoon niet... En de keuze om 200 km te rijden om iets op te halen? Weet niet hoe zuinig jouw auto is, maar de mijne haalt dat niet ;) Dus echt een optie is dat niet in mijn ogen... (Geen redelijk denkend mens zou het doen ;))

(Snap alleen dan niet het moeilijk doen over de verzendkosten, maar ok..)

En anders koop je een nieuwe frontriem, heb je ook voor een 10tje.. vooral als de rest van het hoofdstel gewoon wel goed is...

(en ja, snap dat het duur is, maar haal die kosten dan van het hoofdstel af.. "ik heb nu je hoofdstel gebruikt wel een nieuwe frontriem gekocht... hoofdstel 50 euro -/- 15 euro voor de frontriem..."klaar :S

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 22:20

En ze heeft ook aangeboden om wat van de prijs af te doen of het terug te sturen op kosten van de verkoper. Als de verkoper echter nergens mee akkoord gaat zou het voor mij ook stoppen. Mag ze 'm lekker zelf komen halen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 22:20

Tillie20 schreef:
Nina1999 schreef:
Maar stel dat ik zeg van je moet mij de verzendkosten vergoeden en zij doet dat niet. En ik laat het hoofdstel hier gewoon liggen dus. Als zij dat aangifte doet of 'er verder werk van maakt' zoals ze zelf zegt, zit ik dan fout?

Hier gaat de politie niks mee doen, heb al vaker zo'n gevallen meegemaakt.
Sowieso zit zij ook fout en heeft zij een alternatief gekregen dus ik denk niet dat ze echt een poot heeft om op te staan mocht de politie er wel iets mee doen.

Dat heb je dus verkeerd.
Of Nina stuurt het hoofdstel terug dat kan dan hoeft ze niks te betalen.
Of ze houd het hoofdstel en betaald daarvoor.

De verzendkosten terug zijn altijd voor eigen rekening dat is het risico van koop op afstand.

Als Nina niet betaald kan er een klacht tegen Nina gedaan worden net als dat Nina dus e mails bewaard heeft heeft de verkoper dat ook, die heeft nog niks ontvangen maar krijgt al wel dat gezeik. Ik heb laatst zelf een klacht ingediend tegen iemand een aangiften gedaan en die persoon haar marktplaats profiel werd verwijderd in mijn geval ging het om iets wat wel betaald was maar niet verzonden. Daar zit je als je niks verkeerd van plan bent niet op te wachten dat je profiel verwijderd word en je toch geregistreerd staat ergens. De verkoper kan aangiften gaan doen omdat de betaling uit is gebleven. Nina kan op dit punt nergens aangiften of melding doen omdat ze niks betaald heeft.

Ik zou het in een brievenbusenveloppe sturen als brievenbuspakje met track and trace code dat kost 3,95 en het verder zien als wijze les.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 25-08-15 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 22:22

Dat dus.. Je moet echt bewijs hebben dat je het verstuurd hebt... Anders is het straks gewoon een wellus nietus spelletje :)

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 22:24

Waxmeltsenzo, als ik voor het verzenden niets had hoeven betalen had ik dat al lang gedaan! Maar dat is dus niet zo...

Ik krijg een beetje de indruk dat sommigen denken dat ik nu hier feest aan het vieren ben dat ik een gratis hoofdstel gekregen heb :?
Nou voor de duidelijkheid, dat is dus niet zo! Ik baal ervan als een stekker dat ik nu met dat rotding zit opgescheept! Maar zolang ik er bij blijf dat ik er geen geld in ga steken, en de verkoopster dat ook niet doet, is er niet echt een andere oplossing dan het hoofdstel hier te laten liggen....
Laatst bijgewerkt door Nina1999 op 25-08-15 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 22:27

Jolliegirl schreef:
Dan in een envelop...

Je eigen adres erop... Gebruikte postzegel erop( ff weken met stoon en overzetten)
Retouradres achterop..

En dan retour afzender.

T is ff sjoemelen, maar t kan.
Je beticht TS van oplichting en adviseert vervolgens om fraude te plegen? Verstandig.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 22:28

Nina1999 schreef:
Waxmeltsenzo, als ik voor het verzenden niets had hoeven betalen had ik dat al lang gedaan! Maar dat is dus niet zo...

Het verzenden van een pakketje kost nou eenmaal geld.
Als je iets koopt op afstand zonder te gaan kijken is het in het vervolg raadzaam eerst even te lezen wat precies de regeltjes zijn. Wat jij als lelijk ziet of goed gebruikt kan een ander zien als zo goed als nieuw.
Daarbij heb je een toppic geopend waarbij je zegt opgelicht te zijn, maar je hebt nog geen cent betaald. Vergeet niet dat de verkoper ook verzendkosten heeft gehad om het pakket naar jou te sturen. En de verzendkosten terug zijn logischerwijs voor jou. Het is niet anders.

Je bent iig niet opgelicht, de verkoopster houd ook netjes contact en moet er ook maar in schikken dat ze 7 euro kwijt is geweest aan het verzenden van het pakket en nog maar hopen dat het terug komt.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 25-08-15 22:35, in het totaal 2 keer bewerkt