_Zsazsa_ schreef:Dat is het probleem met internet, moeilijk om iemands toon te interpreteren. Ik vind niet dat Joolien de eigenaren nu zwart maakt. Ik vind het een goede vraag namelijk. Zolang het paard niet 100% gekeurd is kan de huidige eigenaresse niks. Maar vragen kan altijd. Stel het paard heeft KS ik noem maar wat. En eigenaren zeggen dat niet te weten.. Heb je dan ergens recht op? Want uit een normale klinische en rontgelogische keuring hoeft dat niet te komen.
Er staan zoveel sensibele paarden te koop, helft is karakter, andere helft is slecht gereden of mankeert wat.
Ik vraag me nu wel af waardoor het paard niet een week stil zou kunnen staan.. Terwijl het wel altijd in de wei loopt..
Sommige paarden hebben gewoon wat meer pit.
dan moet je geen kos x wellington kopen maar een manege knol
het gaat erom dat hij altijd heel braaf is geweest bij ons en dat hij zo ineens omslaat in karakter moet je eerst is bij jezelf gaan afvragen of er dingen zijn veranderd...nou ik kan er al een paar noemen!
verhuizing week stil staan nieuw in een ander koppel staan ineens zonder bontje rijden enz enz...
dus laten we vooral ophouden met deze bullshit
het is heel simpel dan had je een contract moeten opstellen voor die tijd dat is niet gebeurt en nu hebben jullie geen poot om op te staan dus hou alsjeblieft op met dat die zo is veranderd zoek het probleem eerst bij jezelf!
ik denk dat er gewoon geen klik is en dat er angst meespeelt en paarden voelen dat direct aan vooral bij nieuwe ruiters gaan ze natuurlijk gelijk uitproberen!
je moet zon paard ook de tijd geven om alles te kunnen verwerken!!!! En stap 1 is als het niet goed gaat in het land bij andere paarden dan moet je hem gewoon eerst apart zetten.