Zadel verkocht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 18:58

Maar een brief die via mail gestuurd wordt, is toch nooit aangetekend? Aangetekend wil zeggen dat jij moet tekenen voor ontvangst, zodat de verzender bewijs heeft dat jij de brief in ontvangst hebt genomen. Met mail heb je dat toch niet? Tenzij je zelf antwoord natuurlijk... En dat zou ik gewoon niet doen! Niet in je eentje oplossen, zéker geen contact opnemen, rechtsbijstand contacteren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 19:00

Nou dan zouden er bij mij nog meer belletjes gaan rinkelen en zou ik al helemaal snel rechtbijstand bellen. Al is het maar om juridisch advies...

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 19:06

IK zou me er niet prettig bij voelen en het zadel terug nemen of die 60 piek betalen.
Heb zelf ooit een hackamore verkocht die na een week doormidden brak, voelde me er niet prettig bij en heb gewoon geld terug gegeven.
Als je op je strepen staat heb je vast gelijk, maar ik weet niet of jij je daar lekker bij voelt. Kost veel energie en rechtsbijstand gebeuren kost ook veel energie, maar las je perse je gelijk wilt halen moet je doen wat je zelf wil. En eigenlijk ging je je gelijk al halen door het hier te plaatsen. Daarom wilde ik toch even een tegengeluid laten horen.
Geldt idem dito voor de tegenpartij.

En van de andere kant denk ik: waar bemoei ik me mee. Kost eigenlijk ook energie. Maar een tegenmening zet misschien soms aan het denken.

Zoe_97

Re: Zadel verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 19:18

Ookal kunnen ze bewijzen dat de mail gelezen is. Dat is geen bewijs dat jij die gelezen hebt.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 19:19

Normaal gesproken zou je ook een versie via de post moeten krijgen, met handtekening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 19:19

pluisbeer schreef:
IK zou me er niet prettig bij voelen en het zadel terug nemen of die 60 piek betalen.
Heb zelf ooit een hackamore verkocht die na een week doormidden brak, voelde me er niet prettig bij en heb gewoon geld terug gegeven.
Als je op je strepen staat heb je vast gelijk, maar ik weet niet of jij je daar lekker bij voelt. Kost veel energie en rechtsbijstand gebeuren kost ook veel energie, maar las je perse je gelijk wilt halen moet je doen wat je zelf wil. En eigenlijk ging je je gelijk al halen door het hier te plaatsen. Daarom wilde ik toch even een tegengeluid laten horen.
Geldt idem dito voor de tegenpartij.

En van de andere kant denk ik: waar bemoei ik me mee. Kost eigenlijk ook energie. Maar een tegenmening zet misschien soms aan het denken.

Als ze een fake mailtje namens een advocaten kantoor naar mij toe zouden sturen zou er geen haar op mijn hoofd aan denken om hun ook maar iets te gemoed te komen. :n

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 19:20

Denken jullie er wel aan dat de ontvanger van het zadel misschien ook wel bokt kan hebben? :+

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 19:22

Meid, gewoon niet op die mail reageren!

Wat een rotgeintje om je zo onder druk te zetten :r
Een advocaat stuurt echt geen mail,echt niet!

Als hij echt als advocaat door de koopster is aangesteld , dient hij een brief op te stellen en die wordt met de post verstuurd.

Het feit dat de koopster niet met een rapport komt van de zadelmaker en dreigt met terug sturen geeft al aan dat er iets niet in de haak is.
Verder is het een professionele stal dus als die geen 60 euro kunnen missen , kom nou!

Ik zou heel scheinheilig een mailtje naar haar sturen waar dat rapport nu blijft van de zadelmaker.
Die wil blijkbaar niet met haar spelletje meespelen anders had ze wel wat verstuurd.

Als je rechtsbijstand hebt, die gewoon een nette brief laten sturen, schrikken ze zich waarschijnlijk rot en is het gelijk uit met het gezeik }:)

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 19:32

wat een ellende. sterkte ermee

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 19:36

heb je hele topic gevolgd.
Ik woon ook in BE dus even aan mijn man gevraagd hoe en wat.

Een advocaat stuurt nooit e-mails. Is ook niet rechtsgeldig ENKEL aangetekende zendingen zijn geldig. (man heeft eigen zaak gehad en weet er het 1 en ander van)
Ook heb jij dus het rapport van de zadelmaker niet gehad?

Laat je niet gek maken, want als je niet zou reageren op de brief komen ze eerst nog een paar keer aan je deur.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 19:41

Maar rienne, ook als ze geen adres hebben??
Nee geen rapport gehad.
Wel net ontdekt dat er dus wel degelijk een serienummer in mijn zadel stond, heb er een foto van maar is niet volledig leesbaar... Verdomme.

En heb op hun site ontdekt dat ze in 2012/2013 hetzelfde zadel op hun pony hadden liggen.. Of toch minstens een pessoa

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 19:44

Ik heb ook meegelezen en wil nu ook even reageren.

In verband met mijn werk krijg ik ook regelmatig berichten van advocaten, incassobureau's etc. Deze communicatie verloopt in eerste instantie altijd via de post. Als je daarna via de mail reageert zou het kunnen dat ze je via de mail beantwoorde, maar dit zullen ze nooit uit zichzelf doen.

Als je wil kun je me de pdf doorsturen, dan bekijk ik hem even voor je.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 19:49

Als het echt een advocaten kantoor is krijgen ze je adres wel.

Je moest eens weten wat ze tegenwoordig allemaal proberen om toch maar aan geld te komen

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 21:02

Laat je alsjeblieft niet gek maken

Er wordt een vies spelletje met jou gespeeld in de hoop dat je nu geld gaat betalen, negeren negeren en nog eens negeren.

Ook voor je ouders, gewoon alles van de koper negeren (mits je een aangetekende brief krijgt natuurlijk )

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 21:15

Niet reageren, en laat je vader ook aub niet reageren.
Je kunt altijd als jullie het hebben, ookal is het maar voor advies de rechtsbijstand bellen. Daar zijn ze voor. Anders ook de advocaat bellen waar de mail van afkomstig is.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 21:33

Gewoon negeren! Dat ze zo laag kunnen zinken om je 60 euro af te troggelen. Ik denk dat een advocatenkantoor echt een aangetekende brief verstuurd.

Voor zo weinig geld een rechtzaak aanspannen... dat is wel heel zielig.

Ik heb het gevoel dat er een smerig spelletje gespeeld wordt. Sommige mensen kunnen ver gaan om je angstig te maken.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 22:16

Belletje morgen maar advocaten kantoor doen.. als blijkt dat ze zich voor doet kan ze nog flink in problemen komen... en anders het zadelmak rapport eisen sowieso

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 07:33

Tsja ik blijf het een raar eenzijdig verhaal vinden. Waarom doet de koper zoveel moeite als het zadel helemaal in orde was vraag ik me af..En waarom wil je vader niet bellen met de zadelmaker of rechtsbijstand? Rechtsbijstand IS toch juist voor dit soort dingen, daar betaal je voor?? Zij kunnen je rechten hierin vertellen en brieven schrijven naar de koper. Waar is je vader dan 'bang' voor?

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 07:43

Nou ik vind dit toch iets waarmee ik naar de rechtsbijstand zou gaan. Waarom wil je vader niet dat je contact opneemt met de zadelmaker? Ik zou bellen en eisen dat ze dat onderzoeksrapport nu opsturen.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 07:57

Ik weet niet hoe het in België is, maar in Nederland is het zo dat een advocaat, deurwaarder of andere officiële instantie alleen een bericht kan sturen als het adres van die persoon bekend is en ook als dat adres het adres is waarop die persoon ingeschreven staat bij de gemeente.

Iemand had al mijn paardenspullen voor 2 paarden (inclusief zadels, dekens, hoofdstellen, etc etc) in bruikleen en wilde niets teruggeven. Ik had haar adres, maar officieel was ze daar niet ingeschreven (ze woonde in bij haar vriend en was niet uitgeschreven uit het huurhuis in een andere plaats waarvan ze de huur niet betaalde).

Dus, ook al had ik haar adres, een brief kon er niet heen, want het was niet het adres waarop ze ingeschreven was en per email kon niet zei de jurist, omdat email niet bewijsbaar van iemand is. (ik denk dat datzelfde voor het adres geldt, vandaar de officiële registratie)

Ik kon dus naar mijn spullen fluiten.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 08:08

Wat een idioot verhaal joh := Ook ik heb nog nooit gehoord van een advocaat die zoiets per mail stuurt. Ik zou er verder helemaal niet op reageren, laat ze eerst maar eens met een aangetekende brief komen en dan zie je wel verder, hoewel ik begrijp dat je er niet gerust op bent hoor! Sommige mensen proberen inderdaad alles om aan geld te komen, en er zullen vast ook mensen zijn die dan toch maar betalen om van het gedoe af te zijn. Jammer want zo krijg je steeds meer van dit soort maffe acties.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 08:13

Nou duidelijk, ze proberen je gewoon op te lichten. Gewoon negeren!

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 08:16

Ts, ik heb verder geen vestand of advocaten via de mail zoiets sturen, maar bel alsjeblieft dat advocatenkantoor!
Je weet dan meteen of het echt(van hun) is. En mocht het nep zijn, dan kunnen deze mensen ook nog behoorlijke (grote!) Problemen krijgen bij dit advocatenkantoor.

Hier zijn ze namelijk helemaal niet blij mee en gaan ze waarschijnlijk dan ook wel iets aan doen.

Denk dat dit kantoor het graag wil weten mocht het nep zijn, dus adviseer je sterk om naar ze te bellen.

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 08:28

Ik zou er ook absoluut niet op antwoorden!

Ik weet dat een advocaat o.i.d. altijd een aangetekende brief stuurt. Daarnaast als het PDF ook geen handtekening bevat zou ik het al helemaal niet vertrouwen! Wat ik zou doen, is idd het advocatenkantoor bellen en vragen hoe het nou zit. Achter je adres komt een advocaat wel. Er zullen vast zat zaken zijn, waarbij dat eerst ook niet bekend was. Mocht het advocatenkantoor er wel vanaf weten (wat ik niet geloof) dan zou ik idd rechtsbijstand inschakelen. Maar niet zelf reageren. Daar kan je je nog weleens mee in de vingers snijden.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 08:40

Niet reageren. Ze hebben geen poot om op te staan en proberen maar wat. Ik ben ook van Belgie. Jij bent geen professionele verkoper, dus de wet op consumentenverkoop geldt niet. Delete en gedaan. Niemand neemt een advocaat voor 260€, waarbij hij zo zwak staat.