Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Vjestagirl schreef:Polleke123 schreef:Bijzonder om te lezen hoe snel mensen zich een mening vormen terwijl ze het verhaal maar van 1 kant horen. Meestal is dat niet de hele waarheid...
Er zijn redenen genoeg te bedenken waarom de verkoper een zadel voor iemand anders verkoopt. Dan hoeft er niet meteen iets raars aan de hand te zijn.
Het is dus zeker niet netjes om de verkoper hier te noemen en af te schieten.
Bokt Forum is hier niet voor bedoeld!Vjestagirl schreef:Inderdaad! En bijzonder dat iemand die voor het eerst op bokt is meteen in dit topic reageert. Of is dit account speciaal voor dit topic aangemaakt en ben jij de verkoper?
bridgetF schreef:Vjestagirl schreef:Inderdaad! En bijzonder dat iemand die voor het eerst op bokt is meteen in dit topic reageert. Of is dit account speciaal voor dit topic aangemaakt en ben jij de verkoper?
even een eerdere reaktie naar boven gehaald, waarom gaf je niet gelijk reaktie dat je de verkoper bent?
Polleke123 schreef:Ik heb er over nagedacht of ik moet reageren op dit forum. Maar omdat er dingen worden geschreven die niet kloppen, heb ik besloten om van de gelegenheid gebruik te maken om een paar feiten toe te voegen. Ik heb alle mailtjes en app-jes bewaard gelukkig.
In de advertentie, mails of apps staat niets over de leeftijd van het zadel. TS vroeg toen ze het zadel kwam ophalen hoe oud het zadel was en mijn antwoord was dat ik dat niet wist. Dus waar komt het jaartal 2010 vandaan?
Toen ik meer dan 24 uur na de verkoop een berichtje kreeg dat ze het vermoeden had dat de boom gebroken was, heb ik direct contact met de eigenaar gehad. Die vertelde me er nooit iets van gemerkt te hebben. Mijn dochter heeft vlak voor de verkoop ook ± 3 weken met het zadel gereden en ook zij heeft nooit iets gemerkt. Dit heb ik meteen aan TS laten weten. Wij zijn er daarom nog steeds van overtuigd dat het zadel goed was toen TS het hier meenam.
En als laatste: TS heeft me nooit naar de naam/ het telnr. van de eigenaar, of om de bon van het zadel gevraagd. Als we de bon hadden kunnen overleggen, hadden we dat zeker gedaan, zodat TS bij Equipe zou kunnen aankloppen.
Ik heb gelukkig nog nooit eerder problemen gehad na verkoop van tweede hands spullen. Toen mijn dochter toevallig deze topic zag ben ik dan ook behoorlijk geschrokken van de reacties en meningen die sommige mensen plaatsen.
En als we het over normen en waarden hebben: iemands naam en woonplaats noemen op een internet forum en diegene in een kwaad daglicht stellen is inderdaad een vorm van smaad! En een hele domme actie.
Gelukkig heb ik ook een heleboel reacties gelezen van mensen die wel na kunnen denken....
_Rachelle_ schreef:Het blijft zaak dat ik een zadel heb gekocht voor 800€ met een geborgen gebrek.. Als de verkoper er zo zeker van was dat het zadel in orde was, dan had ze het naar mijn mening wel teruggenomen.. Dan ben je toch niet bang dat je het niet meer doorverkoopt? Als het zadel toch goed is?
Citaat:Ze wist zeker dat het zadel goed was toen ze het aan jou verkocht. Zij kan niet zien wat jij ermee gedaan hebt, dus inmiddels kan het zadel wel niet meer goed zijn.
Vjestagirl schreef:_Rachelle_ schreef:Het blijft zaak dat ik een zadel heb gekocht voor 800€ met een geborgen gebrek.. Als de verkoper er zo zeker van was dat het zadel in orde was, dan had ze het naar mijn mening wel teruggenomen.. Dan ben je toch niet bang dat je het niet meer doorverkoopt? Als het zadel toch goed is?
Ze wist zeker dat het zadel goed was toen ze het aan jou verkocht. Zij kan niet zien wat jij ermee gedaan hebt, dus inmiddels kan het zadel wel niet meer goed zijn.
_Rachelle_ schreef:Ik heb hier zelf nooit iets gezegd over de leeftijd van het zadel, dat heeft mijn vriendin geplaatst en was een foutje.. Het probleem is ook niet de leeftijd van het zadel, maar het feit dat de boom gebroken is.. Verder komt mevrouw M. nu heel correct en vriendelijk over, maar toen ik contact opnam met mevrouw over het zadel ging dat toch wel even anders! Overigens is een ondeugdelijk zal verkopen voor 800 ook niet echt een fijne actie..
Het blijft zaak dat ik een zadel heb gekocht voor 800€ met een geborgen gebrek.. Als de verkoper er zo zeker van was dat het zadel in orde was, dan had ze het naar mijn mening wel teruggenomen.. Dan ben je toch niet bang dat je het niet meer doorverkoopt? Als het zadel toch goed is? Ik vind het voor zo'n bedrag echt niet netjes dat je zo omgaat met een probleem. Gewoon je handen ervan af houden en blijven volhouden dat je nergens iets van weet.... Ja hoor.. Je kunt mij niet vertellen dat niemand dit probleem ooit heeft opgemerkt bij dit zadel.. Het viel mij na 3 passen rijden al op.. En van een paar uur achterin de auto liggen breekt een boom niet..
anoukkk. schreef:Maar als dat zo zeker was, waarom wou ze er niet even mee langs een zadelmaker oid. Zoals ik al zei hadden we haar kant wel op willen komen om het daar te laten 'onderzoeken'.
Dan had ze het toch kunnen bewijzen en was het toch klaar geweest? ALS het dan bij ons was gebeurt (wat ik me niet voor kan stellen) dan was de discussie gewoon gesloten en was het klaar.
Of denk ik nu te makkelijk?
Je kunt toch niet bewijzen wie het gedaan heeft? MarianneW schreef:anoukkk. schreef:Maar als dat zo zeker was, waarom wou ze er niet even mee langs een zadelmaker oid. Zoals ik al zei hadden we haar kant wel op willen komen om het daar te laten 'onderzoeken'.
Dan had ze het toch kunnen bewijzen en was het toch klaar geweest? ALS het dan bij ons was gebeurt (wat ik me niet voor kan stellen) dan was de discussie gewoon gesloten en was het klaar.
Of denk ik nu te makkelijk?
Je denkt inderdaad te makkelijkJe kunt toch niet bewijzen wie het gedaan heeft?