Opgelicht bij kopen paard in België: herkent iemand dit?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BabFer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 18:43

Niet geschoten is altijd mis.

Als je niets doet, dan blijft zij gewoon lekker verder doen.
Nu kunnen we mensen verwittigen.

Dorine92, geef je eens door onder welke namen behalve Annelore etc ze nog actief is in PB.
Ook waar ze haar advertenties plaatst.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 18:53

Ik was een stille meelezer maar heb hem wel gedeeld voor jullie en hoop dat jullie hier succes mee hebben!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 20:54

jiperdepip schreef:
Dorine92 schreef:
Dat zij het leest is niet erg. Groot voordeel is dat alle slachtoffers nu elkaar leren kennen, en zo samen haar kunnen aanpakken.

maar ook daar ga je uiteindelijk niets mee opschieten .........

Lekker optimistisch zeg...

Naath092

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 22:33

Oh wat vreselijk dit.. Wel goed van je dat je naar een advocaat bent gestapt.

jiperdepip

Re: Opgelicht bij kopen paard in België: herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 23:19

Niet Optimistisch dat klopt maar dat is wel gewoon de realiteit , hoe vervelend ook..
en zoals eerder vermeld spreek ik uit ervaring , je gaat er hoe dan ook altijd op achter uit
en wellicht ga je een eventuele zaak uiteindelijk wel winnen maar dan heb je je centjes nog niet terug
en je moet er echt jaren maar dan ook jaren vooruit gaan trekken.
en een tv programma gaat je er helaas ook niet bij helpen die willen alleen sensatie maar ook hun zijn afhankelijk van gerechtelijk procedures ..........

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 23:45

Ach ik doe er liever iets tegen dan dat ik boos ga zitten zijn en me dik ga vreten aan chocola ofzo ;)

Loe_Loe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 00:09

Precies.
Dat je handelt in paarden, nouja prima. Ieder zijn beroep. Maar hier wordt gelogen door deze "mevrouw de lieve moeder die op zoek is naar een gezelschapspaardje voor haar eigen paard waar ook haar kiendjes mee kunnen opgroeien"...
Bah, geen goed woord voor over.
En o ja, ik ben zo'n naïeveling die blij was een mooi pensioen gevonden dacht te hebben voor mn paard.
Harde leerschool pfffff

Pat2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 14:09

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 20:14

We zijn druk bezig, maar nog steeds geen gedupeerde koper gevonden...
Ook vraag ik mensen die haar een paard hebben VERkocht of ze een foto willen maken van een evt contract waarin gebreken worden genoemd, en deze even naar me te pb'en

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 23:19

Dorine92 schreef:
Lianne schreef:
Huh? Het is wel het paard van die mevrouw die jou opgelicht heeft, maar je hebt het op een manege gekocht waar ze haar niet kennen?

Verder is het natuurlijk niet handig om een paard van over de 3000 euro (sowieso een nieuw paard) niet laat keuren.....

Ja alleen daar kwam ik pas later achter. Verkoopster zei dat de pony daar in pension stond. Ik vermoed dat de manege hier wel van weet en stiekem meewerkt aan haar praktijken ofzo.

Dat laatste is mijn topic niet voor en reageer ik dus niet op.

Hoef je van mij ook niet op te reageren, kom alleen veel te veel topics en verhalen tegen zoals dit en later blijkt altijd dat er niet gekeurd is, dus mijn mening: stom dat je dat niet doet. Want dan kun je dit dus verwachten.

BabFer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 10:19

Slachtoffers kunnen ook hier hun verhaal doen.
Er is een groter bereik van mensen.

https://www.facebook.com/pages/Opgelicht-bij-de-aan-en-verkoop-van-paarden/887087401334664?pnref=story

Ik had geheel per toeval dit topic gezien in "laatste berichten" boven links op de pagina.
Zo heb ik mijn vriendin kunnen waarschuwen, want zij had hier geen account.
De kans dat je het topic hier tegenkomt is bijzonder klein. Via facebook kan het gedeeld gedeeld gedeeld worden.

We hebben al verschillende verhalen van verschillende oplichters.
TS als je je verhaal wilt doen, je bent welkom, maar ik heb je dit ook al laten weten via PB.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 10:22

Ik ga binnenkort er even voor zitten maar heb nog geen tijd gehad helaas

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:13

Als eerste veel succes en hoop dat je je centen terug gaat krijgen en voor de overige duidelijkheid gaan krijgen wat er met hun paarden is gebeurt.

Ik heb heel dit topic gelezen en nu weet ik niet of ik er overheen gelezen heb of dat het nergens staat vandaar dat ik het toch ga vragen.

1.Toen je het contract hebt gemaakt heb je toen een kopie of een langs liggende ID of pasoort erbij gehad om de gegevens van de oplichter te checken?

2.De pony die je op proef hebt wat mankeerd hij/zij?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 11:25

Nee geen kopie van ID maar het is wel haar echte naam. Heb haar moeder aan de telefoon gehad.
Hij heeft al bijna zijn hele leven rugproblemen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:41

Dorine92 schreef:
Nee geen kopie van ID maar het is wel haar echte naam. Heb haar moeder aan de telefoon gehad.
Hij heeft al bijna zijn hele leven rugproblemen

Hij... De man van haar?

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:48

Ik denk dat ze met "hij" het betreffende paard bedoeld.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 13:10

Klopt je vroeg naar het paard

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 09:22

Jeetje wat een verhaal Dorine en andere gedupeerde. Vind het zo erg dat er zulke mensen bestaan en over de rug van anderen en hun paarden geld verdienen. Ik heb zelf ook een oudere merrie en die blijft om die reden altijd bij mij of wordt ingeslapen. Niemand kan je vertrouwen.

Even voor mijn eigen, om alles op een rijtje te hebben:
16-jarige pony die de kunstjes t/m GP kent en gekocht is voor een bedrag tussen de 3000-4000 euro.
Door twijfels hebben jullie besloten om een maand proeftijd te doen (t/m eind februari?) en je hebt het volledige bedrag betaald. Pony is klinisch goedgekeurd, waar jezelf bij was en opdracht voor hebt gegeven. Er is tevens een contract gemaakt en ondertekend die dit alles bevestigt.

Nu blijkt de pony een verborgen gebrek te hebben: Heeft last van zijn rug. Mag ik vragen wat hij aan zijn rug heeft?

En nu laat verkoopster niks meer van zich horen, omdat ze het dier niet terug wilt nemen. Die gaat dit zolang rekken totdat je opgeeft ben ik bang.. Mag je eigenlijk niet de volledige naam hier vermelden? Omdat je verhaal uit eerste hand is?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 10:51

Nee mag niet. Maar de verkoopster doet dit heel regelmatig.
Klinisch is van het gebrek niets te zien. Maar ze wist er wel vanaf, en heeft dit dus expres verzwegen.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:56

Dorine92 schreef:
Nee mag niet. Maar de verkoopster doet dit heel regelmatig.
Klinisch is van het gebrek niets te zien. Maar ze wist er wel vanaf, en heeft dit dus expres verzwegen.

Dat is balen... Dacht dat het wel mocht, maar dan heb ik mij vergist.
Is het een probleem dat je op de röntgen kan zien (kissingspines, etc.) of ook niet? Zo niet, misschien kan je het probleem zelf oplossen waardoor het paard wel aan je verwachten voldoet. Dit indien de verkoopster nog steeds niks van zich laat horen...

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:58

Goed dat je een topic hebt geopend.
En mensen toch zo wilt waarschuwen.
ben bang dat je helaas je geld kwijt bent.
Zulke mensen hebben vaak niet eens geld daar zorgen ze wel voor.

Wat is nu precies het probleem met de rug dan?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 11:25

Cardy schreef:
Dat is balen... Dacht dat het wel mocht, maar dan heb ik mij vergist.
Is het een probleem dat je op de röntgen kan zien (kissingspines, etc.) of ook niet? Zo niet, misschien kan je het probleem zelf oplossen waardoor het paard wel aan je verwachten voldoet. Dit indien de verkoopster nog steeds niks van zich laat horen...

Hij is bij de vorige eigenaresse op de foto geweest voor kissing spines, maar er is niets gevonden. Omdat ik nu met het paard zit, ben ik inderdaad aan het trainen met heel veel aandacht voor het verbeteren van zijn ruggebruik.
Maar het gaat erom dat ik niet heb getekend voor een paard met een probleemrug. Nu ik hem niet terug kan brengen, kan ik inderdaad alleen maar het beste doen. Dus regelmatig naar de osteo/fysio, veel longeren aan de dubbele longe. En ondertussen natuurlijk doorgaan met het ontmaskering van de verkoopster, die op deze manier heel veel mensen oplichtte. Aangezien dit lang zal duren, zal ik ondertussen het paard zo goed mogelijk trainen, zodat, wanneer het allemaal op niets uitloopt, ik misschien toch nog plezier van het dier kan hebben. Maar het is natuurlijk allemaal erg onzeker hoe dit gaat uitpakken, en of ik met het paard kan doen wat ik ermee wilde doen

Ik begreep van de vorige eigenaresse dat zij het paard altijd oplapte met homeopatische ontstekingsremmers

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:15

Ik vraag me af waarom hier geen namen genoemd zouden mogen worden;
Citaat:
Wat is toegestaan op Bokt?

Het delen van ervaringen (positief én negatief) met bedrijven en organisaties is toegestaan, daarbij mogen ook namen genoemd worden. Wij kiezen daarvoor omdat die informatie van belang kan zijn voor gebruikers. Als je op Bokt leest dat een webshop nog wel eens hele lange levertijden kan hebben en je hebt iets snel nodig, zal je niet voor die shop kiezen. En als je leest dat mensen veel plezier beleven aan paarden die van die ene handelaar vandaan komen, zul je daar misschien wel een stuk voor om rijden.

Als jij vindt dat een hoefsmid te lomp is, een manegehouder zijn paarden te weinig te eten geeft of een dierenarts onbekwaam is en dat op Bokt schrijft, kan dat 'smaad' (of voor de volledigheid: smaadschrift) zijn, ook als het de waarheid is en je er bewijs voor hebt. Zo'n negatieve ervaring kan immers de goede naam van de hoefsmid, manegehouder of dierenarts schaden. Dit is toegestaan volgens de wet als het openbaar maken van zo'n 'slechte ervaring' of mening in het algemeen belang is. En volgens ons is het in het algemeen belang als gebruikers op Bokt ervaringen, ook slechte ervaringen, kunnen lezen met organisaties en bedrijven in de paardenwereld. Zij kunnen er voordeel mee doen en hun eigen gewogen keuze te maken. Op het moment dat er sprake is van leugens, en dus van laster, zullen we echter ingrijpen: dat is nooit toegestaan.

Wel is het beschrijven van negatieve ervaringen aan een aantal voorwaarden verbonden:

Je ervaring moet uit de eerste hand zijn. Het is niet toegestaan om ervaringen uit de tweede hand te beschrijven, of roddels/geruchten te noemen. “Ik heb weleens gehoord dat zus en zo gestolen zadels opkoopt” of “mijn vriendin vertelde dat haar broer een vriend heeft die gezien heeft dat de paarden bij zus en zo mishandeld worden”. Dat soort topics / posts worden verwijderd. Hetzelfde geldt voor ervaringen die worden gepost onder een schaduwaccount (in dat laatste geval volgt ook een OW voor het hoofdaccount).
- Kritiek moet gefundeerd zijn. Schrijf bijvoorbeeld niet "Die beul komt nooit meer bij mijn paarden!" maar geef aan wat er in het verleden is fout gegaan zodat je vertrouwen in iemand verloren is gegaan. Ongefundeerde, opruiende berichten kunnen worden verwijderd.
-Je ervaring moet neutraal geschreven zijn. Je verhaal over je negatieve ervaring met een webshop op een droge, zakelijke manier opschrijven, mag. Als je dat verhaal doorspekt met krachttermen en beledigingen aan het adres van de webshop en tussendoor ook zijn vrouw en kinderen bedreigt is de kans ook groot dat het topic verwijderd wordt en je een waarschuwing oplevert.

Bij het bovenstaande willen we wel een kanttekening plaatsen: dat het is toegestaan om een bedrijf negatief te bespreken, betekent niet automatisch dat je het moet doen, of dat het je zaak ten goede kan komen. Op het moment dat je op Bokt met naam en toenaam handelaar X besproken hebt, is de kans een stuk kleiner dat hij nog geneigd is om je tegemoet te komen in bepaalde zaken. Als je nog in overleg bent met en bedrijf of organisatie en je wilt hulp of advies bij je zaak, kan je ook altijd een topic op bokt openen zonder daarbij de naam van de tegenpartij openbaar te make

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 12:23

Ik ook niet, maar mijn topic is tijdelijk op slot geweest dus ik doe liever geen dingen die niet mogen

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:30

Als het wel mag en dat zou je even bij een mod kunnen checken, heb je juist wel veel meer kans dat dit topic op Google gevonden wordt door eventuele gedupeerden.