Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
secricible schreef:Ik heb de discussie gelezen, maar begrijp eigenlijk 1 ding niet. Het stro en hooi is al maanden slecht, en ze stonden al ruim 2 weken 24/7 binnen bij openen van deze post.
Bedenk je dan zelf niet dat als je op wil zeggen je dat beter die 4 dagen eerder had kunnen doen? Zoals eerder gezegd, het wordt niet van de een op de andere dag slechter, dit speelt al maanden en nu ga je het op scherp zetten voor 3 dagen omdat je zelf op 3november ineens bedenkt dat je weg wil?
Sorry ts. Maar op zijn zachtst gezegd vind ik dat onbeleefd. En dan kun ej gaan schermen met wat hij allemaal doet en er een welles-nietes spelletje van maken en tegen elkaar afwegen of zijn nalatigheid opweegt tegen jou keuzes, maar feit is dat er 2 dingen spelen: jij hoort gewoon je kalendermaand opzegtermijn te betalen omdat je te laat bent met opzeggen. En als je ontevreden bent over je stalhouder kun je daar, los van je opzegtermijn, actie op ondernemen. Er is geen concrete afspraak gemaakt over de eisen van de stalling, en er zijn wettelijk geen eisen vastgelegd waaraan de stal moet voldoen mbt kwaliteit hooi en stro dus een contract ontbinden zal toch erg lastig worden, mondeling of schriftelijk.
Overigens is dit wel een les: laat in een contract niet alleen jou plichten vastzetten, maar ook de minimale verwachtingen tov de stalhouder
Mloes schreef:Ehm. We weten toch niet hoe het aanbod qua stallen is daar? Straks zeg je op en vind je niet binnen een maand een nieuwe stal. Dan sta je op straatHier in Utrecht zou ik die gok in ieder geval niet nemen, pas opzeggen als je 100% zeker een andere plek hebt.
ponyparadijs schreef:Ook een mondelinge afspraak is natuurlijk een afspraak.
Overigens zou ik in jou geval gewoon de hele maand november betalen en half november vertrekken.
Ik vindt dat in verband met die 3 dagen dat je te laat bent heel billijk!

en al heel snel een geweldig plekje gevonden had.

Marcella schreef:ponyparadijs schreef:Ook een mondelinge afspraak is natuurlijk een afspraak.
Overigens zou ik in jou geval gewoon de hele maand november betalen en half november vertrekken.
Ik vindt dat in verband met die 3 dagen dat je te laat bent heel billijk!
En toch he als de stalhouder dus ineens van je af wil geld dat ineens niet meer.
Nu scheelde het in mijn geval ook dat ik daar zo snel mogelijk weg wildeen al heel snel een geweldig plekje gevonden had.
![]()
Succes TS.
ruitje schreef:Excuus, maar dat jij ' niet alle tijd van de wereld hebt om andere stallen te bekijken' vond je het probleem toen toch nog niet ernstig genoeg.
Dan kan je nu heel mooi allemaal verhalen vertellen over dat hij al tijden een slechte stalhouder is, maar dat maakt het alleen maar aparter dat je toen niet de tijd nam om meerdere stallen te bezoeken, of desnoods tijdelijk op een dure stal gaat staan.
Je vind het probleem niet ernstig genoeg om er zelf tijd of geld aan uit te geven maar het moet de stalhouder wel geld kosten

ruitje schreef:Ts zegt letterlijk niet alle tijd van de wereld te hebben om stallen te zoeken en dat de betere stallen te duur zijn
Weet je wat nou zo jammer is, dat iedereen hier allemaal verhalen heeft over pensionstalhouders die zich nergens aan houden, terwijl pensionklanten er ook wat van kunnen.
Daar zie je helaas nooit wat van op Bokt, want dat zou onprofessioneel zijn, maar geloof mij, voor elk verhaal van een pensionstalhouder bestaan even veel verhalen over klanten