Paard gekocht onder valse voorwendselen !

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: Paard gekocht onder valse voorwendselen !

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 19:04

Nou ik ken verschillende voorbeelden van gevaarlijke paarden die het voor de koets goed doen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 19:07

De tekst: alleen voor een goed huis, is meestal alleen om je eigen geweten tr sussen. Iedereen weet immers dat zodra het paard je erf verlaat het niet meer van jou is en de koper er mee kan dorn wat hij wil.

Hele harde leerschool, maar ik zou het dier terughalen en in laten slapen.

En ik hoop dat een heleboel bokkers dit topic zien, want er zijn er veel te veel die hun oudje in de handel gooien als ze oud zijn of iets mankeren.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 19:28

MarjanB schreef:
Nou ik ken verschillende voorbeelden van gevaarlijke paarden die het voor de koets goed doen.

Ik ook :j . Maar goed, dat moet net een heel handig iemand durven uitproberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 19:47

Cayenne schreef:
Rowdine schreef:
Een contract is altijd rechtsgeldig, mits het voldoet aan de zaken die in de wet staan. Wat een onzin weer.

en over jouw 'mits' heb ik het dus :+ Je moest eens weten hoevaak het op dat stukje misgaat.

En waarop gaat het dan precies mis? Ben ik heel benieuwd naar namelijk :)
Er wordt zoveel geroepen over contracten hier op bokt. Heb nog nooit zoveel onzin ergens over gelezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 20:09

Getup schreef:
MarjanB schreef:

Ik niet. Ik ken er wel twee die onder zadel te moeilijk waren en die het redelijk doen bij een erg handige menner, maar die niet betrouwbaar en veilig te noemen zijn. Of je moet het geen punt vinden als je af en toe een achterhoef moet ontwijken natuurlijk. Of dat je de controle over de snelheid kwijt bent. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 20:36

Ik vind trouwens niet dat TS verplicht is om het paard terug te gaan kopen voor een hoger bedrag. Even los van de vraag of ze dat zou kunnen, want lang niet iedereen is daar financieel toe in staat. Ze heeft hem met goede en eerlijke informatie verkocht. Dat iemand daar misbruik van maakt, dat is niet haar schuld. Dat is de verantwoordelijkheid van degene die het paard met verkeerde info heeft doorverkocht. Daar hoeft zij niet voor op te draaien.
Het is wel fijn dat ze via deze weg aspirant-kopers waarschuwt, zodat zij niet met het probleem komen te zitten. Of dat paard uiteindelijk ergens beland waar ze veel te hoge verwachtingen hebben. Een beetje koper kijkt op Google naar de afstamming en wedstrijdresultaten, dus die komt dit verhaal vanzelf wel tegen. Er zijn ook genoeg mensen die na verkoop moeite niet eens nemen zich om de toekomst van het paard te bekommeren en denken: weg is weg! En dat je dat wél doet en daar zelfs bedreigingen voor trotseert...vind ik wel een compliment waard eerlijk gezegd.

Voor mij is een ding duidelijk: als je een probleempaard, ziek paard of oud paard hebt en je wilt niet dat hij in de handel terecht komt, hou hem dan zelf of euthanaseer hem. Als je hem weggeeft of verkoopt is er altijd een risico dat hij in handen komt van mensen met verkeerde bedoelingen. Daar heb je dan niks meer over te zeggen. Je hoort dat zo vaak.... En doe je dat toch, dan loop je dit risico. Het is nou eenmaal niet anders.
Waarbij ik me overigens heel goed kan voorstellen dat mensen ervoor kiezen om dat risico te lopen. Bijvoorbeeld als je het dier door persoonlijke omstandigheden niet kunt houden (financiële problemen bijvoorbeeld) en het paard te happy en goed vindt om hem een enkeltje hiernamaals te geven. Een paard dat verder niet lijdt af laten maken is nou eenmaal een ontzettend moeilijk besluit en voor sommigen geen optie.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 23:21

Ik zeg ook niet dat hij het paard terug moet kopen, daartoe kan niemand hem verplichten. Wel kan hij wanneer hij dit niet doet, niets zeggen over wat er met het paard moet gebeuren en wat wel en niet kan. De enige die daar zeggenschap over heeft is de eigenaar van het dier, in dit geval een handelaar. Kortom, als je echt iets wilt dan moet je dit paard kopen en zo uit het handelscircuit halen, anders draait het paard hier waarschijnlijk nog jaren in mee. Ben je hiertoe niet bereid, dan ben ik misschien heel hard, maar dan moet je ook niet zeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 23:31

maaikemuis schreef:
Ik zeg ook niet dat hij het paard terug moet kopen, daartoe kan niemand hem verplichten. Wel kan hij wanneer hij dit niet doet, niets zeggen over wat er met het paard moet gebeuren en wat wel en niet kan. De enige die daar zeggenschap over heeft is de eigenaar van het dier, in dit geval een handelaar. Kortom, als je echt iets wilt dan moet je dit paard kopen en zo uit het handelscircuit halen, anders draait het paard hier waarschijnlijk nog jaren in mee. Ben je hiertoe niet bereid, dan ben ik misschien heel hard, maar dan moet je ook niet zeuren.

Mee eens. Al vind ik dat je best boos mag zijn op degene die je in de maling heeft genomen. Netjes is dat niet.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 08:57

Yeah, bokt weer op z'n best :#

Het is rot wat er is gebeurd, goede les voor de toekomst, maar ik zou dat paard ook niet terug halen. Het is gebeurd, jammer de bammer dan maar. Als je haar terug kon krijgen voor het geld dat jij ervoor hebt gekregen, okido, maar ik zou er geen extra cent in steken.

W_Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 09:46

bluelagoon schreef:
Ik denk dat je dit paard absoluut NIET mag afmaken. :n Het dier heeft wel plezier in het leven, alleen pakt het onder het zadel rijden niet goed op. Dit betekent niet dat het waardeloos is? Ook beleren voor de kar is een optie, dan heb je de druk op de rug niet? Of als weidemaatje? Ik vind dit allemaal erg kort door de bocht, arm paard en wat jammer dat je er zo voor zorgde.. -O-

Juist zo'n idee had TS. Nee, een paard is niet waardeloos alleen omdat je er niet op kunt rijden. Maar dan moet je wel een plek hebben waar het mogelijk is om zo'n paard te houden. Enig idee wat het kost om een grasmaaier waar je verder niets mee kunt, in pension te houden? Zo'n paard kun je houden als je geen rijambities hebt, en zelf genoeg grond om hem kostenloos te laten lopen (kostenloos als in niet maandelijks 100en euro's aan stalling te betalen. Kosten heb je hoe dan ook; entingen, wormspuiten etc).
Als je die mogelijkheid niet hebt, en wel die rij ambities en niet het geld om er een 2e bij te kopen, houdt het verhaaltje al snel op. Dus heb je de keus, of bakken met geld kwijt zijn aan een paard en toch je hobby niet kunnen beoefenen, hem verkopen met het risico op het verhaal waar dit topic om draait, of je beschermt je paard tegen dit hele traject en hem laten gaan. Paard weet niet dat ie dood gaat, laat staan dat ie nog weet dat hij dood is... Dan is dood toch een stuk minder zielig dan van hand tot hand tot hand tot hand gaan, waarbij er steeds weer iemand opklimt en probeert paard te breken en "wel even moris te leren", waarna dat niet lukt en paard weer naar een ander gaat, waar het hele riedeltje weer opnieuw begint. Maar he! Paard leeft nog, dus die moet niet zeuren...

W_Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 09:57

Getup schreef:
MarjanB schreef:

Same here. Máár, nog steeds de vraag: Is het 100% zeker dat het staken bij dit paard veroorzaakt wordt door het karakter? Geen artrose of iets soortgelijks in nek, rug, lendenen? Geen verschoven wervel? Geen ontsteking oid? Geen beknelling ergens? Absoluut zeker weten geen pijn onder het zadel? De paarden die ik ken die niet onder het zadel wilden, en het super deden voor de kar,waren namelijk allemaal paarden die wél pijn hadden onder het zadel door de dragende belasting, en niet voor de kar door de trekkende belasting. Is het idd écht het karakter, dan gaat ie het ook voor de kar niet goed doen.

Dus waarom staakt dit paard? Omdat ie niet wil, vind ik ook een beetje kort door de bocht.

Zweepje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 01:21

Geloof me ze was helemaal onderzocht van top tot hoef... Veearts-Foto's, Fysio, Tandarts, zadelmaker en ga zo maar door, alles was tip top in orde lichamelijk... Zit echt tussen haar oortjes... Volgens de eerste eigenaresse is degene die haar toentertijd heeft ingereden niet goed met haar omgegaan.
En dat stukje is er nooit meer bij haar echt eruit gegaan.
Ik heb zelf nu nog 1,3 hectare grond bij mijn huis maar ik ga verhuizen en heb strak niet meer die faciliteit om twee paarden te houden (1 gaat er wel mee). Dus het leek mij geweldig als W-Vonia de rest van haar leventje nog bij iemand kon slijten die er net zo goed voor zou zorgen als ik. En als er dan iemand op je pad komt die beloofd er goed voor te zorgen.
Idealistisch.... JA - Naïef... TJA
Ik ga vanuit dat ik iemand kan vertrouwen als ik daar een afspraak mee maak! Dat ik mijn kop flink gestoten heb hierin is duidelijk en als ik haar terug kon kopen voor het geld wat ik ervoor gekregen heb, had ik haar allang opgehaald en naar de eeuwige groene weide gebracht. Mij ging het niet om het geld maar dat ze oud en happy in de wei kon rond huppelen met een veulentje aan haar zij! Dat is wat die MF mij beloofd had.

Misschien geven deze youtube filmpjes wat verheldering waarom ik niet wil dat ze aan iemand verkocht wordt als "braaf" te rijden paard en snappen jullie waarom ze van hand op hand nu gaat!

http://www.youtube.com/watch?v=2DD9qYBB-pg

http://www.youtube.com/watch?v=7tovC0It2dY

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 01:27

Zweepje schreef:
Geloof me ze was helemaal onderzocht van top tot hoef... Veearts-Foto's, Fysio, Tandarts, zadelmaker en ga zo maar door, alles was tip top in orde lichamelijk... Zit echt tussen haar oortjes... Volgens de eerste eigenaresse is degene die haar toentertijd heeft ingereden niet goed met haar omgegaan.
En dat stukje is er nooit meer bij haar echt eruit gegaan.
Ik heb zelf nu nog 1,3 hectare grond bij mijn huis maar ik ga verhuizen en heb strak niet meer die faciliteit om twee paarden te houden (1 gaat er wel mee). Dus het leek mij geweldig als W-Vonia de rest van haar leventje nog bij iemand kon slijten die er net zo goed voor zou zorgen als ik. En als er dan iemand op je pad komt die beloofd er goed voor te zorgen.
Idealistisch.... JA - Naïef... TJA
Ik ga vanuit dat ik iemand kan vertrouwen als ik daar een afspraak mee maak! Dat ik mijn kop flink gestoten heb hierin is duidelijk en als ik haar terug kon kopen voor het geld wat ik ervoor gekregen heb, had ik haar allang opgehaald en naar de eeuwige groene weide gebracht. Mij ging het niet om het geld maar dat ze oud en happy in de wei kon rond huppelen met een veulentje aan haar zij! Dat is wat die MF mij beloofd had.

Misschien geven deze youtube filmpjes wat verheldering waarom ik niet wil dat ze aan iemand verkocht wordt als "braaf" te rijden paard en snappen jullie waarom ze van hand op hand nu gaat!

http://www.youtube.com/watch?v=2DD9qYBB-pg

http://www.youtube.com/watch?v=7tovC0It2dY

Ik vind haar nog braaf................met zo ruiter op der rug!! Wat een nare trekpop zeg! Overigens loopt ze zeker niet gezond, maar dat kan ook door dat geruk komen. Zo'n paard heeft tijd, rust en ruimte nodig! Het is dat ik geen tijd heb, maar anders ........

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 01:31

Ik vind het persoonlijk wel meevallen.

Maar ze loopt duidelijk niet correct en ze heeft last van de ruiter.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 02:20

Als ik mijn paarden op zo'n kort teugeltje rij worden ze ook opstandig en beginnen ze van die dribbelpasjes te maken.
Zo krijg je veel paarden opstandig.

Zonde, zo'n mooi paard en gewoon nooit begrepen en netjes ingereden.

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 02:29

Ik zie alleen een dood ongelukkig paard op de filmpjes....

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 07:10

Wat een nare ruiter. Elk paard met wat karakter gaat daarbij in verzet.
Als ik dit zou doen met die van mij zou ik ook achterover liggen.
Zo iemand hoort niet op een paard.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 07:16

Als dit paard kwaadwillig was dan hadden de oren wel plat gelegen ik zie een paard dat onder de druk uit probeert te komen.
Natuurlijk kan ik het mis hebben.

inverda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 07:17

ik had verwacht dat ze echt enorm omhoog kwam. maar heb het wel erger mee gemaakt en dan werd er met fijne teugel gereden.

mmarr buiten dat blijft het sneu hoe ze met mens en dier omgaan!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 07:33

Eerlijk gezegd vallen deze filmpjes me ook wel mee....

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 07:41

Ik zie de potentie van het gevaar wel bij deze merrie, maar deze filmpjes vallen me reuze mee. Wat hierboven ook al wordt gezegd, dier wordt kort gehouden en gaat daardoor gestrest en kort lopen. Zou ik dit met mijn oude fjord doen lig ik er in 5 minuten af ;)

Ik ben ook geneigd om te zeggen, met een goede rustige ruiter moet dit op te lossen zijn. Maar aan de andere kant, dan zou die ruiter toch ook al een keer erop gezeten moeten hebben in de tijd dat ze van hand naar hand is gegaan. En zweepje zegt dat hij een tijd een fijne ruiter heeft gehad maar dat die uiteindelijk ook in de problemen kwam.

Ik denk dat het part of de problem is. Het lijkt op te lossen.... En misschien gaan wij daar net zo hard de fout in als de handelaren..

W_Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 07:44

Daar sla je de spijker op zijn kop. Had ik dit paard in de achtertuin staan, dan dacht ik vroeg of laat: Kom, ik stap erop...

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 07:52

Daarom vind ik dit geen goed filmpje je ziet alleen een ruiter die er helemaal niet goed op zit.
En dan vraag je je toch af wat de oorzaak is dat dit paard zo reageert.
Dus als het paard gewoon netjes voorgereden werd op het filmpje dan was alles duidelijk en nu niet.
Ik vind het beeld dat word geschept dan ook niet duidelijk zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 08:02

lady62 schreef:
Daarom vind ik dit geen goed filmpje je ziet alleen een ruiter die er helemaal niet goed op zit.
En dan vraag je je toch af wat de oorzaak is dat dit paard zo reageert.
Dus als het paard gewoon netjes voorgereden werd op het filmpje dan was alles duidelijk en nu niet.
Ik vind het beeld dat word geschept dan ook niet duidelijk zo.

Heb hetzelfde. Je blijft je nu toch afvragen: wat doet dit dier als er een goede, handige ruiter op zit? :? (Sorry TS, niet rot bedoeld)

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 08:12

Jullie kunnen nu wel met ze alle de ruiter af gaan kraken, ja misschien is het niet de netste/handigste ruiter maar als een paard alles wegdrukt en de kop in de lucht gooit zodat je dan helemaal niks meer kan dat is het gewoon lastig om dan nog netjes te zitten. Denk dat de meeste ruiters dat zitten te stuiteren.

Jullie weten ook niet hiervoor gegaan is. Misschien ging het hiervoor wel goed totdat er meer druk gevraagd werd?

Ts; hebben jullie toentertijd ook wel eens met een longeerzweep of iets anders op de momenten dat ze der kop omhoog te doen om haar dan naar voren te laten gaan? Je kan het zien aankomen wanneer ze omhoog gaat, vraag me af dat als je haar eerder ervoor zorgt dat ze de drive weer naar voren krijgt dat ze dan de kans niet krijgt om te steigeren of reageert ze daar juist het tegenovergestelde op?