Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Cayenne schreef:Rowdine schreef:Een contract is altijd rechtsgeldig, mits het voldoet aan de zaken die in de wet staan. Wat een onzin weer.
en over jouw 'mits' heb ik het dusJe moest eens weten hoevaak het op dat stukje misgaat.

Getup schreef:MarjanB schreef:Nou ik ken verschillende voorbeelden van gevaarlijke paarden die het voor de koets goed doen.
Ik ook. Maar goed, dat moet net een heel handig iemand durven uitproberen.
maaikemuis schreef:Ik zeg ook niet dat hij het paard terug moet kopen, daartoe kan niemand hem verplichten. Wel kan hij wanneer hij dit niet doet, niets zeggen over wat er met het paard moet gebeuren en wat wel en niet kan. De enige die daar zeggenschap over heeft is de eigenaar van het dier, in dit geval een handelaar. Kortom, als je echt iets wilt dan moet je dit paard kopen en zo uit het handelscircuit halen, anders draait het paard hier waarschijnlijk nog jaren in mee. Ben je hiertoe niet bereid, dan ben ik misschien heel hard, maar dan moet je ook niet zeuren.

bluelagoon schreef:Ik denk dat je dit paard absoluut NIET mag afmaken.Het dier heeft wel plezier in het leven, alleen pakt het onder het zadel rijden niet goed op. Dit betekent niet dat het waardeloos is? Ook beleren voor de kar is een optie, dan heb je de druk op de rug niet? Of als weidemaatje? Ik vind dit allemaal erg kort door de bocht, arm paard en wat jammer dat je er zo voor zorgde..
Getup schreef:MarjanB schreef:Nou ik ken verschillende voorbeelden van gevaarlijke paarden die het voor de koets goed doen.
Ik ook. Maar goed, dat moet net een heel handig iemand durven uitproberen.
Zweepje schreef:Geloof me ze was helemaal onderzocht van top tot hoef... Veearts-Foto's, Fysio, Tandarts, zadelmaker en ga zo maar door, alles was tip top in orde lichamelijk... Zit echt tussen haar oortjes... Volgens de eerste eigenaresse is degene die haar toentertijd heeft ingereden niet goed met haar omgegaan.
En dat stukje is er nooit meer bij haar echt eruit gegaan.
Ik heb zelf nu nog 1,3 hectare grond bij mijn huis maar ik ga verhuizen en heb strak niet meer die faciliteit om twee paarden te houden (1 gaat er wel mee). Dus het leek mij geweldig als W-Vonia de rest van haar leventje nog bij iemand kon slijten die er net zo goed voor zou zorgen als ik. En als er dan iemand op je pad komt die beloofd er goed voor te zorgen.
Idealistisch.... JA - Naïef... TJA
Ik ga vanuit dat ik iemand kan vertrouwen als ik daar een afspraak mee maak! Dat ik mijn kop flink gestoten heb hierin is duidelijk en als ik haar terug kon kopen voor het geld wat ik ervoor gekregen heb, had ik haar allang opgehaald en naar de eeuwige groene weide gebracht. Mij ging het niet om het geld maar dat ze oud en happy in de wei kon rond huppelen met een veulentje aan haar zij! Dat is wat die MF mij beloofd had.
Misschien geven deze youtube filmpjes wat verheldering waarom ik niet wil dat ze aan iemand verkocht wordt als "braaf" te rijden paard en snappen jullie waarom ze van hand op hand nu gaat!
http://www.youtube.com/watch?v=2DD9qYBB-pg
http://www.youtube.com/watch?v=7tovC0It2dY

lady62 schreef:Daarom vind ik dit geen goed filmpje je ziet alleen een ruiter die er helemaal niet goed op zit.
En dan vraag je je toch af wat de oorzaak is dat dit paard zo reageert.
Dus als het paard gewoon netjes voorgereden werd op het filmpje dan was alles duidelijk en nu niet.
Ik vind het beeld dat word geschept dan ook niet duidelijk zo.
(Sorry TS, niet rot bedoeld)