Ik krijg mijn paard niet verkocht, wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 20:35

MoniqueT schreef:
xSlvna schreef:
Vind het apart dat mensen hun paarden voor €1400 pppj naar Frankrijk doen, voor dat bedrag kunnen ze ook hier in Nederland staan, 24/7 buiten, met hooi, en maatjes, en mogelijkheden om ieder weekend (of dag) te komen... :+

Ieder zijn eigen natuurlijk.

Misschien had een blik in mijn profiel je wat duidelijkheid gegeven. Onze paarden hebben alles wat je opnoemt daar, plus 3 keer zoveel dagen zon als in Nederland.

En iedere dag er naar toe? We wonen in Zuid-Spanje, ook vanwege de zon, mijn man kon in Nederland niet eens meer van de bank van de pijn.

@Kally, jij had het door :-)

Heb even in je profiel gespiekt. Zo te zien staan jou paarden er super bij zo.
Geweldig dat ze nog zo mogen genieten.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 20:46

Paard hoeft hier ook niet gratis heen, ze mag er best voor betalen ;)
En voor ons is het ook niet gratis, hier moet hooi, stro en brok ook gewoon betaald worden.
Daarbij moet ik m'n wei onderhouden, schrikdraad goed houden etc. Voor ons dus alles behalve gratis.

Verder maak ik er ook geen drama van dat ze niet reageert, dat moet ze zelf weten.
Ik geef nu een mogelijke oplossing, maar die blijft niet eeuwig staan.
Ik wil best een plek reserveren, maar dan gaat ze er wel voor betalen.

Tuurlijk is er meer buiten bokt om, maar ff een antwoord typen op een pb is toch zo gebeurt? Al is het maar " bedankt voor het aanbod, ik kom er op terug" ofzo

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 20:59

Mijn mening: Als deze merrie straks mag grazen op de eeuwige weiden, heeft iedereen rust; ook in de toekomst.
De reddingscultuur slaat mijns inziens hier en daar flink door. Ik snap dat het een hele moeilijke keuze is. Maar een hyperactieve merrie met een Chinese handleiding vele kilometers verslepen, is uitstel van een keuze die toch moet worden gemaakt.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 21:01

klopt maar misschien heeft ts al deze berichten niet eens gelezen kan ze ook niet even snel iets terug typen. en soms kan ik ook wel eens ergens niet aan toekomen terwijl het eigenlijk iets van niks is, en zo gebeurd.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 21:04

Dat laatste ben ik absoluut met je eens hoor. Wij hebben de keus gemaakt om twee tevreden, gemakkelijke paarden lekker op de wei te laten genieten prima verzorging. Maar wel op eigen kosten. Vertel mij wat over de reddingscultuur ... De meest wrakke paarden worden vaak nog opgelapt onder de noemer 'liefde'.

En ja, Palousa_boy, je aanbod is zeker een berichtje waard.

Shirley

Re: Ik krijg mijn paard niet verkocht, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 21:07

Dat lijkt mij ook :j

TS is echter vandaag gewoon online geweest ...

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 21:16

Wij zijn ook zeker niet van het "alles moet gered worden". Wij krijgen toevallig een 19-jarige merrie van kennissen die nog volledig bruikbaar is. Omdat drie paarden voor ons onpraktisch is zijn wij dus op zoek naar een vierde paard. Omdat wij in principe geen berijdbaar paard nodig hebben en wij dit topic toevallig tegen kwamen hebben we dit aanbod neergezet. Wat TS daar mee doet is volledig aan haar.

Niet ieder paard hoeft gered te worden en er zijn zat paarden die dood beter af zijn dan levend. Of dat voor dit paard ook geld weet ik niet. Ik kan alleen afgaan op de gegevens die TS geeft. En dan denk ik dat ze als grasmaaier nog prima kan fungeren. Gezien de huidige economische situatie is zo'n plek echter vaak moeilijk te vinden. Toevallig hebben wij nu zo'n plekje al kunnen we dat net zo goed vullen met een veulen/jaarling.

Voor nu wachten we in ieder geval even bericht van TS af en mochten we dat niet krijgen gaan we op zoek maar een ander paardje om onze kudde compleet te maken.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 21:18

Ik bedoel jullie daar ook niet mee hoor. Maar hier in Spanje zie ik het wel gebeuren.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 21:19

Dat had ik begrepen hoor. :)

Je ziet het in Nederland ook heel veel en dan niet met alleen paarden. Soms doet het me gewoon zeer om te zien hoe alles maar gered moet worden ten koste van alles.

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 21:22

Ik zou zeggen laat die advertentie eens zien.. Dan weet ik ook waar het om gaat en kan ik miss even rondvragen voor je :)

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 21:28

mwha ik ken nu al 2 handelaren opnoemen die haar morgen al komen halen hoor..
die haar dan ''door'' rijden en weer verkopen..

het is wel niet het liefste wat je heb want liever zoek je een ruiter met kennis en die haar blijft houden maar goed die optie is er wel!

succes
ben stiekum ook wel benieuwd naar het paard

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 22:19

palousa_boy schreef:
En voor ons is het ook niet gratis, hier moet hooi, stro en brok ook gewoon betaald worden.
Daarbij moet ik m'n wei onderhouden, schrikdraad goed houden etc. Voor ons dus alles behalve gratis.

Verder maak ik er ook geen drama van dat ze niet reageert, dat moet ze zelf weten.

Tuurlijk is er meer buiten bokt om, maar ff een antwoord typen op een pb is toch zo gebeurt? Al is het maar " bedankt voor het aanbod, ik kom er op terug" ofzo

Al is jullie offer zeker een PB waard, heb je er ook nog wel eens bij nagedacht dat TS gewoon écht aan het studeren is en jouw bericht nog helemaal niet gelezen heeft? Als ik echt leer ga ik ook niet op Bokt om de zoveel tijd - dat is dus precies wat er bedoelt wordt met "meer buiten Bokt om".

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 23:08

Shona schreef:
palousa_boy schreef:

Al is jullie offer zeker een PB waard, heb je er ook nog wel eens bij nagedacht dat TS gewoon écht aan het studeren is en jouw bericht nog helemaal niet gelezen heeft? Als ik echt leer ga ik ook niet op Bokt om de zoveel tijd - dat is dus precies wat er bedoelt wordt met "meer buiten Bokt om".

Ze is anders wel op bokt geweest vandaag dus het had een kleine moeite geweest lijkt me zo

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 23:30

_Femkeeex schreef:
Jessix schreef:
Ik zou haar door een professional laten verkopen. Iemand die haar kan rijden, netjes kan voorstellen en een objectief beeld heeft naar zowel paard als mogelijke koper.

TS geeft aan dat ze het paard zo snel mogelijk wil verkopen en geen geld heeft voor een stal, ik denk dat TS geen proffesionele serves wil hebben/kan betalen, maar ik kan natuurlijk niet in iemand z'n portemonnee kijken :)

Ja toch zou ik dat wel zo netjes vinden naar je paard toe. Persoonlijk vind ik een dier dood laten maken enkel omdat jij het niet meer wil hebben wel heel erg ver gaan...

Stalling betaal je nu toch ook, dus wellicht zijn er wel afspraken te maken op een handelsstal. Desnoods geef je hem weg, zodat ze het gehele verkoopbedrag in elk geval op kunnen strijken.

Ik zie hier toch ook meerdere mensen die wel een plekje hebben voor een paard als deze. Als gauw wordt geconcludeerd dat zo'n dier toch geen goed leven meer kan krijgen omdat het bepaalde issues heeft, maar dat is natuurlijk helemaal niet zo zeker. Misschien treft het wel een fantastisch nieuw baasje waar het nog heerlijke jaren voor de boeg heeft.

Ik hoop voor TS en nog veel meer voor haar paard dat dit tot een goed einde wordt gebracht.

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 08:36

palousa_boy schreef:

Ja dat snap ik.. Niet zomaar een aabod, vanuit een goed hart en dan is het wel fijn als je daar iets op hoort :)

Rambambam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 18:18

Rex_Rolfo schreef:
Amaris schreef:
Is het het paard dat als FOKmerrie op MP staat of heb ik dan een geheel verkeerde?

Detectivetje spelen?? :+

VP 800: check
Leeftijd 17: paard in advertentie 16
Schoft 1.75: paard in advertentie 1.63

Maar TS wil waarschijnlijk niet het achterste van de tong laten zien, dus zou me niet verbazen als een paar 'feiten' een klein beetje aangepast zijn om detectivetjes te misleiden :roll:

Haha dat heb je goed! Ik heb een aantal HELE nare ervaringen met informatie op Bokt zetten. Alleen de advertentie die je hebt gevonden is niet van mijn paard ;) Hij staat net weer online, ik had vorige week een koper die op het aller- allerlaatste moment af zei. Ik had de advertentie al van MP gehaald en omdat ik nu tentamenweken heb ben ik een beetje te druk geweest om m meteen weer online te zetten.

Rambambam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 18:27

Wauw dit topic is helemaal ontploft! Ik ben net anderhalf uur bezig geweest met PB's beantwoorden en ik heb nog niet eens alle replies in dit topic gelezen. Leuk dat er in de bokt-sfeer meteen weer met beschuldigingen e.d. gegooid wordt. Ik zit in mijn tentamenweken en ik heb gigantisch veel pb's ontvangen n.a.v. dit topic. Omdat ik een nieuwsgierig aagje ben heb ik ze wel gelezen, maar ik heb vandaag pas tijd gehad om te antwoorden.

Verder is er medisch helemaal NIKS mis met mijn paard. Ze heeft maarliefst 2 keer met haar rug op de foto gestaan en die foto's zijn door 3 dierenartsen bekeken. Haar zadel is ook tot in den treure nagekeken en bijgesteld door een goede zadelmaker, en daar is ook niks mis mee. De conclusie is dat het gewoon een razend enthousiast paard is, en dat komt uit haar bloedlijn.

Willen jullie nu de hooivorken en brandende fakkels weer opbergen? ;)

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 18:38

Rambambam schreef:
Willen jullie nu de hooivorken en brandende fakkels weer opbergen? ;)

Mooi uitgedrukt ;)

Als het de goede naam is wordt er veel gepikt van een paard "het is nu eenmaal een Jazz hè". Is waarschijnlijk ook de enige die ermee weg komt dat z'n nakomelingen een reputatie van kijkerig hebben.

Ben stiekem erg nieuwsgierig geworden naar dit paard. Zou haar best wel eens willen zien lopen.
Niet dat ik wat zoek of zo, maar dat is absoluut geen hindernis voor pure botte Hollandse nieuwsgierigheid :D

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 18:42

waarom ontploft? Omdat er een kleine discussie ontstaan is om te laten slachten? Blijkbaar ben je eerder op bokt geweest anders had je geen mening over bokt haha Ik geloof niet dat Jij ergens van wordt beschuldigd hoor, alleen dat je niet hier gereageerd had maar wel online was geweest. Maar dat had je kunnen weten. Ik geloof niet dat je negatief neergezet wordt ergens. Maar zo oordeel jijzelf wel, lijkt me.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 18:56

Ze heeft in haar eerdere post gemeld dat ze eerder op Bokt heeft gezeten :7

Rambambam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 19:01

pipo schreef:
waarom ontploft? Omdat er een kleine discussie ontstaan is om te laten slachten? Blijkbaar ben je eerder op bokt geweest anders had je geen mening over bokt haha Ik geloof niet dat Jij ergens van wordt beschuldigd hoor, alleen dat je niet hier gereageerd had maar wel online was geweest. Maar dat had je kunnen weten. Ik geloof niet dat je negatief neergezet wordt ergens. Maar zo oordeel jijzelf wel, lijkt me.

Ontploft als in dat er heel veel reacties gekomen zijn (zowel in dit topic als via pb). Zoveel dat ik het niet bij kon houden omdat ik andere dingen te doen heb naast Bokt.

De discussie over het slachten is juist waar ik naar vroeg! Dus ga daar vooral mee verder :)

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 19:04

Ik ben benieuwd of je het aanbod van palousa_boy in overweging neemt?

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 19:07

Maar niemand weet alsnog hoe je paard er nu uit ziet.. Hoe kunnen we dan een koper voor je vinden of mee denken?
Waarom wil je het niet? :)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 19:08

ah op die manier.... solly niks gezegd haha

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 19:18

Ook wel een beetje bijzonder om Bokt om hulp en advies te vragen en dan af te gaan geven op degenen die reageren ... je bent gelukkig niet verplicht om terug te komen als het je hier niet beviel ;)