Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Urielle schreef:Maar die vriend is dus niet nieuw, Ts had er al een goed contact mee begreep ik voor ze wist dat haar moeder er een verhouding mee had.
Het is niet dat er ineens een nieuwe vent die ze niet kent op de proppen komt.
Alleen omdat het de minnaar van haar moeder is, is het nu ineens een zak![]()
Dat vind ik dan weer een beetje kinderachtig, je kunt een persoon oké vinden maar zijn gedrag afkeuren, dat gescheiden houden. Idem voor de moeder natuurlijk.
xsophiee schreef:HorsePhoto schreef:Is het geen optie om dan je andere 2 paardjes ergens anders te stallen? Dat je even weg bent van dat alles. Want het is niet fijn als de staleigenaresse je ook nog wat komt stangen.
Voor de rest zou ik je moeder gewoon blijven negeren en van je hart een steen maken. Het is natuurlijk niet leuk dat je je andere paardje moet missen maar wat je moeder doet is ronduit kinderachtig.
Ze zal waarschijnlijk na een tijd wel doorhebben dat het jou toch niet veel doet (nuja je doet maar alsof)
en misschien stopt ze dan met dat onnozel gedoe
De shet is een leasepony dus dat kan maar ons veulen staat op mijn moeder's naam dus dat gaat niet zo gemakkelijk, vrees ik. Ons veulen en de shet zijn enorm aan elkaar gehecht en ik wil ze niet scheiden.. Ik denk dat ik gewoon zal moeten doorbijten en gaan voor mijn allerliefste ponys.
xsophiee schreef:Mijn punten lijden er wel duidelijk onder. Veel meer onvoldoendes dan normaal, vooral bij blokwerk omdat ik mij niet goed kan concentreren. Ik zit in het vijfde jaar humane wetenschappen, ASO (België) en het is een pittig jaar dus het is heel vervelend. Iemand tips?
' 
xsophiee schreef:Mijn punten lijden er wel duidelijk onder. Veel meer onvoldoendes dan normaal, vooral bij blokwerk omdat ik mij niet goed kan concentreren. Ik zit in het vijfde jaar humane wetenschappen, ASO (België) en het is een pittig jaar dus het is heel vervelend. Iemand tips?
sneeuwpop schreef:Misschien stoort de staleigenaresse zich wel aan het gedrag van de ts, zonder dat haar moeder daar wat mee te maken heeft.
Ts is een puber en in deze levensfase zal dat gedoe met haar ouders dubbel zo rot uitkomen.
Verwacht niet dat de ts een engeltje is, zeker niet als ik de titel van dit topic lees... ze zit in de Ik-fase.
_nvds schreef:Urielle schreef:Maar die vriend is dus niet nieuw, Ts had er al een goed contact mee begreep ik voor ze wist dat haar moeder er een verhouding mee had.
Het is niet dat er ineens een nieuwe vent die ze niet kent op de proppen komt.
Alleen omdat het de minnaar van haar moeder is, is het nu ineens een zak![]()
Dat vind ik dan weer een beetje kinderachtig, je kunt een persoon oké vinden maar zijn gedrag afkeuren, dat gescheiden houden. Idem voor de moeder natuurlijk.
Als je het zelf mee maakt ... denk je hier waarschijnlijk heel anders over.
Remy schreef:Ik ben zelf moeder van dochters van 16 en 13 en ik kan me totaal niets voorstellen bij haar gedrag. Het klinkt alsof ze een enorme midlifecrisis doormaakt en helemaal van het padje af is. Waarschijnlijk komt er een moment dat ze gaat inzien dat ze zichzelf helemaal belachelijk heeft gemaakt maar ik denk dat de schade dan al is aangericht...![]()
TS: laat je niet chanteren, ga je eigen weg en ga verder aan je eigen toekomst. Hoe moeilijk ook, want ze maakt misbruik van je liefde voor je paard. Maar als je nu toegeeft zal ze dat blijven gebruiken. Ik las ergens een uitspraak dat je respect moet verdienen en dat is zó waar. Het maakt me zo verdrietig te lezen dat een moeder zo met haar dochter (zo'n kostbaar iets) kan omgaan..
Heel veel sterkte
Urielle schreef:_nvds schreef:Als je het zelf mee maakt ... denk je hier waarschijnlijk heel anders over.
Jij kent me niet dus je kunt niets zeggen over mijn verleden
Het verschil is denk ik dat ik bijna 35 ben en TS 16
Rowdine schreef:Urielle schreef:Jij kent me niet dus je kunt niets zeggen over mijn verleden
Het verschil is denk ik dat ik bijna 35 ben en TS 16
Verleden of geen verleden, ik vind je reacties bijna walgelijk.
Het liefdesleven gaat de kinderen geen bal aan? Nee idd, ze is een 16 jarige, dus bijna volwassen en haar moeder gaat er vandoor met een andere kerel? Ik zou werkelijk waar furieus zijn!
Het gaat ts wel degelijk aan omdat de gezinssamenstelling hierdoor substantieel veranderd, en dat zou ik als kind mijn ouders altijd kwalijk nemen, in wat voor omstandigheden dan ook.
Als 16 jarige ben je puber, en dan ga je overal tegenin. Maar ik ben bijna twee keer zo oud als ts, woon al een hele tijd op mezelf, maar als ik zoiets hoor over/van een van beide ouders dan ga ik toch ook eens goed nadenken over de normen en waarden van dat familielid en of ik daar wel zo graag mee om wil gaan.
Behandel anderen zoals je zelf ook behandeld wil worden; ik weet zeker dat als het verhaal vice versa zou zijn geweest, moeder ook niet blij zou zijn geweest, ongeacht de daaraan voorafgaande situatie.
De juiste volgorde: Scheiden en dan naar een nieuwe vent vertrekken. Ik vind een dergelijke situatie ronduit respectloos en zelfs beschamend. Bah.
Wat betreft het paard: Ts, ik zou het allemaal even laten rusten. Concentreer je even op je studie, doe leuke dingen met vriendinnetjes en geniet van je veulen en je pony. Het contact met je moeder komt heus wel weer, als de situatie tussen je ouders bedaard is, en je de situatie ook zelf geaccepteerd hebt. Ik begrijp heel goed dat je op dit moment nog veel moeite met X hebt, en dat je daardoor liever even niet met ze afspreekt.
Geef het wat tijd!
RuthenRoos schreef:Probeer hulp te vinden. Bijvoorbeeld een lieve oom of tante van moeders kant, iemand van school (leraar, mentor, vertrouwenspersoon, schoolpsycholoog), een gesprek te organiseren met je moeder en jij erbij.
Misschien kan er zo een oplossing komen en ziet je moeder je verdriet om de scheiding(=altijd verlies voor de kinderen) en het verdriet om je paard.
Remy schreef:Ik ben zelf moeder van dochters van 16 en 13 en ik kan me totaal niets voorstellen bij haar gedrag. Het klinkt alsof ze een enorme midlifecrisis doormaakt en helemaal van het padje af is. Waarschijnlijk komt er een moment dat ze gaat inzien dat ze zichzelf helemaal belachelijk heeft gemaakt maar ik denk dat de schade dan al is aangericht...![]()
TS: laat je niet chanteren, ga je eigen weg en ga verder aan je eigen toekomst. Hoe moeilijk ook, want ze maakt misbruik van je liefde voor je paard. Maar als je nu toegeeft zal ze dat blijven gebruiken. Ik las ergens een uitspraak dat je respect moet verdienen en dat is zó waar. Het maakt me zo verdrietig te lezen dat een moeder zo met haar dochter (zo'n kostbaar iets) kan omgaan..
Heel veel sterkte