Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
geerke schreef:xSlvna schreef:Zelfs ik met bijna 6 jaar rijervaring en ook echt véél ervaring heb nog schijt op sommige paarden. Dat ik er huilend op zit en er ook weer huilend af stap, zonder er ook maar ooit afgevallen te zijn. Zijn meestal paarden die niet scherp genoeg op mijn hulpen reageren en hierdoor bij vieze capriolen (bokken, steigeren) niet meer op mij reageren, goh wat vind ik dat beangstigend. Mag ik nu geen paard kopen omdat ik dát eng vind?![]()
Als de klik er met die ene pony echt is, gewoon kopen.
als je 6 jaar rijdt begin je pas....
geerke schreef:ach...ik vind het gewoon geen vreselijke noodzaak voor een 11 jarige om een pony te hebben.
Helemaal na deze ervaring zou ik er voor kiezen haar gewoon lekker op de manege laten rijden.Meer ervaring opdoen,lol hebben en ontspannen rijden.De druk op presteren is dan ook minder hoog,dan wanneer je een eigen pony hebt.
Maar goed wie ben ik....
xjjuliaax schreef:Eerlijk gezegd vind ik het een beetje raar hoe het gaat.
Je voelt gelijk als je op een pony zit of het wat kan worden of niet.
Ik had met mijn pony ook helemaal geen klik en dat heeft ook een tijd geduurd, maar die is wel gekomen en heb dr alles zelf geleerd en we lopen nu bijna Z dus ja.
Ik snap niet dat je die pony hebt gekocht want ik voel gelijk als ik op een pony zit of er een klik kan komen of niet. Ook zielig voor die pony, proberen hem zo snel mogelijk weg te doen naar een handelaar. Als het nou een pony was geweest die 'vals' was had ik het kunnen begrijpen maar dit ..
Ik raad aan om gewoon te wachten tot je pony de perfecte ruiter heeft gevonden want die is er wel. En als je zo nodig die andere pony wil hebben kan je toch op zoek zolang naar een pensionstal ..
Ik denk dat je ook nog wel andere leuke pony's tegen komt want als je op internet kijkt voor leuke d- ponys zijn er heel erg veel te vinden.Ik vond altijd bijna elke d-pony leuk, en nu ik opzoek ben naar een paard geen 1
xjjuliaax schreef:Eerlijk gezegd vind ik het een beetje raar hoe het gaat.
Je voelt gelijk als je op een pony zit of het wat kan worden of niet.
lady62 schreef:Ik begrijp wat Geerke bedoelt en ze heeft gelijk maar deze mensen willen nu eenmaal graag een eigen pony en ook dit kan ik begrijpen.
Kinderen die nog zo jong zijn kunnen zich nog niet goed concentreren zijn speels en zijn daarom gebaat bij een pony die lekker rustig is en braaf want daar kunnen ze het op leren en lekker tutten.
Ik denk alleen dat moeder die er ook op wil rijden zo'n pony al gouw te rustig vind en een meer voorwaartse wakkere pony wil.
Een kinderpony en een pony voor een volwassene daar zit wel een gat tussen.
.
, dochter hoeft ook niet te presteren op de pony als in het gaan rijden van wedstrijden ofzo, pony heeft meer een sociale, emotionele functie (als in knuffelen, tutten, rijden, met vriendinnen op de manege zijn etc.). Hoop dat ik me zo duidelijk uitdruk