pony kwijt, en nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:30

Ik ben daar ook benieuwd naar, ze had hem toch allang kunnen op halen.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:31

opisop_shop schreef:
betreffende manege kermis?
en op grond waarvan een ketting als ze alles netjes had betaald?

In een bericht in dit topic staat de naam nog van deze manege, althans, ik ben de naam gisteren ook tegen gekomen. Ik weet niet of deze er nu nog staat.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:32

ais schreef:
opisop_shop schreef:

In een bericht in dit topic staat de naam nog van deze manege, althans, ik ben de naam gisteren ook tegen gekomen. Ik weet niet of deze er nu nog staat.

staat er nog steeds :j

en TS zegt dat de manege het paspoort heeft.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:32

Marleen_usar: Als je 17 bent heb je geen auto en trailer voor je deur staan waar je zó in kunt springen om het dier op te halen. Daar zal ze toch echt hulp van iemand bij moeten hebben. En aangezien de ouders er niks mee te maken willen hebben, zo ik begreep... is het allemaal niet zo makkelijk.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:34

Misschien een behulpzame bokker, waarom willen de ouders er niks mee te maken hebben?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:37

marleen_usar schreef:
Misschien een behulpzame bokker, waarom willen de ouders er niks mee te maken hebben?

En geen verstandige bokker gaat zich zonder beide kanten goed gehoord te hebben beschikbaar stellen van het ophalen van een paard dat niet van hem zelf is.

Om diverse redenen.
Waarvan de 1e.. voor hetzelfde geld wordt je vervolgens beschuldigd van diefstal.

Dus zo simpel is het allemaal niet, vind het de verantwoording van de ouders van TS
en van niemand anders.

caboclo

Re: pony vermoedelijk gestolen, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:39

wat rot ik kan niet meer zeggen dan proff hulp zoeken..

succes..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:39

Dus blijf het beestje daar staan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:41

Nou misschien kan TS even zelf duidelijkheid geven over hoe de situatie precies in elkaar steekt en hoe de rol van de ouders is. Wel zo eerlijk denk ik, want hier worden allerlei wilde dingen gedacht en dat is niet helemaal fair.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:42

Als jij een contract hebt getekend en vervolgens 3 maanden lang niet betaald.
maakt dat dat het paard toegewezen wordt aan diegene waar jij een contract mee bent ondergaan.

op het moment van geen contract,
is zowel ' niet betalen of wij hebben ervoor gezorgd' geen gegronde regel om zomaar een paard te mogen 'houden'. Het paard is dus zonder contract altijd wettelijk nogsteeds van jou.

Jij mag je paard dus gewoon ophalen ( of ze dit toelaten is een andere vraag)
je mag je paard ook met hulp van de politie ophalen.
jij bent namelijk in je recht jouw paard bij iemand weg te halen.
zonder contract kunnen zij nergens zeggen dat het hun paard is.
(moet je je voorstellen dat ik een paard steel, het 3maanden verstop en het dan aan mijzelf toewijs, want ik heb er 3maand voor gezorgd)

Als jouw toegang wordt geweigerd en jij het paard niet mag ophalen,
politie erbij halen :j

Dit is nogsteeds jouw paard!

(hoe weet ik dit?
ik heb bij mijn broer een paard gestald gehad waarvan de eigenaar inderdaad al 7maand de stalling niet betaalde en niet kwam opdagen. hier was wel sprake van een contract. mijn broer heeft uiteindelijk het paard te koop gezet. toen de eigenaar toen wel op kwam dagen werd er inderdaad een rechtzaak opgezet, daar werd het paard aan mijn broer toegewezen. Hij had langer dan 3maanden zonder omkosten betaald te hebben gekregen voor het dier gezorgd)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:53

KingYasFenn schreef:
Als jij een contract hebt getekend en vervolgens 3 maanden lang niet betaald.
maakt dat dat het paard toegewezen wordt aan diegene waar jij een contract mee bent ondergaan.

Hou alsjeblieft eens op met deze onzin zeg, dit fantasieverhaaltje leidt echt een eigen leven zo onderhand!

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:05

u kunt een jurist inschakelen (na het schrijven van een aanmaningsbrief) om een procedure te starten tegen de pensionklant. Voorafgaand hieraan zal uw jurist het advies geven beslag te laten leggen op alle goederen en bezittingen van de pensionklant, van paard tot bankrekening.

De pensionklant/eigenaar van het paard mag zijn paard en eventuele andere eigendommen die zich op uw terrein bevinden dan niet meer ophalen. Doet de klant dat toch, dan begaat een strafbaar feit! Stel: het paard verdwijnt toch, dan mag u als stalhouder dit paard terugeisen, als ware u de eigenaar. Als stalhouder mag u het paard echter niet verkopen.

(Vervolgens kan het paard eventueel in gerechtelijke bewaring. Waarbij het paard bij iemand anders terecht komt zodat het wel goed verzorgd wordt, maar niet bij de (officiële) eigenaar terug kan komen.)

Op het moment dat de persoon alles heeft betaald. Mag het paard terug geeist worden.
Val je in gebreken met de geldregeling of voldoe je niet aan wat de rechtbank toegewezen heeft , waardoor de staleigenaar opnieuw omkosten heeft doordat je je niet aan de betalingregeling houdt, mag nu wel het paard volledig gezien worden als van de eigenaar.

Beslaglegging op een paard ( en de andere goederen van een pensioenklant) mag vanaf 3maand

Ik verwoorde het inderdaad verkeerd, het is niet zo dat vanaf 3maand je paard meteen van de staleigenaar is, maar dat er dan beslaglegging op je paard kan komen + dat je verboden wordt het terrein te betreden tot dat..(het is wat ingewikkelder)
Laatst bijgewerkt door KingYasFenn op 12-02-14 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:06

Weet je wat het nog het gekste vind?

Er staat dus niks op papier.
Wat als die pony gewond raakt door schuld van de manege, andere pony mept of lesklant doet gekke dingen, noem maar wat, wie draait er dan voor die kosten op?
Wat als die pony een lesklantje verwond?
TS is nog steeds de eigenaar en dus verantwoordelijk voor de daden van haar pony, waarbij ik aan neem dat TS niet verzekerd is dus de verzekering van de ouders aangesproken zal moeten worden.
Of gaat de manege dat betalen?

Wat als de pony zo geblesseerd raakt dat hij niet meer bruikbaar is?

TS is in mijn ogen dan altijd de gedupeerde en de manege zegt bedankt en tot ziens met je pony, er staat niks op papier .

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:08

Maar het retentierecht mag niet zonder meer worden ingeroepen. Daar gaan verschillende procedurele dingen aan vooraf

Mensen die geen of weinig verstand hebben van hoe iets juridisch in elkaar steekt, moeten niet zomaar iets neerkwakken. Laat het juridisch aan ons juristen over

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:13

Douraque schreef:
Maar het retentierecht mag niet zonder meer worden ingeroepen. Daar gaan verschillende procedurele dingen aan vooraf

Mensen die geen of weinig verstand hebben van hoe iets juridisch in elkaar steekt, moeten niet zomaar iets neerkwakken. Laat het juridisch aan ons juristen over

Tuurlijk gaan daar procedurele dingen aan vooraf.
en ik weet inderdaad niet 'alles'/ (ik ben zeker geen jurist), maar wat ik wel weet is dat je je paard kan verliezen aan je staleigenaar..(door o.a. niet betalen)
nu staat dit even helemaal los van dit geval en het is zeker niet de bedoeling om mensen 'bang' te maken.
ik wil gewoon duidelijk dat het weldegelijk zo is dat als alle gerechtelijke stappen zijn gezet, je wel degelijk je paard kan verliezen... (ipv het is en blijft altijd van mij, ook al betaal ik niet)

Ontopic:

TS heeft geen contract,
heeft ze uberhaupt wel iets om te bewijzen dat het dier van haar is? (want een paspoort is geen eigendomsbewijs)

want waar kan ze dan op wijzen om te laten blijken: dit is mijn dier?

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:27

Dierenarts en hoefsmid kennen ts en haar pony onder andere.
(even t topic doorlezen?)

Maar t bewijzen van "dit is mijn paard" is in veel opzichten heel slecht geregeld in NL..

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:29

YamaSaki schreef:
Dierenarts en hoefsmid kennen ts en haar pony onder andere.

Alleen daarop wordt een moeilijke zaak lijkt mij.
heeft ze nog rekeningen etc, van toen?
(of in het systeem, waarbij letterlijk de naam + paspoort nummer van pony vermeldt worden, alleen met inentingen voor een pony betalen kom je er niet, had ook voor een ander paard gekund)

is het paard echt overduidelijk qua bouw en tekening?
( is ook relevant voor eventueele foto's van ver voor dat het diertje bij de manege kwam te staan, ook al duidt dat nog niet op, dat ze hem niet verkocht heeft aan de manege)
Laatst bijgewerkt door KingYasFenn op 12-02-14 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:29

Nogmaals verzoek aan TS om open kaart te spelen, mensen maken zich druk om jouw situatie en jij laat niets van je horen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:30

ipv dat iedereen hier loopt te speculeren over hoe de vork in de steel zit..
Ben ik ondertussen wel heel benieuwd naar een reactie van TS? :D

Edit, tegelijk met Lieveli ;)

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:30

Laten we ts daar zelf maar antwoord op geven? ;)
Daarnaast is dit al kort besproken in dit topic...

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 22:04

ais schreef:
opisop_shop schreef:

naam had ik al gezien maar doet er verder niet toe, ik reageerde hierop;

Kermis schreef:
* Ervaring uit de eerste hand, ja. Ex schoonzus kocht paard van manege. Stond daar een aantal maanden, wou weg alles netjes betaald, ketting om stal. We stonden met onze bek vol tanden. Gelukkig was een grote kniptang de oplossing, en tot op heden nog niks gehoord :') *

met dus de vraag of dit bij de betreffende manege was of een andere

Katjekat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 23:46

Hallo bokkers ! Velen vragen zich af wat er allemaal aan de hand is met ts en de pony lissie ..... Dit meisje heeft afspraken gemaakt zoals jullie allemaal al weten! Ga daar nu niet op in omdat ze het zelf al heeft uitgelegd ! Wel wil ik kwijt dat ikzelf vorige week vrijdag mee ben geweest met ts naar de desbetreffende manege! En dat er redelijke afspraken zijn gemaakt onderandere dat het elastiek wat om lissie der koppie zit tijdens Alle lessen eraf moet omdat het niet nodig is en omdat de lesklantjes ze zo strak aantrekken dat lissie letterlijk met haar neus tegen haar borst loopt ! Met die afspraak is de manege akkoord gegaan! Waarop ts akkoord is gegaan lissie daar te laten staan totdat het caroussel seizoen afgelopen is ! Echter is de mange haar afspraak niet nagekomen en liep lissie nog die zelfde avond vrolijk met elastiek op der koppie mee in de les ;( dus ts heeft alle recht om lissie op te halen wat ze ook daadwerkelijk heeft geprobeerd vandaag !! Het is echter niet gelukt lissie weg te krijgen van de manege en waarom niet ?? Omdat ze ts samen met lissie hebben opgesloten in de box van lissie en vervolgens ook nog een hangslot erop gedaan hebben !!! Dit maakt mij heel boos !! Morgen ga ik samen met haar aangifte doen en desnoods hoger op ik ga tot het eind !! Ik weet dat de manege op de hoogte is van deze topic _/-\o_ laat ze dan ook maar op de hoogte zijn van het feit dat er meerdere getuigen bij waren bij de laatste afspraken die gemaakt zijn ! Ik ben overigens wel meerderjarig !

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: pony kwijt, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 23:48

Uh... ts hebben opgesloten in de box?

Ik weet niet of ik :') of :oo moet gebruiken.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 23:49

Katjekat schreef:
Omdat ze ts samen met lissie hebben opgesloten in de box van lissie

:wow:

speurneuscJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 23:52

oeps ik als beveiliger kan denk ik nu wel beamen dat die manege nu een foutje heeft gemaakt.

suc6