russel schreef:..., maar dan is het aan de burgers om het samen netjes op te lossen..
En daar gaat het kennelijk nogal eens mis. Zelfredzaamheid staat nog maar in een handjevol woordenboeken. Gelukkig kan iedereen nog wel goed wijzen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
)

Luckystory schreef:Zij hadden dit probleem gecreëerd hé. Moet ik dan 'dankbaar' zijn dat ze achteraf wel willen helpen vangen?
Die haf had niets te zoeken op mijn weiland. Die hadden ze op een leeg stuk land moeten zetten. Die waren er genoeg. Dan was er daarna niets meer aan de hand geweest.
En ze hadden mij moeten opbellen zodra ze de paarden gevangen hadden. Mijn gegevens waren immers gewoon bekend bij hun. En dat is niet gebeurd. Nee, ze leggen het maar bij de buurvrouw neer die uren wacht om ons te verwittigen. (Uit eigenbelang denk ik, want ik vermoed dat ze het graag stil had gehouden. Ze heeft pas gebeld toen ze zich realiseerde dat ze onze 3 paarden niet zelf kon terug zetten)
In die tussentijd hadden onze dieren ernstig gewond kunnen geraken.
Terwijl de politie wist dat zij niet de eigenaar was van de dieren?
En in een potentieel gevaarlijke situatie schuiven ze hun verantwoordelijkheid gewoon af? JJane schreef:En wat nou als de politie hun verantwoordelijkheid verzaakt? Daar mag je dan niks van zeggen? Het is toch de bedoeling dat dit soort problemen met elkaar worden opgelost? De politie is in dit soort gevallen toch degene die opgeleid is om in lastige omstandigheden te blijven functioneren en de mensen te helpen en te begeleiden. In plaats van kritisch naar zich zelf te zijn schiet het blauw op dit forum gelijk in de verdediging. Je kan ook denken nee het gaat niet perfect laten we een kijken of er simpele goedkope oplossingen zijn om het te verbeteren.
JJane schreef:Ceriadwen schreef:Op wat voor een manier heeft de politie diens verantwoordelijkheid verzaakt dan in het laatste voorbeeld?
Niet even kortsluiten wie de andere eigenaar even inlicht?

Luckystory schreef:Beetje gekke prioriteiten blijkbaar? En weinig kennis...