Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
geerke schreef:Getouwtrek veroorzaakt veel stress,kost veel tijd en alleen de advocaat word daar beter van.
damian23 schreef:Ojee, dat is niet handig wat jij gedaan hebt. Je had dat paard in die staat nooit moeten accepteren. Ongeacht wie er verantwoordelijk was voor het transport, jij hebt bij de levering een paard geaccepteerd die "beschadigd" en daarmee min of meer ingestemd met de staat waarin het paard werd geleverd. Je kan je dan niet meer beroepen op een verborgen gebrek. Ik denk dat dit een heel juridisch getouwtrek gaat worden. Je hebt geen koopovereenkomst, je hebt een paard in een "beschadigde" staat geaccepteerd en je kan nu ook niet bewijzen dat het paard tijdens het transport gewond is geraakt. Nu speel ik de advocaat van de duivel, maar wat nu als die verkopers gewoon zeggen een gezond paard te hebben geleverd en dat het paard bij jou gewond is geraakt? Ik zou zo snel mogelijk juridische bijstand vragen.

JJane schreef:Toch ben ik het niet helemaal met je eens. Het nog twee weken laten staan en het brengen was onderdeel van de koop afspraken. Dus het is niet gratis en ook geen vriendendienst. De verkopende partij wilde het zo.
russel schreef:Maar die afspraken waren wellicht inclusief koop.....een paard brengen is best standaard...de volgende keer laat ik dat ook doen......dat er een week of zo ivm agenda's overheen gaat is niet spannend. Alleen zou ik pas afrekenen bij afleveren....
Want ind stel dat dier overlijd bij de verkoper, heb je niets en dat kan ook door een ongeluk of wat ook gebeuren wat niet bij jouw was gebeurd....
)Mindim schreef:JJane schreef:Toch ben ik het niet helemaal met je eens. Het nog twee weken laten staan en het brengen was onderdeel van de koop afspraken. Dus het is niet gratis en ook geen vriendendienst. De verkopende partij wilde het zo.
Dat snap ik niet. Het paard stond daar alleen zodat de TS tijd had om het geld voor het zadel bij elkaar te krijgen. Dus het paard bleef staan tot de koop van het zadel door kon gaan. Imo had je het paard zonder zadel prima op kunnen halen. Het zadel was geen verplichting er bij te nemen, dat was een wens van de koper. Het paard was volledig voldaan. Ik hoor ook dat het 1 koop was, maar dat is het toch helemaal niet. Het zijn twee zaken, de een had ook zonder de andere gekund.
JJane schreef:Het paard mocht pas mee als alles betaald was, ook het zadel, dat maakt het een koop.

pmarena schreef:JJane schreef:Het paard mocht pas mee als alles betaald was, ook het zadel, dat maakt het een koop.
Mja...is dat wettelijk gezien wel zo?
TS spreekt zelf heel duidelijk over zadel en paard apart qua aankoop.
Het lijkt me helemaal niet zo raar als het paard vanaf 19 september al van haar was.
Dat TS er dan zelf voor kiest om het paard nog niet op te halen, en haar paard op kosten van de verkoper daar te laten staan terwijl zij nog voor het zadel spaart... is de verkoper dan een botterik, of gewoon heel verstandig dat hij iig. het nog niet betaalde zadel niet meegeeft, en eigenlijk heel netjes dat hij voor het dier wil blijven zorgen terwijl het al verkocht is?
De verkoper zal wellicht ook veel liever gehad hebben dat paard en zadel meten de 19e al van het erf af waren, scheelt toch weer 2 weken onderhoud van het paard en heel wat gezeur als het dier daar op het erf wat overkomt
Maar nu hebben ze die pech dus gehad in de trailer. Kan me best voorstellen dat de verkopers hier net zo hard van balen als de TS zelf, zeker wanneer ze het gevoel hebben dat ze al heel veel goodwill hebben getoond door alles voor haar vast te houden en te blijven verzorgen terwijl zij aan het sparen was.
geerke schreef:even over die hoefkneuzing...sinds wanneer moet dat uitgesneden worden?
Het is maar heel zelden dat een hoefkneuzing een abces veroorzaakt,en dan gebeurt dat niet binnen een week.