Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lynn_Nikita schreef:Het opnemen heb je geen *** aan aangezien je dat van te voren niet hebt aangegeven en dus niet als bewijs gebruikt mag worden
Dinniej schreef:Wat een lastige situatie! Ik hoop dat jullie eruit komen.
Ik heb helaas geen tips om de situatie op te lossen, maar ik kan je in ieder geval vertellen dat een rits aan de binnenkant niet je zadel kapot maakt. Ik heb zelf Petrie rijlaarzen met ook een rits aan de binnenkant, maar die horen zo, en het zadel waar ik meestal met die laarzen op rijd zien er ook nog prima uit. (:

vrouwke schreef:Fijne schoenmaker.![]()
Ik had ze meegenomen en niet betaald en was naar iemand anders gegaan.

little_king schreef:vrouwke schreef:Fijne schoenmaker.![]()
Ik had ze meegenomen en niet betaald en was naar iemand anders gegaan.
En wat heb je daar aan?
De rist zit al aan de binnenkant.
Al wordt die weggehaald en er leer terug gezet om het dicht te maken, dan zit daar altijd een naad die er niet hoort te zitten en gaat irriteren op je been.
De laarzen zijn onherstelbaar stuk.
En ik zou geen genoegen nemen met andere vormen van reparatie.
Rechtsbijstand er achter en hij betaald maar nieuwe.
Citaat:Betreft: Afspraak Petrie rijlaarzen herstellen
Enschede, 11-06-2013
Geachte heer, mevrouw,
Deze brief is omtrent een paar zwarte Petrie leren rijlaarzen. Ondanks de afspraak om de rits aan de achterzijde te plaatsen en mij te bellen als dit niet kon, en het dan eventueel na bespreking schuin voorin erin te zetten, is de rits aan de binnenzijde van de laars geplaatst. Deze rits zit niet op de juiste plek, heeft niet de juiste lengte en ik ben hier niet vooraf van op de hoogte gebracht. Na herhaaldelijke bezoeken en telefoongesprekken heeft u afgesproken om de fout te herstellen en de rits alsnog aan de achterzijde van de rijlaars te plaatsen, gelijk naast de balijn van de laars. De rits aan de binnenkant wordt verwijderd en hersteld, zodat hier geen schade aan overblijft. De rijlaarzen moeten hun originele pasvorm behouden na de herstelde fout aan de binnenzijde, en de plek aan de binnenzijde moet netjes zijn opgelost en niet hinderlijk zijn voor de ruiter of het paard of schuurplekken opleveren aan het zadel.
In overleg met de rechtsbijstand verzoek ik u om binnen 2 dagen na het ontvangen van deze brief te reageren met een datum waarop u de laarzen hersteld zal hebben.
Wanneer de reactie op de vermelde datum nog niet bij mij binnen is gekomen dan stel ik u in gebreke en zal ik overgaan tot nadere maatregelen. Ook wanneer de herstelwerkzaamheden op deze datum niet naar wens zijn uitgevoerd zal ik u in gebreke stellen. De kosten die hier gevolg van zijn zullen bij u in rekening gebracht worden. Ik behoud mij alle rechten voor.
In het vertrouwen dat u het zover niet zult laten komen,
Hoogachtend,
(Handtekening)
xFioon schreef:Betreft: Afspraak Petrie rijlaarzen herstellen
Enschede, 11-06-2013
Geachte heer, mevrouw,
Hierbij schrijf ik u naar aanleiding van het inpassen van een rits aan een paar zwarte Petrie leren rijlaarzen. Ondanks de afspraak om de rits aan de achterzijde te plaatsen en mij te bellen als dit niet kon,en het dan eventueel na bespreking schuin voorin erin te zetten,is de rits aan de binnenzijde van de laars geplaatst. Deze rits zit niet op de juiste plek, heeft niet de juiste lengte en ik ben hier niet vooraf van op de hoogte gebracht. Na herhaaldelijke bezoeken en telefoongesprekken heeft u aangeboden om de fout te herstellen en de rits alsnog aan de achterzijde van de rijlaars te plaatsen, gelijk naast de balijn van de laars. Ik ben hiermee akkoord gegaan. De rits aan de binnenkant wordt verwijderd en hersteld, zodat hier geen schade aan overblijft. De rijlaarzen moeten hun originele pasvorm behouden na de herstelde fout aan de binnenzijde, en de plek aan de binnenzijde moet netjes zijn opgelost en niet hinderlijk zijn voor de ruiter of het paard of schuurplekken opleveren aan het zadel.
In overleg met de rechtsbijstand verzoek ik u om binnen 2 dagen na het ontvangen van deze brief te reageren met een datum waarop u de laarzen hersteld zult hebben.
Wanneer de reactie op de vermelde datum nog niet bij mij binnen is gekomen dan stel ik u in gebreke en zal ik overgaan tot nadere maatregelen. Ook wanneer de herstelwerkzaamheden op de overeengekomen datum niet naar wens zijn uitgevoerd zal ik u in gebreke stellen. De kosten die hier gevolg van zijn zullen bij u in rekening gebracht worden. Ik behoud mij alle rechten voor.
In het vertrouwen dat u het zover niet zult laten komen,
Hoogachtend,
(Handtekening)

Citaat:Betreft: Afspraak Petrie rijlaarzen herstellen
Enschede, 11-06-2013
Geachte heer, mevrouw,
Hierbij schrijf ik u naar aanleiding van het inpassen van een rits bij een paar zwarte Petrie leren rijlaarzen. De afspraak die ik op ??? maakte met een van uw medewerkers, was dat de rits aan de achterkant van de laarzen ingezet zou worden. Indien dit niet mogelijk was, zou u contact met mij opnemen om door te nemen wat de mogelijkheden waren.
Bij het ophalen van de laarzen op ??? bleek dat u de rits in het midden van de binnenzijde heeft geplaatst, geheel tegen de afspraken in. Deze rits zit niet op de juiste plek, heeft niet de juiste lengte en kan beschadigingen aan het zadel veroorzaken. Ik heb de laarzen niet meegenomen.
Na herhaaldelijke bezoeken en telefoongesprekken heeft u aangeboden om de fout te herstellen en de rits alsnog aan de achterzijde van de rijlaars te plaatsen, gelijk naast de balein van de laars. Ik ben hiermee akkoord gegaan, mits de laars netjes hersteld zou worden op de plaats waar de rits nu gezet is. De rits aan de binnenkant wordt verwijderd en het leer wordt hersteld, zodat hier weinig schade aan overblijft. De rijlaarzen moeten hun originele pasvorm behouden na de herstelde fout aan de binnenzijde, en de plek aan de binnenzijde moet netjes zijn opgelost en niet hinderlijk zijn voor de ruiter of het paard of schuurplekken opleveren aan het zadel.
Inmiddels zijn we een aantal weken verder, en is er nog steeds niets met de laarzen gebeurd. Daarom ga ik u, na overleg met mijn rechtsbijstandverzekering, middels deze brief in gebreke stellen. Ik verzoek u om binnen twee dagen contact met mij op te nemen, zodat er afgesproken kan worden wanneer de laarzen hersteld zullen zijn.
Wanneer de reactie op de vermelde datum nog niet bij mij binnen is gekomen dan stel ik u in gebreke en zal ik overgaan tot nadere maatregelen. Ook wanneer de herstelwerkzaamheden op de overeengekomen datum niet naar wens zijn uitgevoerd zal ik u in gebreke stellen. Alle kosten die hier gevolg van zijn zullen bij u in rekening gebracht worden. Ik behoud mij alle rechten voor.
In het vertrouwen dat u het zover niet zult laten komen, verblijf ik,
Hoogachtend,
(Handtekening)