Wat kan ik hiermee doen? Schoenmaker heeft laarzen verpest

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 16:22

Wat een verhaal. heb het met met open mond zitten lezen. Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen zeg..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 16:24

Lynn_Nikita schreef:
Het opnemen heb je geen *** aan aangezien je dat van te voren niet hebt aangegeven en dus niet als bewijs gebruikt mag worden

Dat is niet correct. Je mag gesprekken opnemen (ook zonder aankondiging) als je zelf deelnemer bent aan die gesprekken. En dan is het ook toegestaan om ze als bewijs te gebruiken.
http://blog.iusmentis.com/2011/09/12/ma ... ls-bewijs/

Dinniej

Re: Wat kan ik hiermee doen? Schoenmaker heeft laarzen verpest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 16:32

Wat een lastige situatie! Ik hoop dat jullie eruit komen.
Ik heb helaas geen tips om de situatie op te lossen, maar ik kan je in ieder geval vertellen dat een rits aan de binnenkant niet je zadel kapot maakt. Ik heb zelf Petrie rijlaarzen met ook een rits aan de binnenkant, maar die horen zo, en het zadel waar ik meestal met die laarzen op rijd zien er ook nog prima uit. (:

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 17:08

Dinniej schreef:
Wat een lastige situatie! Ik hoop dat jullie eruit komen.
Ik heb helaas geen tips om de situatie op te lossen, maar ik kan je in ieder geval vertellen dat een rits aan de binnenkant niet je zadel kapot maakt. Ik heb zelf Petrie rijlaarzen met ook een rits aan de binnenkant, maar die horen zo, en het zadel waar ik meestal met die laarzen op rijd zien er ook nog prima uit. (:

Je bedoelt waarschijnlijk binnenvoor zoals de Olympics en Anky Elegance (uit mijn hoofd die laatste)?

Maar als je dat bedoelt, moet je toch wel even een stukje beter lezen :+

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 17:18

Fijne schoenmaker. :o
Ik had ze meegenomen en niet betaald en was naar iemand anders gegaan.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 17:21

vrouwke schreef:

En wat heb je daar aan? :)
De rist zit al aan de binnenkant.
Al wordt die weggehaald en er leer terug gezet om het dicht te maken, dan zit daar altijd een naad die er niet hoort te zitten en gaat irriteren op je been.
De laarzen zijn onherstelbaar stuk.
En ik zou geen genoegen nemen met andere vormen van reparatie.
Rechtsbijstand er achter en hij betaald maar nieuwe.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 17:27

little_king schreef:
vrouwke schreef:

En wat heb je daar aan? :)
De rist zit al aan de binnenkant.
Al wordt die weggehaald en er leer terug gezet om het dicht te maken, dan zit daar altijd een naad die er niet hoort te zitten en gaat irriteren op je been.
De laarzen zijn onherstelbaar stuk.
En ik zou geen genoegen nemen met andere vormen van reparatie.
Rechtsbijstand er achter en hij betaald maar nieuwe.

Dan waren ze misschien al veranderd, dat bedoel ik ermee.
Of hij ze nou veranderd en over een jaar nog niet klaar zijn of een ander doet het direct.
En je hebt maar 1 maal kosten,.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 18:52

Moderatoropmerking:
Zojuist enkele berichten verwijderd. Dit topic staat op het informatieve gedeelte van Bokt en het is dus de bedoeling om alleen te reageren als je een bericht kan plaatsen waar de topicstarter wat aan heeft. Graag vanaf hier daar rekening mee houden.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 20:21

Vandaag met de rechtsbijstand gebeld, ik ga nu een brief typen en zal straks een update geven.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 21:18

Okee, mijn moeder heeft vandaag de rechtsbijstand gebeld en het verhaal uitgelegd.
Aangezien je dus geen afspraak op papier heb maar alleen mondeling kan je minder stappen ondernemen, maar dit was hun plan:
Morgen ga ik langs met een brief, waarin staat dat ze binnen 2 dagen moeten reageren op deze brief en wanneer ze eindelijk eens die laarzen af gaan hebben, ik neem iemand mee als getuige dat ik hem heb afgegeven en stuur tevens dezelfde brief in de email.
Hoor ik na deze termijn niks, dan ga ik ze in gebreke stellen en een schadevergoeding proberen te krijgen.
Het was in ieder geval belangrijk dat er nu in de eerste brief duidelijk stond hoe ik het wilde hebben, zodat de afspraak op papier staat.

Dit is wat ik tot nu toe ervan heb gemaakt (voorbeeldbrief gepakt en beetje aangepast):
Citaat:
Betreft: Afspraak Petrie rijlaarzen herstellen

Enschede, 11-06-2013

Geachte heer, mevrouw,

Deze brief is omtrent een paar zwarte Petrie leren rijlaarzen. Ondanks de afspraak om de rits aan de achterzijde te plaatsen en mij te bellen als dit niet kon, en het dan eventueel na bespreking schuin voorin erin te zetten, is de rits aan de binnenzijde van de laars geplaatst. Deze rits zit niet op de juiste plek, heeft niet de juiste lengte en ik ben hier niet vooraf van op de hoogte gebracht. Na herhaaldelijke bezoeken en telefoongesprekken heeft u afgesproken om de fout te herstellen en de rits alsnog aan de achterzijde van de rijlaars te plaatsen, gelijk naast de balijn van de laars. De rits aan de binnenkant wordt verwijderd en hersteld, zodat hier geen schade aan overblijft. De rijlaarzen moeten hun originele pasvorm behouden na de herstelde fout aan de binnenzijde, en de plek aan de binnenzijde moet netjes zijn opgelost en niet hinderlijk zijn voor de ruiter of het paard of schuurplekken opleveren aan het zadel.

In overleg met de rechtsbijstand verzoek ik u om binnen 2 dagen na het ontvangen van deze brief te reageren met een datum waarop u de laarzen hersteld zal hebben.

Wanneer de reactie op de vermelde datum nog niet bij mij binnen is gekomen dan stel ik u in gebreke en zal ik overgaan tot nadere maatregelen. Ook wanneer de herstelwerkzaamheden op deze datum niet naar wens zijn uitgevoerd zal ik u in gebreke stellen. De kosten die hier gevolg van zijn zullen bij u in rekening gebracht worden. Ik behoud mij alle rechten voor.

In het vertrouwen dat u het zover niet zult laten komen,

Hoogachtend,

(Handtekening)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:21

waarop u de laarzen hersteld ZULT hebben.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:25

Stille meelezer meldt zich: ik kan niet duidelijk terug vinden dat de kosten van de nu uit te voeren herstelwerkzaamheden ook voor hun zijn? Dus die 60 euro om de rits aan de achterkant te plaatsen en de binnenkant te fatsoeneren bedoel ik.
Verder is het zo te zien een goede, duidelijke brief :j

LauraLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:32

Je moet in de eerste zin en de laatste van het eerste stukje de komma voor EN weglaten, die hoort daar niet ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:35

Mag ik een paar suggesties doen?

xFioon schreef:

Enschede, 11-06-2013

Geachte heer, mevrouw,

Hierbij schrijf ik u naar aanleiding van het inpassen van een rits aan een paar zwarte Petrie leren rijlaarzen. Ondanks de afspraak om de rits aan de achterzijde te plaatsen en mij te bellen als dit niet kon, en het dan eventueel na bespreking schuin voorin erin te zetten, is de rits aan de binnenzijde van de laars geplaatst. Deze rits zit niet op de juiste plek, heeft niet de juiste lengte en ik ben hier niet vooraf van op de hoogte gebracht. Na herhaaldelijke bezoeken en telefoongesprekken heeft u aangeboden om de fout te herstellen en de rits alsnog aan de achterzijde van de rijlaars te plaatsen, gelijk naast de balijn van de laars. Ik ben hiermee akkoord gegaan. De rits aan de binnenkant wordt verwijderd en hersteld, zodat hier geen schade aan overblijft. De rijlaarzen moeten hun originele pasvorm behouden na de herstelde fout aan de binnenzijde, en de plek aan de binnenzijde moet netjes zijn opgelost en niet hinderlijk zijn voor de ruiter of het paard of schuurplekken opleveren aan het zadel.

In overleg met de rechtsbijstand verzoek ik u om binnen 2 dagen na het ontvangen van deze brief te reageren met een datum waarop u de laarzen hersteld zult hebben.

Wanneer de reactie op de vermelde datum nog niet bij mij binnen is gekomen dan stel ik u in gebreke en zal ik overgaan tot nadere maatregelen. Ook wanneer de herstelwerkzaamheden op de overeengekomen datum niet naar wens zijn uitgevoerd zal ik u in gebreke stellen. De kosten die hier gevolg van zijn zullen bij u in rekening gebracht worden. Ik behoud mij alle rechten voor.

In het vertrouwen dat u het zover niet zult laten komen,

Hoogachtend,

(Handtekening)

Aanpassingen: ik heb de eerste zin iets uitgebreider gemaakt (hoewel ik nog niet helemaal tevreden ben met de voorzetsels denk ik dat het op zich kan.) Ik zou de tekst over de alternatieve plaats er gewoon uitlaten, dat maakt de zin lastiger leesbaar en is niet echt relevant. Het punt is dat ze iets hebben gedaan zonder te overleggen, en dat was tegen de afspraak.

Verder heb ik duidelijker benadrukt dat de schoenmaker een aanbod heeft gedaan dat jij hebt geaccepteerd. De eerste keer dat ik je brief las, vond ik het een beetje verwarrend.

'Deze datum' vervangen door 'overeengekomen datum' omdat 'deze' slaat op de twee dagen die je daarvoor noemt. Maar je bedoelt de datum die zij moeten noemen voor waneer de laarzen hersteld zullen zijn.

Het laatste zinnetje 'ik behoud me alle rechten voor' is me niet helemaal duidelijk, maar ik weet ook niet precies wat ik er wel van zou moeten maken, noch welke rechten er voorbehouden worden. Als dat in de voorbeeldbrief ook zo staat zou ik het laten staan, als je in een andere voorbeeldbrief een mooiere afsluiting vind kun je die overwegen. Maar dat moet je zelf maar even bekijken.

De opmerking over de kosten is ook een goede, maar die heb ik er nog niet in verwerkt.

Doe ermee wat je wilt, en succes! :j

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 21:39

Bedankt voor de suggesties! Ja, dat zinnetje snapte ik ook niet, dus dat heb ik gewoon letterlijk zo overgenomen :P

De kosten moet ik nog even naar kijken, ze dachten niet dat ik dat gewoon maar niet kon betalen...

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:40

Die hele zin loopt niet lekker. Ik zou 'als dit niet kon' veranderen in 'wanneer dit niet mogelijk zou zijn'. En voeg 'de rits' toe in plaats van 'het', 'erin' kun je ook weglaten.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:55

Succes ermee, net je hele verhaal gelezen, wat een lastige zaak zeg..

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 22:33

Stille meelezer.

Euhm je hebt geen bewijs dat je ze hebt ingeleverd en geen laarzen.

Als hij ze nu laat verdwijnen heb je niets...geen bewijs en geen laarzen..

Weet de rechts bijstaand dit?

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 23:12

Ik heb wel bewijs, zo'n afgifte kaartje!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 23:15

Er moet een oplossing komen voor de laarzen, maar ook voor de kosten.
Ook ik mis dit belangrijke onderwerp in je brief.

Ik zou vermelden dat de rits tegen de afspraak in aan de binnenkant van de laarzen is geplaatst, maar ook waarom dat zo bezwaarlijk is.

Er staat zoiets als: de rits aan de binnenkant wordt verwijderd en hersteld zodat hier geen schade overblijft.
Die zin klopt inhoudelijk niet. Nu staat er dat de rits wordt verwijderd en dat de rits wordt hersteld. Dat zou kunnen worden: de rits aan de binnenkant wordt verwijderd en de schade aan de laars die hierdoor ontstaat wordt hersteld zodat hier geen schade overblijft.

Overigens vind ik dat laatste ook niet juist, want de schade kan niet hersteld worden, de laars is voor altijd beschadigt.
Je moet je klacht immers niet zelf gaan afzwakken. Misschien kun je schrijven: ....en de schade aan de laars die hierdoor ontstaat wordt zoveel mogelijk beperkt.

Ik meen me te kunnen herinneren dat je hebt afgesproken hoe dat zou moeten, dat zou ik voor alle duidelijkheid ook vermelden zodat die schoenmaker niet weer iets anders verzint. Dan wordt het zoiets als: ....de schade aan de laars die hierdoor ontstaat wordt zoveel mogelijk beperkt door ...... (de afgesproken oplossing/handelingen precies beschrijven).

Het is verstandig om je brief te laten beoordelen door iemand van je rechtsbijstandverzekering voordat de brief naar de schoenmaker gaat.

Hoe dan ook, veel succes. Ik hoop dat je een serieuze reactie krijgt.
Laatst bijgewerkt door Boras op 10-06-13 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 23:16

xFioon schreef:
Ik heb wel bewijs, zo'n afgifte kaartje!

Excuses dacht dat je die niet had...

Mooi dat je die wel hebt!

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 23:33

Zet er eventueel ook een redelijke termijn in voor hoelang de laarzen het vol moeten houden/ zadel niet mag beschadigen. Ook is het denk ik handig om er in te zetten hoe te handelen bij te snelle slijtage/veranderde pasvorm/beschadiging zadel(dus bijvoorbeeld bepaald bedrag ter vervanging v.d. laarzen/reparatie van zadel)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 23:50

Hier nog een stille meelezer. Ik heb net de aangepaste versie van Shadow gezien van je brief. Ik ben daar nu een beetje in aan het schrijven, zal het zo plaatsen. Het is belangrijk alles zo zakelijk mogelijk te houden, in onberispelijk Nederlands. Hoop dat je er wat aan hebt!

Dagele

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 00:01

Ik denk dat als je de brief inderdaad nog even aanpast het een goede brief is.
Dat de schoenmaker hier zo moeilijk over doet..
Jij zal vast niet de eerste zijn die een rits ergens in wil laten zetten.
Mijn schoenmaker(om 't zo maar te noemen) heeft mij bij elke stap betrokken toen ik laatst ritsen in mijn laarzen wou.
Ik hoop op dat t vanaf nu wel goed gaat qua afspraken nakomen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 00:04

Citaat:

Enschede, 11-06-2013

Geachte heer, mevrouw,

Hierbij schrijf ik u naar aanleiding van het inpassen van een rits bij een paar zwarte Petrie leren rijlaarzen. De afspraak die ik op ??? maakte met een van uw medewerkers, was dat de rits aan de achterkant van de laarzen ingezet zou worden. Indien dit niet mogelijk was, zou u contact met mij opnemen om door te nemen wat de mogelijkheden waren.

Bij het ophalen van de laarzen op ??? bleek dat u de rits in het midden van de binnenzijde heeft geplaatst, geheel tegen de afspraken in. Deze rits zit niet op de juiste plek, heeft niet de juiste lengte en kan beschadigingen aan het zadel veroorzaken. Ik heb de laarzen niet meegenomen.

Na herhaaldelijke bezoeken en telefoongesprekken heeft u aangeboden om de fout te herstellen en de rits alsnog aan de achterzijde van de rijlaars te plaatsen, gelijk naast de balein van de laars. Ik ben hiermee akkoord gegaan, mits de laars netjes hersteld zou worden op de plaats waar de rits nu gezet is. De rits aan de binnenkant wordt verwijderd en het leer wordt hersteld, zodat hier weinig schade aan overblijft. De rijlaarzen moeten hun originele pasvorm behouden na de herstelde fout aan de binnenzijde, en de plek aan de binnenzijde moet netjes zijn opgelost en niet hinderlijk zijn voor de ruiter of het paard of schuurplekken opleveren aan het zadel.

Inmiddels zijn we een aantal weken verder, en is er nog steeds niets met de laarzen gebeurd. Daarom ga ik u, na overleg met mijn rechtsbijstandverzekering, middels deze brief in gebreke stellen. Ik verzoek u om binnen twee dagen contact met mij op te nemen, zodat er afgesproken kan worden wanneer de laarzen hersteld zullen zijn.

Wanneer de reactie op de vermelde datum nog niet bij mij binnen is gekomen dan stel ik u in gebreke en zal ik overgaan tot nadere maatregelen. Ook wanneer de herstelwerkzaamheden op de overeengekomen datum niet naar wens zijn uitgevoerd zal ik u in gebreke stellen. Alle kosten die hier gevolg van zijn zullen bij u in rekening gebracht worden. Ik behoud mij alle rechten voor.

In het vertrouwen dat u het zover niet zult laten komen, verblijf ik,

Hoogachtend,

(Handtekening)