Er komt iemand ongevraagd op mijn wei, wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MichieldeM

Re: Er komt iemand ongevraagd op mijn wei, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 19:15

Als je vers zand strooit kan je misschien ook beter bijhouden of er mensen komen?

Maar wat een verhaal hé.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 19:30

Wat een verhaal, maar misschien een tip, hebben die mensen ergens een raam waardoor je het erf kan zien?
Zet dan daarvoor een camera, en doe de gordijnen net zo ver dicht dat je nog net wat op de camera ziet, en filmen maar.

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 19:39

Ik heb een heel klein cameraatje dat pas begint op te nemen als hij geluid hoort, van het merk MuVitt uit mijn hoofd. Die neemt 2 minuten lang op nadat hij wat gehoord heeft. Ik weet niet hoe lawaaierig de plaats is waar je paarden staan?

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 19:40

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 22:36

dandir schreef:
Da's nou het voordeel van in een pensionstal te staan ; de hele handel wordt hier bij ons op stal goed in de gaten gehouden.....àltijd toezicht !

Dat is inderdaad een reactie waar ik veel aan heb :n
Pensionstallen bieden hier niet echt 24/7 buiten met schuilstal, en op stal wil ik niet dus dan houd het op. Het is gewoon bij mensen naast het huis, dus er is bijna altijd toezicht. Ook de buren kijken uit op de paarden, dus controle genoeg. En die controle wordt nu ook ingezet.

@MicheildeM; bedankt! Dat is een goed idee! Het is eigenlijk heel rustig waar de paarden staan, dus dat komt mooi uit. Het enige geluid is wat de paarden zelf maken, maar ach, zie ik ook eens wat ze doen als ik er niet ben ;) Bedankt voor je aanbod, maar voor €8,- durf ik hem ook wel aan te schaffen, ik ga eens even kijken!

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 08:45

Of een briefje bij de buren gaan insteken met je tel. nr op .

Met als boodschap dat jeje zorgen maakt om de paarden, of ze bij gelegenheid even kunnen meekijken als ze beweging zien rond de stallen.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 10:21

Off topic: ben ook geïnteresseerd, kan hem alleen niet vinden voor die prijs, niet eens in de buurt daarvan. (Wij hebben steenmarters in huis, en zou ze graag eens willen zien, maar meeste camera's zijn veel te duur, of niet weerbestendig.)

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 10:47

dandir schreef:
Da's nou het voordeel van in een pensionstal te staan ; de hele handel wordt hier bij ons op stal goed in de gaten gehouden.....àltijd toezicht !

JA, laten we allemaal onze paarden in een separeercel stoppen! Er zitten zoveel voordelen aan...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 10:52

En juist die rare verhalen van gestolen pony's komen van mensen van een pensionstal ... ik denk dat de sociale kontrole particulier toch echt groter is dan op een stal waar mensen elkaar amper kennen en Jan en alleman op het erf komt !

TS is in principe de enige die bij haar paarden hoort te komen, dus elk ander is onterecht aanwezig, wel zo gemakkelijk voor de buurt om in de gaten te houden :j

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 11:09

heb je nu ondertussen wel al de wijkagent op de hoogte gestelt?

die camera ja daar kan je wel een goed voor doen, het bedrag is het niet, ben benieut hoe die je bevalt

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 11:25

Het is bijna kerstvakantie toch?
Ik denk dat als het een pennykind is, de kans groot is dat diegene dan weer komt.
Ik ben heel benieuwd hoe de camera bevalt.
En dat bordje...kan je die niet ophangen voorbij de camera?
Dan kom je er eerst langs, loop je naar de schuilstal en dan zie je half een bordje met de mededeling erop...
Prive terrein hier hangt camera bewaking :P
Of mag dat niet?

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 12:22

RosiePosie schreef:
Off topic: ben ook geïnteresseerd, kan hem alleen niet vinden voor die prijs, niet eens in de buurt daarvan. (Wij hebben steenmarters in huis, en zou ze graag eens willen zien, maar meeste camera's zijn veel te duur, of niet weerbestendig.)

Ik zal vanavond eens de ebay link opzoeken, als ik dta vergeet, moet je me even PB-en.

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 17:39

Locanda schreef:
dandir schreef:

JA, laten we allemaal onze paarden in een separeercel stoppen! Er zitten zoveel voordelen aan...

En wie zegt hier dat mijn paarden binnenstaan ???? :roll:

MssPoseidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 17:53

Zo zeg wat een verhaal.. ik volg even ben benieuwd hoe dit afloopt namelijk.. moet niet gekker worden

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 18:24

omg wat eng. sowieso even een goed slot op alles zetten en misschien op de bak een slot?
veel succes nog!

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 18:34

ik heb ook camera.s er is veel spullen gestolen staat er allemaal op maar de politie doet niks daar heb je ook niks aan ik heb ook schrikdraad help ook niet mijn shetlander stond opzadelt klaar om meegenomen te worden maar er word niks aan gedaan

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:36

RosiePosie schreef:

[url]http://www.ebay.com/itm/Free-Shipping-Mini-DV-Camcorder-Video-Camera-Spy-Hidden-Web-Cam-MD80-/350672812056?pt=US_Surveillance_Digital_Video_Recorders_Cards&hash=item51a5ba7818[/ul]

of even zoeken op mini dv md80

De camera is behoorlijk waterproof trouwens.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 21:28

YamaSaki schreef:
Het is bijna kerstvakantie toch?
Ik denk dat als het een pennykind is, de kans groot is dat diegene dan weer komt.
Ik ben heel benieuwd hoe de camera bevalt.
En dat bordje...kan je die niet ophangen voorbij de camera?
Dan kom je er eerst langs, loop je naar de schuilstal en dan zie je half een bordje met de mededeling erop...
Prive terrein hier hangt camera bewaking :P
Of mag dat niet?

Dan komt het penny-kind toch mooi bij een lege wei te staan, want mijn paarden gaan lekker op vakantie, haha!

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 22:10

MichieldeM schreef:
RosiePosie schreef:

http://www.ebay.com/itm/Free-Shipping-Mini-DV-Camcorder-Video-Camera-Spy-Hidden-Web-Cam-MD80-/350672812056?pt=US_Surveillance_Digital_Video_Recorders_Cards&hash=item51a5ba7818

of even zoeken op mini dv md80

De camera is behoorlijk waterproof trouwens.

Zo nu doet je link het ;)

En hahaha dat zou pas wat zijn! Dat moet pas op camera vastgelegd worden haha
Verbaasde penny!

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 22:14

Sorry, ik was een / vergeten, maar kon het niet meer editten?

De camera werkt best goed en is maar zo groot als mijn duim, die valt makkelijk ergens weg te stoppen.

DutchRiders

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 22:28

Stonden er geen voetafdrukken in de sneeuw of in hetzand?
Kun je direct zien met wat voor een ''zware jongen'' je te maken hebt :=

Ik heb ooit eens stickers met camera bewaking plus een nep camera met knipperend lampje gekocht, bij de Action.. Kost geen drol, zeker de moeite waard..

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 00:28

Dankjewel MichieldeM!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 01:29

Over kleine camera's gesproken, er zijn ook kleine camera's voor op motorhelmen, en huisdiercamera's voor aan halsbanden e.d. misschien dat die ook op een halster zouden passen (als je al zo ver wilt gaan hoor)

Kan je ook meteen zien wat je paard zoal doet op een dag, lijkt me op zich ook nog best geinig :D

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 07:52

Telpeva schreef:
Over kleine camera's gesproken, er zijn ook kleine camera's voor op motorhelmen, en huisdiercamera's voor aan halsbanden e.d. misschien dat die ook op een halster zouden passen (als je al zo ver wilt gaan hoor)

Kan je ook meteen zien wat je paard zoal doet op een dag, lijkt me op zich ook nog best geinig :D

Dat kleine cameraatje heb ik een aantal keer aan de halsband van de kat gehangen (om er zo achter te komen dat ze misschien wle uren buiten is, maar meestal niet verder komt dan slapen onder een struik in de tuin van de buren). Ik kon hem ook aan mijn motor(helm) vastmaken, maar daar voor vond ik het beeld niet mooi genoeg.

Testfilmpje op de motor met die camera:

http://www.youtube.com/watch?v=Uh1bg8oLCO8&list=UUu8eYRMYSg-qUwZjp9niZCg&index=53

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 23:02

MichieldeM schreef:
Telpeva schreef:

Dat kleine cameraatje heb ik een aantal keer aan de halsband van de kat gehangen (om er zo achter te komen dat ze misschien wle uren buiten is, maar meestal niet verder komt dan slapen onder een struik in de tuin van de buren). Ik kon hem ook aan mijn motor(helm) vastmaken, maar daar voor vond ik het beeld niet mooi genoeg.

Testfilmpje op de motor met die camera:

http://www.youtube.com/watch?v=Uh1bg8oLCO8&list=UUu8eYRMYSg-qUwZjp9niZCg&index=53

Even een offtopic vraagje, welke camera is dit? :)