Nieuwe trailer komt op de markt! Wat vinden jullie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:15

Mooie trailer, moet eigenlijk een super gestroomlijnde auto voor.

Maar ik heb een probleem, mijn bijna 20 jaar oude trailer is dit jaar volledig nagekeken en gerepareerd waar nodig.
Was een bovac keuring en ik ben netjes behandeld vwb de kostprijs.
Kosten waren bijna 1200 euro.
Voor dat geld kan ik zo'n mooie trailer niet kopen.
Heb geen sponsor :7

Enne dat gezeur van iedereen over het waterbakkie ??
Hoe houden de caravan en bootjes eigenaren het water systeem schoon ??

Goos_Horses

Re: Nieuwe trailer komt op de markt! Wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:16

caravan of bootje gebruik je in principe minder vaak als een trailer.

Ga ervanuit dat mensen die deze trailer zouden aanschaffen met regelmaat op concours gaan en dan heb je een pak werk voor de wedstrijden in de winter.

Mij niet gezien deze trailer, hij is en niet mijn smaak en vind de voorzieningen nou niet dusdanig dat ik overstag ben

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:17

Los hooi in de trailer is inderdaad niks. Zonder haken of bevestiging zou ik zo'n trailer dus niet kopen...

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:20

vind het wel een beetje overdreven voor een trailer maar snap dat mensen het wel willen kopen..
vind het eerder een caravan dan trailer haha

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:20

Wow wat een luxe ding :j

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 20:13

Ik doe altijd het hooi in de voerbak juist met hooinet ligt bij mij alles op de grond zonde van al het hooi.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 20:45

Vind het meer een lelijke caravan... Ik hoef hem niet, maar ik ben ook niet van de polyester trailers, ik ben erg tevreden over m'n aluminium Böckmann.

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 20:56

Ik vind het wel een mooie trailer, vind de waterbak een groot voordeel en de grote zadelruimte.
Ik vind alleen de ramen wel spannend, je hebt van die maffe paarden die in paniek kunnen raken en dan door het raam willen, of openstaande deur.

Maar als ik een nieuwe trailer nodig had, zou ik graag meer willen weten over deze trailer. En hoogstwaarschijnlijk tralies voor de ramen laten maken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 21:06

Als je hooi in de voerbak ligt, komt het ook zo in de waterbak. Dat lijkt mij niet handig.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 21:18

Ellie_F schreef:
Kun je makkelijk bij de watertank zelf om deze schoon te maken (iets wat je toch geregeld moet doen bij een watertank). Ik zou het veel te omslachtig vinden om die tank te vullen, weer tijdig leeg te laten lopen en regelmatig schoon te maken i.v.m. bacteriegroei (wat snel kan ontstaan).

niet alleen gewone bacterien maar ook legionella (voelt zich happy tussen de 18 en 26 graden- en je kunt er moeilijk een chloortablet ingooien!) , zeker in een warme trailer. Ik zou gaan voor de ouderwetse emmer met water- eventueel de voerbak aanpassen zodat een emmer daar makkelijk in kan staan.

Maar een aantal blz's terug heb ik gevraagd over de vering ?

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 21:24

Ik vind hem wel heel mooi, maar ik zou ook geen polyesther trailer kopen. En ik vind het waterbakje heel handig.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 21:47

Mist schreef:
Ellie_F schreef:
Kun je makkelijk bij de watertank zelf om deze schoon te maken (iets wat je toch geregeld moet doen bij een watertank). Ik zou het veel te omslachtig vinden om die tank te vullen, weer tijdig leeg te laten lopen en regelmatig schoon te maken i.v.m. bacteriegroei (wat snel kan ontstaan).

niet alleen gewone bacterien maar ook legionella (voelt zich happy tussen de 18 en 26 graden- en je kunt er moeilijk een chloortablet ingooien!) , zeker in een warme trailer. Ik zou gaan voor de ouderwetse emmer met water- eventueel de voerbak aanpassen zodat een emmer daar makkelijk in kan staan.

Maar een aantal blz's terug heb ik gevraagd over de vering ?

Staat er ook een paar pagina's terug welke vering eronder zit :) en of je nu een tank in je warme auto hebt staan om je emmer mee te vullen of een werkende in de koelere trailer, ga ik voor her laatste.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 22:42

Ik niet, want die vervelende tank bijvullen die in je auto staat ben je eerder geneigd om bij te vullen dan de vaste in een trailer...oh. kan nog wel een weekje, was niet zo warm etc etc. je met mensen soms tegen hunzelf beschermen (of het paard tegen de mensen). Koele trailer ? hoe komt het dat deze trailer dan zo koel blijft ?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 22:44

Ik zet de can altijd onder de trailer op concours.
Zit er trouwens wel over te denken zo'n ding te halen met slang en motor ( weet even de naam niet)
Voor de rest maak ik niet van die lange ritten of ga vaak weg dat veel luxe noodzakelijk is.
De mijne is vrij kaal tussenschot en de stangen en heel veel ruimte voor in.
Hijnis wel breeder en hoger dan standaard.
Volgens de verzekering is het tuigage niet verzekerd als het in de trailer ligt, ook al is de zadelkamer afgesloten, dus heb ik niet zoveel aan een zadelkamer.

Elynkwpn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 22:47

WAUW GEWELDIG DING!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 22:48

Het is net een caravan :')
Maar hij klinkt wel goed in de oren, vind hem ook heel mooi licht van binnen!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 22:48

Dat drinkbakje heeft voor mij ook geen toegevoegde waarde, mijn paard drinkt toch niet op concours. Ik neem altijd een emmer water mee, maar daar neem ik zelf een paar slokken uit en ik was m'n handen er mee, de rest gooi ik weg.

En een solarium in de trailer, wat moet je er mee? :?
Die hang ik dan liever op m'n wasplaats om onder te drogen als het koud is en om aan te zetten tijdens het invlechten. :D

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 22:54

ERRUG besmettelijk die gladde witte zijwanden! Zelf had ik rubbere matten tegen de wand, misschien iets minder mooi, maar een klap kunnen ze gemakkelijk aan terwijl ik hier na 1 rit de krassen al op zie zitten :j

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 22:56

JessAndHope schreef:
ERRUG besmettelijk die gladde witte zijwanden! Zelf had ik rubbere matten tegen de wand, misschien iets minder mooi, maar een klap kunnen ze gemakkelijk aan terwijl ik hier na 1 rit de krassen al op zie zitten :j

Die komen er ook :D

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 22:57

Ikzelf ben totaal geen fan van een polyester trailer. Mocht er een ongeluk gebeuren versplintert polyester en aluminium niet.
Alleen al vanwege dat risico zou ik geen polyester trailer kopen.

Daar komt ook bij dat ik dit soort trailers niet geschikt vind voor de amateur ruiter. Ik denk, en correct me if I'm wrong, dat de meeste amateur wedstrijd ruiter gewoon aan een simpele trailer genoeg heeft. Deze gaan immers niet ver van huis op wedstrijd en brengen vaak de paarden naar huis en komen dan terug voor de coupons/uitreiking.
De wedstrijdruiters die wel zo'n ding zouden willen hebben, gaan toch vaker voor een vrachtauto vanwege de laadcapaciteit etc etc.

Neemt niet weg dat ik hem wel erg gaaf vind. Is helemaal mijn smaak maar ik heb meer dan genoeg aan mijn simpele 2paards aluminium bockmann :)

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 23:02

CK88 schreef:
Citaat:
Helaas moet je dan een flinke auto hebben, wij hebben een dodge caliber en die mag onze trailer (met paard :D)trekken, maar met deze trailer niet. Ik denk dan ook dat voor veel mensen het gewicht van deze trailer een struikelblok gaat worden (wanneer ze zich aan de verkeersregels willen houden). Nier iedereen heeft een grote/zware auto voor de trailer dan zou je al naar een dodge Ram oid moeten.

Je hebt er genoeg die 3 ton mogen trekken maar dan kun je hem laten terug keuren inderdaad. Ze zijn wel het 1 en ander aan het veranderen met die wetten wat hopelijk gunstig uit gaat pakken.
Anderhalf paards komt als daar genoeg vraag naar is als deze op de markt is.

Tuurlijk zijn er auto's die tot 3ton mogen trekken, maar over het algemeen heeft de gemiddelde paardenbezitter niet een auto die dat mag wanneer die naast het trekken van de trailer ook nog voor woon/werkverkeer wordt gebruikt.

CharazJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 23:05

Nou even hopen dat mijn moeder hier ook meeleest, 'mam deze wil ik best voor mijn verjaardag hoor' :D

I_C_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 23:09

Ben bekend met deze trailer, vind'm erg mooi maar hij heeft voor mij geen toegevoegde waarde
boven mijn Böckmann, ook de prijs niet ;)

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 23:12

Ik denk dat wanneer je echt grotere aantallen wil verkopen, dat je met een trailer moet komen die misschien niet zo luxe is.
Lekker eenvoudig, uiteraard sterk en veilig en prijsgunstig.
Dan kunnen mensen zelf kiezen of ze er nog extra zaken op of in willen hebben.

Met deze trailer richt je denk ik toch op een wat kleiner publiek.

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 23:14

Gaaf ding, maar toch blijf ik zweren bij mn mustang. Is en blijft een toptrailer!