brave pony gekocht, veranderd in een nachtmerrie!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Re: brave pony gekocht, veranderd in een nachtmerrie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 19:21

Dat ze de schade niet betalen aan de trailer, vind ik heel normaal hoor.
Toen was de pony hun bezit niet meer en was het ook jun verantwoordelijkheid meer.
Je mag al blij zijn dat ze de pony hebben teruggepakt en het volledige bedrag terug hebben betaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 19:26

Konden we maar in het koppie van de pony kijken...misschien zei hij dan wel.....godzijdank weer thuis.....logeren vind ik maar niks......kan mij niks schelen dat ik mij dan akelig gedraag.......net kinderen die niet weg willen van huis... :D :+

Esry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 19:42

Het kan heel goed zijn dat je pony eerst moet wennen, nieuwe omgeving, nieuwe geurtjes, nieuwe paarden, transport, dat kan allemaal heel stressvol zijn. Kijk het gewoon nog een paar daagjes aan, als het zo blijft misschien kan je dan met de vorige eigenaar praten en kijken wat je kan regelen. Ik denk, dat als je vorige eigenaar de pony niet terug wil nemen, je niet veel hebt om op te staan. Met klinische keuring wordt er bloed afgenomen en kunnen ze altijd nog kijken of ze de pony iets hebben toegediend, en dan moet de vorige eigenaar de pony terug kopen. Maar in jou geval is dit dus niet gebeurt.

Edit: zie net dat ze hem terug hebben genomen, wat fijn voor jullie (en voor de pony). Menig verkopen had gezegd 'zoek het lekker uit' ;)
Laatst bijgewerkt door Esry op 25-03-12 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 19:45

dressuur518 schreef:
Ik vindt het eerlijk gezegt een beetje vreemd dat vele van jullie reageren met reacties als "ben blij voor de pony dat deze weer terug is". Wij hebben al meerdere pony`s gekocht en verkocht. En sommige keuren we wel maar als je een kinder pony voor een leuk bedrag koopt en deze ziet er goed uit dan laten wij hen nooit keuren, daarbij is mijn eigen paard wel gekeurd (deze was ook een stuk duurder) maar volgens mij is bij mijne ook geen bloed afgenomen?! Maar goed ik heb ook bij geen enkel paard eerst een week in de wei gezet en een week gelongeerd voor dat ik er op ging. Wel bij onze paarden met wat meer pit dan zo`n kinder pony een paar dagen en dan rustig longeren en er op. Maar goed uit onze ervaring met kinderpony`s waar je na aankoop zo op kon weg rijden, die voor 100% stubiel in hun karakter zijn dachten wij dat bij deze ook te doen hihi! Ik begrijp dat ik nooit kan bewijzen dat deze pony kalmerings middel heeft gehad, maar de hele pony was compleet veranderd in gedrag en manier van doen, dus vandaar dat wij dit denken. Ook is deze pony al eens gekocht en terug gebracht, dus begint het er wel verdacht erg op te lijken. Ik vindt het wel jammer dat iedereen hier reageerd als of wij de grootste dierenbeulen zijn die er bestaan, we hebben de pony netjes behandel en hebben hem enkel op een normale manier gepoets en probeerde er op te zitten. Verder hebben we hem niets gedaan omdat het niet ging, dus ik denk niet dat ie getraumatiseerd is! Wel bedankt voor alle "normale"tips, en als iemand nog een leuke makke d kinderpony heeft!!!! Dan hebben wij nog belangstelling!

Iig zoeken naar een paard dat het geen probleem vind om heeen en weer gesleept te worden en geen tijd krijgt om zich dan even aan te passen!
Hopen dat die ertussen zit en dan hopen voor de pony dat ie op andere punten meer begrip van jullie kant krijgt :x

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 22:12

Die van mij beiden, kan je dat gewoon mee doen.
Verkassen, mij er niet bij en direct aan het werk.

Zullen echt niet ineens uit hun dak gaan, terwijl 1 van de 2 (zwarte) echt geen kinderpony is.
Ben dus ook van mening dat de echte brave doorgewinterde kinderpony dusdanig stabiel moet zijn
van karakter dat hij tegen een stootje kan, anders niet de ultieme kinderpony.
Misschien wel voor hele handige ruitertjes, maar hoeveel zijn er daarvan?
De meesten willen gewoon leuk rijden en plezier hebben met hun pony, halen nog wel eens iets doms uit.
(wat ze bekennen als ze dik in de 30 zijn en zelf kinderen hebben, dan komen de bekentenissen over
niet slimme paarden avonturen, die gelukkig vaak gewoon goed afgelopen zijn, mede door de braafheid
van de pony die ze toen hadden.)

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 22:25

Je bent gewoon te hard van stapel gelopen..

Heb vandaag mijn kipmakke Z paard verkocht. Mijn dochter van 3 kon er ook alles mee.. Op en top lieve merrie foto's van haar zijn hier erg bekend op bokt..

Vandaag weggebracht ze stond in haar nieuwe landje bij de nieuwe mensen en het eerste uur konden we haar achterbeen beschermers absoluut niet af doen want ze haalde uit en schopte echt letterlijk opzij.. Dit kan een verhuizing veroorzaken.. Na een uur konden wij het afhalen en werd ze wat rustiger maar nog steeds gestresst.. Ben ook blij dat de nieuwe eigenaar er rekening mee houdt want ondanks dat zij kipmak is moet zij aan een nieuwe omgeving en nieuwe paarden enorm wennen..

Hoe eerlijk een paard ook is een verhuizing kan een enorme impact hebben op een paard of pony

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 22:34

ik kreeg vandaag een 33 jarige in pension, die de laatste 10 jaar al 7 keer verhuisd is
maar ook zij werd weer jong zullen we maar zeggen
en heb haar ook rustig in haar eentje op een paddock weitje gezet, duurde 2,5 uur voor ze besloot hooi te gaan eten
dus ook deze doorgewinterde ex kinderpony die al veel verhuisd is, sinterklaas optochten en alles heeft gelopen reageerde vandaag toch even gestressd.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 22:37

kevje06 schreef:
ik kreeg vandaag een 33 jarige in pension, die de laatste 10 jaar al 7 keer verhuisd is
maar ook zij werd weer jong zullen we maar zeggen
en heb haar ook rustig in haar eentje op een paddock weitje gezet, duurde 2,5 uur voor ze besloot hooi te gaan eten
dus ook deze doorgewinterde ex kinderpony die al veel verhuisd is, sinterklaas optochten en alles heeft gelopen reageerde vandaag toch even gestressd.

Amen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 09:27

Zal dat het zelfde voorbeeld zijn?? Dus die steigerde ook op tegen jullie?

Natasja1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 09:32

allom bekend : er zijn paardenmensen en mensen met paarden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 09:36

En bokt vind zich paardenmens.....

Als ik een Frédéric Pignon ben, dan roep ik met recht dat ik een paardenmens ben...en laten de bokkers deze norm nou ook maar eens aan gaan houden......

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 09:56

Ik vind het wat kort door de bocht om te zeggen ''op een kinderpony moet je meteen weg kunnen rijden''.

Ik heb een welshje, echt een allemansvriend. Laat zich altijd vangen, aaien enz. Een meisje van 6 rijd er mee weg. Altijd een vrolijke pony. Maar ik hoef NIET te proberen hem een kwartiertje in de wei te gooien en hem er dan weer uit te halen. Dan loopt ie eerst van me weg met zijn oren plat (hallo, ik sta net te grazen?!). Vervolgens kan ik hem wel vangen maar hij is dan geirriteerd.
Ook toen er een nieuwe pony bij kwam, is hij een maandje van slag geweest. Nu is hij weer de oude.

Misschien is de pony van TS ook wel gedrogeerd, het kan natuurlijk altijd. Toch zou ik een volgende pony wat langer laten wennen. Succes met de zoektocht! :)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 09:59

Ik denk alleen dat een pony zonder enige lol in het leven,zich niet gelukkig voelt en nogal in zichzelf gekeerd is geraakt onder alle omstandigheden mak zal zijn..

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 10:13

Het verschilt natuurlijk ook per pony of paard.. De ene kan wel tegen verhuizing en de ander niet... En daarbij komt ook nog eens de mens.. Hoe reageert die dan?

Toen ik mijn pony verkocht. Geen problemen.. Dezelfde dag was de nieuw eigenaar aan het rijden.. En het was geen kinder, pennypony...

Bij ons op stal komen regelmatig nieuwe pony's en er wordt ook meteen op gereden..