Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
dressuur518 schreef:Ik vindt het eerlijk gezegt een beetje vreemd dat vele van jullie reageren met reacties als "ben blij voor de pony dat deze weer terug is". Wij hebben al meerdere pony`s gekocht en verkocht. En sommige keuren we wel maar als je een kinder pony voor een leuk bedrag koopt en deze ziet er goed uit dan laten wij hen nooit keuren, daarbij is mijn eigen paard wel gekeurd (deze was ook een stuk duurder) maar volgens mij is bij mijne ook geen bloed afgenomen?! Maar goed ik heb ook bij geen enkel paard eerst een week in de wei gezet en een week gelongeerd voor dat ik er op ging. Wel bij onze paarden met wat meer pit dan zo`n kinder pony een paar dagen en dan rustig longeren en er op. Maar goed uit onze ervaring met kinderpony`s waar je na aankoop zo op kon weg rijden, die voor 100% stubiel in hun karakter zijn dachten wij dat bij deze ook te doen hihi! Ik begrijp dat ik nooit kan bewijzen dat deze pony kalmerings middel heeft gehad, maar de hele pony was compleet veranderd in gedrag en manier van doen, dus vandaar dat wij dit denken. Ook is deze pony al eens gekocht en terug gebracht, dus begint het er wel verdacht erg op te lijken. Ik vindt het wel jammer dat iedereen hier reageerd als of wij de grootste dierenbeulen zijn die er bestaan, we hebben de pony netjes behandel en hebben hem enkel op een normale manier gepoets en probeerde er op te zitten. Verder hebben we hem niets gedaan omdat het niet ging, dus ik denk niet dat ie getraumatiseerd is! Wel bedankt voor alle "normale"tips, en als iemand nog een leuke makke d kinderpony heeft!!!! Dan hebben wij nog belangstelling!
kevje06 schreef:ik kreeg vandaag een 33 jarige in pension, die de laatste 10 jaar al 7 keer verhuisd is
maar ook zij werd weer jong zullen we maar zeggen
en heb haar ook rustig in haar eentje op een paddock weitje gezet, duurde 2,5 uur voor ze besloot hooi te gaan eten
dus ook deze doorgewinterde ex kinderpony die al veel verhuisd is, sinterklaas optochten en alles heeft gelopen reageerde vandaag toch even gestressd.