Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
conejo schreef:Heb net even met mijn schoonvader/staleigenaar gehad waar mijn pony staat. Hij heeft een paar jaar geleden bij een controle van de AID (heeft ook een boerderij) idd gehad dat hij de paspoorten van de pension paarden (ongeveer 35 paarden) niet had. Hij heeft toen aangegeven dat het niet te doen is alle paspoorten te hebben omdat veel mensen ze niet af willen geven en zo. Hij wou wel eventueel een kopie van de paspoorten vragen. Ze snapte het probleem en zouden overleggen en hem er over terug bellen. De volgende morgen rond 9 uur al antwoord dat het op meerdere plekken een probleem was en dat ze akkoord gaan met een kopie en afgelopen jaar is er weer controle geweest en het was in orde.
Dus een kopie is voldoende. Dit heeft de AID tegen mijn schoonvader/staleigenaar gezegd.
Ibbel schreef:Nee Myrthe, dat is het niet. De houder van het dier is degene die er letterlijk voor zorgt, stalt etc. Hij is degene op wiens terrein het dier staat. Zo is het nou eenmaal in de wet beschreven. Dáár is waar het paard staat. En dáár hoort het paspoort bij te zijn.
Twiggy2008 schreef:Hmmm.... ik huur de grond waar mijn paard op staat (en mijn stallingsbaas huurt dat weer van Natuurmonumenten), maar verzorgen doe ik toch echt zelf, zij doen helemaal niets. En hoe zit het dan? Even uit nieuwsgierigheid.
Suelza schreef:Twiggy2008 schreef:Hmmm.... ik huur de grond waar mijn paard op staat (en mijn stallingsbaas huurt dat weer van Natuurmonumenten), maar verzorgen doe ik toch echt zelf, zij doen helemaal niets. En hoe zit het dan? Even uit nieuwsgierigheid.
Dat is een goede vraag! Jouw stallingsbaas zal een pachtcontract hebben bij Natuurmonumenten en aan de hand daarvan zou je hem feitelijk als 'huurder' moeten aanmerken. Hij zal dit ook op moeten geven en zodoende zal de AID ook bij hem aan de deur kloppen bij eventueele controle!
Twiggy2008 schreef:Suelza schreef:
Dat is een goede vraag! Jouw stallingsbaas zal een pachtcontract hebben bij Natuurmonumenten en aan de hand daarvan zou je hem feitelijk als 'huurder' moeten aanmerken. Hij zal dit ook op moeten geven en zodoende zal de AID ook bij hem aan de deur kloppen bij eventueele controle!
Laat ik me nou afvragen of mijn stallingsbazen dit ook echt officieel opgeven. Ik denk namelijk zomaar van niet, maar kan me vergissen natuurlijk.