En toen wou de oude eigenaresse van je paard je paard terug.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:55

verkocht is verkocht.

ik zou alleen overstag gaan als er extra voor betaald word maar dan nog veel extra niet 200 euro..

. jij hebt stal gereserveerd, dier en spullen aaneschaft. lang na en paard gezocht.. niet zomaar gekocht.. (alsof je een nieuwe jas of tas hebt gekocht)

melaniemagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:58

gewooon houden joh! jij hebt dit paardje gekocht omdat je hem leuk vond, de eigenaresse heeft er een reden voor gehad om hem te verkopen, als ze er geen reden voor had, had ze hem niet verkocht en nu geen spijt gehad, simpel. :j

ukje

Re: En toen wou de oude eigenaresse van je paard je paard terug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:01

Meestal denk je idd na over het verkopen van je paard. Ik zie al dat mensen daar ook al wat over gezegd hebben. Gewoon lekker houden, als er geen koopcontract is en het gewoon netjes is afgehandeld dan heeft ze in feite ook geen poot om op te staan lijkt mij.

En anders er gewoon een paar honderd euro meer voor vragen. Je hebt inmiddels wel al kosten gemaakt voor een paard wat je nog maar 2 dagen hebt.

ylva538

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:06

Dit is wel een lastige situatie maar kijk.
Normaal gesproken verkoop je niet zomaar een paard daar is een reden voor
en dan doe je niet 1,2,3 daar denk je lang over na lijkt mij.
Dan kom je op de conclusie dat je hem toch verkoopt.
Nou dan is het jammer voor die oude eigenaar zij zei dat ze hem verkopen dat deed ze.
Nu heeft ze spijt maar dat had ze eerder moeten bedenken!
VERKOCHT=VERKOCHT

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:08

russel schreef:
Corelli schreef:
Jammer dat je geen respect hebt voor andermans mening als die jouw mening tegen spreken..

Ik heb geen respect voor de harde manier van denken, zonder enig gevoel en dan elkaar napraten.

Het is zo makkelijk om je mening zonder nuance neer te pennen....

Het gaat in dit geval om iemand die net 2 dagen een nieuw paard heeft tov iemand die kennelijk dacht goed er aan te doen haar paard te verkopen en nu ineens met het gemis zit, wat ze vast van te voren niet had verwacht.

ik heb een paard gestald bij een kennis, ben blij dat hij nog van mij is, want ik weet niet hoe het voelt als hij echt weg was...hij moet nl wel voor de verkoop....maar is nog niet verkocht...

En ik vind het respectloos, dat jij denkt zomaar te kunnen verwoorden hoe een ander denkt.
Ik heb heus wel zoiets van, vervelend, dat diegene spijt heeft, maar dat verandert niets aan hoe ik over de situatie denk.
Verkocht is verkocht.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:08

vind het een lastige situatie,
zou hem eerlijkgezecht verkopen voor een paar 100 eurotjes meer,
vind het best zielig voor de oude eigenaar.
als ik aan dieren denk waar ik aan gehacht was en verkocht of dood gingen slaap ik er de hele nacht niet,
dan denk ik had ik maar.... wat als ik dat has gedaaan....

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:13

AnnikaRemi schreef:
want ik wil Tiamo echt niet kwijt gewoon..

Lijkt mij het antwoord op je probleem :)

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:17

maar gaat het er nu om, om aan het paard te verdienen?
ik denk eigenlijk ook, verkocht is verkocht, daar reken je als koper ook op.

Wat als de hele handel nu op deze manier zou gaan? Als je continu verkopers achter je aan krijgt, "ik heb me bedacht, mag ik mijn paard terug"? Of andersom, het paard terug willen brengen, omdat ze zich bedacht hebben en het paard niet meer willen hebben?

trekruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:17

al eens nagedacht over haar plotse beweegredenen.?

ik heb het ook ooit voorgehad'(het betrof wel een ezel).

En ja,mijn goed hart laten spreken,alhoewel mijn kinderen er al gek op waren.

en wat blijkt?
de verkoper was een veel betere prijs geboden,dan ik had gegeven,.
zodus ,de ezel opgehaald,en gelijk doorverkocht,aan een ander,voor meerprijs.

Me dunkt,dat je hier mogelijk hetzelfde verhaal kunt toepassen.
Want,als je je paard verkoopt,dan heb je daar inderdaad goed over nagedacht.

En is ie net verkocht,en komen ze daar met dat aanlokkelijk aanbod
.en dan gaan ze op jouw gemoed inspelen,om nog eens op jouw verdriet ,mooie winst te maken.

Verkocht is verkocht.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:37

amyz schreef:
Pfoe das wel heel vervelend zeg TS!
Ik ga mee met het merendeel van de reacties: als het je droompaard is, houden.

Ik heb 2 weken geleden mn pony verkocht, was ook niet makkelijk. Máár: daar zijn maanden (onbewust) van nadenken overheen gegaan. De knoop (bewust) doorhakken heeft een paar dagen (en heel veel huilbuien) gekost. Maar toen ik eenmaal die advertentie ging zetten had ik mn beslissing ook echt genomen. Moeilijk was het absoluut, maar hij is naar ontzettend leuke mensen gegaan en ik heb geen seconde spijt gehad van mn beslissing, ik had er immers lang en goed over nagedacht.. Die advertentie zetten doe je niet zomaar, dan sta je er toch al wel behoorlijk achter. Hem had ik overigens ook van veulen af aan.

idem hier, afgelopen zaterdag mijn grote liefde verkocht......hij heeft maar 3 weken te koop gestaan maar ik was er daarvoor al 3 maanden elke dag dik over aan het peinzen! en dat ik hem te koop zette was ook niet zomaar
En ook ik heb een leuke eigenaar gevonden voor hem en zou hem nu toch niet meer terug kunnen nemen, want de redenen waarom ik hem weg heb gedaan zijn ook de redenen waarom ik hem nu niet terug zou kunnen nemen

stel ik win de loterij.....ja ik kan altijd een gokje wagen om haar een geweldig bod te doen om hem terug te krijgen
maarja.......als het paard het heel goed heeft? wie ben ik dan om hem daar weg te trekken? nee hoor, paard staat voorop in mijn ogen dus ik zou het besluit maken op waar ik denk dat het dier het beter heeft.......

wat was de reden van de verkoopster waarom ze het paard weg deed? en als het goed klikt tussen jullie.....en het paard heeft het goed naar zijn zin? lekker zo laten :j

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:43

als ze echt zo'n spijt heeft wil ze er ook wel 1000 extra voor hebben, dat is dan een mooie deal voor jou, zie het als 'smartegeld'

loonew

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:45

Waarom heeft ze hem aan je verkocht? Sorry heb niet alle posts gelezen!
Mocht het er al bij staan!
Ik ben het er mee eens dat als je hem verkoopt dat jr spijt krijgt of kan krijgen, dan heb je dikke pech!
Misschien kan je haar wel eens laten komen etc. Gewoon houden! En gelijk op je naam zetten!

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:51

Houden zeg ik!
Had ze maar beter over de verkoop na moeten denken.
Jij hebt nu eindelijk je geschikte paard gevonden waar je super blij mee bent!

Had ze maar beter na moeten denken over de verkoop! verkocht = verkocht

Ze kan toch bijv. 1x in de zoveel tijd eens langskomen.

ik zou heb du absoluut niet meer terug verkopen, jij bent blij met je aanwinst en zij had beter na moeten denken.

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 23:24

Ik zou met de verkoopster om tafel gaan. Dan prik je er zo doorheen of ze een hoger bod gehad heeft of het dier écht mist. vragen naar de reden van verkoop en waarom ze het niet eerder afgeblazen heeft. Van daar uit zou ik mijn keuze maken. Als je het paard écht niet kunt missen is er geen discussie natuurlijk maar blijkbaar ben je er nog niet uit anders had je het topic niet geplaatst.

Als de vorige eigenaressen het paard echt echt echt zou missen zou ik denk ik wel overstag gaan. Maar dat is natuurlijk afhankelijk van een hele hoop factoren (hoe lang ben je bezig geweest met je zoektocht naar het juiste paard, hoe lang duurde het vanaf het eerste contact en nu voor je hem had, wat zocht je in een paard en heeft dit paard het allemaal of zijn er mogelijk nog tig andere paarden die ook voldoen misschien nog wel beter etc.?)

Succes met wat je gaat doen TS. Doe wat je hart je ingeeft.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 23:55

@ Caroline1985
Ik snap je ergens wel wat je bedoelt maar, punt 1 is je verkoopt een paard niet zomaar zeker niet als ze hem nu naar eigen zeggen zo mist en hem zo lang gehad heeft. Dus er is waarschijnlijk een hele goede reden geweest waarom er tot verkoop is over gegaan. Financieel? Tijdgebrek? Of misschien kon ze niet met het paard overweg ook al had ze een band met het paard. Dan zou ik persoonlijk als koper zijnde ook niet helemaal snappen waarom ze het paard terug wil/kan nemen. Want de reden waarom het dier verkocht is blijft toch bestaan ook al zou de ts het dier terug verkopen. Ik vindt het nogal dubbel. Als je zo'n goede band hebt met het dier is het niet zomaar een impulsieve beslissing om die te verkopen. Maar als je dan alles goed overwogen hebt en je gaat over tot verkoop omdat het niet meer gaat om wat voor reden dan ook. Snap ik niet waarom ze dan na 2 dagen al! het paard terug wil. Ik weet niet ik ben overigens ook nog steeds benieuwd of TS weet wat de reden van verkoop is geweest. Schept misschien iets meer duidelijkheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 09:46

Wij gaan uit van de koper...en niet van de verkoper.

Maar even een andere insteek..Heeft even niets met dit topic te maken....maar wij kennen nog TS nog Verkoopster.

Maar in een geval dat je denkt dat je paard goed terecht is gekomen en je komt er achter en dat kan al na 1 dag en de juiste mensen te spreken dat dat helemaal niet zo is...dat ze er niet zo mee omgaan als je had gedacht, dan krijg je ook een gevoel, ik wil hem terug en verkoop hem aan een ander...
Ojajo, ik weet dat van jouw...maar als je na een paar dagen er achter zou zijn gekomen dat hij toch niet echt goed terecht is gekomen, wat zou je dan doen??? Terug willen met de bedoeling hem aan een ander te gunnen die er wel goed voor is??

Op bokt is het altijd maar 1 kant van het verhaal en bokkers lopen nog al graag achter TS-ers aan.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 09:48

Russel. ik vindt het wel heel erg knap dat je na twee dagen al kan concluderen of het paard wel juist behandeld wordt.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 09:51

russel schreef:
Ojajo, ik weet dat van jouw...maar als je na een paar dagen er achter zou zijn gekomen dat hij toch niet echt goed terecht is gekomen, wat zou je dan doen??? Terug willen met de bedoeling hem aan een ander te gunnen die er wel goed voor is??

Op bokt is het altijd maar 1 kant van het verhaal en bokkers lopen nog al graag achter TS-ers aan.

nou dat heb ik ingedekt,maar goed dat is mijn persoonlijke verhaal.....
ik zou er iig wel alles aan doen wat in mijn macht ligt om hem wel het juiste tehuis te geven ja

maar dat is hier toch niet aan de orde?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 09:52

Hoezo niet aan de orde? Wij weten toch ook niet hoe het met het paard momenteel is gesteld?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 09:53

russel schreef:

Dat is zeker waar, degene die een topic start heeft op zijn minst een grote voorsprong.
Overigens is dat niet alleen op Bokt zo.

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 09:55

En hier de andere kant.... Ik heb ook eens een paard verkocht die heel moeilijk in de omgang was. Iedereen zei 'doe weg dat paard'. En het leek mij ook het verstandigst. Is naar een (keurige!) handelaar gegaan. Ik heb drie dagen met een knoop in mijn maag gelopen en toen de stoute schoenen aangetrokken. Ik kreeg het paard terug en hij het aankoopbedrag. Iedereen vond het belachelijk en hoewel het jaren geleden is wordt er nog over geroddeld hoor ik wel. Het paard staat nu op een plek waar het past, iedereen blij.
Maar inderdaad: verkocht is verkocht. Als de handelaar niet had gewild moest ik mij er gewoon bij neerleggen! Trouwens, die handelaar komt nog gewoon gezellig op de koffie en hij begreep mij. Extra geld vragen zou ik als nieuwe eigenaar nooit doen trouwens. Hooguit aantoonbare kosten. TS; veel succes en doe wat je hart je ingeeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 10:01

Jij hebt hart voor je paard gehad en de beste oplossing gezocht...roddelaars hebben altijd wat, geen groter vermaak dan leedvermaak.

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 10:09

Inderdaad verkocht is verkocht

Had ze maar eerder moeten nadenken of ze hem wel echt kwijt wilde.

Geniet lekker van je paardje en je hoeft je niet schuldig te voelen als je hem houd

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 10:12

Je bent blij met hem en het gaat goed dan zou ik hem ook houden.
Zij heeft hem verkocht en dan had ze daar inderdaad beter over na moeten denken.
Dat is de keuze die ze heeft gemaakt.
Je kan op ze minst met haar om de tafel gaan zitten en er over praten en duidelijk maken dat je hem niet kwijt wilt en erg gek op hem bent.
En dat ze altijd kan komen kijken op ze tijd hoe het met hem gaat en dat ze kan zien hoe het gaat met jullie samen.
Ze heeft hem niet voor niks weg gedaan.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 10:16

Als jij ervan overtuigd bent dat dit jouw paard is zou ik m gewoon houden.Ik heb mijn paarden ook wel s te koop gehad (en enkele verkocht) Maar toen er iemand was die intresse in Gringo had heb ik zonder pardon mijn paard teruggetrokken uit de verkoop. Ik zat te janken aan de telefoon toen de mensen die geintreseerd waren vragen stelde over hem. Ik heb toen dus ook gelijk besloten dat ik m niet KON verkopen...Maar als je de stap zet heb je er goed over nagedacht.. en als je accoord gaat met de verkoop dan is dat bindend. Wil je een stukje controle uit blijven oefenen dan laat je een contractje tekenen dat als hij wederom verkocht moet worden de oude eigenaar ten alle tijden als 1e gevraagd word om m te kopen.
Al met al.. houden en terug laten kopen voor een hoop geld meer vind ik absurd! dat doe je omdat je het wil en niet om een ander uit te buiten!