is dit gratis?!! wie weet het?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:04

Rinske schreef:
Ik zou ze ook cancelen hoor, voor niets gaat de zon op en deze mensen moeten ook gewoon hun loon betaald krijgen.

Mja, ik denk dat het vanuit een marketing perspectief een stuk lonender is dan er een 'ludieke actie' van te maken (wat ik zeg, van de 200 bestellingen er 10 gratis weggeven) dan uit te gaan van 'voor niets gaat de zon op'.

In dit soort dingen kun je zien welke bedrijven er kaas hebben gegeten van marketing en welke bedrijven er eigenlijk maar weinig van snappen. Dat je een webshop hebt betekend niet dat je niets aan marketing hoeft te doen. Wat het weggeven van 10 dekjes je kost verdien je in het veelvoudige terug door de positieve reclame omdat mensen over je praten en je naam verspreiden.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:08

Brainless schreef:
Als het aantoonbaar fout is heeft de website het recht de koop te ontbinden.

Net als bv een TV van 799 per ongeluk voor 99 te koop staat.
Dan zijn ze ook niet verplicht te leveren.

Juist. Blijkt ook uit allerhande jurisprudentie (en dat ging zelfs over flatscreentv's die idd voor 99 euro aangeboden werden door een foutje, maar dat er nog een cijfer voor moest staan).

Je kan dus niet zomaar profiteren van een gemaakte fout.........!

Storm

Re: is dit gratis?!! wie weet het?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:14

Het zou ook niet logisch zijn als ze 200 dekjes voor niks zou leveren, maar nogmaals, doe het dan voor inkoopsprijs plus verzendskosten, dan win je niks maar verlies je ook niks. En net wat Vjestagirl zegt, positieve reclame en je naam gaat weer even op de goede manier in het rond.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:15

Op zich is leuk oplossen met het idee van reclame wel leuk....maar aan de andere kant is het ook weer een kwestie van principes...als je dit soort lijkenpikkerij gaat belonen dan deugt dat toch ergens ook niet helemaal. Dan stimuleer je mensen alleen maar om dit soort geklier vaker uit de halen.

Iemand die je vriendelijk wijst op een fout die mats je eerder met een goede korting als dank , dan mensen die elkaar op gaan zitten stoken in het soortemet van afdwingen / verwachten zelfs (bijna?) eisen dat ze spullen gratis krijgen...

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:16

Dat is al door meer mensen verteld hoor, JoyCiej007, dat wil niet zeggen dat er verschillende winkels geweest zijn, die ik ken, die uit een dergelijke fout maar een leuke reclame-actie hebben voort laten springen. Positieve reclame..

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:16

bij mij is het nu ook gecanceld heb net pas de mail gekregen

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:17

Tsja je hebt lijkenpikkers die misschien ergens een keer iets leuks meepikken, en zure zeurders die zich bezig blijven houden met iets waar ze zich blijkbaar mateloos aan storen, da's pas verspilde energie..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:24

Elize: ben je nu zo op je teentjes getrapt dat je vindt dat ik een zure zeurder ben :P

Vind jij het wel normaal dan als bijvoorbeeld iemand op straat uitglijdt , en er tijdens zijn val geld uit zijn zak rolt , waarna iemand anders het geld snel oppakt (en de persoon laat liggen!) en zich uitroept tot eerlijke vinder en verwacht dat hij het geld mag houden ?

Dat is een redelijk vergelijkbare situatie namelijk...iemand maakt een uitglijder en anderen proberen er snel van te profiteren , in plaats van dat ze diegene even helpen en begrip opbrengen ;)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:27

ElizeVdS schreef:
Dat is al door meer mensen verteld hoor, JoyCiej007, dat wil niet zeggen dat er verschillende winkels geweest zijn, die ik ken, die uit een dergelijke fout maar een leuke reclame-actie hebben voort laten springen. Positieve reclame..

Sorry, vind je het héel erg dat ik zo'n topic van 8 pagina's lang niet helemaal ga nalezen?

En iets doen uit aardigheid/positieve reclame is toch wat anders dan hoe het wettelijk/juridisch gezien geregeld is. TS mag en kan hier geen rechten aan ontlenen, klaar. Dus op positieve reclame zou ik niet zomaar rekenen.

Denk dat jij je een beetje aan het storen bent aan allerlei zaken hier :')

Edit: zie net dat je (ook) rechtenstudente bent. Dan moet je toch beter weten lijkt me.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:29

pmarena schreef:
Elize: ben je nu zo op je teentjes getrapt dat je vindt dat ik een zure zeurder ben :P

Vind jij het wel normaal dan als bijvoorbeeld iemand op straat uitglijdt , en er tijdens zijn val geld uit zijn zak rolt , waarna iemand anders het geld snel oppakt (en de persoon laat liggen!) en zich uitroept tot eerlijke vinder en verwacht dat hij het geld mag houden ?

Dat is een redelijk vergelijkbare situatie namelijk...iemand maakt een uitglijder en anderen proberen er snel van te profiteren , in plaats van dat ze diegene even helpen en begrip opbrengen ;)

Afgezien van dat de persoon die uitglijd geen winkel heeft, er geen baat bij heeft een goede naam te hebben. Daarbij is de situatie compleet anders en niet te vergelijken.

Het simpelweg cancelen van de bestelling is misschien economisch gezien de beste oplossing (op de zeer korte termijn), maar op de lange termijn is het veel handiger er iets 'leuks' mee te doen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:39

De manier waarop de getuige van de uitglijder er mee omgaat is behoorlijk vergelijkbaar hoor :j

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:48

ElizeVdS schreef:
Tsja je hebt lijkenpikkers die misschien ergens een keer iets leuks meepikken, en zure zeurders die zich bezig blijven houden met iets waar ze zich blijkbaar mateloos aan storen, da's pas verspilde energie..

:Y) zo is het maar net.
Krijg een beetje de indruk dat de moraalridders een beetje verbitterd zijn dat ze zelf achter het net gevist hebben :j

Het zou idd sportieve reclame zijn om de dekjes dan tegen inkoopprijs aan te bieden of ze idd tegen verzendkosten weg te geven voor de eerste 3 of 4.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:54

JoyCiej007 schreef:
ElizeVdS schreef:

Edit: zie net dat je (ook) rechtenstudente bent. Dan moet je toch beter weten lijkt me.

Ik wás ook degene die dit al verteld heeft en heb zelf ook niets besteld.. Ik vind het alleen jammer dat mensen hier onnodig gaan zeuren. Je hebt je mening, prima dat je hem ventileert, maar dan is't ook goed..

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:58

ElizeVdS schreef:
Ik wás ook degene die dit al verteld heeft en heb zelf ook niets besteld.. Ik vind het alleen jammer dat mensen hier onnodig gaan zeuren. Je hebt je mening, prima dat je hem ventileert, maar dan is't ook goed..

Zeuren? Wie zeurt er hier dan? :? :roll: >;)
Ik geef toch normaal antwoord? kan ik 't helpen dat er ineens 8 pagina's aan topic staan die ik (heel logisch) echt niet allemaal ga doorlezen?

TS maakt zich nergens druk om volgens mij.
Zou jij ook niet moeten doen ;)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:05

Ik zie dat het al gecanceld is, maar als je nu alleen de dekjes zou bestellen door een foutje op de site vind ik kinderachtig
Ik begrijp dat de verkoper dit niet door laat gaan.
Fouten maken is menselijk, jammer dat daar meteen misbruik van gemaakt wordt

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:18

JoyCiej007: dat zeuren sloeg gelukkig ook niet op jou

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 18:21

En daar gaat bokt weer *\o/*

Ding ding ding, de boxring is weer open... |o

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 18:23

ajockeydream schreef:

Whahaha :D

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 18:33

aaa ben ik 8 pagina's aan het lezen en HOPEN dat er iemand eens mazzel heeft..........niks.................helaas zeg! hihi

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 18:49

Vjestagirl schreef:
pmarena schreef:

Afgezien van dat de persoon die uitglijd geen winkel heeft, er geen baat bij heeft een goede naam te hebben. Daarbij is de situatie compleet anders en niet te vergelijken.

Het simpelweg cancelen van de bestelling is misschien economisch gezien de beste oplossing (op de zeer korte termijn), maar op de lange termijn is het veel handiger er iets 'leuks' mee te doen.

Dus omdat iemand een winkel heeft , moet hij maar verlies lijden (desnoods failliet gaan) vanwege foutje op internet?
Want dat zou fantastische recalme zijn?

Kijk gigant als Hema kan zo'n stunt wel lijden, kost denk ik minder dan spotje op tv.
Waarbij ze nu de tv en radio gehaald hebben en mensen blij met gratis taart.

Maar er zullen maar weinig middenstanders zijn (zijn toch vaak kleine zelfstandigen) die zo'n geintje kunnen bekostigen.
Zie in dit topic weinig begrip daarvoor terug, alleen, balen... we gaan geen gratis dekje krijgen...

Vind dit ook lijken op, fiets staat niet op slot, dus mag je hem meenemen.
Beetje respect voor andermans eigendommen mankeert er tegenwoordig wel aan.

Oma vertrekt weer uit het topic.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 19:19

Nee want hier heeft de webshop gewoon de gegevens en als ze het er niet mee eens zijn geven ze dat aan, jammer voor de bestellers maar niemand die er moeilijk over doet.
Fiets jatten en meenemen zonder je adres achter te laten is heel wat anders, net als portemonnee of tas jatten van iemand die uitglijd.

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:41

De meeste waren er ook vanuit gegaan dat er niets gestuurd zou worden, en dat ze hun verzendkosten terug krijgen. Wat ik begreep uit de topic dat daar door de webwinkel ook netjes aan gewerkt wordt.

En misschien lossen ze het wel leuk op, al zou het geen dekje zijn tegen inkoopsprijs maar iets anders leuks, al kost het maar 10 ct.

En heerlijk weer al die reacties over dat je het niet had mogen doen enzo. *\o/*

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:45

ajockeydream schreef:

Popcorn en cola binnen handbereik.... :D

Meliszy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:50

Are you ready to rumble!! Round one! Haha 'hier ook cola en popcorn' het zoveelste relletje op bokt!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:56

Ja en nou is het weer klaar..........Ik denk dat iedereen braaf zn verzendkosten terug heeft gehad, dus is het toch een afgedane zaak?