Wie gaat er binnenkort voor zijn B-E rijbewijs?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

doom

Re: Wie gaat er binnenkort voor zijn B-E rijbewijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 14:58

ach conny ik kan je de hand schudden hoor!
het is idd flink balen, maar ik zie steeds meer op internet dat mensen het niet in 1 keer halen..
Het is gewoon best pittig de verrichtingen:j

Ik mag 13 sept weer op, in de tussentijd nu oefenen met eigen trailer en 10 sept 2 uur les en voor mijn examen nog een duur.
Ik heb dan in totaal 8 uurtjes les gehad..

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 16:03

Ja ik baal flink want sommige fouten gewoon puur door de zenuwen gehaald, ik wilde het te goed doen. En weet nog dat ik me normaal rijbewijs zo haalde omdat ik lekker ontspannen met die examinator kon kletsen maar deze vrouw werkte me echt op de zenuwen.. ik hoop de volgende keer beter en verder thuis gewoon oefenen..

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 16:09

Idd veel thuis gaan oefenen, mijn instructeur zegt eigenlijk elke dag en gewoon kort 15-20 min ( de bijzondere verichtingen doel ik op)
Mijn B heb ik ook met een eitje gehaald, was daarom extra zuur dat ik zakte!

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 16:45

Ja bij mij precies hetzelfde.. En nu achteraf denk ik van waarom heb ik van die stomme fouten gemaakt? Maarja niks meer aan te doen.. Mag nu op een donderdag op om 3uur smiddags dus dan is het ook niet zo druk.. Ik had nu vanmiddag om 12uur precies dus het was ook nog eens stik druk op de weg.. Pff warom moeten we examen doen haha! Dat ze ons ook dat ding gewoon geven bij ons rijbewijs net als mijn ouders hebben :+

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 16:53

Het leven is oneerlijk?? _O-

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 17:09

Haha wel he.. Ik haat het gewoon dat het op dat moment precies moet kloppen.. Mijn instructreur zei ook: als je bij mij op examen moest was je gewoong eslaagd omdat ik je vaker zie rijden en je kunt het gewoon heel goed, maar die examinator ziet natuurlijk alleen dat ene moment... En op dat moment moet het en vaak dan sluipen er foutjes in.. Net als op wedstrijd gaan, soms lukt het en soms gewoon niet omdat je dan op dat ene moment wil knallen... Pff zonde, ik had nog wel zo op gebak verheugd vanavond :P

ellennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 22:08

31 augustus moet ik afrijden voor de tweede keer!

Vorige keer moest ik recht achteruit. Zat een stukje in de berm. Toen wou ik herstellen, maar het was al te laat. :(

Lotteettol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:04

Ik ben jaren terug een keer voor mij B/E gegaan en toen gezakt --> zenuwen en onervarenheid denk ik... had zo'n eendaagse cursus gedaan en toen smiddags examen. Ik raak snel in paniek als iets niet gaat of als de trailer gaat scharen met achteruit rijden (stuur automatisch de verkeerde kant op).
Steeds voorgenomen om te gaan oefenen met vaders etc. paar keer gedaan en dat gaat dan ook wel. Maar zie erg op teken weer lessen nemen en examens. Ik heb wel eens contact gehad met een (goede) rijschool hier uit de buurt, maar die willen gelijk je examen plannen. daar zie ik er tegenop en voel dan ook druk van nu moet ik het voor die tijd kunnen, ipv dat ik zoiets heb van eerst maar eens lessen en dan kijken als ik er aan toen ben voor een paar weken later examen aan te vragen. Iemand die dit herkend?
Dat is ook wat mij tegenhoud om het te gaan doen + de hoge kosten ervan. Ben al gauw 500 euro kwijt en examen is ook niet goedkoop.....
Gewoon ervoor gaan of niet, ik ben er nog niet uit. Wilde er ook een topic over maken en viel met mijn neus hierin...

Veel suc6 degene die ook allemaal bezig zijn!!

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 00:10

otteettol: Ik heb eerst ook een paar uur gelest op meerdere dagen, daarna is mijn examen pas gepland. Wel duurder dan een eendagscursus (al hoorde ik daar weinig positieve verhalen over van mijn instructeur en examinator) maar dus wel mogelijk om het zo te gaan doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:29

Lotteettol schreef:
Ik ben jaren terug een keer voor mij B/E gegaan en toen gezakt --> zenuwen en onervarenheid denk ik... had zo'n eendaagse cursus gedaan en toen smiddags examen. Ik raak snel in paniek als iets niet gaat of als de trailer gaat scharen met achteruit rijden (stuur automatisch de verkeerde kant op).
Steeds voorgenomen om te gaan oefenen met vaders etc. paar keer gedaan en dat gaat dan ook wel. Maar zie erg op teken weer lessen nemen en examens. Ik heb wel eens contact gehad met een (goede) rijschool hier uit de buurt, maar die willen gelijk je examen plannen. daar zie ik er tegenop en voel dan ook druk van nu moet ik het voor die tijd kunnen, ipv dat ik zoiets heb van eerst maar eens lessen en dan kijken als ik er aan toen ben voor een paar weken later examen aan te vragen. Iemand die dit herkend?
Dat is ook wat mij tegenhoud om het te gaan doen + de hoge kosten ervan. Ben al gauw 500 euro kwijt en examen is ook niet goedkoop.....
Gewoon ervoor gaan of niet, ik ben er nog niet uit. Wilde er ook een topic over maken en viel met mijn neus hierin...

Veel suc6 degene die ook allemaal bezig zijn!!

met insturen, eerst goed nadenken: welke kant wil ik dat de trailer op gaat?
okee, dan stuur ik dus de andere kant op, dus die...kant.

en dan pas doen. Dat mag gewoon hoor, de tijd nemen! hebben ze liever dan overhaast.....
en zelf goed oefenen thuis helpt ook heel erg!

ben blij dat jullie nog wat aan mn topic hebben :D

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 06:26

Balen dat je gezakt bent viva, echt gemeen he ze sturen je door de smalste en drukste straatjes... Bij mij was het markt :=

Lotte: Dat had ik ook, ik schrok ook nogal dat je eerst je examen moet plannen, geeft een hoop druk. Je kan informeren of ze ook losse lessen doen, misschien beter voor je :)

Teet_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:31

@ ellennn_
Ik moet ook de 31! Brrr.. als ik eraan denk dan wordt al zenuwachtig haha. Hoelaat moet je afrijden?
Het is je 2de keer dat je opgaat begrijp ik?

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 12:26

Ik begin volgende week weer met lessen. Ik ga 3 lessen nemen van 2 uur en dan hoop ik m toch echt te hebben.... *duimt*

Chonelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 22:03

Wat een leuk topic!
Ik zit ook al jaren te roepen dat ik graag mijn E rijbewijs wil halen, maar omdat we toch nog geen auto hadden die een trailer kon trekken nog niet aan begonnen. Nu we een auto hebben die een trailer kan trekken begin ik er toch wel serieus over na te denken. Heb alleen ook een schop onder me kont nodig :P en een zak met geld :D

Maar door dit topic ben ik wel tot de conclusie gekomen dat een 1 dag cursus voor mij niet geschikt zou zijn. Ik heb namelijk 0,0 ervaring met trailerrijden. Wel al een tijd me rijbewijs.

Ik zie op dit moment nog het meest op tegen snelwegrijden, hoe gaat dat onderdeel tijdens het examen?

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 22:28

Snelweg rijden vond ik echt een eitje! Ik had het geluk dat het toen niet druk was op de snelweg met invoegen maar het is maar een klein stukje wat je moet rijden. (bij ons in ieder geval) En het is gewoon net als met een auto, niet treuzellen bij invoegen maar hem er gewoon durven voor te zetten en maximum 90 aanhouden en niet aan ergeren dat iedereen je voorbij rijdt.. Snelweg is echt heel veel makkelijk dan kleine straatjes ;)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:43

Wij hebben geen snelweg in de buurt _O-

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:56

Haha dat is helemaal handig! Wij wel maar dat krijg je maar een heel klein stukje mee omdat ze je natuurlijk willen pakken op de kleine rot straatjes :Y)

Lotteettol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:57

Mij lijkt snelweg ook makkelijker te rijden dan al die kleine straatjes in bijv. een stad/dorp, dan heb je toch gauw bots ik nergens tegen aan, verkeer (oa fietsen) in je dode hoek etc.

Ik denk dat ik toch maar eens ga bellen naar een rijschool......

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 11:16

snelweg is idd niet moeilijk nee :n

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 11:19

Ik mag volgende week op, heb 1 dags curcus,
Heb nog nooit met auto en aanhanger gereden,
dus verwacht ook niet dat ik slaag.

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 11:26

Als je dat nou al niet verwacht is het dan niet handiger om die 1 dags cursus onder te verdelen in meerdere dagen zodat je thuis (als je de mogelijkheid hebt) nog wat kunt oefenen? Met zon instelling ga je het natuurlijk minder snel halen :P

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 11:29

Heb thuis helaas niet de mogelijkheid om te oefenen,
En onder te verdelen gaat niet, heb gewonnen op vakantieveilingen. :')

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 12:02

Ooh oke ja dan is het anders :). Toch zou ik proberen om van iemand een auto+aanhanger te "lenen" en dan samen met iemand die een aanhangerrijbewijs heeft even te oefenen op een afgelegen parkeerplaats of eigen terrein. Zodat je toch even voelt welke kant je aanhanger op gaat als jij links of rechts stuurt.. Dat je toch een beetje het gevoel hebt hoe het werkt. Ik heb thuis van te voren maar 10 minuutjes geoefend en daardoor had ik al een beetje het gevoel en gingen de bijzondere verrichtingen een stuk makkelijker.. Jammer dat ik zo zenuwachtig was dat ik toch nog zakte op mijn examen :+. Heeft iemand van jullie ervaring met valeriaan? Wanneer moet je beginnen met die zooi te slikken en helpt het goed? Denk dat ik dat toch maar ga halen voor ik de 8e weer op moet...

shetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 12:15

Ik heb mijn E ook sinds enkele maanden.
Heb eerst een proefles genomen en toen 9 uur les.
Zelf ook nog thuis geoefend en dat lukte helemaal niet :( , ging er helemaal vanuit dat het niets zou worden. Er gebeuren bij mij altijd hele rare dingen %) voor mijn B ben ik ook 3 keer moeten gaan.
Maar......... ik had het in een keer!!! Was helemaal suoer blij en nog steeds.
Wil nooit meer examen doen! Verschrikkelijk!
De instructeur was wel super streng, dus ik dacht dat wordt niets maar na het examen zei hij: ik dacht ook wel dat het ging lukken maar ik wilde je scherp houden.

Lotteettol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 12:17

Ben wel even benieuwd voor degene die hun rijbewijs hebben gehaald inmiddels: ben je daarna ook gaan rijden, hoe gaat dat/voel je je? Waar rijd je heen en zit er nog iemand naast je?

Mijn lijkt het namelijk wel erg spannend allemaal ook al heb je net je E gehaald om dan met je paard de weg op te gaan....!