Wat zijn mijn rechten? Paard gekocht 3x Kreupel in 2 maanden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

intel_1x

Re: Wat zijn mijn rechten? Paard gekocht 3x Kreupel in 2 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 18:38

Ragdoll, TS had er wel bijgezet dat hij niet zuiver loopt. Maar ook dat hij 100 % in orde was qua been en botwerk (dat was niet juist om te vermelden). Wrsch heeft TS daarom dit mooie paard ook weer gauw van de sit afgehaald om eerst te onderzoeken wat hij nu echt heeft.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 18:39

Ja dat is wel zo netjes, want een dier dat wat mankeert dat zet je toch niet te koop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:39

Nee, dat zou haar zelf ook geen goede verkoper hebben gemaakt.
Misschien is dit wel een compleet nieuwe blessure en heeft het helemaal niets met voorgaande ziektes te maken. Ook hoeft stamceltherapie helemaal niets met het huidige ziektebeeld te maken te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:45

Ik leef wel met TS mee.. Heb in eenzelfde situatie gezeten alleen niet met hetzelfde medische probleem.. Het is erg frustrerend, vermoeiend en hart verscheurend...

KellyVD wil je mij het filmpje nog sturen? Ik ben wel benieuwd..

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 22:15

Veel sterkte maandag!
Zou je mij het filmpje ook willen sturen?

KellyDV_oud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 10:35

Heb het filmpje naar de D.A gestuurd, mag hem nu niet door trainen dus.. (Gelukkig!)
We wachten de Kliniek af. :)

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:54

Gelukkig maar, had het al een heel vreemd advies gevonden van zo'n goeie kliniek!

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 20:31

Wat er ook bestaat is een Koopcontract, wel eens van gehoord? Dan schrijf je voor de koop alles erin, ook dat je hem binnen een jaar of een paar weken ofzo kunt terugbrengen en al. Maar helaas is dat nu niet meer mogelijk, ik krijg ook een nieuwe pony en daarbij doen we wel een koopcontract + klinische en rontgenologische keuring. Hebben ze ook foto's bij de dierenarts gemaakt?
Suc7!
GR.Nadiah

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 23:25

heey kelly wat een nare situatie zeg!
heb je net een leuk paardje gebeurt er dit!
heel veel sterkte

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 23:56

Kamal_Nadiah schreef:
Wat er ook bestaat is een Koopcontract, wel eens van gehoord? Dan schrijf je voor de koop alles erin, ook dat je hem binnen een jaar of een paar weken ofzo kunt terugbrengen en al. Maar helaas is dat nu niet meer mogelijk, ik krijg ook een nieuwe pony en daarbij doen we wel een koopcontract + klinische en rontgenologische keuring. Hebben ze ook foto's bij de dierenarts gemaakt?
Suc7!
GR.Nadiah

Eigen inelkaar gefrummelde koopcontracten zijn niets rechtsgeldig. De wet gaat boven een koopcontract. Je hebt dus geen poot om op te staan als iemand het aanvecht.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 00:08

KellyDV schreef:
Oke, dus een stamceloperatie word niet gebruikt bij een lichte peesblessure?

Jawel....het licht een beetje aan de kliniek maar in Utrecht bieden ze hem vrij snel aan. ti's overigens geen operatie maar een inspuiting in de pees met stamcellen.

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 10:53

Sancha schreef:
Kamal_Nadiah schreef:
Suc7!
GR.Nadiah

Eigen inelkaar gefrummelde koopcontracten zijn niets rechtsgeldig. De wet gaat boven een koopcontract. Je hebt dus geen poot om op te staan als iemand het aanvecht.

en dat is dus eenvoudigweg niet waar. Als je afspraken maakt, gaan die boven de wet, tenzij ze in strijd met de goede zeden etcetera zijn en daarom nietig. Geen dingen aan het digitale papier toevertrouwen die je niet weet.
Overigens is het meestal wel zo dat die home-made contracten zó vaag zijn of elkaar zodanig tegen spreken, dat een rechter er weinig mee kan en dan dus maar aansluiting bij de wet zoekt.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 11:36

Dat klopt, al zet je alles op een bierviltje dan is het nog rechtgeldig, mits getekend door beiden partijen.
Zelfs mondelinge afspraken zijn rechtsgeldig, maar in de praktijk erg moeilijk 'hard' te maken zelfs met getuigen is het vaak nog een welles/nietes spelletje waar maar moeilijk uit te komen is.

TS veel sterkte met de hele situatie en ik hoop dat er voor zowel het paard als voor jou een goed einde komt aan dit slopende verhaal.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 11:44

De nederlandse wet gaat altijd boven onderlinge afspraken, al dan niet op papier gezet.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 11:53

tjoppie schreef:
De nederlandse wet gaat altijd boven onderlinge afspraken, al dan niet op papier gezet.

Dus geen enkel koopcontract is rechtsgeldig volgens jou? Knap :j Lees het antwoord van FloortjeM nogeens, staat keurig in waarom die contracten meestal door de rechter niet gebruikt kunnen worden

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 11:55

als er niks uitkomt denk ik niet dat je veel rechten hebt. lees idd het antwoord van floortjeM :j

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 12:25

MyWishMax schreef:
tjoppie schreef:

Dus geen enkel koopcontract is rechtsgeldig volgens jou? Knap :j Lees het antwoord van FloortjeM nogeens, staat keurig in waarom die contracten meestal door de rechter niet gebruikt kunnen worden

Niet als die in strijd is met de nederlandse wetgeving, inderdaad, dan kan het koopkontrakt verworpen worden door de rechter.

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 12:33

Als je een goed koopcontract opstelt zoals deze denk ik dat het wel goed is :
http://www.paardenverzekeraar.nl/downlo ... nkomst.pdf
Ik denk dat die wel goed is. Maar alsnog helaas heb je er nu niet zo veel meer aan. -O-
Dan laat je het gewoon zien als die gene er ook op getekend heeft dat het paard als Goed is verkocht. :list: Dan heb je volgens mij heus wel een poot om op te staan.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 12:51

tjoppie schreef:

Zolang de onderlinge afspraken niet in strijd zijn met de Nederlandse Wetgeving zijn deze in het civiele recht gewoon rechtsgeldig.

Het civiele recht is er juist zodat de het bestuurs/overheidsorgaan geen ...tig regels en wetten hoeft te schrijven voor afspraken welke door burgers onderling gemaakt zijn.
Een rechter kan in een civiele zaak het koopcontact al dan niet opgesteld door partijen onderling (wat meestal het geval is) ontbinden, maar dit gebeurd niet vaak, een rechter zal meestal proberen partijen onderling tot een overeenkomst te laten komen.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 12:56

Precies!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 13:07

We bedoelen dus in feite hetzelfde, alleen benoemt iedereen het iets anders ;)

Ben benieuwd wat er morgen uitkomt.

KellyDV_oud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 15:57

Ik denk dat 50% van de verkopers, dat niet willen doen.
(En de afspraak is verzet naar Donderdag, iets langer wachten :+)

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:11

Dat is balen, nu moet je nog langer wachten. Of had je daar zelf voor gekozen?

KellyDV_oud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 18:57

Ja deels wel, ivm het meisje die ons moet brengen alweer snel weg moest en dan zitten we halverwegen het onderzoek..

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 20:43

Gefeliciteerd trouwens! ik zie dat je jarig bent.
Jammer dat je moet wachten, maargoed het is zomaar donderdag hoor.