Help vriendin paard gekocht wat niet goed is

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:37

moyra schreef:
Denk niet dat de TS dit als oplossing ziet, want dan is ze centjes kwijt ;)

Dacht ik ook al, maar het ligt er ook aan voor welk bedrag TS het beestje heeft gekocht.
Als dat echt voor een appel en een ei is zoals ik verwacht, dan is een keuring + da misschien nog duurder dan hem aan Shauni te schenken.

@listiglistje.. TS heeft het vermoeden dat het ataxie is.. TS is geen dierenarts en aan dit topic te zien, denk ik dat er beter een da naar kan kijken en een diagnose kan stellen.

tita

Re: Help vriendin paard gekocht wat niet goed is

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:38

>;) zodan als ik hier lees kan ik dus mijn oude pony ook wel tegen die tijd kwijt want mensen zat met een groot hart dus

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:38

listiglistje schreef:
Shauni schreef:
Ja dat meen ik serieus :) ! Als TS hem wil brengen is hij van harte welkom zodat hij kan opknappen! (als er echt wat mis is)
Ik heb een geweldige da dus het paard zou niks te kort komen!

Als het werkelijk ataxie is valt er weinig op te knappen en 9 van de 10 dierenartsen geven het advies: Frikadellen

Maar dan moet er eerst een da bij komen! En dat gebeurd niet bij TS. Als het idd ataxie is valt er niet veel aan op te knappen maar dan is er wel alles voor het beestje gedaan wat gedaan kon worden!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:39

listiglistje schreef:
Shauni schreef:
Ja dat meen ik serieus :) ! Als TS hem wil brengen is hij van harte welkom zodat hij kan opknappen! (als er echt wat mis is)

Als het werkelijk ataxie is valt er weinig op te knappen en 9 van de 10 dierenartsen geven het advies: Frikadellen

Persoonlijk denk ik dat dat wel mee zal vallen, TS doet maar gewoon een gok, hoe oud was ze ook alweer?
Het feit dat je een staart kunt optillen zonder veel tegendruk wil niet zeggen dat het dier ataxie heeft, het wat slap lopen is ook weg te schrijven aan het gebrek aan spieren.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:40

Ataxie is een breed begrip, en is er in verschillende gradaties.
Een atactisch paard is niet meteen onbruikbaar....

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:41

absoluut. TS lijkt me alles behalve in de buurt te komen van een diernarts. Misschien mankeert het paard amper wat en vindt ze hem toch niet zo mooi als op de foto.
Hoe dan ook, ik hoop dat ze het paard gauw terugbrengt of doorverkoopt/weggeeft...daar heeft het paard het meeste aan.
Ze kan hem nu wel laten keuren...maar hoe dan ook, ze wil hem toch niet houden, zelfs al zou hij kerngezond zijn want de klik is er niet. Wil ze haar geld terug...ja, dan had ze misschien toch iets beter op moeten letten. (tips zijn er hier genoeg gegeven, wordt waarschijnlijk toch niet nageleefd)

Misschien gewoon maar even contact opnemen met de handelaren en anders advertentie op bokt plaatsen:

Te koop wegens niet klikkende combinatie...

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:42

listiglistje schreef:
Shauni schreef:

Dat hangt helemaal van de leeftijd af, oorzaak en ernst af. In het verleden keurden ze deze paarden meteen af. Tegenwoordig doen ze dat minder snel omdat verbetering weldegelijk mogelijk is, zeker in de lichte gevallen.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:42

Cassidy schreef:
Ataxie is een breed begrip, en is er in verschillende gradaties.
Een atactisch paard is niet meteen onbruikbaar....

dat zeg ik ook niet, maar de aandoening blijft en 9 van de 10 da schrijven zo'n dier af...ik weet er alles van, ik heb er zelf 1 op stal ;-)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:45

ivy_power89 schreef:
haha die rijd straks de sterren van de hemel haha

En dan moet ze het paard Lucky noemen :+

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:46

Vriendin van TS vind ik geen paard waard. Ze heeft het dier gekocht, dus moet je er ook voor zorgen. Had ze maar niet zo stom moeten zijn een dier ongezien via internet te kopen. Kom op zeg het is een dier geen kledingstuk!
Te idioot voor woorden....

Zo mooi zijn als dit dier naar iemand gaat die hem wel wil opknappen en da erbij haald voor check up...
En dat de eigenaresse dan haar geld kwijt is, is dan jammer.... had ze maar niet zo'n actie moeten uithalen.
Kom op zeg het moet niet ten koste gaan van dit dier.... en zoals ik het begrijp doet het dat nu wel... treurig

Als je veel tijd en geduld hebt en goede therapeuten kan je een atactisch paard ook goed krijgen, uiteraard ligt het aan de mate van ataxie en hoe de ataxie ontstaan is.
Ik ken iemand die een atactisch paard heeft gekocht 2 jaar geleden en met de goede therapie en training is dat paard zo goed vooruit gegaan dat die nu weer kleine concoursjes loopt.
Een goede da schrijft niet gelijk een dier af.....

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:46

heb niet alles gelezen maar wat een verschrikkelijk mens die vriendin van jou. als ze wat tijd had gestoken in het aankopen van het paard had ze het paard een hoop leed kunnen besparen.

zal straks het hele topic eens doorlezen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:47

Een dierenarts of een paard met ataxie, listiglistje?

Nouja, als TS een diagnose laat stellen is het weer een heel ander verhaal..
Om nu over ataxie te gaan speculeren terwijl dat misschien helemaal niet het geval is, heeft ook geen zin.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:47

Wie zijn kont brand..

TS, op naar de DA, alsnog laten keuren en dán kijken wat je mogelijkheden/beperkingen zijn.

davincilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:48

Jeetje Shauni dat is lief van je. Al zie ik in je profiel wel dat je pas 18 bent en al 5 paarden hebt. Hoe wil je dat doen als ze allemaal wat krijgen? Ik weet wel dat ik niet in andermans portomonee kan kijken. Maar voor zes paarden stalling, DA kosten en op jouw leeftijd ben ik erg benieuwd hoe je dit kan realiseren :P
Begrijp me niet verkeerd, ik geloof echt dat jouw paarden het heel goed bij je hebben, maar ben wel benieuwd hoe je dit doet.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:50

Werken werken werken werken davincilover! Betaal er stiekem maar 2 zelf hoor :) . Ik heb nog een zus en een hele lieve moeder :j ! We zitten onze hele leven al in de paarden en af en toe stapt er eentje het gezin in :) ! We zijn ook begonnen met 1 paard. Nu al 5, en ze gaan nooit meer weg :) .

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:52

jasmijn78 schreef:
eilleen333 schreef:
Was ik al maar dierenarts, dan kon ik zelf een diagnose stellen... Dat zou ik zeker doen, zou er zo heengaan... Over 5 jaar...

Als, als, als... Gut wat een liefdadigheid hier.... tegen de tijd dat jij ook gewoon 40 uur per week of meer moet werken om je schoorsteen te laten roken dan ga jij niet stad en land afreizen voor elke domme idioot die een paard heeft. lijkt mij sterk... Maar misschien ben jij de eerste DA op non-profit basis?

Misschien moet ik dan voortaan een sneu/dom bericht plaatsen, dan krijg ik ook gratis DA behandelingen voor mijn paard :+

Als het in de buurt zou zijn, zou ik het wel doen. Ik ben deze studie niet begonnen omdat ik rijk wil worden, maar omdat ik dieren wil helpen. Volgens mij moet dat ook de motivatie zijn van een DA. Las van t weekend in de krant dat DA het (op 1 na) slechtst betaalde beroep is in de wetenschappelijke sector. Voor de centen doe ik het dus niet.
Wil niet zeggen dat ik later gratis heel Nederland door ga rijden om arme diertjes te helpen, maar ik wil wel (als het mogelijk is) normale prijzen rekenen in mijn praktijk later. Ik moest zelf laatst 100 euro betalen voor een consult voor mijn hond (medicijnen kwamen er nog bij). Met zulke prijzen gaan mensen niet of te laat naar de dierenarts. Ik wil daar niet aan bijdragen. MAar dat heeft niets met dit topic te maken, dus nu weer on-topic ;) .

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:53

Moderatoropmerking:
Graag per nu weer verder over hoe het topic bedoeld is. Of de TS het paard zelf heeft gekocht of dat er een vriendin is en wie er voor wie liefdadigheidswerk verricht is ergens anders reuze interessant; maar niet in dit topic. Uiteindelijk wil iedereen het beste voor het paard, het afblaffen van de TS gaat daar niet aan bijdragen...

davincilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:53

Oké dan vat ik hem! Ja studeer zelf en heb ook twee paarden, men vraagt het zich bij mij ook wel eens af hoe ik dat doe. Maar dat is ook een kwestie van werken en één van de twee verhuren ;) . Maar was even nieuwsgierig, sorry voor mijn beetje brutale vraag :P

Maarre reageert TS nog wel? Is de vriendin ook niet op bokt? Ben wel heel benieuwd hoe het nu gaat lopen met het paard. Blijf het nog steeds een bijzonder verhaal vinden, vind dat er cru met paarden wordt omgegaan.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:55

davincilover schreef:
Oké dan vat ik hem! Ja studeer zelf en heb ook twee paarden, men vraagt het zich bij mij ook wel eens af hoe ik dat doe. Maar dat is ook een kwestie van werken en één van de twee verhuren ;) . Maar was even nieuwsgierig, sorry voor mijn beetje brutale vraag :P

Maarre reageert TS nog wel? Is de vriendin ook niet op bokt? Ben wel heel benieuwd hoe het nu gaat lopen met het paard. Blijf het nog steeds een bijzonder verhaal vinden, vind dat er cru met paarden wordt omgegaan.

Geeft niet hoor! Die vraag stellen heel veel mensen aan mij haha :) .

Denk niet dat TS nog gaat reageren, al hoop ik van wel! Uiteindelijk willen we allemaal het beste voor het dier toch TS?

davincilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:57

Ja idd Shauni!

Ben ook heel benieuwd naar het paard. Heb je een foto of filmpje van het paard TS? (als je nog gaat reageren)

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:58

davincilover schreef:
Jeetje Shauni dat is lief van je. Al zie ik in je profiel wel dat je pas 18 bent en al 5 paarden hebt. Hoe wil je dat doen als ze allemaal wat krijgen? Ik weet wel dat ik niet in andermans portomonee kan kijken. Maar voor zes paarden stalling, DA kosten en op jouw leeftijd ben ik erg benieuwd hoe je dit kan realiseren :P
Begrijp me niet verkeerd, ik geloof echt dat jouw paarden het heel goed bij je hebben, maar ben wel benieuwd hoe je dit doet.

Hopelijk heeft dit meisje ouders die haar paarden onderhouden anders weet ik niet hoe een 18 jarige de kost bij elkaar kan verdienen om 5 paarden te onderhouden.

Anders gezegd als je er 5 kunt onderhouden dan zal die 6e ook wel niet het probleem zijn. Daar komt bij Shauni geeft aan dat het dier bij haar mag komen aansterken en dat ze het een kans geeft, niet dat ze er de rest van zn leven voor gaat zorgen.

@Shauni; alsnog een pluim. Chapeau!
Lijkt mij het beste advies dat tot nu toe is gegeven. Ik zou werkelijk niet inzien waarom een handelaar dit paard terug moet nemen. En een rechtzaak opstarten zal vele malen kostbaarder zijn dat de da erbij halen of de waarde van het paard. Ts maak gebruik van het aanbod van een aantal bokkers en sluit deze ongelukkige en domme actie af. Laat het dan voor het paard tenminste goed aflopen.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:20

Citaat:
Breng het paard maar naar mij :) ! Ik vind dit echt sneu :(:) !

Zo snel als mogelijk is je vriendin informeren over dit aanbod en aannemen.

Nu wil ik niet al te nieuwsgierig zijn, maar wat heeft deze fjord nu gekost in aanschaf?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:22

Er staat ook:

vriendin paard gekocht wat niet goed is, en niet
vriendin paard gekocht dat niet goed is

waarmee TS dus wil zeggen dat het feit dat de vriendin een paard gekocht heeft niet goed is, niet dat het paard dat de vriendin gekocht heeft niet goed is :+

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:23

aerdenhout1 schreef:
Nu wil ik niet al te nieuwsgierig zijn, maar wat heeft deze fjord nu gekost in aanschaf?

Je haalt 2 dingen door elkaar.

Paard in kwestie is een zwarte merrie, TS beweerde zelf pasgeleden een Fjord te hebben gekocht maar tevens ook dat ze op dit moment geen paard op stal had staan.

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:27

Hmmm......raar hoor... wat ik begrijp is dat er dus verschillende dingen worden verteld door TS?

TS!!!! joehoe geef is een geluidje...... we zouden graag een reactie van je willen horen en hoe het nu is met het paard.