Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
EricPrast schreef:ikke schreef:Het formaat van de auto is geen garantie voor het rijkunstig inzicht van de bestuurder...........
Ikke, het lijkt er bijna op dat DTF met het formaat van zijn auto een 'te kort'-koming op een ander vlak tracht te compenseren...
Mootje schreef:DTF, Je moet niet zo happen
Cissy, Ik dacht dat mensen in dit topic wel zouden begrijpen dat het over trailer + lading ging ipv een lege trailerMaar je hebt gelijk: Gewichten in mijn post gaan over de trailer + lading.
Voor de kenners: Achter mijn nieuwe auto zit een verticaal afneembare trekhaak (Bosal VAG AK). Hier mag ik toch gewoon legaal mee rondrijden zonder trailer, omdat de trekhaak het lezen van het nummerbord niet belemmerd?
Waarschijnlijk zit het sleuteltje van de trekhaak er wel bij, maar als deze er niet bij zit, kan je deze dan ergens nabestellen?
Mootje schreef:DTF, Hij blijft een paar cm onder de kentekenplaat, dus dat moet dan goedkomen. Ik wilde perse deze auto, dus moet ik dat 'afneembaar' op de koop toenemen.
Trekhaak is ook handig met parkeren
lisaschokker schreef:Hoi iedereen!
Ik vroeg me af of de volgende auto een trailer voor 1 paard kan trekken voor kleinere afstanden (7 km per keer) op een rustige
weg waar je 60 mag.
Hyundai I30 CW http://www.auto-types.com/images/hyunda ... 10_89e.jpg
Dit staat op het papier: indien aanhanger
Ongeremd 550 kg
Geremd 1200 kg
Bedankt!
groetjes
Mootje schreef:DTF, Je moet niet zo happen
Cissy, Ik dacht dat mensen in dit topic wel zouden begrijpen dat het over trailer + lading ging ipv een lege trailerMaar je hebt gelijk: Gewichten in mijn post gaan over de trailer + lading.
Elke86 schreef:En hier is de knoop doorgehakt, gisteren ben ik overgegaan tot de aankoop van een Landrover Freelander. Deze week gaat hij nog een keertje naar de controle voor de Carpass te verkrijgen en dan zou hij dit weekend of het volgende komen.
ikke schreef:Elke86 schreef:En hier is de knoop doorgehakt, gisteren ben ik overgegaan tot de aankoop van een Landrover Freelander. Deze week gaat hij nog een keertje naar de controle voor de Carpass te verkrijgen en dan zou hij dit weekend of het volgende komen.
Heb je de visco goed gecontroleerd? Anders alsnog doen en eventueel preventief, laten, vervangen. Veel plezier van je Freebee.
LiiNd_Y schreef:we hadden eerst een mitsubishi spacewagon, kon opzich best goed trekken, maar auto werd een beetje oud en kon in de 5 geen viaduct meer opkomen
en met paard in de kar kon die ook niet zo goed in de 5 trekken...
ook hebben we een Citroen C5, hebben we er 1 keer voor gehad..trekt um best goed. (we hebben een 2 paards trailer) maar kon erg goed merken als paard keer verstapte dat de auto zowat op de weg stuiterde
Nu hebben we een Hyundai IX35 dit zijn splinternieuwe auto's die in januari 2010 op de markt zijn gekomen...deze auto mag 2 paarden trekken
Nado schreef:Update: ik ga waarschijnlijk kijken naar een Mazda 626 2.0i Wagon. Mag 1500kg trekken, 75kg kogeldruk. Rijdt als het goed is gemiddeld 1 op 11, best netjes voor een auto die mag trekken. Heeft iemand ervaring met Mazda 626 als trekauto ? Ik heb zelf toen ik in Canada woonde een eerder model gehad en die vond ik zalig rijden, kwam zelfs beijste hellingen op die mijn baas met zijn mega-jeep niet haalde, dus als rijauto weet ik dat ik 'm fijn ga vinden.
elbee schreef:Ik heb een bmw 3 serie touring die 1400 kg mag trekken.
Kan ik daar een Henra Amazone 2-paards trailer van 600 kg (leeg gewicht) achter hangen met een kwpn-er van 1.68 en een shet van 1.07 er in?
Ik schat de kwpner op 600 kg en de shet op 190. dus een krappe 1400. Op papier klopt het, maar ik ben benieuwd of er mensen zijn die met zo'n combi rijden.
papagroom schreef:elbee schreef:Ik heb een bmw 3 serie touring die 1400 kg mag trekken.
Kan ik daar een Henra Amazone 2-paards trailer van 600 kg (leeg gewicht) achter hangen met een kwpn-er van 1.68 en een shet van 1.07 er in?
Ik schat de kwpner op 600 kg en de shet op 190. dus een krappe 1400. Op papier klopt het, maar ik ben benieuwd of er mensen zijn die met zo'n combi rijden.
heb je wel een e rijbewijs nodig......en ik vind een bmw 3 veel te licht voor deze combi....kogeldruk is waarschijnlijk ook te laag....voor een 2 paards liever een busje of grotere 4x4