ruiter komt haar spullen niet halen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

V_lalala

Re: ruiter komt haar spullen niet halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:39

vind het niet aan ts om de spullen terug te brengen, als zij geen moeite/ tijd/ zin heeft om de spullen te halen waarom zou ts er dan moeite/ tijd/ zin voor moeten maken ?

verder vind ik idd dat jij of staleigenaar in overleg een aangetekende brief moeten sturen met nog 2 weken en anders gaat stallinggeld in.

dat het geen brood eet is makkelijk gezecht, je kan ook caravans of dergelijke stallen eet ook geen brood maar neemt wel onnodige ruimte in net als dit !

gewoon stalling er voor vragen betaald ze niet kun je langzaam de spullen invorderen dacht ik zo ;)

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:57

V_lalala schreef:
vind het niet aan ts om de spullen terug te brengen, als zij geen moeite/ tijd/ zin heeft om de spullen te halen waarom zou ts er dan moeite/ tijd/ zin voor moeten maken ?

Misschien omdat aardig zijn best een goede eigenschap is?

Misschien omdat de TS dan van haar ergernissen af is???

Ik snap dit moeilijke gedoe echt niet....pfffft....

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:07

Ik zou de spullen bij haar thuis op de stoep zetten.
Misschien is het je eer te na, maar dan ben je er wel vanaf, nu zie je ze steeds staan erger je je eraan etc.

Wil je dat niet dan zou ik haar een aangetekende brief sturen (dan heb je nl. altijd een bewijs dat ze de brief gekregen heeft) waarin in je zegt haar tot ....... datum de tijd geeft de spullen op te halen.
En dat na die datum de spullen van jou zullen zijn.

Zou wel even bij de politie of een advocatenkantoor navragen of dit zo kan, maar volgens mij verkopen ze bij de politie toch ook altijd de gevonden fietsen wanneer ze na een bepaalde periode niet opgehaald worden?

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:12

polly2 schreef:
V_lalala schreef:

onee, ?

lekker makkelijk zal ook even 2 van mij zadels bij jou neer leggen liggen me beetje in de weg kijken of jij die dan ook netjes terug brengt ;).

ik gok een beetje dat de ruiter er thuis niet echt plek voor heeft en het wel best vind zo.
beetje jammer dat er neit een beetje met de ts mee gedacht wordt.
vind het rond uit asosiaal als je niet eens verantwoordelijk voor je eigen spullen kunt zijn !

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:17

Zoals de waard is.....?
Ik ga er vanuit dat de eigenaar van die spullen niet bewust die spullen achter laat. Zeker niet als het nette en bruikbare spullen zijn.
Waarom zo geïrriteerd en moeilijk doen? Naar haar toe brengen is 1x moeite doen en daarna ben je er vanaf.
Er kan wel geprobeerd worden om haar te bellen en aanspreken, maar de bron van de ergernis aanpakken is weer te veel moeite.

En V_lalala even ergens zadels dumpen of spullen meebrengen omdat je een paard rijdt voor iemand zijn 2 totaal verschillende dingen ;)

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:26

BrankaZ schreef:
Zoals de waard is.....?
Ik ga er vanuit dat de eigenaar van die spullen niet bewust die spullen achter laat. Zeker niet als het nette en bruikbare spullen zijn.
Waarom zo geïrriteerd en moeilijk doen? Naar haar toe brengen is 1x moeite doen en daarna ben je er vanaf.
Er kan wel geprobeerd worden om haar te bellen en aanspreken, maar de bron van de ergernis aanpakken is weer te veel moeite.

En V_lalala even ergens zadels dumpen of spullen meebrengen omdat je een paard rijdt voor iemand zijn 2 totaal verschillende dingen ;)

vind ik niet, je neemt iets mee en neemt het niet meer mee terug.
mijn punt is dat ik de ruiter niet verandwoordelijk vind voor haar spullen !!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:28

Tja... en wat nog als zij zich niet veranwoordelijk gedraagd voor haar eigen spullen? Er zijn belangrijkere dingen om je druk over te maken.
Dit vind ik problemen maken die er niet zijn. Mijn energie besteed ik liever aan andere dingen.
Simpele keuze: maak je niet druk of doe er iets aan. B.v. terugbrengen of ergens opbergen waar het niet in de weg ligt.

kyrtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:30

Zet het lekker bij haar thuis neer. Dan zijn jullie er vanaf. Meer ruimte op stal en geen gezeik meer erover!

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:34

BrankaZ schreef:
Zoals de waard is.....?

Als ze het niet bewust doet, waarom kan ze dan niet even zéggen waarom die spullen daar nog steeds in de weg liggen? :+
Verder rijdt ze het paard ook niet (meer) voor zover ik gelezen heb.
Als de eigenaar van de spullen niet netjes genoeg kan zijn om enkel en alleen de moeite te doen haar telefoon op te nemen en een korte verklaring af te leggen waardoor het misschien iets begrijpelijker wordt, waarom moet de TS dan wel alle moeite gaan doen?
Stalgeld vragen na een aangetekende brief lijkt mij meer dan moeite genoeg gedaan, na alle pogingen om contact op te nemen.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:37

Bij mij komt meteen de vraag naar boven: wie laat er nou een duur hoofdstel en een zadel zomaar ergens liggen?! :oo

Ik zou alles ook voor haar deur droppen :)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:39

Het moet niet gekker worden. Spullen naar haar brengen zou ik echt niet doen. Dat is haar eigen verantwoordelijkheid.
Een aangetekende brief met een ultimatum klinkt beter. Bewaar een kopie.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:47

Ik vind het echt geweldig om te lezen hoeveel moeite mensen willen doen om de spullen vooral niet langs te brengen :D

xxsamm_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:51

BrankaZ schreef:
Ik vind het echt geweldig om te lezen hoeveel moeite mensen willen doen om de spullen vooral niet langs te brengen :D

Die moeite zou ik dus niet meer nemen he...
Als je er niet om komt, dan is het gewoon pech... Zeker als je al enige moeite hebt gedaan, gedurende zo'n periode.
Weg = Weg! zou ik zeggen :D

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:07

Zet die spullen gewoon bij haar voor de deur.

Kleine moeite en neemt een hoop ergenis weg.
Ik heb dit ook een keer gehad heb alles in 1 grote doos ge Fli**ert en het bij haar voor de deur gezet...

2 dage later stond het er nog toen heb k het mee terug genome en verkocht.

Bermudaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:28

die doos stond bij HAAR voor de deur en jij hebt het lef t weer mee te nemen en het te verkopen?

bah bah bah..

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:25

V_lalala schreef:
polly2 schreef:

onee, ?

lekker makkelijk zal ook even 2 van mij zadels bij jou neer leggen liggen me beetje in de weg kijken of jij die dan ook netjes terug brengt ;).

Ja...mag je testen hoor. Ik heb dit meerdere malen bij de kop gehad. En idd....omdat ik me niet constant wil lopen ergeren aan het feit dat spullen in de weg liggen pak ik ze dan op en breng ik ze even langs. Kleine moeite...groot plezier...voor MIJ...want ik ben van mijn ergernis af.
Klaar...over....en...uit....

Of die ander het dan als "mooi makkelijk" ervaart zal mij dan eerlijk gezegd worst zijn...ik ben er mooi vanaf...en dat is het doel toch?
Doel bereikt? Ik tevreden...
En ik word nog aardig gevonden ook op zo'n moment...terwijl ik dat niet eens als aardig zijn heb bedoeld. het was puur eigen belang.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 20:30

Bermudaa schreef:
die doos stond bij HAAR voor de deur en jij hebt het lef t weer mee te nemen en het te verkopen?

bah bah bah..

het stond daar op de stoep... niet ind e voortuin want dat kon niet als het er na 2 dagen nog staat er ze alleen maar kan zeggen dat hij mijn probleem en mijn zooi is neem ik het idd weer mee.
heb haar gebeld en toen was het mijn zooi en mijn probleem en toen stond het er al 2 dagen

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 20:38

Dit topic loopt al van 29-10.
We zijn nu bijna 2 weken verder.
Ik neem aan TS dat de staleigenaresse inmiddels wel een besluit heeft genomen hoe ze dit op gaat lossen?
Ben heel benieuwd.
Er zijn nl niet zo heel veel opties op dit op te lossen. Dus de keus kan volgens mij ook niet zo moeilijk zijn.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 20:40

We kunnen beter ontopic blijven ;)

Wat ik mij nu afvraag, als de TS de spullen van de amazone voor haar deur zet, en er komt iemand langs die denkt he, dit kan ik goed gebruiken en neemt de spullen mee. Wie is dan verantwoordelijk?

Ik zou een aangetekende brief versturen en anders is het helaas pindakaas voor de spullen van de amazone. Heb jij er een zadel en hoofdstel bij.

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 20:41

Haha dat deed mijn vorige bijrijder ook, precies t zelfde. ik heb na die dag dat ik zei dat ze er maar mee op moest houden omdat ze gewoon niet kwam de dagen dat ze moest gezegd dat ze haar spullen moest komen ophalen. Hier heeft ze niet op gereageerd. Ik heb haar spullen ong 2 maanden voor mijn stal laten staan zodat ze ze kon ophalen en nog steeds lag het er. Nu heb ik t verkocht :Y) dan niet!

Dat meisje is er zelf verantwoordelijk voor, het zijn haar spullen en wie bewijst dat jij het bent die het voor de deur heeft neer gezet? ( niemand! ) dus kan ze er ook niks mee stel dat het gestolen wordt.

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 20:42

Voor dit soort dingen moet je even langs het politie bureau, als hun, hun werk hebben gedaan kan je aangeven dat je het wilt houden, zo kan je nietmeer aangehouden worden wegens diefstal :D succes, ben benieuwd