Dierenarts contant betalen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 13:57

Ik krijg hier echt helemaal de kriebels van.... maar ik snap persoonlijk niet dat je ouders boos op JOU zijn (wanneer je het verhaal hebt voorgelegd)?!?!?
Is er niet iets van een vereniging / bond waarbij dierenartsen zijn aangesloten??? Zou daar dan absoluut een klacht indienen!!!
En zoals meerdere mensen gevraagd hebben, heb je contact opgenomen met andere die hetzelfde probleem hebben??? Samen sta je natuurlijk veel sterker in je zaak!
Of zou je een oproep in een plaatselijk (van de dierenarts) blad kunnen plaatsen, zodat eventueel andere gedupeerden zich kunnen melden?!?

En diverse mensen zeggen dat er geen zaak kan zijn zonder factuur, maar die zal er echt wel zijn, anders neemt een incasso bureau zo'n zaak niet in behandeling!!!
Kun je niet met je vader of een vriend naar de dierenarts gaan en dreigen daar niet weg te gaan zonder kopie factuur???

Mistic

Re: Dierenarts contant betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 14:04

Ik snap eerlijk gezegd niet dat de dierenarts, die de zaak uit handen geeft aan een incassobureau, alsnog zelf gaat bemoeien met de afhandeling.

Ik zou het incassobureau vragen het dossier op te sturen, daar heb je recht op.

Verder zou ik het allemaal bij je rechtsbijstand leggen en kijken of hun en het incassobureau het met elkaar kunnen oplossen.

justhorseoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 14:10

Je hebt misschien nog geen eens een rekening nodig bonnetje of iets
Maar als je pint staat het op je afschriften en als het goed is hou je die altijd ?!
Ik althans wel.

Ik betaal NOOIT contant als ik al gelijk betaal dan doe ik pinnen
anders laat ik de rekening komen ( daar heb ik geluk ingehad VROEGER)
Heb ooit vroeger een da erbij gehaald ( ik was 12 ) en deed paardje zo goed als zelf betalen
van klusjes geld etc
De rekening is ze vergeten op te sturen heb hem nooit gehad :)

Veel succes !!

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 14:13

Justhorses: TS heeft niet gepind, maar contant betaald...

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 14:24

Je moet toch weten waarvoor je moet betalen! Dus een factuur is hier echt op zijn plaats. Dus blijf op je strepen staan.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 14:24

scoxxx schreef:
Maar zelfs ik kan zo een factuurtje in elkaar tikken en een datum bovenzetten van een half? jaar geleden.
Ben benieuwd hoe dit afloopt, maar wat een k lote-situatie voor TS.

Dan nog moet hij ook nog ingeboekt zijn die tijd bij de boekhouder en daar kan je niet zomaar mee sjoemelen aangezien je elk kwartaal
aangifte moet doen.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 14:34

MiniMouse schreef:
scoxxx schreef:
Maar zelfs ik kan zo een factuurtje in elkaar tikken en een datum bovenzetten van een half? jaar geleden.
Ben benieuwd hoe dit afloopt, maar wat een k lote-situatie voor TS.

Dan nog moet hij ook nog ingeboekt zijn die tijd bij de boekhouder en daar kan je niet zomaar mee sjoemelen aangezien je elk kwartaal
aangifte moet doen.

Daar heb je gelijk in en er zou altijd een factuur ingeboekt moeten worden ook al is er cash betaald zonder betaalbewijs.
Hij heeft gewoon de betaling niet geboekt, en dan komt een jaar later de accountant (waarschijnlijk) dat er nog facturen zijn die niet betaald zijn en dan pas gaat ie er achteraan, vergetende (gaan we maar vanuit...) dat de ontvangen betaling toendertijd niet geboekt is.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 14:46

Ik zou het voor laten komen. Als eerste zou ik opzoek gaan naar mensen die de beste man kontant betaald hebben en geen bonnetje gehad hebben. Die moetener te vinden zijn als het verhaal van TS klopt.
Verder denk ik dat de DA lang niet zo sterk staat als hij wil doen voorkomen. Anders had hij al lang bij de rechtbank gestaan en niet eindeloos met je aan de telefoon gezeten. Verder klopt het niet dat hij die rekening niet wil overleggen.
Ik denk dat hij zich er met een hoop gebluf en gedreig doorheen wil werken. Ik had het gegokt op de rechtbank.

justhorseoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 14:53

denise04 schreef:

Weet ik heb het misschien verkeerd neer gezegt
Ik bedoelde dus

ALS je voortaan pint ! heb je geen bonnetje etc nodig want dan kan je het terug vinden op de afschriften :)

Sorry als het verkeerd overkwam

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 14:54

justhorses schreef:
denise04 schreef:

Weet ik heb het misschien verkeerd neer gezegt
Ik bedoelde dus
ALS je voortaan pint ! heb je geen bonnetje etc nodig want dan kan je het terug vinden op de afschriften :)
Sorry als het verkeerd overkwam

Geeft niet, maar dat zal TS voortaan wel van plan zijn lijkt mij.... Het gaat nu om dit geval....

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 14:57

ben je al eens langs het incasso-bureau gegaan, ik neem aan dat ze je de kopie factuur gewoon kunnen laten zien (als ze die in het dossier hebben).

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 17:55

juval schreef:
ben je al eens langs het incasso-bureau gegaan, ik neem aan dat ze je de kopie factuur gewoon kunnen laten zien (als ze die in het dossier hebben).

Nee, het bureau ligt helemaal in zwolle dat is zowat andere kant van nederland.

Kentaro schreef:
Ik krijg hier echt helemaal de kriebels van.... maar ik snap persoonlijk niet dat je ouders boos op JOU zijn (wanneer je het verhaal hebt voorgelegd)?!?!?
Is er niet iets van een vereniging / bond waarbij dierenartsen zijn aangesloten??? Zou daar dan absoluut een klacht indienen!!!
En zoals meerdere mensen gevraagd hebben, heb je contact opgenomen met andere die hetzelfde probleem hebben??? Samen sta je natuurlijk veel sterker in je zaak!
Of zou je een oproep in een plaatselijk (van de dierenarts) blad kunnen plaatsen, zodat eventueel andere gedupeerden zich kunnen melden?!?

En diverse mensen zeggen dat er geen zaak kan zijn zonder factuur, maar die zal er echt wel zijn, anders neemt een incasso bureau zo'n zaak niet in behandeling!!!
Kun je niet met je vader of een vriend naar de dierenarts gaan en dreigen daar niet weg te gaan zonder kopie factuur???

Heb op internet paar advertenties gezet of mensen ervaringen hebben met die dierenarts.

Misterylady schreef:
Ik zou zeggen, laat maar voorkomen. De rechter zal ook facturen willen zien. Als TS in haar verweer aangeeft dat ze er herhaaldelijk om gevraagd heeft maar niet gekregen en tevens getuigen heeft (ook op voorhand aangeven dat ze ze heeft, namen hoeven nog niet), dan zullen ze die facturen moeten overleggen. Dan weet ze in elk geval waar het over gaat.
Marianne, welk incassobureau heeft de DA ingeschakeld?

Juris dictie

superwoman schreef:
Ik vind het toch ook wel erg vreemd dat hij je geen factuur meer wilt laten zien. Misschien is het een idee om een aangetekende brief te sturen met daarin dat je via deze weg probeerd de factuur én herinneringen in handen te krijgen, aangezien je er meerdere malen om hebt gevraagt en hij je die niet wilt geven. Lijkt me wel handig voor het bewijs, dat jij niet weet waar het over gaat en hij niet (heeft) mee werkt (gewerkt) om dat duidelijk te maken.

Heb in de aangetekende brief duidelijk gevraagd of ik factuur mag zien.
Ook via de telefoon heb gevraagd en ze hebben gelezen in brief maar krijg het niet...

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:35

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:38

justhorseoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:48

Ik zit mij net iets te bedenken !! geen idee of het van hier van toepassng kan zijn

Mijn vriend en ik hebben ander half jaar terug een brief gehad van incasso/advocaat wij moesten 700 euro betalen omdat mijn vriend een nummer gedownload zou hebben en dat op internet zou hebben gezet zodat andere het konden kopieeren
Nu luisterde wij het nummer en het zou NOOIT een nummer zijn die wij luisteren en hij zegt ook nisk te hebben gedaan ik gebeld en vroeg of ik de man die had geondertekent kon spreken nee kon niet zei ze moest maar brief schrijven maar moest wel binnen 2 dagen betaald hebben anders werd de boete hoger
wij naar advocaat gegaan heeft alles bekeken en die mensen gebeld met vraag om bewijs stukken etc werd heel moeilijk gedaan en toen hing de advocaat op hij zo ik geloof er niks van niet op reageren niet betalen
NOOIT meer iets van gehoord advocaat had ook gezegt dat er vaker dit soort meldingen kwamen en dat dit oplichters waren
( achter af bleek het ook ) de onderstaande advocaat op de brief bleek al 4 jaar overleden te zijn en hebben meerdere verhalen gehoord

Ik weet niet of dit op toepassing is voor jou maar goed misschien ik denk ik deel het je mee

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 19:57

In dit geval is het een bestaande DA en heeft hij wel degelijk op die stal iets met het paard gedaan....

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 12:29

happyhorse schreef:
superwoman schreef:
Ik vind het toch ook wel erg vreemd dat hij je geen factuur meer wilt laten zien. Misschien is het een idee om een aangetekende brief te sturen met daarin dat je via deze weg probeerd de factuur én herinneringen in handen te krijgen, aangezien je er meerdere malen om hebt gevraagt en hij je die niet wilt geven. Lijkt me wel handig voor het bewijs, dat jij niet weet waar het over gaat en hij niet (heeft) mee werkt (gewerkt) om dat duidelijk te maken.

Heb in de aangetekende brief duidelijk gevraagd of ik factuur mag zien.
Ook via de telefoon heb gevraagd en ze hebben gelezen in brief maar krijg het niet...

Dan denk ik dat jij heel sterk staat, want via de aangetekende brief heb jij bewijs dat zij niet meewerken en dat is natuurlijk niet correct als zij geld van jou willen vorderen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 12:58

heeft het IB ook al eens schriftelijk aan jou bevestigt dat je de factuur niet mag zien?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 14:09

juval schreef:
heeft het IB ook al eens schriftelijk aan jou bevestigt dat je de factuur niet mag zien?

Dat zal een beetje incassobureau nooit doen. Zij zijn nl verplicht die onderliggende stukken te hebben....

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 19:20

waarom bekruipt me dan het idee dat ze helemaal geen stukken hebben? !

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 12:01

juval schreef:
waarom bekruipt me dan het idee dat ze helemaal geen stukken hebben? !

Ik verwacht dat hun administratie gewoon een bende is en niet volledig. :o

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-10 12:14

@ Juval: bedankt voor de sites ga de ene van de week doorlezen, want die krijg niet geopend op me laptop!

@ superwoman: hun administratie is rommeltje...

KimBreda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 12:27

Ik heb dezelfde dierenarts als de TS , ik heb er zelf nooit geen problemen mee gehad(meestal pin ik in zijn praktijk) maar ik kan wel toegeven dat de keren dat ik contant betaald heb, je geen bonnetje krijgt!

Heb je zelf al met hem gesproken want ik vind hem heel redelijk en hij laat je ook niet expres teveel betalen, maar volgens mij doet zijn vrouw de administratie(en die is minder vriendelijk :D )

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 12:28

TS, heb je het incasssobureau al om de stukken gevraagd?

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-10 12:31

Heb al verschillende keren gevraagd om de rekeningen dus de stukken maar ze zeggen dat die al heb gehad, maar dat is niet zo.
Ik krijg ze niet, vraag er elke keer om.

@ Simsalakim: ik heb zowel gebeld of brief gestuurd. maar alles laat hij nu via het kantoor doen.