Stal aanklagen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 13:44

Ik heb alles betaald wat ik ze 'gekost' heb hoor. De maand augustus heb ik ook betaald dus ze hebben nog een halve maand geld van mij terwijl ze geen voerkosten (voor zover ze dan wel kregen), mesten en overige werkuren hebben gehad. Dat ben ik ze dus ook niet meer verschuldigd.

LindyH schreef:
Die zal wel bedreigd zijn en niks meer mogen/durven zeggen.
(heb ik eens meegemaakt bij een andere, vergelijkbare stal.)

Op pagina 6 heb ik al uitgebreid gereageerd hoor ;) Ik word gelukkig niet bedreigd zeg, dan had ik bovendien nog iets om aangifte tegen te doen. ;)

bello2005 schreef:
aartje,

ik ben ff alles na aan het lezen.. pagina 1
maar hoezo.. je word een soort van gedwongen met je hengst.. om hem te laten castreren.. wat een bullshit..
en hoezo zou die ooit toch eens gecastreerd worden ??
waarom?? wat heeft het nut daarvan ??
Blijkbaar ben je dus een egoist en denk je maar aan je eigen en aan de stal ??
ik heb ook lang genoeg gezocht om een goede plaats te krijgen..
heb nu een eigen weide.. maar dan nog.
je gaat hem toch niet laten castreren omdat hij anders op zo'n stal niet na buiten mag..
dan is het of geld krijgen of geen geld krijgen voor die staleigenaar..
pff echt een bullshit sorry hoor
daar kan ik me echt kwaad om maken .. om mensen die zomaar doordat andere dat willen hun hengst castreren..
stel je voor dat iedereen dat eens deed.. dan kwamen er geen nieuwe paarden meer en storven ze uit..

madelief88

een paard valt niet zo snel af in 1 week
en ik heb ervaring daarmee
dus dat kan gewoon niet kloppen
en blijkbaar lees je niet goed

Nee ik ben niet zo zeer gedwongen, maar de toon was duidelijk van de stal dat hij als hengst gewoon niet gewenst was. Dus dan besluit je de casteratie toch eerder uit te voeren dan verwacht. Uiteindelijk had ik hem toch wel laten castereren om de redenen die hier al genoemd zijn.

Een paard kan zeker veel afvallen in een week. Juist als je hem een week binnen zet zonder voer..

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:58

Na een castratie kan een paard ook wel eens erg in conditie terugvallen hoor, vooral ook als ie verplicht binnen moet staan terwijl hij dat helemaal niet gewend is.

Maar een zuinig voerschepje heeft hetzelfde effect en dat hebben ze op pensionstallen nogal eens, vooral als al bekend is dat het paard nog maar tot het eind van de maand aanwezig is...

Kelpla

Re: Stal aanklagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 15:57

Ts: Hoe is het nu verder met deze zaak?

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 16:39

Eigelijk nog niet erg ver behalve dat er nu wel meer duidelijkheid is.

Ik ga zeker nog een keer afspreken met oud-pensionklanten en dan gaan we eens kijken welke stappen we precies kunnen ondernemen. Er zullen zich spoedig nog 2 mensen melden als oud-pensionklant. Inmiddels al vertrokken, maar ook hier wéér hetzelfde verhaal.....
Er zijn nog geen nieuwe klanten bij gekomen heb ik vernomen dus de stal loopt wel langzaam leeg nu!
ps. Stal Plus (waaronder ik op het contract afspraken mee heb gemaakt) is inmiddels opgeheven bij de kamer van koophandel. Wanneer precies weet ik niet, maar ik ben wel benieuwd onder welke naam ze dan nu weer bekend staan.

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:51

Hoe is het nu met je zaak?

weet iemand hoe het nu daar is op stal?
Is er idd een nieuwe beheerder?

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 10:46

Ik haal het topic weer even omhoog omdat ik heb gehoord dat inmiddels de hele pensionstal is leeg gelopen.
Inclusief de mensen die hier de stal verdedigd hebben zijn inmiddels van mening veranderd en hebben hun ogen geopend. Dat zegt natuurlijk wel genoeg!

Ik heb na meerdere pogingen mij er bij neer gelegd maar ik ben zo bereid er weer in te springen als er mensen zijn die t'och nog actie willen ondernemen.

Lagency

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 10:57

Gelukkig is het topic nu weer actief.
Ik wilden gisteren al wat plaatsen maar ik kreeg nog geen toestemming.

Ik heb ook een pb gehad van een bokker die zojuist met een hoop heisa vetrokken is van deze stal helaas zijn er diverse paarden weer de dupe van geworden.
Ik hoop ook dat zij haar eigen verhaal wilt plaatsen hiet in dit topic.

Onbegrijpelijk dat de eigenaar van het terrein waar deze mensen van huren het nog allemaal toe laat.
Ik zal nogmaals een bericht sturen naar oud-ex pensionklanten om samen iets te gaan ondernemen.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 11:45

Kan de brief door alle klanten niet naar de eigenaar van het terrein gestuurd worden?

Lagency

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 12:22

Gulpje schreef:
Kan de brief door alle klanten niet naar de eigenaar van het terrein gestuurd worden?

De eigenaar is op de hoogte van alles wat daar gebeurd en, beloofde ons 4 jaar geleden al dat ze het huurcontract met deze mensen zou opzeggen.
Wij hebben toen ook al diverse actie's ondernomen zoals: aangifte bij politie,meldingen bij LID,AID,DB,De media er bij gehaald, protest brieven geschreven enz...
Helaas heeft dat allemaal niet geholpen.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 12:29

Ongelooflijk...

_ManOnnetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 12:37

AID.! Er op af sturen.. en mensen waarschuwen voor deze stal..
AID zal hopelijk als ze het erg genoeg vinden maatregelen nemen.

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 00:39

Dit zijn gewoon hele smerige mensen die zich als echte dierenliefhebbers voordoen!
Aanpakken die mensen , maar ja hoe ???
Een keer met zijn alle ook oude pensioners gezellig op de koffie ???
Ik ben voor !!!!!
Roep maarwanneer

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 00:43

Ik heb je een tijd geleden eens een pb gestuurd met de vraag over de stal. De stal die je beschrijft lijkt namelijk enorm op de stal waar ik heb gestaan.
Mocht het dezelfde zijn, wellicht dat ik je dan kan helpen of steunen in bepaalde zaken.
Helaas heb ik hier nooit een reactie op gehad.

Overigens ben ik wel benieuwd hoe het er nu voor staat, is er wat ondernomen of niet?

teugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 21:48

Jullie kunnen gezamelijk een advocaat in handen nemen!
Met bewijzen van wanprestatie's foto's en de door jullie geleden schade etc...
Zo iets valt altijd onder cervillerecht!
Samen staan jullie sterker!!
En is de kans groter dat jullie deze zaak mogelijk kunnen winnen?!
Sucses allemaal!

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 15:32

Marchador schreef:
Ik heb je een tijd geleden eens een pb gestuurd met de vraag over de stal. De stal die je beschrijft lijkt namelijk enorm op de stal waar ik heb gestaan.
Mocht het dezelfde zijn, wellicht dat ik je dan kan helpen of steunen in bepaalde zaken.
Helaas heb ik hier nooit een reactie op gehad.

Overigens ben ik wel benieuwd hoe het er nu voor staat, is er wat ondernomen of niet?

Jij reageert anders ook niet op je pb's hoor ;) ??
Helaas kijken de oud-pensionklanten niet meer in dit topic of überhaupt op bokt.. Binnenkort even allemaal een mailtje sturen dan maar.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 15:39

Aartje ik heb geen pb van je gehad?

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 00:25

Ik ben oud pensionklant en kijk wel in dit topic ,en Lacency en Alabaster ook !
Zeg maar wat je wil gaan we op de koffie met zijn allen ?

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:42

PB beantwoord !!!

Lagency

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 12:59

Ik heb contact gehad met ex- pensionklanten van deze stal en die kunnen ook op de zaterdagavonden en, willen zeker nog een keer hun verhaal doen.

Appy_Powerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 13:08

Jammer dat mensen je terug pakken middels je paarden! Op het moment dat je zegt weg te gaan, verzorgen ze je paarden slecht. Beetje jammer... Hoop dat er niet meer paarden (komen te) staan. Denk ook niet dat die mensen een hart voor dieren hebben, anders doe je zoiets niet.

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 16:21

Lagency schreef:
Ik heb contact gehad met ex- pensionklanten van deze stal en die kunnen ook op de zaterdagavonden en, willen zeker nog een keer hun verhaal doen.

Top. Ik zal eind deze week iedereen een bevestigingsmailtje sturen over deze 'meeting'. Hopelijk komen we er dan met ze alle uit wat we gaan ondernemen.

Weet toevallig iemand of er nog mensen met hun paarden staan op deze pensionstal? Voor zover ik het vernomen heb zijn er alleen maar nog meer mensen weg gegaan.

Toen het ter oren kwam dat er mensen wilde vertrekken hebben de pensioneigenaren de hekken/poorten geblokkeert en afgesloten waardoor vertrekken bijna niet mogelijk was! Deze mensen zijn echt ziek in hun hoofd! :r >;)

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 15:47

Ik kan inmiddels het nieuws mededelen dat Stal Hoofddorp is opgedoekt!

*\o/*

Ik sprak vandaag de laatste pensionklant... Vanavond vertel ik meer 8-)

Lagency

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 13:27

:wow: Vertel, vertel

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 15:01

ben ook benieuwd!

Sjeintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 15:18

Ja, vertel! Dit wil ik ook wel weten. Ze gaan toch niet ergens anders beginnen ofzo?
Ken een meisje die bij Starro staat en die is daar ook een paar jaar geleden weggegaan met een hoop troubles.
Gelukkig ga ik naar het Kabel, alhoewel ik mij wel afvraag of ze gaan verhuizen vanwege de nieuwe 380kv.
Iemand vertelde dat ze naar het terrein van boer Birks gaan aan de Hoofdvaart, weet iemand hier iets meer van?