Naar mijn weten is de eigenaar altijd aansprakelijk. Wat er ook gebeurd. De TS heeft in ieder geval niks expres gedaan en naar mijn weten goed gehandelt.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Waratje schreef:Romytjuuh, dat is schade door het paard veroorzaakt, dus een ander verhaal. Overigens had je die schade aan de auto ook gewoon door de verzekering van je vriendin kunnen laten betalen, waarom zou je daar je eigen verzekering mee lastig vallen?
dontido schreef:LADPR schreef:(...knip...) Misschien kan je anders de volgende keer een zweep meenemen? Om het andere paard binnen de weide te houden.
Het is dus in ieder geval een heel vervelend ongeluk. Ik vind je ook absoluut niet nalatig. Of je wettelijk aansprakelijk bent daar heb ik geen verstand van.
wat een mooie ben jij...
met een zweep, en mijn paard dan daar mee op afstand houden.
overigens dit wist ik dus ook niet.
dat mijn paard er anders zomaar los bij liep.
GOD we hebben het hier wel over mijn paard en daar ga je niet zo mee om.
het is een dier.
en misschien gaat het dan meestal goed.
maar ze kunnen soms ook raar doen en ineens een andere kant op gaan.
Waratje schreef:Romytjuuh, dat is schade door het paard veroorzaakt, dus een ander verhaal. Overigens had je die schade aan de auto ook gewoon door de verzekering van je vriendin kunnen laten betalen, waarom zou je daar je eigen verzekering mee lastig vallen?
LDRD schreef:Waratje schreef:Romytjuuh, dat is schade door het paard veroorzaakt, dus een ander verhaal. Overigens had je die schade aan de auto ook gewoon door de verzekering van je vriendin kunnen laten betalen, waarom zou je daar je eigen verzekering mee lastig vallen?
Waarom frauderen inderdaad als het ook via de normale weg kan?
, dat dit soort dingen helaas gebeuren. Wel of niet verantwoord is vanaf hier niet te beoordelen en een ongeluk zit in een klein hoekje.
barbar schreef:dit is niet frauderen, aangezien die vriendin de eigenaar van dat paard was, was zij dus gewoon WA verzekerd, en kon het dus wel degelijk verhaald worden op die vriendin haar verzekering.
Romytjuuh schreef:Eigenaar is altijd verantwoordelijk voor zijn eigen paard.
Dat is wat ik te horen heb gekregen nadat ik andermans paard ging binnen zetten waarbij deze keihard tegen een auto aan had getrapt waardoor deze schade had van 800 euro. Omdat het om een vriendin's paard betreft heb ik dat wel via mijn eigen verzekering gedaan. Maar ze was anders gewoon verantwoordelijk geweest voor haar eigen paard.
barbar schreef:Romytjuuh schreef:Eigenaar is altijd verantwoordelijk voor zijn eigen paard.
Dat is wat ik te horen heb gekregen nadat ik andermans paard ging binnen zetten waarbij deze keihard tegen een auto aan had getrapt waardoor deze schade had van 800 euro. Omdat het om een vriendin's paard betreft heb ik dat wel via mijn eigen verzekering gedaan. Maar ze was anders gewoon verantwoordelijk geweest voor haar eigen paard.
zie hier paard was van vriendin dus viendin was verandwoordelijk voor paard,dus verzekering van vriendin had gewoon betaald.
als jij doeld op dat romytjuuh het anders heeft geregeld, ja dat is idd fraude
LDRD schreef:Waratje schreef:Romytjuuh, dat is schade door het paard veroorzaakt, dus een ander verhaal. Overigens had je die schade aan de auto ook gewoon door de verzekering van je vriendin kunnen laten betalen, waarom zou je daar je eigen verzekering mee lastig vallen?
Waarom frauderen inderdaad als het ook via de normale weg kan?