Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Fiffill schreef:Waarom zou je er wel geld voor vragen? Als je de kosten van een paard niet zelf kan betalen moet je geen paard nemen.
Lease is iets anders, dan is het paard voor een deel van jou. Daar betaal je dan ook voor.
Ik zou een bijrijder nooit laten betalen. Ik help hem/haar en hij/zij helpt mij. Dat vind ik al goed genoeg, zodra je geld gaat vragen trekt de verhouding scheef.

superwoman schreef:Fiffill schreef:Waarom zou je er wel geld voor vragen? Als je de kosten van een paard niet zelf kan betalen moet je geen paard nemen.
Lease is iets anders, dan is het paard voor een deel van jou. Daar betaal je dan ook voor.
Ik zou een bijrijder nooit laten betalen. Ik help hem/haar en hij/zij helpt mij. Dat vind ik al goed genoeg, zodra je geld gaat vragen trekt de verhouding scheef.
Als je het topic eens doorleest kun je zien dat niet iedereen een bijrijder nódig heeft.(zo ook de ts) Dus is het imo niet "helpen" naar de eigenaar toe, maar kan de bijrijder prettig gebruik maken van een paard. Je krijgt meer dan bij een manegepaard. In de meeste gevallen leer je ook nog meer, dan in de groepsles op een manege.
De verhouding maak je dus niet scheef!
Tallie1979 schreef:Ik vind het persoonlijk geen probleem te betalen, mits een redelijke prijs-kwaliteit verhouding
300 euro betalen voor een paard dat B loopt op een stal waar weinig faciliteiten zijn vind ik belachelijk.
50 euro betalen voor een paard wat B loopt op een stal met minder faciliteiten vind ik meer in de richting.
Een stal met veel faciliteiten en een superfijn te rijden paar en veel mogelijkheden zoals onderlinge wedstrijden, les etc, vind ik toch wel meer waard. Stel, paard staat op een stal welke 250 euro in de maand kost en je mag wedstrijden rijden met zo'n paard en als eigen beschouwen voor 3 dagen per week, dan vind ik 150 euro wel een redelijk bedrag.
Jibbel schreef:Ben er gewoon even benieuwd naar waar het hem in zit (het al dan niet betalen)
maar ik ben al blij dat ik haar geweldige paardje mag verzorgen

Fiffill schreef:Ik heb het topic doorgelezen, ook al vaker hier gereageerd.
Ik vraag me af waarom je een bijrijder zou nemen als je er eigenlijk geen nodig hebt?
De TS heeft er wel een nodig blijkt uit de beginpost, ze heeft namelijk zelf te weinig tijd.
Jibbel schreef:Ha, ik word hier haast overtuigd dat ik toch een bijdrage moet gaan vragen, haha!
Ben alleen wel bang met zoiets, dat je als eigenaar een stukje zeggenschap verliest over je paard. Het blijft uiteindelijk mijn paard en ik beslis en dat hou ik graag zo.

betrap mezelf op een leugen..

Net zo goed als overleggen wat ze wel of niet goed vinden.
Buitenrijden, ze willen me naar het strand brengen zodat ik daar met hem kan rijden, springen, dressuur etc..
Kan alle kanten op, heerlijk!
Jibbel schreef:Ha, ik word hier haast overtuigd dat ik toch een bijdrage moet gaan vragen, haha!
Ben alleen wel bang met zoiets, dat je als eigenaar een stukje zeggenschap verliest over je paard. Het blijft uiteindelijk mijn paard en ik beslis en dat hou ik graag zo.
Ze is een vriendin geworden en nu mag ze ook wel eens rijden op 1 van de anderen en vraag ik er niks voor. magriet schreef:niks jij hebt tijdgebrek en wilt dus hulp.
xxappiexx schreef:Ik zie het zo: iemand mag mijn paard gebruiken om te rijden. De minder leuke klusjes hoeven niet door de bijrijder gedaan te worden. Dan mag er in mijn ogen best een kleine vergoeding tegenover staan. Zorg en tijd worden in mijn geval niet uit handen genomen.
superwoman schreef:Jibbel schreef:Ha, ik word hier haast overtuigd dat ik toch een bijdrage moet gaan vragen, haha!
Mijn ervaring (!) is dat een vergoeding betere verzorgsters met zich mee brengt. Het is minder vrijblijvend denk ik ofzo.
Maar als jij het zo voor elkaar hebt, zou ik het zo laten.
Ik ben begonnen met een betalende verzorgster. Door omstandigheden = zij gestopt (studie buiten Nederland) en heb ik ondertussen dat paard ook verkocht.
Maar ik heb er nog meer.Ze is een vriendin geworden en nu mag ze ook wel eens rijden op 1 van de anderen en vraag ik er niks voor.
Betalend gaf ik idd rechten zoals "die dag" is voor jou en meer rijden in vakanties deed ik ook niet moeilijk.
en die hun niet mee betaalde ]