Besodemieterd door Equifashion.nl

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:07

Lizzle schreef:
Pff, 3 jaar geleden een bontje en shabrak besteld. Blij dat die gewoon aankwamen als ik dit zo lees.
Toch door de véle reacties hier, zal ik hier nu niets durven kopen. Zonde van de oude en toekomstige klanten, maar een logisch gevolg.

-edit- Overigens vind ik het wel onprofessioneel om hier privé mails te plaatsen. Ik zag daarin een opmerking voorbij komen waarin de verkoper zegt: "Echter zoals vele weten dat bucas enkel met fleecevoering werkt", dat kán je als verkoper niet maken joh.

De mensen die een bucas deken besteld hebben , konden in het topic ook lezen dat je meer informatie kon vinden op de site van bucas zelf
Terug te komen van het mailadres , dat ging per ongeluk en is ook gelijk gemeld dat dit niet met opzet gebeurde

Twinklebel

Re: Besodemieterd door Equifashion.nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 22:09

Tip Gangster: er zit rechtsonder je bericht een wijzigknop, kan je het prive-emailadres alsnog even verwijderen....

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:10

Gangster schreef:
Lizzle schreef:
Pff, 3 jaar geleden een bontje en shabrak besteld. Blij dat die gewoon aankwamen als ik dit zo lees.
Toch door de véle reacties hier, zal ik hier nu niets durven kopen. Zonde van de oude en toekomstige klanten, maar een logisch gevolg.

-edit- Overigens vind ik het wel onprofessioneel om hier privé mails te plaatsen. Ik zag daarin een opmerking voorbij komen waarin de verkoper zegt: "Echter zoals vele weten dat bucas enkel met fleecevoering werkt", dat kán je als verkoper niet maken joh.

De mensen die een bucas deken besteld hebben , konden in het topic ook lezen dat je meer informatie kon vinden op de site van bucas zelf
Terug te komen van het mailadres , dat ging per ongeluk en is ook gelijk gemeld dat dit niet met opzet gebeurde

Netjes dat dat erbij stond, maar die zin die ik net aanhaalde klinkt als: "Veel mensen weten dat, een beetje dom dat jij dat niet weet".
Ik begrijp dat dat per ongeluk gebeurde, maar dit hele topic bestaat uit 'per ongeluk'. Trek er leer uit. :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:10

Ik zou geloof ik aan de eigenaresse van deze webshop als advies mee willen geven dat ze beter haar tijd kan gaan steken in het voorkomen van nieuwe problemen, dan hier te debateren over oude.

Ja, over iedereen is weleens slecht nieuws te vinden, maar het gaat om hoe je omgaat met het slechte nieuws. Als een deken niet leverbaar is dan stuur je idd dezelfde dag nog een mailtje, maar stort je ook direct het geld terug op de rekening waar het vandaan kwam. Als mensen niet tevreden zijn dan neem je het artikel terug met de verzendkosten op jouw kosten en stop je als ze het omruilen een kleinigheidje in het pakket. Al is het maar een folietje met 5 snoepjes en een lintje eromheen. Het gaat om het idee, dat jij toegeeft dat er iets mis was en daarom nu een heel klein stapje harder loopt.

Je kunt overal standaard mailtjes van maken, zoals:

'Beste klant,

tot onze spijt is het volgende artikel/de volgende artikelen niet meer leverbaar:
xxxx-maat xxx- kleur xx

Wij zullen het geld zo spoedig mogelijk (maar altijd binnen 5 werkdagen) terug storten op uw rekening.

Met vriendelijke groet,

Het team van Equifashion.nl'

Op deze manier kun je weet ik hoeveel standaard mailtjes schrijven, die professioneel overkomen en die echt 0,0 tijd kosten om te verzenden.

Je realiseren dat mensen op afstand kopen en daar vaak wat zenuwachtig over zijn is goed als je in deze business zit. Dit houdt ook in dat als jij een deken die in 185 besteld is als 195 verzend omdat ze klein vallen, je eventjes een briefje erbij stopt in de doos waarom je dit gedaan hebt. Zo ga je van een negatieve ervaring "oliebol ze heeft de verkeerde maat verzonden" naar een positieve ervaring "wat netjes dat ze daaraan denkt" die jou alleen maar 1,2 A4tje kost.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:13

Gangster schreef:
Wij hebben inderdaad blauwe en zilveren binnen gekregen
Helaas waren de maten toen precies andersom geleverd qua kleur
Dus de zilveren waren blauw en andersom
Echter gaat het wel om de werking van de deken nietwaar?

Wauw dat is wel ideaal als je zo denkt als verkoper! Wil ik een bepaalde jas kopen bijvoorbeeld kort en zwart en dan kan de winkelier gewoon zeggen; neem deze witte lange maar, de werking is hetzelfde. Je maakt het jezelf wel erg makkelijk! :+

Gangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:15

Daar heb je een punt!
Ik plakte per ongeluk deze erbij en drukte al op versturen en toen was het al gebeurd
sorry bij deze aan de betreffende persoon[/quote]
dan wacht ik met spanning op de overige reacties :Y)

edit: overigens zit er zo'n 'wijzigen' knop bij je berichten, speciaal voor als je onverhoopt iets plaatst waar je achteraf toch over aarzelt :7[/quote]

Bedankt voor de tip van het wijzigen.
het is ook gelijk bij deze gedaan betreft het mailadres wat er natuurlijk nooit had mogen komen te staan hier in het topic
Doet er gewoon niet aan toe

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:16

Gangster schreef:

En als dat gebeurd dan is het dus jouw taak als verkoper om een mailtje te sturen naar de klant, dat je ze in de verkeerde maat hebt binnen gekregen, en of ze de deken in de andere kleur willen hebben of niet.

Het gaat al lang niet meer om de werking van de deken en dat weet je zelf ook. Als het alleen maar om de werking van spullen zou gaan dan hadden we geen 100en kleuren dekjes, geen 100en kleuren jassen, geen 100en kleuren dekens etc. Mensen kopen dingen niet alleen om hun functionaliteit, maar ook om de esthtische waarde ("is het mooi?"). Als het alleen om de werking ging dan gingen we allemaal naar de ruitersportzaak om hoek, want dan waren alle spullen ook even duur overal, en dan haalden we het daar. Het feit dat mensen meer en meer keuze willen in alles is de reden dat jouw webshop kan bestaan.

Jij kunt niet beslissen dat iemand anders iets in een andere kleur wil hebben, dat moeten ze zelf beslissen. Het is hun geld, en jij zou als verkoper blij moeten zijn dat ze jou hen geld toe willen vertrouwen.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 06-06-10 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:17

Gangster schreef:

Niet waar. :+ Het gaat er om wat de klant bij jou besteld, en dat is een zilveren deken en geen blauwe. Als de maten andersom geleverd werden, lijkt het me slechts een kleine moeite dit te melden en/ of aan te passen?

In je ene mail waarin je meld dat de Thor dekens uitverkocht zijn (of op, maakt niet uit) stel je overigens ook geen oplossing voor, je meld gewoon dat het zo is en that's it. De klant moet dan maar zelf met een plan B komen?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:18

Gangster schreef:

En die is dus niet goed. Ik heb de deken besteld als winterdeken voor een geschoren pony. Een 270 grams PLUS fleecevoering zou daar genoeg voor moeten zijn maar de deken die je geleverd hebt is dat niet

Buiten dat communiceren je niet zo best af gaat gaat lezen je dat ook niet best af.

Je hebt niet geleverd wat je aangeboden hebt en nog steeds aanbied. Daar gaat het om.

Gangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:21

Bluem schreef:
Gangster schreef:

Niet waar. :+ Het gaat er om wat de klant bij jou besteld, en dat is een zilveren deken en geen blauwe. Als de maten andersom geleverd werden, lijkt het me slechts een kleine moeite dit te melden en/ of aan te passen?

In je ene mail waarin je meld dat de Thor dekens uitverkocht zijn (of op, maakt niet uit) stel je overigens ook geen oplossing voor, je meld gewoon dat het zo is en that's it. De klant moet dan maar zelf met een plan B komen?

Zoals je kunt lezen hebben wij meerdere dekens aangeboden aan deze klant
Wij proberen altijd een gepaste oplossing te zoeken
De 1 vind dit opdringerig de ander netjes dat je een oplossing probeert te bieden

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:22

Gangster schreef:

volgens mij hebben we nu wel de oorzaak van een aantal negatieve ervaringen achterhaald, blijkbaar is gangster van mening dat het allemaal prima is zolang ze iets levert waarvan ze zelf van mening is dat het min of meer vergelijkbaar is met wat de klant bestelt.
uiteindelijk is dat waar het om gaat, niet om wat er besteld is, nietwaar? }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:23

Ik wil eigenlijk nog 1 ding zeggen.. of eigenlijk vragen.

Als je het zó druk hebt, de administratie niet optimaal is vanwege overzetten en je zoveel dingen niet op voorraad hebt, waarom zorg je er dan niet voor dat je eerst de "in de rij staande" klanten 'afwerkt', voordat je nieuwe topics opent, met nieuwe aanbiedingen?

Dit lijkt me alleen maar verwarrender en ik kan me voorstellen dat je dan helemaal chaotisch in je hoofd wordt.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:26

Gangster schreef:
Bluem schreef:

De 1 vind dit opdringerig de ander netjes dat je een oplossing probeert te bieden

Ik heb er misschien al twee keer over gelezen, maar ik zie dat nergens staan in dit stukje tekst:

Citaat:
Hallo

Bedankt voor uw bestelling
Helaas zijn de thor regendekens uitverkocht in uw gevraagde maten

Sorry voor het ongemak

mvg Equifashion

En daarmee blijft mijn eerste vraag ook nog onbeantwoord... :)

Ik moet zeggen dat ik je advertenties op o.a. kapaza ook al tegengekomen was, onder de naam Wietske. Mag ik vragen waarom je eigenlijk handelt onder verschillende namen?

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:31

dit is toch allemaal heel logisch?!

iemand besteld wat en krijgt iets anders opgestuurd met dezelfde werking maar andere keur of maat of weet ik veel wat. maar dit moet je als koper gewoon accepteren want zij verkoopt het dus zij heeft er gewoon veel meer verstand van dan ieder ander. bedoel het gaat toch niet om de kleur. nee joh als ik een bauwe deken voor mijn ruin zou bestellen en ik krijg een roze dan is dat vast omdat het toch dezelfde werking heeft en dat allemaal niet uitmaakt. en als ik een vest bestel in de maat XL en ik krijg m in de maat XS dan is t vast omdat ie groot valt.

als iemand iets besteld dan moet je het goede opsturen. fouten kunnen gemaakt worden maar het moet geen routine worden. neem inderdaad eens een voorbeed aan depaardendrogist.nl die is duidelijk en stuurt het goede binnen de tijd die op de site vermeld staat. en ze hebben bij mij ook wel eens per ongeluk het verkeerde gestuurd maar toen had ik DE VOLGENDE DAG het goede produc binnen en wachtten ze niet eerst tot ik de verkeerde terug gestuurd had en daarbij kreeg ik een kortingscode voor de volgende bestelling. klantenservice heet dat.. ooit van gehoord?

Gangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:35

Je hebt helemaal gelijk!
Ook dit soort dingen zullen wij in de toekomst allemaal anders gaan doen.
Dit was met het oude systeem niet mogelijk maar gelukkig gaat dit allemaal anders worden
Wij hebben het nu proberen op te lossen, met kleine cadeau's erbij maar het moet natuurlijk gewoon anders worden.
Klopt helemaal.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:36

Gangster, je geeft aan het netjes te willen oplossen, maar je wacht eerst tot de rijbroek terug gestuurd is, volgens mij wacht de TS al heel lang op haar JUIST bestelde produchten. Geef duidelijk aan op je site welke maten en kleuren je hebt. Je koopt partijen op en hebt daardoor niet alle maten of kleuren op voorraad. Vermeldt dat voorkomt een hele hoop ellende. Als je weer beter te boek wil komen te staan zorg dan dat je het goed oplost. Niet l+llen maar doen.

Gangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:37

De 1 vind dit opdringerig de ander netjes dat je een oplossing probeert te bieden[/quote]

Ik heb er misschien al twee keer over gelezen, maar ik zie dat nergens staan in dit stukje tekst:

Citaat:
Hallo

Bedankt voor uw bestelling
Helaas zijn de thor regendekens uitverkocht in uw gevraagde maten

Sorry voor het ongemak

mvg Equifashion

En daarmee blijft mijn eerste vraag ook nog onbeantwoord... :)

Ik moet zeggen dat ik je advertenties op o.a. kapaza ook al tegengekomen was, onder de naam Wietske. Mag ik vragen waarom je eigenlijk handelt onder verschillende namen?[/quote]

Zoals je dan waarschijnlijk ook hebt gelezen bij kapaza, waren de waarderingen gewoon goed.
Vele mensen plaatsen onder andere namen met verschillende redenen.
Ook ik

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:37

Gangster schreef:
Je hebt helemaal gelijk!
Ook dit soort dingen zullen wij in de toekomst allemaal anders gaan doen.
Dit was met het oude systeem niet mogelijk maar gelukkig gaat dit allemaal anders worden
Wij hebben het nu proberen op te lossen, met kleine cadeau's erbij maar het moet natuurlijk gewoon anders worden.
Klopt helemaal.

ahja, nu gaat het allemaal anders worden :Y) heb je ook al concrete stappen wat er precies gaat veranderen dan en hoe je dat wilt gaan invoeren?
en misschien kan je ook nog een keer herhalen waarom je er precies voor hebt gekozen om juist die dingen aan te passen, want tot vorige pagina kreeg ik toch sterk de indruk dat het grootste probleem bij de klant lag.
Laatst bijgewerkt door Jade op 06-06-10 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:38

Alane schreef:
Ik snap zo'n webshop niet....

Daarnaast heb je koop op afstand en een bepaalde termijn, meende 14 dagen, om spullen terug te sturen.
vwb verzendkosten.... of dan moet zitten te zeuren om 6.75 euro op zo'n bedrag ?!?!?!? dat is voor een ieder een eigen keuze.

@TS: ondanks dat dekens van hetzelfde merk zijn kan er wel eens een verschil zijn tussen bijv. regendeken en vliegendeken dat de ene groot of juist klein valt, niet goed is dat dit niet vermeld wordt op de site, en dat je een maatr groter krijgt ivm klein vallen of dat de juiste maten vermeld worden, bijv. 195 heeft een daadwerkelijke onderlengte van 185 cm.

Allemaal hele handige info voor mensen die net gaan beginnen met verkopen via o.a. internet, zoals ik.

Ik probeer ten alle tijde tot een oplossing te komen met mijn klanten. Negatieve reclame wil ik bijvoorbeeld niet hebben, dat haalt je zaak zo onderuit, en een slechte naam blijft een echo houden.
Zo heb ik ook veel 2e hands dekens, die bv net kleiner zijn dan dat de maat in de label aangeeft. Ik meet ze altijd na en zal het ook zeker vermelden, zodat mensen zich er niet op gaan verkijken.

Ook vraag ik altijd als mensen bv iets bij me hebben besteld of het bevalt, zoniet wil ik het opgelost hebben.

Maar van dit soort dingen leert een "beginner" zoals ik weer heel veel bij.... Helaas door negatieve ervaringen van anderen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:39

Eigenlijk reageer je ook op niemand die je vragen stelt die te moeilijk zijn en zeg je constant hetzelfde. Nou ik weet nu al helemaal meer dan genoeg over je winkel, en ik hoop dat de mensen die nu in je andere topic aan het bestellen zijn, het ook snel in zien..

Gangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:39

steinstein schreef:
Gangster, je geeft aan het netjes te willen oplossen, maar je wacht eerst tot de rijbroek terug gestuurd is, volgens mij wacht de TS al heel lang op haar JUIST bestelde produchten. Geef duidelijk aan op je site welke maten en kleuren je hebt. Je koopt partijen op en hebt daardoor niet alle maten of kleuren op voorraad. Vermeldt dat voorkomt een hele hoop ellende. Als je weer beter te boek wil komen te staan zorg dan dat je het goed oplost. Niet l+llen maar doen.

Ook hierbij word het al steeds meer aangegeven bij de producten
Omdat wij duizenden producten op de site hebben kan je dat niet in 1 dag aanpassen
Maar zeker komt dit ook goed op korte termijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:40

[naam] schreef:
Ik wil eigenlijk nog 1 ding zeggen.. of eigenlijk vragen.

Als je het zó druk hebt, de administratie niet optimaal is vanwege overzetten en je zoveel dingen niet op voorraad hebt, waarom zorg je er dan niet voor dat je eerst de "in de rij staande" klanten 'afwerkt', voordat je nieuwe topics opent, met nieuwe aanbiedingen?

Dit lijkt me alleen maar verwarrender en ik kan me voorstellen dat je dan helemaal chaotisch in je hoofd wordt.

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:41

Jildau schreef:
Eigenlijk reageer je ook op niemand die je vragen stelt die te moeilijk zijn en zeg je constant hetzelfde. Nou ik weet nu al helemaal meer dan genoeg over je winkel, en ik hoop dat de mensen die nu in je andere topic aan het bestellen zijn, het ook snel in zien..

bedoel je..

daar heb je een punt

je hebt helemaal gelijk

het was een foutje

het word opgelost

dat gaat allemaal veranderen

?? :+

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:42

Gangster; je bent ontzettend goed in op dingen reageren die naast de kwestie zijn. Daarmee blijven mijn vragen nog steeds onbeantwoord, en dat zegt voor mij meer dan voldoende voor wat betreft het plaatsen van een bestelling bij jou.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:46

Met stijgende verbazing heb ik het topic gelezen :oo
zelf heb ik geen ervaring, maar dit topic zorgt er wel voor dat EF aan mij geen klant heeft :n

Gangster; je komt echt nergens met oplossingen of adviezen, je doet gewoon wat jij wilt en geeft dat aan de klant. Als de klant daarna zegt het er niet mee eens te zijn is d eklant ineens de boosdoener :?

Ook al die verkeerde bestellingen, jeetje of jullie pc is toe aan vervanging of er moet hoognodig een nieuwe magazijnbeheerder komen.

Vjestagirl schreef:
Ik zou geloof ik aan de eigenaresse van deze webshop als advies mee willen geven dat ze beter haar tijd kan gaan steken in het voorkomen van nieuwe problemen, dan hier te debateren over oude.

Ja, over iedereen is weleens slecht nieuws te vinden, maar het gaat om hoe je omgaat met het slechte nieuws. Als een deken niet leverbaar is dan stuur je idd dezelfde dag nog een mailtje, maar stort je ook direct het geld terug op de rekening waar het vandaan kwam. Als mensen niet tevreden zijn dan neem je het artikel terug met de verzendkosten op jouw kosten en stop je als ze het omruilen een kleinigheidje in het pakket. Al is het maar een folietje met 5 snoepjes en een lintje eromheen. Het gaat om het idee, dat jij toegeeft dat er iets mis was en daarom nu een heel klein stapje harder loopt.

Je kunt overal standaard mailtjes van maken, zoals:

'Beste klant,

tot onze spijt is het volgende artikel/de volgende artikelen niet meer leverbaar:
xxxx-maat xxx- kleur xx

Wij zullen het geld zo spoedig mogelijk (maar altijd binnen 5 werkdagen) terug storten op uw rekening.

Met vriendelijke groet,

Het team van Equifashion.nl'

Op deze manier kun je weet ik hoeveel standaard mailtjes schrijven, die professioneel overkomen en die echt 0,0 tijd kosten om te verzenden.

Je realiseren dat mensen op afstand kopen en daar vaak wat zenuwachtig over zijn is goed als je in deze business zit. Dit houdt ook in dat als jij een deken die in 185 besteld is als 195 verzend omdat ze klein vallen, je eventjes een briefje erbij stopt in de doos waarom je dit gedaan hebt. Zo ga je van een negatieve ervaring "oliebol ze heeft de verkeerde maat verzonden" naar een positieve ervaring "wat netjes dat ze daaraan denkt" die jou alleen maar 1,2 A4tje kost.

Ik kan het ook niet anders dan eens zijn met Vjestagirl haar post.